DigibOksit

20 posts, 1 page, 2,820 views

Avatar
#1 • • anton Guest
Boksi hankinta alkaa olla ajankohtaista ja monella tämän foorumin käyttäjällä on jo moinen 'mustalaatikko' varmaankin televisioon kytkettynä ja komeusta eri askeista. Mitä pOkseja suosittelette, missä rasioissa on bugeja jne? Postailkaa tänne vapaasti.

Itselläni haussa kahdella virittimellä ja 160 kovalevyllä varusteltu laite kaapeliverkkoon noin 300e hintaluokassa. HDMI ei ajankohtainen / pakollinen valmius vielä. Katsellaan sitä sitten Q toi nykyinen kuvaputki tulee tiensä päähän. Laitetaan viel samaan pakettiin linkki nörteille ja sellaisiksi aikoville.

Tällä hetkellä kädenvääntöä Handanin 6000:sen ja Visionin 4400:n välillä. Mustanahevosena yksi Kaonin laitos.
Avatar
#2 • • T82 Guest
DVB-C-5000.jpg
itellä on tuo DVB-C 5000. toimii loistavasti, ja kaikenlisäksi ihan nättikin. Perusmalli, ei mitää hienouksia.
Avatar
#3 • • djkopernikus Guest
Philipsin joku halpismalli on käytössä. Ihan sama että mikä on kunhan toimii, koska eihän purkista enää tule hirveästi mitään katsottavaa. Aika kuluu nykyään netissä roikkuen ja elokuvia katsellen.
Avatar
#4 • • Bio Guest
Itelläni on käytössä Samsungin digiboksi. Oon ollut todella tyytyväinen siihen. Ei ollu mitään ongelmaa, heti alusta alkaen toiminut hyvin.
Avatar
#5 • • akir0 Guest

Itselläni haussa kahdella virittimellä ja 160 kovalevyllä varusteltu laite kaapeliverkkoon noin 300e hintaluokassa. HDMI ei ajankohtainen / pakollinen valmius vielä. Katsellaan sitä sitten Q toi nykyinen kuvaputki tulee tiensä päähän. Laitetaan viel samaan pakettiin linkki nörteille ja sellaisiksi aikoville.

Tällä hetkellä kädenvääntöä Handanin 6000:sen ja Visionin 4400:n välillä. Mustanahevosena yksi Kaonin laitos.



Sanoisin, että unohda muut ja osta Topfieldi. Todennäköisesti jostain saa vielä vanhaa 5100PVRc -mallia 160gt levyllä ja ilman HDMI-liitäntää ja halvalla. Ehkei ihan 300euroon, mut silti pistäsin satasen enempi tiskiin ni ei harmita jatkossa.

Ittellä (ja noin 10 työkaverilla) on ollut toi nyt reilu puolitoista vuotta ilman ongelmia. Parastahan laitteessa on ehdottomasti se, että siihen pystyy asentamaan TAP-ohjelmia, eli käyttöliittymistä saa just sellaiset kuin haluaa (netistä löytyy valmiiks vaihtoehtoja). Lisäksi TAPina löytyy mm. sellainen näppärä toiminnallisuus kuin hakusanan perusteella tallennus. Menee automaagisesti talteen kaikki ohjelmat, riippumatta siitä, koska ne sattuu tulemaan.

Ainakin vanhat Handanit oli aika susia ja kun pikaisesti katsoin dvdplazaa (http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=160) niin edelleen esim. tallennuksissa tuntuu olevan bugittamista.
Avatar
#7 • • akir0 Guest

http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=160



Tänks mate! Jotain tän tyylistä infoa haettiin..



Ko. foorumilta löytyy sitten varmaan ihan mistä tahansa av-laitteesta käyttökokemuksia. Suosittelen lukemaan, mutta hieman kriittisesti, koska osa porukasta on melkoisia hifistejä :)
Avatar
#8 • • anton Guest
Huomasin et mistä tahansa laitoksesta joku jotain naputettavaa on löytänyt..
Avatar
#9 • • P.Korhonen Guest
Mä kattelin tällaista:
ProCaster PVR-6100C

Nyt on käytössä Saksasta ostettu muutaman kympin Technisat Digital PK perus halpaboksi ja ei mulla ole oikeastaan edes siitä mitään valittamista. Käyttöliittymä toki on susiruma, mutta ihan käytännöllinen ja yleensäkin kaikki toimii. Kuvanlaadusta puhutaan kyllä joka arvostelussa, mutta enpä sitten tiedä millaisia erot käytännössä on, jos tuollaisesta (antiikkisen) vanhan boksin laadustakaan ei ole itsellä mitään pahaa sanottavaa.

Jos jostain pitää valittaa niin YLE kyllä onnistuneesti kusi kaiken digi-TV:hen liittyvän. Mitä helvetin järkeä oli päättää aikoinaan olla ottamatta HDTV:tä käyttöön ja sitten vielä venyttää siirtymisaikaa jokaisen mummon ja köyhän deekun takia? Noh, ostetaan sitten parin vuoden päästä (tai Ylen linjalla 2020) taas uusi boksi, että saadaan 720p ja 1080p käyttöön.
Avatar
#10 • • akir0 Guest

Jos jostain pitää valittaa niin YLE kyllä onnistuneesti kusi kaiken digi-TV:hen liittyvän. Mitä helvetin järkeä oli päättää aikoinaan olla ottamatta HDTV:tä käyttöön ja sitten vielä venyttää siirtymisaikaa jokaisen mummon ja köyhän deekun takia? Noh, ostetaan sitten parin vuoden päästä (tai Ylen linjalla 2020) taas uusi boksi, että saadaan 720p ja 1080p käyttöön.



Ei ollu standardia HDTV:lle olemassa. Vanhat boksit kyl tulee toimimaan vuosikausia, hd-kanavat tulee sit jossain vaiheessa rinnalle. Mut hanuristahan koko homma on. Onneks satelliitistä/kaapelista saa jo ja jatkossa saa paljon enempi hd-tavaraa.
Avatar
#11 • • anton Guest
Tollanen tuli sit hankittua. TM testivoittaja 22/06 :)
80br0.jpg
Avatar
#12 • • GateWay Guest
Itse olen kallistumassa Vision 160GB VDC4700 malliin, eiköhän Visionilla ole osattu tähän uuteen malliin vanhan bugit korjattua. Jos jollain on kokemuksia niin vielä ehtii vaikuttamaan ostopäätökseen joka tapahtunee huomenissa :)
Avatar
#13 • • _U Guest
Kallistuttiin sit viimein tän puolelle, kun tuli vaihdettua satelliittilautasen kautta tulevat kanavapaketit kaapelin kautta puskeviin kanavapaketteihin (tai no, se lautanen möllöttää tuolla partsilla vieläkin). Ensi viikolla tää beibi saapuu! :hearts:

Topfield 5100 PVR HDMI
00004i3q.jpg
Avatar
#14 • • Homegrove Guest
Mulla on tuo yllä oleva ollut käytössä puolisen vuotta ja ei mitään ongelmia, suosittelen.
Avatar
#15 • • _U Guest

Mulla on tuo yllä oleva ollut käytössä puolisen vuotta ja ei mitään ongelmia, suosittelen.



Joo, näin mäkin oon kuullut, et hyvin pelaa. Ootko paljon säätänyt tolla tietokoneen kanssa?
Avatar
#16 • • Homegrove Guest
En paskaakaan. :D
Avatar
#17 • • anton Guest

En paskaakaan. :D



:king:
Avatar
#18 • • anton Guest

Itse olen kallistumassa Vision 160GB VDC4700 malliin, eiköhän Visionilla ole osattu tähän uuteen malliin vanhan bugit korjattua. Jos jollain on kokemuksia niin vielä ehtii vaikuttamaan ostopäätökseen joka tapahtunee huomenissa :)



Kattelin samaa bOxia viel kaupassa, mut myyjä puhui ümpäri ostohetkellä. Noit on kuulemma tullut huoltoon 2kk sisällä paljon, bugia tms. Sama juttu aikaisemmin mainitsemani Handanin kohdalla. Sain sen Kaonin-boxin samaan hintaan..
Avatar
#19 • • _U Guest

En paskaakaan. :D



Kelasin vain, et jos olis kokemuksia ominaisuuksien hyödyntämisestä, niin kiva olis kuulla. Toki netti on pullollaan arvosteluja, mutta *huoh*, ei ole plattarin voittanutta.
Avatar
#20 • • akir0 Guest

En paskaakaan. :D



Kelasin vain, et jos olis kokemuksia ominaisuuksien hyödyntämisestä, niin kiva olis kuulla. Toki netti on pullollaan arvosteluja, mutta *huoh*, ei ole plattarin voittanutta.



Mä oon vähä leikkiny. Päivittäin siirrän tosta katsottavaa läppärille. Jonkun verran on tullu polteltua myös tutuille leffoja/sarjoja dvd:lle.

Koneelta boksiin on sit siirtyny lähinnä Jag's EPG TAP, jota ilman en ainakaan itse voisi tulla toimeen.