sit jos olet jotain kalliimpaa ostamassa niin jenkkikaupoista tuolla tulee tosiaan +22% alv ja tulli päälle.
856 posts, 43 pages, 449,562 views
Displacer, 18.5.2009 21:38:
Itse tilasin Adoramasta just tavaraa. Jos se linssi+rahdit(+tulli?) on alta 150e niin ei tarvitse maksella alvia eikä tullia ja tulee perille nopeasti. Kannattaa tarkistaa mitä kurssia tulli käyttää jos menee hilkulle.
sit jos olet jotain kalliimpaa ostamassa niin jenkkikaupoista tuolla tulee tosiaan +22% alv ja tulli päälle.
Syce, 18.5.2009 21:59:
---
Itse tilasin Adoramasta just tavaraa. Jos se linssi+rahdit(+tulli?) on alta 150e niin ei tarvitse maksella alvia eikä tullia ja tulee perille nopeasti. Kannattaa tarkistaa mitä kurssia tulli käyttää jos menee hilkulle.
---
alvit joudut joka tapauksessa maksamaan vaikka alle 150e jäis maksamaan. tullia ei tarvi.
Syce, 18.5.2009 21:59:
---
---
alvit joudut joka tapauksessa maksamaan vaikka alle 150e jäis maksamaan. tullia ei tarvi.
Styge_, 18.5.2009 20:23:
Tai vaihtoehtoisesti olisiko suositella mitään muuta nettikauppaa, mistä saisi tilattua objektiivin edulliseen hintaan?
clixx, 18.5.2009 23:43:
Jos muistan oikein viimeksi kun tullasin kuukausi sitten, että jos ALV:t ja tulli jää alle 50e niin sitä ei peritä. Tuo on korotettu jonkin aikaa sitten, kun vielä viimevuonna raja tais olla 10e.
Styge_, 19.5.2009 00:10:
Täähän herätti ihan keskustelua, kiitos siitä.
Eli Nikkorin af-s VR 70-300 putkea oisin hankkimassa, ja tosiaan eka tän hintaluokan ulkomaanostos harkinnassa. Suomessahan ton saa halvimmillaan 550e, jenkeistä karkea hinta ilman tulleja/alveja 360e. Tässä kun nyt sitte laskeskelin lisämaksuja, joiden kanssa objektiivin hinta ois jtn 450e.
Suosittelen tutustumaan Hollanin tarjontaan, cameranu.nl. Olen tilaamassa lähipäivinä kameraa tuolta ja sain juuri vahvistuksen että toimittavat myös Suomeen 20e postimaksua vastaan.
-on muuten halpaa kuin saippua, eikä tarvii maksaa tulleja tai alveja.
lisäys: toinen hyvä sivu on kieskeurig.nl eli hollannin hintaseuranta josta löysin tuon edellä mainitun kaupan.
Styge_, 12.6.2009 15:51:
---
Sopiiko kysyä vielä tästä että miten kauppa toimi kyseisessä liikkeessä, sekä tuliko tavara hyvin perille?
Replying to Digitaalikamerat / kuvaus:
calvin, 14.7.2009 08:58:
Noniin valokuvaus gurut tarvis vähän neuvoo :)
Elikkä tarkoitus olis kaverille hommailla 30v lahjaksi, Canonin 1000d runkoon sopivaa kalansilmää/ laajakuva putkee. Minkäslaista kannattais hommailla , ja mielellään sieltä hintahaitarin alapäästä kun tulee ihan harraste käyttöön aloittelijalle.
Ja kannattaako suomesta ostaa vai tilata ulkomailta ?
calvin, 14.7.2009 08:58:
Noniin valokuvaus gurut tarvis vähän neuvoo :)
Elikkä tarkoitus olis kaverille hommailla 30v lahjaksi, Canonin 1000d runkoon sopivaa kalansilmää/ laajakuva putkee. Minkäslaista kannattais hommailla , ja mielellään sieltä hintahaitarin alapäästä kun tulee ihan harraste käyttöön aloittelijalle.
Ja kannattaako suomesta ostaa vai tilata ulkomailta ?
calvin, 14.7.2009 08:58:Canonin 1000d runkoon sopivaa kalansilmää/ laajakuva putkee. Minkäslaista kannattais hommailla , ja mielellään sieltä hintahaitarin alapäästä kun tulee ihan harraste käyttöön aloittelijalle.
calvin, 14.7.2009 13:12:
Kiitoksia herroille vinkeistä !!
Taidan tehdä niin että lahjakortti rajalaan on tähän oikea paikka, niin voi juhlakalu itse käydä valitsemassa sopivan putken.
Ennen ostoa kyllä pakotan lukemaan tän topicin että pääsee vähän kartalle mitä kannattaa ostaa ja mitä ei.
Taidan tehdä niin että lahjakortti rajalaan on tähän oikea paikka, niin voi juhlakalu itse käydä valitsemassa sopivan putken.
Ennen ostoa kyllä pakotan lukemaan tän topicin että pääsee vähän kartalle mitä kannattaa ostaa ja mitä ei.
Caro², 14.7.2009 15:18:
---
---
Kannattaa tehä kans vähä hintavertailua. Rajala on ainakin joitakin kymppejä kalliimpi kuin esm tuo maitolaituri.