Stare (Tech House)

12 posts, 1 page, 1,618 views

Avatar
#1 • • MikkiHiiri Guest
Vois heittää tän tänneki :)

Elikkäs. Tossa ois klippi yhdestä uudesta melkein valmiista laulusta. Tommosta auringonlaskumaalailua groovaavalla tech meiningillä :)

Tuosta
Avatar
#2 • • crc Guest
909 saatu kyllä kuulostamaan jotenkin harvinaisen tuskaselta. haikkarit ihan vailla mitään kroppaa. tollasta terävää ilmaa. tomit liian korkeella ja clappikin tommone ihmeellinen kaikuvammanen. chordittelut ihan ok. stringi omaan makuun liian iso ja ällömakee. lopun discot ihan sedulameininkiä.. muuten ihan ok cosmari-raidaks... ;)

ps. holden on väärässä! saa kait sitä puristella oman genrensä sisällä niin paljon kun mustasta sielusta irtoaa .. kun sen ulkopuolella kuuntelee mielusti aivan jotain muuta ... pässi statementti ;)
Avatar
#3 • • MikkiHiiri Guest
Mjoo joutuu kyl hieman viilailee tota 909 closed haikkaa ja ylätomia :) Muutenki miksaus on viel vähän puuroisten korvien jäljiltä. Kiitsa palautteest! :)
Avatar
#4 • • master bator Guest
Listailenpa tässä samalla kun kuuntelen...

- yleissoundi on turhan puhdas ja digitaalinen
- basari ei toimi
- kasibasari syö ysibasarin
- muutkaan rummut ei toimi, eli kompit ovat todella mielikuvituksettomia ja mitäänsanomattomia, eikä rumpusampleissakaan oikein ole mitään särmää
- pari ihan ok chordisoundia
- lopussa huilut sun muut... ööö... kaikki mitä tulee mukaan ei toimi

Taisi nyt nousta esille oikeastaan samat asiat kuin crc:n vastauksessa, mutta mutta... Tiivistettynä sanoisin, että kaikki muu paitsi nuo chordit joutaisi mappi ö:hön.
Avatar
#5 • • MikkiHiiri Guest

Listailenpa tässä samalla kun kuuntelen...

- yleissoundi on turhan puhdas ja digitaalinen
- basari ei toimi
- kasibasari syö ysibasarin
- muutkaan rummut ei toimi, eli kompit ovat todella mielikuvituksettomia ja mitäänsanomattomia, eikä rumpusampleissakaan oikein ole mitään särmää
- pari ihan ok chordisoundia
- lopussa huilut sun muut... ööö... kaikki mitä tulee mukaan ei toimi

Taisi nyt nousta esille oikeastaan samat asiat kuin crc:n vastauksessa, mutta mutta... Tiivistettynä sanoisin, että kaikki muu paitsi nuo chordit joutaisi mappi ö:hön.



Kiitos palautteesta! Soundipuolella on haettu sellasta low-fi ysärifiilistä, joten jos rummut kuulostaa paskalta, niin ollaan ilmeisesti sitten onnistuttu :)
Avatar
#6 • • näköradiomies Guest
joo noi rummt on kyl aika tylsät ja toi chordi no..vois senkin saada kuulostaa paremmalta. sit noi reason viulutiputukset mitkä lienee ni ne kyllä aivan karmivat on..

ei tää kyllä nyt oo oikee onnistunu alkuunsakaan. tai sitte ollaan oltu ihan liian hätäsinä tekemäs biisiä..liian keskeneräsillä ideoilla.
Avatar
#7 • • sauce Guest
Hmnn... Rummut ovat kieltämättä karut, tulee mieleen sellainen hiukan niinkus ysäriwarehoussiravit. Ja mä oikeastaan diggailen aikas paljonkin, tulee nääs lapsuus mieleen. Ja ton breikin jälkeen ku alkaa tää houssimeininki olen hiukan hämilläni, jotenkin hypättiin warehoussista 90-luvun lopun kahvilaan jossa soi pre-ranska-house:D Ei välttämättä paha, mutta olisi ollut hyvä varoitella tosta tyylilajimuutoksesta intron aikana. Ja sitten, where is the bassline? Onko tää joku "tech house tm" että bassolinjaa ei ole tai kuulu? Ihan vaikka joku yhden nuotin tuku-tuku-tuku 16/tahti murina olis tehnyt tälle junaa:)

Mut hei, kyl mä silti tykkäsin. Pienellä duunilla tästä sais aikamoisen kesäjuntan Saint Germainssin hengessä!
Avatar
#8 • • Shuffle Guest
ei tää nyt niin huono ollu imo ollenkaan. leijuu ja kulkee ihan kivasti eteenpäin, basariyhdistelmä toimii ainakin näin kotiluureilla hyvin ja todnäk hyvällä pa:lla potkii perseitä oikein kunnolla. tyylillisesti tää ei ole mun juttuni mutta varmaan tämmöinen hyvin transsahtava tekhaussi tai tekhaussahtava trance toimii kyllä alan harrastajille. ei tyhjentäisi tanssilattiaa oikeassa välissä joskaan ei ehkä täyttäisikään. tosin noiden lopun fiilistelysoundien pieni hionta voisi tuoda tähän aikalailla semmosta hittipotentiaalia. kuuntele jaguaaari pari kertaa läpi ja säädä sit uudestaan. ;)
j

edit. diggailin ysin tomia paljon
Cutoff

Posts: 14

#9 • • Cutoff
Mukava yleis-soundi, mut potku puuttuu. Ärsyttää hieman tuo basarin hukkuminen massan sekaan. Alarekisteri kyl puskee läpi mut se on vain sellanen aavistus. Olen myös kuullut parempiakin diskoviulusampleja :)

ihan kyl jeessi, mut kesken ja potkua tarttee saada lisää.

niin ja

Soundipuolella on haettu sellasta low-fi ysärifiilistä, joten jos rummut kuulostaa paskalta, niin ollaan ilmeisesti sitten onnistuttu



Halpamainen seivaus. elä lähe tommosiin :)
Avatar
#10 • • master bator Guest

Soundipuolella on haettu sellasta low-fi ysärifiilistä, joten jos rummut kuulostaa paskalta, niin ollaan ilmeisesti sitten onnistuttu :)



Joo ei kannata ottaa meikäläisen jorinoita turhan vakavasti tai varsinkaan mitenkään henkilökohtaisesti. Se on vaan sellainen juttu, että tekno (tai tech house whatever) pelaa niin vähillä elementeillä, että niiden täytyy olla oikeasti hyviä, että niistä tulee hyvä biisi. Helvetin hyvillä rumpusoundeilla voi esim. tehdä äärimmäisen yksinkertaisen rumpukompin, joka voi kantaa koko biisin ajan kaikessa yksinkertaisuudessaan. Sen sijaan vähän erikoisemmat kompit voivat usein pelastaa keskinkertaiset rumpusoundit. Tässä biisissä mun mielestä rumpusoundit eivät ole edes keskinkertaisia ja kompit on kuultu n+1 kertaa. Lo-fi on oikeastaan just se, mitä mä noihin soundeihin kaipaisin ja juurikin se mistä tässä ei ole tietoakaan. Jammaile joskus oikean 909:n kanssa pari tuntia ja kuuntele biisis uudelleen niin huomaat varmasti Grand Canyonin kokoisen kuilun niiden soundien välillä. Olen monesti maininnut ja mainitsen jälleen kerran, että soundit voi kuulostaa paskalta hyvällä tavalla tai huonolla tavalla, ja tässä tapauksessa on mun mielestä kyseessä jälkimmäinen. Kyllähän noi varmaan olis ihan riittäviä johonkin kiksubiisiin, mutta tällaisessa ei mun mielestä toimi alkuunkaan.

Mitä tuohon mun liveen tulee, se on sellaista mitä mä tykkään tehdä ja ei mulla ole mitään tarvetta todistella mun omalla materiaalilla yhtään mitään. Itse asiassa olen itsekin sitä mieltä, että se ei ollut mun ihan parhaimpia livejä, mutta ihan tyytyväinen olen siihen kuitenkin. Siitä soittamisen helppoudesta voisin vielä sanoa, että alkaahan se olla mulle melko helppoa kun tunnen laitteeni hyvin, mutta sanottakoon, että kädet oli tekemistä täynnä koko setin ajan ja niin sen haluankin menevän.
Avatar
#11 • • Roz Guest
Kurkkupurkkiäänentoistosta kuunneltuna tää kuulosti kyllä ihan kivan kehittyvältä. IBookin ämyreistä ei tosiaan kuule tuosta basarista _yhtään_ mitään, että koostunee vissiin aika matalista aineksista:) Stringsit ja flutet on jotenkin ihan eri biisistä, heivaisin itse ne ehkä pois ja korvaisin jollain paksulla pädillä tai jotain muuta henkevää. Meininki ilman niitä on kuitenkin asiaankuuluvan hypnoottinen ja tunnelmallinen ysäripläjäys. Me likes.
Avatar
#12 • • MikkiHiiri Guest

Joo ei kannata ottaa meikäläisen jorinoita turhan vakavasti tai varsinkaan mitenkään henkilökohtaisesti



Jep tuli hieman ylireagoitua jurripäissään. Pahoittelut siitä. Ja kiitokset edelleen mielipiteestä ja palautteesta (tää jälkimmäinen viesti oli huomattavasti rakentavampaa) :) Piis

Halpamainen seivaus. elä lähe tommosiin :)



No koko biisin idis tuli mieleen, kun kuuntelin rahisevia 90-luvun teknobiisejä, joissa on tunkkaset haikat, ponneton kumiseva 909basari jne ja fiiliksellä "kunhan jotain sinnepäin niin se riittää". Eli semmoset vaikutteet tässä ja sellaista soundipuolta haettu :) (ja ei sit varmaan onnistuttu) Biisissä ei oo myöskään yhtään synaa käytössä, vaan pelkkiä sämplejä. Vois ton lopun ehkä vetässä uusiks kyl, alkaa toi viulu vituttaa itseänikin jo