crc - kasetti [sivutuote-acidia]

29 posts, 2 pages, 4,188 views

Avatar
#1 • • crc Guest
basf_c60_hifi-thumb.jpg

http://crc.substanssi.net/crc-kasetti.ogg

tuossa alkuvuoden virta goes butane-keikan settiä tehdessä tuli kokeiltua uusia hianoja d16 ryhmän 303 & 909 vsti-instrumentteja + kirpparilta roudattua basf-nauhuria, ja näiden juttujen sivutuotteena synty tällänen hektinen pläjäys vailla sen kummempaa käyttötarkotusta.
Avatar
#2 • • näköradiomies Guest
en normaalisti oo mikää teh acidmusafani paitti kännissä toimii.. :) mut tää biisi toimi mulle kyl ihan noin selvinpäinkin, johtuen ehkä noista rummuista ja siitä miten esim tuo kolkki tulee messiin. hyvä biisi. ja sillee hieman koukuttavakin tuolla 3/4tahdissa kulkevalla riffilläänkin..

ja kun mulla on joku kieroperverssio noihin kasetti juttuihi muutenkin ni ehkä se vähän viel kerää lisäpisteitä, MONOKSWAA NATION! \o/\o/\o/
Avatar
#3 • • ipe Guest
no mie oon sit se virallinen acidmusafani. lataukseen heti kun pääsen täältä duunista kotiin...
Avatar
#4 • • svoo Guest
tosi lujaa rootseja unohtamatta. 2000-luvun tyyliähän toi on jo. 90-luvun alun freesit keväiset teollisuushallimeiningit tulvii helposti noissa 303-mielikuvissa mieleen. :-)

Kiitos
Avatar
#5 • • johan platt Guest
uaahh illan hitti!
Avatar
#6 • • xybo Guest
Vielä ku sais kunnon soundeilla :)
Avatar
#7 • • Needless Guest
kyllä, nyt se on todistettu.. acid tuoksuu mansikalle. hemmetin toimiva pakkaus, komppaan telkkarihemmoa siinä et toi riffi todellakin koukuttaa, varsinkin noiden vaihtuvien perkussioneiden seuras. niin et kiitti vaan tulevan kesän ehkä parhaimmasta kesähittipiisistä : )
Avatar
#8 • • J Raninen Guest
Joo, oikeesti, voinks mä tehdä lapsen sun kanssa?

Potkii siis aika kiitettävästi, mut tohon ns kliimaksikohtaan ois voinu vielä virittää jotain selkeempiä cläpsejä hitonmoisella reverbikikkailulla tai jotain snaretamppausta, niin se olis ollu niinkö siinä. Nyt vähän lopahti variaatiot/idea tossa parin minsan jälkeen, mut kun oli tarpeeks laadukasta, niin ei käyny tylsäks.

Ostasin, vaikka loput biisit lätyllä ois mitä kakkaa.
Avatar
#9 • • näköradiomies Guest

Vielä ku sais kunnon soundeilla :)



no en kyl ite tosta erota onko toi aito vai ei..mut joo
Avatar
#10 • • xybo Guest

Vielä ku sais kunnon soundeilla :)



no en kyl ite tosta erota onko toi aito vai ei..mut joo



Kolkki on valovuoden oikeesta. Ja ei noissa kompeissakaan o oikein munaa. Mut softa on aina softaa :)
Avatar
#11 • • Superflyer Guest
Vähän samoilla linjoilla Xybon kanssa, että ihan ok-hyvää paukuttelua muuten, mut noi soundit on kyl jotenki pehmeet ja pyöreet. etenki kolkista puuttuu se terävin reuna. Johtuuko sitte nauhoitustavasta, .ogg-pakkauksesta, noista softista vai kaikkien yhteistuloksesta, yhtäkaikki kyl tämmöstä pienessä pöhnässä livenä kuuntelis :-)
Cutoff

Posts: 14

#12 • • Cutoff
Kolkkiriffi on kyl koukuttava. Rummut ei oikeen potki.Varsinkin ku toi riden tai lisähaikan tapainen tulee messiin nii ei oikeen jyrähä. Vähän turhan äänimassaa.
Mähän siis en pidä acidista. Enkä mäkään kyl erota mitään softasoundia tässä.
Hyvän kuulonen alan miehille.
Avatar
#13 • • Forehard Guest
No juu kyllä! mutta...musta tässä on tasan yksi asia mikä mulle itselle henkilökohtaisesti jäi puutteeliseksi. RAIVO! Napakkaa menoa alusta loppuun mutta kolkkiriffi on jotenkin yksinäinen. Perkat on perkeleen kovat paitsi clappi :D ei siitä sen enempää...

Jotain äkäisempää viel ja sit potkii, nyt jäi tosiaan vähän venailuksi että koska katto aukee. Peace
Avatar
#14 • • A-E Guest
Pakko olla Foren kanssa samoilla linjoilla. Tästä puuttuu se RAIVO!. Lisää paskasuutta ja säröä soundiin, niin alkais toimimaan paremmin.
Avatar
#15 • • Roz Guest
Pasari on aika tuhnuinen, mutta kyllähän tässä muuten ihan asiaankuuluva tunnelma silleen on. Kolkkisoundi menee kyllä mulle läpi kuin väärä raha. Kasettisuhinaa on ainakin riittävästi, siitä ei jää meininki kiinni ;)
Avatar
#16 • • sonni Guest
liian vähän säröä, melodiat kuuluu!)
Avatar
#17 • • Edited Zeraf Guest

en normaalisti oo mikää teh acidmusafani paitti kännissä toimii.. :) mut tää biisi toimi mulle kyl ihan noin selvinpäinkin, johtuen ehkä noista rummuista ja siitä miten esim tuo kolkki tulee messiin. hyvä biisi. ja sillee hieman koukuttavakin tuolla 3/4tahdissa kulkevalla riffilläänkin..



Ehkä olet biisiä kuunnellessasi ollut sittenkin kännissä, sillä kolkkiriffin tahti ei ole suinkaan 3/4 vaan 7/8 perkussio-osaston pysyessä kuitenkin 8/8 tahdissa.

Mielestäni juuri tämä perkussioiden ja kolkkikuvion välinen tahtiero tuo tähän biisiin sen primäärisen ja mukavan 'häröefektin'. Kolkki on kyllä muovisen kuuloinen, mutta se unohtuu biisin edetessä. Mukavan syväluotaava basari, jonka perustalle viidakkotomien on turvallista tippua. Biisi ei turhaa kainostele, vaan lähtee heti rullaamaan äityen lopulta aina niin toimivaksi laukaksi. Haitsussa on hyvä kuvio, ja henkevä soundi...ehkä liiankin kanssa kaikupotikan asennon ollessa niin itäpainotteinen. Clappi on tähän ympäristöön mielestäni turhan korkea, terävä, ohut ja harsomainen, jota siinä käytetty kaiku myös tuntuu korostavan. Hieman brutaalimpi soundi ja joku hevoslaumaa sopivasti kompastuttava muuvi toisi biisiin enemmän elävyyttä ja kaipaamaani tragediaa. En voi kuitenkaan sanoa, etteikö toimisi näinkin, mutta aina voi fantasioida jostain suuremmasta. :)
Avatar
#18 • • master bator Guest

en normaalisti oo mikää teh acidmusafani paitti kännissä toimii.. :) mut tää biisi toimi mulle kyl ihan noin selvinpäinkin, johtuen ehkä noista rummuista ja siitä miten esim tuo kolkki tulee messiin. hyvä biisi. ja sillee hieman koukuttavakin tuolla 3/4tahdissa kulkevalla riffilläänkin..



Ehkä olet biisiä kuunnellessasi ollut sittenkin kännissä, sillä kolkkiriffin tahti ei ole suinkaan 3/4 vaan 7/8 perkussio-osaston pysyessä kuitenkin 8/8 tahdissa.



7/16 ja 4/4 dumb ass.
Avatar
#19 • • Zeraf Guest

7/16 ja 4/4 dumb ass.


Voihan sen noinkin sanoa jos on pakko saivarrella. ;)
Avatar
#20 • • master bator Guest

7/16 ja 4/4 dumb ass.


Voihan sen noinkin sanoa jos on pakko saivarrella. ;)



Onhan siinä nyt iso ero onko kyseessä 7 kuudestoistaosanuotin vai 7 kahdeksasosanuotin pituinen tahti. Ja ei kukaan käytä varsinkaan mitään 8/8 merkintää.