Jos mä tekisin 10 minuutin pituisen biisin niin kyllä siinä varmaan 3 selkeetä osaa vois olla, jotka siis erottuu täysin selkeesti toisistaan. Tässä vois harkita jopa ihan
modulaatiota eri osioille.
Myöskin tuntuu, että sulla on paljon staattisia ja
kvinttiä käyttäviä elementtejä (esim. toi ylhäältä alaspäin tuleva arpeggio), jotka vois tehdä vähän elävempiä kuvioita ja seurata sointuvaihdoksia. Myöskin sävellyksen sointukiertoon kannattaa vähän satsata. Tottakai kun tässä on oletettavasti kyse ns. trance-musiikista niin silloin suositaan mahdollisimman staattisia ja hypnoottisia sävelkulkuja, mutta taas toisaalta tämä on selkeesti melodillinen kappale.
Soundit noin yleisesti on kait ihan ok, mutta niissäkin vois olla vähän vahvempia ja luovempia ratkasuja kun noi perus tilutukset ja padit. Kompuraa ja etenkin ekvalisaattoria vaan reilusti kehiin. Rajaat selkeet "lokerikot" omille elementeilleen. Kappaleessa vois olla myös jotain vokaalista elementtiä tuomaan vaihtelua. Ja tietty aina parempi jos kappaleella on selkee oma "henki" ja idea jota ajetaan toteutuksella takaa.
Joten siis:
-Enemmän variaatiota kokonaissävellykseen ja tukielementteihin
-Selkeät osio kun kappaleen pituus on noinkin pitkä
-Eloisampi sointukierrätys
-Keksi selkeä/hyvä pääteema jota voidaan toistaa ja kierrättää muissa osioissa eri variaatioilla
-Soundit vois olla omaperäisemmät
-Kappaleelle "henkeä" ja ideaa enemmän
Tolla ohjeella mun mielestä pitäis päästä ainakin siitä "demo-biisimäisyydestä"