GPS-navigaattorit

22 posts, 2 pages, 4,077 views

#1 • • ken-guru Guest
Terveeks.

Tarttis ostaa tuollainen keepeeäs navigaattori tässä piakkoin ja kyselenkin arvon raadilta neuvoja moisen ostoon.

Onko TomTomit hyviä? Vaiko Garminit? Vai mitkä?

Onko joku testannu tuota N770/N800 + Navicorea?

Onko jollain kokemuksia noista POI-hommeleista? Voiko noita asennella jälkeenpäin helposti laitteeseen lisää?

Muuta mietinnän arvoista?

Dank u wel!
#2 • • JussiS Guest
N70 + Navicore toimii ainakin ihan hemmetin hyvin. Joka kerta löytänyt oikeen reitin ja käytän tota työssäni n. 10 kertaa päivittäin.
#3 • • Uinajainen Guest
Navicorella+N70 ollaan suunnisteltu kaverin autossa ja hyvin näyttää toimivan. Pieniä säätöjä kyllä kaipailee reitteihin. Saattaa ohjata muutaman kymmenen kilometriä väärään suuntaan jos on asetettu esim. nopein reitti niin automaaginen ohjaus vie motarille vaikka liittymään olisi miten pitkä matka. Go figure

Porukoitten kuljetusliikkeen kalustoon hankittiin Tomtomin laatikot ja hemmetin hyvin sellanenkin toimii. Jos raha ei ois este niin ottasin kyllä tomtomin ikkunaan kiinnitettävän boksin emännän autoon. Hintaa tais olla joku 300-400 joten se siitä suunnitelmasta. Muutama eri ääni jokusella eri kielellä ja karttoja netistä minne meinaa matkatakin. Iso kosketusnäyttö o mainio lisä.
#4 • • ken-guru Guest
Riittääkö tuollasen S60-luurin näyttö navigoimiseen? Itsellä ei ihan heti tulis mieleen käyttää moista näyttöä navigoimiseen vaikka käytänkin ko. luureja päivittäin. Tuo N800+Navicore alkoi nyt todella kiinnostamaan kun tuli positiivista palautetta Navicoresta :)
#5 • • Salla Guest
s60 luuri riittää, koska useimmissa nagivointiohjelmissa on kuitenkin ääni joka kertoo minne pitää mennä, niin ei tarvi tihrustaa pienestä puhelimen ruudusta.

Me saatiin kaverilta hyvään hintaan ensinnäkin joku perus HP palmi. siltä saatiin palmin mukana myös teline jossa on satelliittivastaanotin.
Siihen sitten (meillä on TomTom) ohjelma hankittuna itse valitsemallaan tavalla.
Kuulemma sellasiakin ohjelmia mitkä kertoo tienvarsikameroiden sijainnit. eikä kuulemma edes ole laiton, tai näin mulle ainakin väitettiin. Sä voit määrittää siihen ohjelmaan, että ohjelma ilmoittaa vaikk 500m ennen kameraa. kätevää :D

palmin etu on iso ruutu, josta näkee hyvin kartan. Meil tosin kävi hyvä tsäkä ett saatiin koko toi laitesetti tosi huokeeseen hintaan frendiltä kellä ei oo autoa eikä tarvinnu sitä. Muuten toi setti voi kyl tulla aika kalliiksi? Muttei ne halpoja ole ne itse navigointiin tarkoitetut laitteetkaan, eikä niissä just oo sitte muuta ku navigointitoiminto.
#6 • • JussiS Guest

s60 luuri riittää, koska useimmissa nagivointiohjelmissa on kuitenkin ääni joka kertoo minne pitää mennä, niin ei tarvi tihrustaa pienestä puhelimen ruudusta.

what she said, eli tosiaankin ainakin mulle riittää todella hyvin toi ruutu, siinähän ei oo kun pari viivaa (navicoren saa 3d- tai 2d-näkymään)

Kuulemma sellasiakin ohjelmia mitkä kertoo tienvarsikameroiden sijainnit. eikä kuulemma edes ole laiton, tai näin mulle ainakin väitettiin. Sä voit määrittää siihen ohjelmaan, että ohjelma ilmoittaa vaikk 500m ennen kameraa. kätevää :D

Mulla on toi navicoressa. Näppärä feature kyl :)
#7 • • akir0 Guest
6680+navicore toimii oivallisesti.

Itellä on lisätty navicoreen kaikki suomen mäkkärit ja alkot, että jos tulee nälkä ni heti saa ruokaa tai viinaa.

Sama gps-pulikka toimii tietty myös läppäri+route 66 -yhdistelmällä, mut se on turhan iso, että sitä viittis aina mukana raahata.

Kännykän etuna on myös se, että sul on sen myötä aina mukana kaikki Suomen kartat, vaikkei palikkaa mukana oliskaan. Nimim. pelastanu useasti tuntemattomissa paikoissa ku on lyöny navicoreen vaan kadun nimen jolla on ja sit suunnistanu kävellen oikeaan mestaan.
#8 • • _U Guest

6680+navicore toimii oivallisesti.

Itellä on lisätty navicoreen kaikki suomen mäkkärit ja alkot, että jos tulee nälkä ni heti saa ruokaa tai viinaa.

Sama gps-pulikka toimii tietty myös läppäri+route 66 -yhdistelmällä, mut se on turhan iso, että sitä viittis aina mukana raahata.

Kännykän etuna on myös se, että sul on sen myötä aina mukana kaikki Suomen kartat, vaikkei palikkaa mukana oliskaan. Nimim. pelastanu useasti tuntemattomissa paikoissa ku on lyöny navicoreen vaan kadun nimen jolla on ja sit suunnistanu kävellen oikeaan mestaan.

Tähänkö tää nykyaika on mennyt? Ennen sentään pystyi kysymään neuvoa kadulla kävelijöiltä (sosiaalinen kontakti) tai ottamaan itse selvää reiteistä, ja hieman miettimään mitä tekee; nykyään kone opastaa perille (just joo eli pelkkää laiskuutta, mukavuudenhalua). Sanokaa mitä sanotte, mutta kaupunkikäytössä gps-paikantimet tekevät enemmän hallaa suuremmassa mittakaavassa kuin turistien kartanlukutaito (jolla maailma on pyörinyt tähänkin asti).

Kuinka ihmiset selviävät ilman naviwhorea ja kumppaneita? Ah, odotan sitä, kun koneet hoitavat suurimman osan meidän aktiviteeteista. Ja näin tulee tapahtumaan, koska ihmiset ovat mukavuudenhaluisia ja haluavat selvitä mahdollisimman helpolla - niin helpolla, että joku muu tekee työt heidän puolestaan. Eli koneet. V*ttu, p*rseitäkin pyyhkii jo koneet, sa*tana!
#9 • • J Raninen Guest
Kyllä mä olin ihan kiitollinen Navicoresta ajellessani pitkin Torinon katuja. Ei siellä paljoa ohikulkijoilta pysty pysähtyä kyselemään ohjeita, saatika kerkee kerrata karttaa.
#10 • • Tapi T Guest

Tähänkö tää nykyaika on mennyt? Ennen sentään pystyi kysymään neuvoa kadulla kävelijöiltä (sosiaalinen kontakti) tai ottamaan itse selvää reiteistä, ja hieman miettimään mitä tekee; nykyään kone opastaa perille (just joo eli pelkkää laiskuutta, mukavuudenhalua).

En tiedä kuinka tosissasi olet, mutta kuitenkin... Jos joku on keksinyt oivan keinon löytää perille helposti, joustavasti ja suorinta reittiä, niin millainen kusipää keksii tästä jotain avauduttavaa? Miksi sinulla, minulla tai ylipäänsä kenelläkään pitäisi olla välttämättä mielenkiintoa opetella satunnaisia reittejään ulkoa, pysähtyä jokaiseen kadunkulmaan kysymään neuvoa ja tehdä U-käännöksiä mennessään paikasta toiseen?

Sanokaa mitä sanotte, mutta kaupunkikäytössä gps-paikantimet tekevät enemmän hallaa suuremmassa mittakaavassa kuin turistien kartanlukutaito (jolla maailma on pyörinyt tähänkin asti).

Ja millähän perusteella? Navigointiohjelmien ruudussa näkyy kartta, jossa sillä hetkellä ollaan ja sitä käyttämällä koulussa, partiossa ja armeijassa opittu kartanlukutaito tuskin heikkenee merkittävästi, sillä kone havainnollistaa kuljettavat reitit selkeästi.

Ja näin tulee tapahtumaan, koska ihmiset ovat mukavuudenhaluisia ja haluavat selvitä mahdollisimman helpolla - niin helpolla, että joku muu tekee työt heidän puolestaan.

Sä kiipeet varmaan perse edellä puuhun.
#11 • • _U Guest

Tähänkö tää nykyaika on mennyt? Ennen sentään pystyi kysymään neuvoa kadulla kävelijöiltä (sosiaalinen kontakti) tai ottamaan itse selvää reiteistä, ja hieman miettimään mitä tekee; nykyään kone opastaa perille (just joo eli pelkkää laiskuutta, mukavuudenhalua).

En tiedä kuinka tosissasi olet, mutta kuitenkin... Jos joku on keksinyt oivan keinon löytää perille helposti, joustavasti ja suorinta reittiä, niin millainen kusipää keksii tästä jotain avauduttavaa? Miksi sinulla, minulla tai ylipäänsä kenelläkään pitäisi olla välttämättä mielenkiintoa opetella satunnaisia reittejään ulkoa, pysähtyä jokaiseen kadunkulmaan kysymään neuvoa ja tehdä U-käännöksiä mennessään paikasta toiseen?

Sanokaa mitä sanotte, mutta kaupunkikäytössä gps-paikantimet tekevät enemmän hallaa suuremmassa mittakaavassa kuin turistien kartanlukutaito (jolla maailma on pyörinyt tähänkin asti).

Ja millähän perusteella? Navigointiohjelmien ruudussa näkyy kartta, jossa sillä hetkellä ollaan ja sitä käyttämällä koulussa, partiossa ja armeijassa opittu kartanlukutaito tuskin heikkenee merkittävästi, sillä kone havainnollistaa kuljettavat reitit selkeästi.

Ja näin tulee tapahtumaan, koska ihmiset ovat mukavuudenhaluisia ja haluavat selvitä mahdollisimman helpolla - niin helpolla, että joku muu tekee työt heidän puolestaan.

Sä kiipeet varmaan perse edellä puuhun.

Kunhan avauduin. Koneet valtaavat maailman! Usa!
#12 • • zAo Guest

Käytät kuitenkin tietokoneita?
#13 • • hiski Guest

Käytät kuitenkin tietokoneita?

zao + usa = true?!? o__O
#14 • • Quu Guest
PANU MÄ EN OO YHTÄÄN MUKANA TOS IRAKIN JUTUSSA
#15 • • ken-guru Guest
Ja takaisin normaaliin ohjelmaan...

Aattelin pistää tilaukseen tuon TomTom One navigaattorin tässä piakkoin. Hieman kyllä mietityttää se, että muutamilla saksan sivustoilla jotka tuota kauppaa on ollut tuon tuotteen esittelyn yhteydessä teksti jonka mukaan tuo on vanheneva malli jota ei enää tueta. Discontinued tjsp. Eli olisikohan uus versio tulolla kohta mmmh ..
#16 • • ken-guru Guest
Pistin tilaukseen saksanmaalta tomtom one europen. Pistän raporttia jahka kertyy kokemuksia :)
#17 • • ken-guru Guest
Noniin!

TomTom saapui tänään ja pistin sen juuri latautumaan. Nyt vaan pitää odotella viikko pari että pääsee autossa testaamaan tuota vekotinta :)

Mut alkuvaikutelma oli hyvä; karttanäyttö oli selkeä, ohjeita tippui aina uusista näkymistä ja muutenkin käyttö oli loogisen oloista. Pitää nyt ruveta tsiigailemaan netistä että mitä kaikkea tuohon voi ladata.

Stay tuned...
#18 • • Aulis_G Guest

Noniin!

TomTom saapui tänään ja pistin sen juuri latautumaan. Nyt vaan pitää odotella viikko pari että pääsee autossa testaamaan tuota vekotinta :)

Mut alkuvaikutelma oli hyvä; karttanäyttö oli selkeä, ohjeita tippui aina uusista näkymistä ja muutenkin käyttö oli loogisen oloista. Pitää nyt ruveta tsiigailemaan netistä että mitä kaikkea tuohon voi ladata.

Stay tuned...

Onnea hyvästä valinnasta. Hyviä juttuja löytyy mm. tuolta:

http://konttinen.1g.fi/tomtompoi/
#19 • • ken-guru Guest
Jes jes. Nyt on TomTom onea kokeiltu myös autokäytössä ja hyvin pelittää. "Matin" ääni on selkeä ja nuo reititkin olivat ihan järkeviä.

ken-guru suosittelee..
#20 • • ken-guru Guest
Ja ensimmäinen tositesti takana. Ajelin viime viikolla Hollannissa vuokra-autolla Tomtomi tuulilasissa. Laite toimi kuin unelma. Laite selosti selkeästi vaikeammissakin paikoissa että minne suuntaan pitää mennä ja mikä kaista olisi hyvä ottaa.

Täyden kympin arvoinen laite tuollaisen viikon testin perusteella.