Dj Tekla - Back to Basics mix (tekno)

23 posts, 2 pages, 4,119 views

Avatar
#1 • • Edited tekla Guest
Moi!

Pitkästä aikaa jaksoin taas vääntäytyä levareiden ääreen, kun glögiäkin oli jo tarjolla.. Tässä tulos: detroit-henkinen miksaus (kuinkas muuten - yllättävää, että pari uuttakin biisiä pääsi mukaan).

Setti alkaa yhdellä parhaimmista biiseistä mitä on koskaan julkaistu - Linkin Amenity. Tämä biisi saa edelleen ihokarvat nousemaan pystyyn, vaikka onkin jo vanha. Tosin vanhat biisithän ovat kuin vuosikertaviini, eli vain paranevat vanhetessaan (kuten me naiset :happyroll: ). Mark Pritchard on, muuten, julkaissut myös ehkä parhaimman ambient tms. levyn: Reload - "A Collection of Short Stories". Hanki se, ellei se löydy jo hyllystäsi!!!

Kaikki biisit ovat toki mielestäni hyviä, mutta haluan etenkin tuoda esille setin loppupään biisit Roger Robinsonin "Thief of Dreams":in ja todella fantastisen Bitreamin "Bass Lobe":n. Uusikin tekno voi näköjään olla todella hyvää, vaikka helmet tuntuvatkin olevan harvassa.

TONI AALTO: tämä setti on omistettu sinulle! Veikkaan, että ainakin sinä osaat arvostaa näitä biisejä :)

Dj_tekla_-_back_to_basics.mp3

UUSI LINKKI. Uploadaan näitä settejä ihan mihin sattuu..

Dj_tekla_-_back_to_basics.mp3


1. Link - Amenity (1992)
2. Insync vs. Mysteron - Exit 9 (1995)
3. Modus Vivendi: Modus Vivendi (1993)
4. Richard Bartz - Subway pt 5 (1999)
5. Insync + Pluto - Ratcatcher Ep (1993)
6. Apollo III (Model 500) - The Passage (1992)
7. Terrace - Seventh City (1991)
8. Terrace - Seventh City (Filtered dub remix)
9. Random Noise Generation - We Can Survive (2000)
10. Roger Robinson - Thief of Dreams (2003)
11. Bitstream - Bass Lobe (2005)
12. Bitstream - Test Tube (2005)

t. Tekla
Avatar
#2 • • ipe Guest


Setti alkaa yhdellä parhaimmista biiseistä mitä on koskaan julkaistu - Linkin Amenity. Tämä biisi saa edelleen ihokarvat nousemaan pystyyn, vaikka onkin jo vanha. Tosin vanhat biisithän ovat kuin vuosikertaviini, eli vain paranevat vanhetessaan (kuten me naiset :happyroll: ). Mark Pritchard on, muuten, julkaissut myös ehkä parhaimman ambient tms. levyn: Reload - "A Collection of Short Stories". Hanki se, ellei se löydy jo hyllystäsi!!!



AAMEN! :hearts:
Avatar
#3 • • espoo_rumpshaker Guest
you can't go wrong if toni aalto is mentioned in the description text. downloading.
Avatar
#4 • • trusti Guest
toi eka biisi on kyl niin saatanan kova!
Avatar
#5 • • Edited benn Guest
Uploadaisitko uudestaan tämän :)

edit: nyt näyttääkin toimivan...
Avatar
#6 • • pie Guest
Link - Amenity rules
Avatar
#7 • • Harper Guest
lataa.
Avatar
#8 • • jUSSi Guest
<3 <3 <3

Parhautta.
Avatar
#9 • • MikkiHiiri Guest
Meinasin just Amenityn pistää yhtee miksauksee alotusbiisiks :) Oon muuten iteki viimeaikoina kuunnellu kyseistä biisiä erittäin paljon. No, pitääpi imassa ja kuunnella tää.
Avatar
#10 • • tekla Guest

Meinasin just Amenityn pistää yhtee miksauksee alotusbiisiks :) Oon muuten iteki viimeaikoina kuunnellu kyseistä biisiä erittäin paljon. No, pitääpi imassa ja kuunnella tää.



Ehkä on kyse jonkinlaisesta nostalgian kaipuusta, kun palaa kuuntelemaan yhä uudelleen ja uudelleen vanhoja biisejä. Tai ehkä se kertoo jotain nykypäivän teknosta, kun täytyy kuunnella yli 10 vuotta vanhoja biisejä saadakseen kunnon kiksit.

Olin tässä taannoin kuuntelemassa pitkästä aikaan Orkidean pitkää settiä. Yleensä Tapsan settejä on ollut ilo kuunnella. Hänellä on aina ollut todella laadukas maku, mitä tranceen tulee. Nyt olin todella pettynyt. Illan aikana ei tullut yhtään hyvää biisiä. Jos Tapsa soittaa huonoa, niin se kertoo, että uutta hyvää ei ole julkaistu. Ei tietenkään voi olettaa, että joku soittaa loputtomasti vanhoja biisejä, mutta on aika surullista, että tietty innovatiivisyys on hävinnyt nykymusassa -- tai ainakin se on kovin erilaista kuin ennen.

Nyt kun kerran vauhtiin pääsin, niin muutama sana nykybileistä. Olen todella järkyttynyt, mitä on tapahtunut valomiehille. Mielestäni valomies on ihan yhtä tärkeä kuin dj. Dj ja valomies yhdessä luovat bileiden fiiliksen. Kyse on nimenomaan yhteistyöstä. Valomies ikään kuin säestää dj:tä ja laittaa valot sopimaan kulloiseenkin musiikkiin. Onhan ihan selvä, että esim. hempeä trance vaatii aivan eri valot kuin acid. Hyvällä valomiehellä on laaja musatuntemus ja hän osaa kikkailla valoilla ja siten tukea kulloinkin soivaa biisiä. Parhaiten valomies voi toteuttaa tehtäväänsä dj:n vierellä.

Useissa viime bileissä on dj soittanut omalla puolellaan ja valomies sijainnut ihan jossain muualla. Tuntuu, että valomiehet eivät edes kuuntele, mitä musaa soitetaan vaan toteuttavat ihan jotain omaa installaatiotaan.

Ja kysymys, mitä hittoa tekevät videoscreenit tanssilattialla? Itse ainakin menen tanssimaan, enkä todellakaan halua tuijotella tylsämielisenä jotain luuppaavaa kuvaa. Lisäksi screenit valaisevat tilaa ihan liikaa ja tuntuu kuin koko ajan olisi valomerkki päällä. Jotta valot toimivat, tulee olla muuten pimeää.

Tekno on yksinkertaista musiikkia ja vaatii loppujen lopuksi hyvin yksinkertaisen valaistuksen. Tunnelma tulee siitä, miten valoja käytetään (yksinkertaisimmillaan strobo päälle ja pois oikeaan aikaan) Sirkustunnelma ei mielestäni sovi teknoon. Tanssilattialle pitää voida hävitä ja hukata itsensä musiikkiin ja valoihin.

Ja tietenkin useissa bileissä saa todella ihmetellä, missä on valomies?

Maksaisin mitä vaan, jos saisi takaisin Lepakko-tyyliset bileet, joissa riitti savukone ja strobot sekä muutama värivalohärveli valaistukseksi luomaan tunnelmaa. Jos tällaisia löytyy vielä jostain, kertokaa minulle niin saavun paikalle hihkumaan.

Tämmöistä löpinää tällä kertaa.
Avatar
#11 • • ipe Guest


Maksaisin mitä vaan, jos saisi takaisin Lepakko-tyyliset bileet, joissa riitti savukone ja strobot sekä muutama värivalohärveli valaistukseksi luomaan tunnelmaa. Jos tällaisia löytyy vielä jostain, kertokaa minulle niin saavun paikalle hihkumaan.



No meidän Holvissa on ainakin taattu UG-meininki, minimalistinen valaistus (savukonetta tuolla kellarissa ei saa valitettavasti käyttää) ja paljon vanhaa (ja vähän uudempaakin) hyvää musaa. Tällä kertaa mm. acidia, elektroa, teknoa, italoa, detroittia, idm:ää

Tervetuloa Turkuun!
Avatar
#12 • • crc Guest
kyllä toimii mullekkin. ite en tota amenityä lykkis ekakaks vaa puoleenväliin. ihokarvat nousee enempi kun se haikkakuvio ja viulujudanssi feidailee hienosti sisään jonkun toisen raidan jälkeen... toisekseen latistaa vähä sen jälkeen tulevaa meininkiä ku latasee tollasen daimöndin tohon alkuun. 3 ekaa plus nuo terracet on eniten mieleen. nuo uudemmat vähä sekottaa pakkaa liikaa ja ne muutama housempi juttu keskeltä ei oikee iskeny makuhermoon. en nyt muuten edes niistä nillittäis, mut jos mixauksen nimi on tuo, niin oisi voinu pitää sen siinä 90 luvun alun lepakko/oranssi teknossa/trancessa .. se on meinaa hyvää se :)
Avatar
#13 • • sektori Guest
suorat linkit miksauksiin oli puhe joskus
Avatar
#14 • • tekla Guest

No meidän Holvissa on ainakin taattu UG-meininki, minimalistinen valaistus (savukonetta tuolla kellarissa ei saa valitettavasti käyttää) ja paljon vanhaa (ja vähän uudempaakin) hyvää musaa. Tällä kertaa mm. acidia, elektroa, teknoa, italoa, detroittia, idm:ää

Tervetuloa Turkuun!




Vaikuttaa asiallisilta pippaloilta. Hienoa, että jossain päin maata elää vielä vanha UG-henki. Valitettavasti kyseisenä päivänä tapahtuu täällä Helsingissäkin, nimittän Claude Young on soittamassa Kuudennella Linjalla. Sitä ei voi missaa. Suukko ja rutistus Lil'Tonylle, että Helsingissäkin tapahtuu joskus jotain. En koskaan unohda, että olen saanut kätellä Robert Hoodia.

Tiesitkö muuten, että teillä siellä Turussa asustelee nykyisin Suomen paras valomies, nimittäin edes menneen Usvan valomies Laatisen Jani? Ja samperin Jani, voisit muuttaa heti paikalla takaisin Helsinkiin, sinua tarvitaan täällä!
Avatar
#15 • • tekla Guest

kyllä toimii mullekkin. ite en tota amenityä lykkis ekakaks vaa puoleenväliin. ihokarvat nousee enempi kun se haikkakuvio ja viulujudanssi feidailee hienosti sisään jonkun toisen raidan jälkeen... toisekseen latistaa vähä sen jälkeen tulevaa meininkiä ku latasee tollasen daimöndin tohon alkuun. 3 ekaa plus nuo terracet on eniten mieleen. nuo uudemmat vähä sekottaa pakkaa liikaa ja ne muutama housempi juttu keskeltä ei oikee iskeny makuhermoon. en nyt muuten edes niistä nillittäis, mut jos mixauksen nimi on tuo, niin oisi voinu pitää sen siinä 90 luvun alun lepakko/oranssi teknossa/trancessa .. se on meinaa hyvää se :)



Mielestäni samaan settiin voi aivan hyvin laittaa vanhaa ja uutta musaa ja niin pitäisikin tehdä - tekno on ajatonta musiikkia. Omaan makuuni iskee setti, jossa on jonkinlainen rakenne. Alkuun kevyempää ja kaunista, keskellä meno tiivistyy ja saa muuttua monotonisemmaksi, loppua kohden taas kevennetään, tai saundit muuttuvat muuten vaan omituisemmiksi.

Tarpeeksi vanhat muistavat, kuinka ennen vanhaan oli bileilläkin usein selkeä rakenne. Alussa kevyempää, keskellä rankempi detroit pläjäys (Jokke ja Ender) ja lopuksi lenneltiin Orkidean soittaman trancen parissa. Nykyään bileissä on enää harvoin suunniteltua kokonaisuutta. Ne saattavat olla melkoista sillisalaattia. Ja monien dj:en setitkin ovat musiikillisesti ihan mitä sattuu. Sikin sokin tulee erilaisia biisejä ilman mitään linjaa.

Olet muuten aivan oikeassa tuon 90-luvun alun musan suhteen. Se on parasta.

Itse diggaamani soundimaailma on jotenkin jämähtänyt 90-luvun musaan. Nykyisillä softasynillä saa aikaan kyllä todella laadukkaan kuuloista musaa, mutta se on niin kliinistä ja jotenkin sielutonta. Suurin osa viime aikoinakin hommaamistani levyistä on vanhoja.

Siksi innostunkin, kun saan käsiini jotain uutta ja hyvää. Itse olen aivan hullaantunut tuohon setissä olevaan Bitstreamin biisiin. Sitä pitää luukuttaa aivan täysillä, niin että koko keho resonoi.
Avatar
#16 • • ipe Guest


Olet muuten aivan oikeassa tuon 90-luvun alun musan suhteen. Se on parasta.

Itse diggaamani soundimaailma on jotenkin jämähtänyt 90-luvun musaan. Nykyisillä softasynillä saa aikaan kyllä todella laadukkaan kuuloista musaa, mutta se on niin kliinistä ja jotenkin sielutonta. Suurin osa viime aikoinakin hommaamistani levyistä on vanhoja.



Pelottavaa! Mä oisin voinu itse kirjoittaa täysin identtisen tekstin. :scared:
Avatar
#17 • • crc Guest
tuosta linkistä kun nyt on täällä puhuttu jonninverran, niin kuumana vihjeenä sanottakoon, että street beatin alelaarissa oli muutama kappale pätevässä kunnossa olevia amenityjä hintaan 2 euroa. (se saksaprässi mis on molemmilla puolilla sama biisi)
Avatar
#18 • • Ryvon DJ Guest
Anyone who plays Insync vs. Mysteron & Terrace knows the shit! Respect...
Avatar
#19 • • Ryvon DJ Guest
Anyone who plays Insync vs. Mysteron & Terrace knows the shit! Respect...
Avatar
#20 • • Samuli Guest
Tää on kyl kova miksaus. Voimasoittoa, tottavie!