Aloittelija DJ-settejä.

75 posts, 4 pages, 11,497 views

Avatar
#21 • • xybo Guest
Vaikka laitteisiin menisi yli 1000e heti alussa niin se on todella pieni sijoitus siitä määrästä mitä rahaa menee levyihin.
Avatar
#22 • • Loopy Guest

Juuh, kyllä sitten varmaan tuohon pioneerin cdj-100'n päädyn


100s:t on kyl mun mielestä yhdet Pioneerin huonommista soittimista. Ja toi on paljon sanottu, sillä oon itse omistanut tuollaiset aikoinaan.

Jos pelimerkkejä on laittaa kaksisatasiin, niin huomattavasti ennemmin ne soittimet. Ne on suorastaan eri planeetalta.
Avatar
#23 • • blastic Guest

Juuh, kyllä sitten varmaan tuohon pioneerin cdj-100'n päädyn, mutta enpä sitten tiedä, tuleeko se liian kalliiksi, niin saattaa riittää sitten johonkin ihan paskaan mikseriin. Mutta kyllä, te olitte oikeassa, kannattaa ottaa kunnon välineet. (:



Kannattais säästää ehkä vähän lisää ja ostaa mikseriks Numarkin Dxm06. Mielestäni ihan kohtuuhintanen vehje ja laatukin kohdallaan. Eipähän tarvis ensimmäisenä sitä lähteä vaihtamaan.
Avatar
#24 • • eGrind Guest
Noh nyt rupee menemään hiukan liian kalliiksi ): Kyllä minä noihin satasiin kuitenkin taidan päätyä, ei se raha minulla valitettavasti puissa kasva.

Miksereiksi olin kattonut tätä tai tätä, tosin tuo toinen vaihtoehto on battle mixeri, onkos sillä jotain väliä?
Avatar
#25 • • Harper Guest
Riippuu siitä mitä soitat,eli battle ei sovellu parhaiten trance soittamiseen .
Avatar
#26 • • drS Guest
kyä noi pioneerin sataset ihan hyvät on ja paskatkin pioneerit hakkaa muut merkit 100-0...

kunhan et cdj500:iin sorru.
Caro²

Posts: 5,301

#27 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

kyä noi pioneerin sataset ihan hyvät on ja paskatkin pioneerit hakkaa muut merkit 100-0...

kunhan et cdj500:iin sorru.



Taitaa olla vissiin henkilökohtainen mielipide? Imho 500-sarja pieksee 100set ihan kuus-nolla soittotuntumassa. Samoin esm denonin dn4000 pesee heittämällä esm mainitsemasi sataset.. (joka on ihan toiselta planeetalta kuin esm denonin 1800, 2000, 2500 jne).

Ps. Denoni kolmatta vuotta keikkakäytössä, eikä ole vian vikaa tai bugin bugia.

Psps. mielummin soittasin kyllä pioneerin 800mk2/1000:lla - tai sitten sillä 500s:llä.
Avatar
#28 • • ken-guru Guest
Ääni täältäkin viissataselle :) Hakkaa sataset miten päin vain sekä ylä- että alamäessä...
Avatar
#29 • • drS Guest

Taitaa olla vissiin henkilökohtainen mielipide?



ei, kyllä mä edustan ihan absoluuttista totutta ja te ootte väärässä ;)
Avatar
#30 • • MikkiHiiri Guest
Paitsi se viissatasen rulla.. kuka vitun älykääpiö on keksinyt, että siitä voi kelata kesken soittamisen kun vähän pyöräyttää enemmän? Vois antaa ihan kunniamitalin. Kyseisellä kelauksella kun ei tee edes mitään. Muuten soittotuntuma on kyl hyvä. Rullan kanssa pitää vaan olla tarkkana. Toisaalta jos pitch on kunnossa, ei sitä juurikaan edes tartte.
Avatar
#31 • • Daniel Braun Guest
Hei jätkät, topicissa kysellään aloittelijan settiä, vertailukohtana kuitenkin on todella paskat alle kahden huntin vehkeet...
Ei oikein viissatanen istu varmaan kysyjän budjettiin, ellei sitä käytettynä saa edullisesti... ;)
Avatar
#32 • • DJ_laama Guest

Taitaa olla vissiin henkilökohtainen mielipide? Imho 500-sarja pieksee 100set ihan kuus-nolla soittotuntumassa.



Kolmas ääni 500:sille... soitan jopa vielä ennemmin 500:silla kun tonnisilla/kasisatkuilla (tonniset/kasisatkut ei missään nimessä oo huonoja soittaa kuitenkaan, sitä en tarkota.)

Ei oikein viissatanen istu varmaan kysyjän budjettiin, ellei sitä käytettynä saa edullisesti...



Ite maksoin omistani (2kpl) 400 euroa, käy ja kukkuu kuin uutena. Ei taida ainakaan uutena saada enään yhtään mistään ;)
Avatar
#33 • • Daniel Braun Guest

Ite maksoin omistani (2kpl) 400 euroa, käy ja kukkuu kuin uutena. Ei taida ainakaan uutena saada enään yhtään mistään ;)


Ei joo saa, ellei ole jonkun varaston perukoille vahingossa jäänyt.
Loistavat cd:t kyllä, itsekkin niillä vuosia ja taas vuosia soittaneena ;)

Mut edelleenkin, tää on mun mielestä aloittelijoiden kamojen etsintää.
Noi viissatkut olis loistava löytö, mut pahoin pelkään että tolla samalla neljällä huntilla tuskin irtoaa mistään kahta soitinta hyväkuntoisena...
Avatar
#34 • • eGrind Guest


Ei joo saa, ellei ole jonkun varaston perukoille vahingossa jäänyt.
Loistavat cd:t kyllä, itsekkin niillä vuosia ja taas vuosia soittaneena ;)

Mut edelleenkin, tää on mun mielestä aloittelijoiden kamojen etsintää.
Noi viissatkut olis loistava löytö, mut pahoin pelkään että tolla samalla neljällä huntilla tuskin irtoaa mistään kahta soitinta hyväkuntoisena...



Jooh, ainahan voi toivoa ja etsiä, mutta kyllä nuo sataset käyvät nyt aivan mainiosti. Onhan ne aina paremmat kuin ne ensimmäiseet joita katsoin. ;)

Mikseristä en tiedä, uskoisitteko että sellainen satasen mikseri riittää?

Kuten tälläinen?
Avatar
#35 • • bulk Guest

Mikseristä en tiedä, uskoisitteko että sellainen satasen mikseri riittää?

Kuten tälläinen?



Tiedät varmaan sanonnan, että kakasta ei saa sikaria. Unohda ihmeessä tollaset satasen mikserit ja etsi jotain kunnollista vaikka käytettyjen markkinoilta.
Avatar
#36 • • DJ_laama Guest

Mikseristä en tiedä, uskoisitteko että sellainen satasen mikseri riittää?

Kuten tälläinen?



Tiedät varmaan sanonnan, että kakasta ei saa sikaria. Unohda ihmeessä tollaset satasen mikserit ja etsi jotain kunnollista vaikka käytettyjen markkinoilta.



Huonolla mikserillä pystyy vielä soittamaan, mutta huonoilla soittimilla ei. Nimenomaan ainakin parempi niin päin että ostaa alkuun vähän paremmat soittimet (esim. just cdj-100:set), ja mikseriks joku ruoska kunhan siinä on jonkinlainen kanavakohtanen eq. Aloittelijalla se isoin asia siinä miksaamisessa on vissiin sen opetteleminen että saa 2 kappaletta pysymään biitissä, ja siitä allen & heatista siinä geminin soittimien välissä ei oo mitään hyötyä siinä hommassa.
Avatar
#37 • • bulk Guest

Huonolla mikserillä pystyy vielä soittamaan, mutta huonoilla soittimilla ei. Nimenomaan ainakin parempi niin päin että ostaa alkuun vähän paremmat soittimet (esim. just cdj-100:set), ja mikseriks joku ruoska kunhan siinä on jonkinlainen kanavakohtanen eq. Aloittelijalla se isoin asia siinä miksaamisessa on vissiin sen opetteleminen että saa 2 kappaletta pysymään biitissä, ja siitä allen & heatista siinä geminin soittimien välissä ei oo mitään hyötyä siinä hommassa.



Huonolla mikserillä voi soittaa, rikkinäisellä ei. Et kai sä nyt oikeasti meinaa jotain Behringeriä suositella ekaks mikseriks? Itku tulee kuitenkin kun se laadukas saksalais-kiinalainen purkki ottaa ja leviää jostain nurkasta.
Avatar
#38 • • Daniel Braun Guest



Huonolla mikserillä voi soittaa, rikkinäisellä ei. Et kai sä nyt oikeasti meinaa jotain Behringeriä suositella ekaks mikseriks? Itku tulee kuitenkin kun se laadukas saksalais-kiinalainen purkki ottaa ja leviää jostain nurkasta.


Kyllä mä ainakin ekaksi mikseriksi suosittelisin behrigeriä, stanttonin halpoja tms perustavaroita.
Kyllä ne ns. "paremmatkin" mikserit on niin kiinatavaraa kuin olla ja voi.

Se että ne soittimet on kunnossa on tärkeämpää, sekoitin voi olla vaikka perus kakskanavainen masteri eq:lla ilman ihmeellisyyksiä.
Jos se pari vuotta kestää ni ok, alkuun pääsee ainakin.

Jos budjetti on tuo 600,- ni kyl mä siitä mieluummin suosittelisin 500,- käytettäväksi soittimiin ja 100,- mikseriin...

Kyllä mullekin himaan riittää täl hetkellä behringerin kurkkupurkki jossa kanavat vähän välillä vuotavat ja krossi on sökö.
Mut se skulaa himasoitossa ihan jees, jos olis rahaa ni toki ottaisin a&h:n potikkapelin himaan, mut 6000,- on ihan liikaa kukkarolle ja hima äänentoisto on mitä on.

Mikäs siinä, jokainen tyylillään ;)
Avatar
#39 • • bulk Guest
Sori, mut mä en vaan voi käsittää, että sulla on itelläkin paskana oleva Be**nger ja silti suosittelet jollekki aloittelevalle sellasta. :)
Avatar
#40 • • Daniel Braun Guest

Sori, mut mä en vaan voi käsittää, että sulla on itelläkin paskana oleva Be**nger ja silti suosittelet jollekki aloittelevalle sellasta. :)


Mä taas en voi ymmärtää miksi sulla on järjetön ennakkoasenne behringeriä kohtaan...?

En mä tosiaankaan sano että se on hyvä, kaikkea muuta.
Mutta hinta/laatusuhde on ok.
Kun ei odota saavansa ihmeellistä niin riittää vallan mainiosti.
Kuten sanoin, himaan olis kiva saada mitä tahansa mutta jokainen menee budjetin mukaan.

Turha sitä on kitaristin ostaa hifistyrkkaria ja paskaa kitaraa, rumpalia helvein kallista snarea ja hemmetin paskoja peltejä, konemuusikon yhtä kolkkia ja tuskastella kun ei o edes konetta jolla tallentaa mitään audiota.

Mä en tarkoita että behringer olis se ostettava mikseri, on niitä muitakin halpissekoittimia, mutta mun mielestä ne on riittäviä himaan...