HELL @ 22.12.2006 Kuudes Linja, Helsinki, Finland

18 posts, 1 page, 2,161 views

#2 • • timo-D Guest
JES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#3 • • milo Guest
\o/

Ja ennakkoi sillee, ettei välttis tarvi Hesasta hakea, vaikka olisin kyllä siihenkin valmis. :)
#4 • • Giodato Guest
voi helvetti.
#5 • • hugebass Guest
gio, veit sanat suustani...
#6 • • Tero K Guest
HELL Afterhours

Lauantai 23.12.2006, 05 - 13, K20 @ Rose Garden / Hellsinki
#7 • • Tero K Guest
hell_web.gif
hell_web2.gif

Tapahtumaa värittää myös

VJs BEIGE/HARMAA

Lipunmyynti alkaa perjantaina 1.12.2006.

Poistopaikat:

Lifesaver Records, Laivurinkatu 41, HKI 15 (cash only)
Street Beat, Aikatalo, Mikonkatu 8, HKI 10

Iltahinta: 14e + bf
Aamuhinta: 6e/8e + bf (6e with the main event ticket)

HELL BIO:

DJ Hell (or simply Hell) has balanced Detroit minimalism and Chicago acid-house as well as more spacious German trance and hardcore. Beginning his mixing career while still a teenager, Hell moved through punk and new wave to electro, house and hip-hop by the mid-'80s. His DJing gradually led to the start of his production career, and one of his first singles "My Definition of House Music" became a large club hit when reissued by Belgium's R&S Records in 1992. He moved to Berlin to work with Hardwax Records during 1993-94, and also spent time in New York before moving back to his native Munich. Besides releasing his album debut Geteert und Gefedert on Disko B in 1994, DJ Hell recorded a volume in the Studio !K7 mix series X-Mix. His second full-length, Munich Machine, also appeared on Disko B -- though credited simply to Hell. Besides continuing to DJ around the world, he also ran the International Deejay Gigolos label, which released tracks by Jeff Mills, Christopher Just and David Carretta, among others.

Helmut Geier is a one-man enigma-maker, scene builder and breaker, the anti-superstar DJ, overlord of cool, Munich Machine, rhythm killer, phantom, fake, ex-punk, international deejay gigolo, poseur, bon viveur and man called Hell has finally ridden out the crash of the hyper-wave and delivered his first album in 6 years. The interceding years since 98s 'Munich Machine' have seen many changes, culminating in a dubious collaboration with P.Diddy but what was nascent then has solidified into a hard, shiny bullet of an aesthetic with a laser guided vision informed and galvanised by another city - this time New York City, where the album was refined and ripped from a collaboration of broken souls, addled mind and nervous energised, including Alan Vega, James Murphy, Erland Oye, Billie Ray Martin and hell himself. NY Muscle is the sound of City, and because the City has high blood pressure it's also the sound of massed anxiety - a night-ride to the edge of panic.

http://www.djhell.com
http://www.gigolorecords.com/

HELL Afterhours 23.12.2006 @ Rose Garden 05-13
#8 • • da_chef Guest
Onk soittoajoist mittä käry viäl?
#9 • • milo Guest
Kai ne menee taas sillee, että Joe Le Bon 2200 - 2400 ja sitten Vierailija loppuun asti.
#10 • • Paarma Guest
Tänne pyritään tänään.
#11 • • Paarma Guest
Nyt on käsillä niitä harvoja kertoja jolloin koen että mulla on jotain sanottavaa illan annista past events-mielessä. Kaikki seuraava on toki strictly IMO mutta myöskin strictly true [tm].

Sen 15 vuoden aikana mitä olen näissä piireissä pyörinyt, Hellin tämäniltainen setti menee n. viiden parhaan joukkoon. Riippumatta siitä oliko saundi nyt sitten itse kullekin lähellä sydäntä tai ei (meikäläiselle oli), pitäisi mielestäni pystyä myöntämään että tämän setin rakennuksesta huokui Kokemus[tm] ja Näkemys[tm] jota ei todellakaan pysty feikkaamaan. Jos koko kolmen tunnin setin aikana kuulee ehkä max. neljä sellaista raitaa jota ei haluaisi omistaa, on kyseessä jo uskomattoman hieno ilta, mutta kun kaiken lisäksi kuulee kappaleet (riippumatta siitä onko kyseessä vanha sataan kertaan kuultu leka tai tuorein Berliini-nitkutärppi) valikoituna niin taidokkaasti ja harkitusti keskinäiseen järjestykseen että oksat pois, siinä vaiheessa mies herkistyy.

Tulin paikan päälle selvin päin klo 23:30 ja poistuin myöskin täysin koherentissa tilassa joten mikään tässä keississä ei ole viinan värittämää, yksinkertaisesti homma vaan toimi uskomattoman hyvin. Kenties paras 14e mitä olen elämässäni käyttänyt, kiitos kaikille asianomaisille. Näin se homma hoidetaan.
#12 • • Samus Aran Guest

Kaikki seuraava on toki strictly IMO mutta myöskin strictly true [tm].

Juuri näin. Hell oli vaan yksinkertaisesti homman ytimessä. Kaikki te "lahjakkaita Suomalaisia DJ:tä" hehkuttavat, näyttäkää mulle yksikin DJ kotimaasta, joka on lähelläkään Hellin eilistä tasoa, olen kiitollinen. Toi oli kaikille paikalla olleille musafiilistelijöille, DJ:lle tai kenelle tahansa muulle, genre-mieltymyksistä riippumatta, loistava tilaisuus kokea mistä DJ-toiminnassa ja elektronisessa bilemusiikissa voi olla kyse. Tämmöistä ei tuu usein vastaan. Hattu nousee ja iso kiitos tapahtuman järjestäjille.
#13 • • timo-D Guest
Ei prkl, oli mahtavaa.

Musiikillisesti Hell pääsi kyl mutkin yllättämään. Arvelin, ettei sitä gigolo-saundia olis koko iltaa tulossa, mutta se, että sitä ei tullut juuri ollenkaan, yllätti. Ei tosin mitenkään negatiivisella tavalla.

Helliä oli tullut jo odotettua Suomeen jonkin aikaa ja vihdoinkin, kun se saatiin, ei se pettänyt. Parhaat bileet, joissa oon ollu. Lisäks paikka oli käsittämättömän tyylikäs. Ei voisi olla parempaa paikkaa Suomessa, mihin Hellin olisi voinut tuoda. Tuntu et äijä iteki nautti bileistä.

Kiitos.
#14 • • Edited -orion- Guest
En tiedä satuinko vain vääriin paikkoihin väärään aikaan, mut liian usein tanssilattialla tuli huomattua et jengillä oli joululomafiilis ja huomattavasti liikaa päihteitä alla. Ihan älytöntä sekoilua muutamien tyyppien osalta, ihme riehumista, röökien ja tuoppien kanssa huitomista - ei puhettakaan et olis vaan uskaltanut keskittyä musaan kun sai katsoa ettei saa kaljoja syliin tai sikaria silmään. Kuten Toni viime Basso-lehdessä hyvin totesi, et musiikin myyminen jengille on bissen myymistä miellyttävämpää, niin ehkä tällä kertaa tosiaan joillekin olis voinut myydä enemmän musaa, vähemmän bissee.

Mut kuten todettua, musat oli kyl erinomaiset ja Hell otti yleisönsä. Väkeä ei ollut mitenkään liikaa vaikka mesta oli vissiin loppuunmyyty - pienellä huomioonottamisella tanssilattiallakin olis ollut miellyttävämpi fiilis kaikille. Kiitos järjestäjille, teidän puolesta jutut toimi hienosti.
#15 • • tumpsi Guest
ekat 2h hellin setist oli kyl parast antii aikoihin, sen jälkeen meni puuduttavaks.

kutonen toimi mestana pirun hyvin.
lämppärideejii(t?) oli lähinnä vitsi.
#16 • • milo Guest

Riippumatta siitä oliko saundi nyt sitten itse kullekin lähellä sydäntä tai ei (meikäläiselle oli), pitäisi mielestäni pystyä myöntämään että tämän setin rakennuksesta huokui Kokemus[tm] ja Näkemys[tm] jota ei todellakaan pysty feikkaamaan.

Kyllä.

Ja käsittääkseni herralle tulee ensi vuonna 30 vuotta täyteen dekkien takana, niin aika apina saa olla jollei siinä matkan aikana jonkinlaista kokemusta ja näkemystä ole mukaan tarttunut.
#17 • • Quu Guest
No voi vittu :(
#18 • • samlainio Guest

Kaikki te "lahjakkaita Suomalaisia DJ:tä" hehkuttavat, näyttäkää mulle yksikin DJ kotimaasta, joka on lähelläkään Hellin eilistä tasoa, olen kiitollinen.[/quote]

Pikku Tony

En mä sitä sano, ett Hell olis paska ollut, ei todellakaan, mut ehkä omat odotukset oli jotenkin vähän "liian" korkeella. Oon kuitenkin odottanu Hellin näkemistä jo aika monta vuotta. Hyviä biisejä äijä soitti, mut esim. alun mixaukset oli jo vähän lannistaa. Muuttuhan se siitä sitte paremmaksi. Mut kkyllä omasta kokemuksesta pitää sanoa, ett olen kyl jokusen kerran Pikku Tonyn soittaessa Rosiksessa saanut paljon enemmän hyvänolon tunnetta, ku perjantaina Kutosella. Mut täähän onkin vaan mun mielipide.

Eli Helli nähty... ihan hyvä, mut ei mikään huippu.