Näköradiomies - pianosong [tekno]

18 posts, 1 page, 4,482 views

Avatar
#1 • • näköradiomies Guest
joo moi vaan. ja tän nyt on jo jotkut yks ilta techno.fillä kuullutkin lyhkäsenä klippinä, eli hiukka erillaista matskua mitä normaalisti multa on totuttu kuulemaan ja olis ihan kiva saada kommenttia.

http://nakoradiomies.1g.fi/aani/piano.mp3

ps. ensimmäinen biisi jonka oon väsänny sillai että midit tuli koneelta ja ääni hardiksesta eli tän tekeminen ei ollu noobimeikälle ihan iisein juttu.
kai.
Avatar
#2 • • borg nagar Guest
Robert Hood menneisyydestä, saundit hyvät.
Avatar
#3 • • liuos303 Guest
:D Juups, kyl tää mullekki maistu sangen hyvin.
Kuulin ne clipit sillon techno.fi:llä ja oottelinki jo
että millonkas äijä niist piisit vääntää..
Avatar
#4 • • MikkiHiiri Guest
Oikeen makee biisi. Mun mielestä rumpusoundit vois olla kyl paremmat ja paremmin miksattu, mut niitä on kyl käytetty erittäin hyvin. Maistui kyllä :)
Cutoff

Posts: 14

#5 • • Cutoff
Mahtisoundi.
Ei mikää reasonhärpäke. Hyvä!

Oisko tos masterissa vähä liian härskillä limitteri tai muuten vaa liian kovalla tää raita ku tuntuu että vähän potku katoaa välistä.
Avatar
#6 • • näköradiomies Guest
joo kiitos vain palautteesta. ja serosedällekkin maittoi. hienoa.
Avatar
#7 • • crc Guest
hyvä biisi kaikin puolin mutta seron kanssa vähä samaa mieltä et soundi on jotenkin miksattu reisille.. haikait ja basari on jotenki lytyssä.. muutenkin haikkarit on aika läntässä ja elottomaks puristettu.. parempi miksaus ja hittibiisi on ..

toisaalta.. ei ne millssin jeffin biisitkää mitää timangia oo miksauksen puolesta ikin
Avatar
#8 • • sonni Guest
kivalta kuulosti mitä nyt mononappikuulokkeeseen on luottamista, mutta ei nuo viiden sentin stringit oikein nappaa.
Avatar
#9 • • näköradiomies Guest
siis onhan tää hyvä joo mutta mulla meni vähän ohi ideoista miten mun piti tää tehdä. sit meni maku tän tekemiseen. oon laiskistunut pahasti.
Avatar
#10 • • kytkönen Guest
hyvä meno tässä, mutta yläpäät ja basso ei oo mixdownissa oikein balanssissa, vähän yläpää voittosta meininki
Avatar
#11 • • tniemi Guest

hyvä meno tässä, mutta yläpäät ja basso ei oo mixdownissa oikein balanssissa, vähän yläpää voittosta meininki



:D Minuun taas ilmeisesti vetosi juuri kyseinen seikka. Kappale erottui soittolistan 25 biisin joukosta juuri sen ansiosta, että se liikkui enemmän "etualalla", kun bassovoittoiset kappaleet. Oikein piti katsoa mitä minä kuuntelin.

Kappale virtaa hyvin ja miellyttää enemmän kuin ärsyttää. Sen kuuntelee mielellään uudelleen -- ja silloin ollaan voiton puolella.

Jatkakaa! Lisää, kiitos.

Tro
Avatar
#12 • • kytkönen Guest
heh no onhan se totta... monesti tuottajilla ja dj:llä (esim roni size) on kuulosta heikentyneet usein ne ylimmät taajuudet, että ne sitten biiseis ja dj-seteis veivataan aika lujalle

ja pitäähän tuottaessa kokeilla kaikenlaista, toi vaa nsärähti vähän mun korvaan ja ajattelin mainita siitä. olen kyl samaa mieltä et sellaset keskibassovoittoset kumistelut on hanurista.
Avatar
#13 • • näköradiomies Guest
no hmm. sori nyt kytkis mut tää ei oo junkkaa. junkassa ja teknossa tuottamispuolella ei oo mitään samaa. mun mielestä teknon PITÄÄ olla vähän päin vittua. se kuuluu siihen. siks tykkään siitä.<3 ja tän biisinkin vetäsin purkamalla kasan patterneita "livenä" ihan vasurilla suoraan mdlle, eli ne equtukset on sillee et "nyt kuuluu basari ja haitsu, hyvä.

edittinä viellä että olen kyllä itsekkin junkka diggari et täs avautumisessani en nyt dissannut mitään musiikkityylejä tms. tiedän kyllä että jos vain haluaisin niin voisin equttaa hienosti ja laittaa ne kaikki dynamiikka jutut jne jne kuntoon hiomalla yhtä biisiä sen kuukauden kaks putkeen, mut se ei vaan yksinkertasesti ole mun juttu.
Avatar
#14 • • kytkönen Guest
heh, mielenkiintoista et otat asian puheeksi, mun mielestä minimalistisemmassa ja dubahtavassa teknossa on tosi kohdalleen ruuvatut mixdownit ylensä! junkassakin on toi hifimeininki ollu kyl viime aikoina voimissaan...

kai ne loppupeleissä on makuasioita ja tosiaan siitä oon samaa mieltä et hyvällä fiiliksellä duunattu on aina parempi ku sieluttomaks nysvätty ja equtettu
Avatar
#15 • • näköradiomies Guest
makuasioitahan nämä on ja onhan sitä mukava saada vinkkejä sinne masteroinnin puolellekkin, vaikka niitä en näihin paljoa käyttäiskään. tuleehan sitä paljon muutakin tehtyä ku vaan suoraa ja niihin se hiominen onkin sitten jotenkin kait soveliaampaa kun rumpujen vois kuulostaa oikeilta sen sijaan et ne sattuis päähän, ja se olis sen biisin idea. noi masterointiin liittyvät keskustelut useasti lähtevät käsistä siihen, "mä olen oikeassa-sä et" väittelyyn mikä on turhaa ja turhauttavaa.

mut kuitenkin, jokseenkin tälläseen kriittisempään palautteeseen on mukavempi ottaa kantaa ku tähän klassiseen "toimis peeaal" tai "vinyylille vaan" kommenteihin. eli kiitoksia hyvästä palautteesta.
Avatar
#16 • • master bator Guest
Voiskin taas pyöräyttää tän biisin winampissa. Kovinta Mattia mun mielestä. Gruuvaa ja soundi on sopivan rapsakka.

Muakin kieltämättä hieman ihmetyttää kaikenlaiset "vinyylille vaan" -kommentit. Ihan kuin se biisi laitettais vinyylille tuosta noin vaan käden käänteessä heti kun on valmiin kuuloista tavaraa.
Avatar
#17 • • Zeraf Guest
-diskantit rasittavat liikaa korvan basaalisia karvasoluja, josta seuraa negatiivisia korvaperäisiä aistimuksia aiheuttaen kuunteluväsymystä.
-mukavasoundinen pompottava basso yhdistettynä triolihaitsuun = hyvä pohja jolle rakentaa
-Kuulostaa alussa hyvältä, mutta biisin edetessä aiheuttaa kasvavaa mielenkiinnon puutetta kuuntelumateriaalia kohtaan sen paikallaanpysyvyyden vaikutuksesta. Loppupuolella havaittavissa myös lisääntyvää alttiutta lamaannukseen ja apatiaan, joka olisi estettävissä asianmukaisilla 'herätteillä'; tekohengityksenä ja ensiapuna hallituilla rytmihäiriöillä ja kantavampana hoitona ongelmaan lisämateriaalin annosteluna toipilaalle.

Elämyskäyrä siis laskee minun kohdallani loppua kohden, ja alun mahdollisesta erektiosta ei loppupuolella ole enää aistihavaintoa.
Avatar
#18 • • shokuni Guest
Eipä minulla muuta nurinaa ole kuin, tuo säksätys/ylä-äänipuolen äänenvoimakkuus. Itse kun pidän tunkkaisesta saundista. Liikaa. Omista biiseistä analyyserillä katsottuna korkeammat taajuudet loistavat melkein kokonaan poissaolollaan.

Tää alkaa potkia tossa kahden minsan kohdalla tosi hyvin. props. Tulee pikkuisen bellssi mieleen. ;) Rakastan tota pilipilikuviota. :heart:

Soittoa ajatellen tuo ylä-äänten kovuus ei niin haittaa kunhan huomaa/muistaa vääntää nuppia vasemmalle. Jeppiskamaa.