Ongelma läppärin kanssa?

6 posts, 1 page, 1,630 views

Avatar
#1 • • nimbus159 Guest
Nyt on sitten siirrytty läppäri aikaan musisoinnissa =)

Eli ongelma on äänen pätkiminen noin kaks kertaa minuutissa ?

Jos soitan tehtyä juttua SoundForgessa ei ongelmia ole,
ja jos soitan musaa winampilla ei ongelmia ole.

Kun teen musaa Cubasessa niin äänen katkeilu ilmenee ???

Onko Cubasen joku asetus pielessä vai mistä lähden vikaa etsimään.
Päivitin Cubasen uusimpaan versioon sekä äänikortin (audiofire8) ajurit uusimpiin mutta sama laulu jatkuu =(

Ei tämä vissiin oikeen IRQ päälekkäisyydeltäkään vaikuta vai mitä on porukat mieltä?. Mistä näen päälekkäisyydet jos ongelma olisi IRQ:ssa.

Tämä ei siis ole niinkään äänen napsuminen vaan ihan kuin äänikortti lähtisi hetkeks pois päältä.

Auttakee
Avatar
#2 • • Roz Guest
Acerin läppäri kenties? ACPI pois päältä niin jo loppuu napsuminen. Tosin samalla lähtee todennäköisesti akkumittarit sun muut läppärin ominaisuudet hiiteen, mutta ainakin mulla rupes toimimaan.
Avatar
#3 • • nimbus159 Guest
Eip ole Aceri vaan HP zv6000

En oikeen tota ACPIA viittis repiä pois päältä ja asennella winkkaria uusiks =(


Mutta miksi napsuu vaan Cubasessa mutta muissa toimii ?
Avatar
#4 • • 029 Guest

Nyt on sitten siirrytty läppäri aikaan musisoinnissa =)

Eli ongelma on äänen pätkiminen noin kaks kertaa minuutissa ?

Jos soitan tehtyä juttua SoundForgessa ei ongelmia ole,
ja jos soitan musaa winampilla ei ongelmia ole.

Kun teen musaa Cubasessa niin äänen katkeilu ilmenee ???

Onko Cubasen joku asetus pielessä vai mistä lähden vikaa etsimään.
Päivitin Cubasen uusimpaan versioon sekä äänikortin (audiofire8) ajurit uusimpiin mutta sama laulu jatkuu =(

Ei tämä vissiin oikeen IRQ päälekkäisyydeltäkään vaikuta vai mitä on porukat mieltä?. Mistä näen päälekkäisyydet jos ongelma olisi IRQ:ssa.

Tämä ei siis ole niinkään äänen napsuminen vaan ihan kuin äänikortti lähtisi hetkeks pois päältä.

Auttakee



Tota mikäs läppäri? Toi äänikortin nimi viittais siihen et siihen ei varmaan oo (virallisia) ASIO ajureita olemassa?

Anyhow sulla pitäs olla Cubasesta ASIO ajurit käytös. Paina F12 ja tsekkaile tota Cubasen Performance meteriä. Tosta -olettaen että se mittari toimii- voit tsekata, et liittyykö toi rapsuminen performanceen vaiko tuleeko ihan randomilla (?)

Nyt on niin väsy et tarvii postailla huomenna aiheesta lisää :) Ilmottele nuo ihmees sit ku kerkeilet niin päästään vähän pidemmälle...
Avatar
#5 • • 029 Guest
Jahas olipa huono postaus toi mun ylempi ku toi Audiofire8 on näköjään ECHO:n kortti x) Heh... sori.. onhan tohon ASIO:t ja ihan pro kortti näköjään.

Eip ole Aceri vaan HP zv6000

En oikeen tota ACPIA viittis repiä pois päältä ja asennella winkkaria uusiks =(


Mutta miksi napsuu vaan Cubasessa mutta muissa toimii ?



Hömmh.. Totanoinnaanniin. Mulla tollasta vastaavaa tosiaan tuli aikanaan ja siihen oli syynä, et kaikki IRQ ja AGP-väylät pyöri kellotettuna. Asetuksia vaihtamalla BIOS:ista mun asiasta enemmän tietävä luokkakaveri sai helposti ton "äänen pätkimisen" pois.

Toinen juttu mistä tollasta "taukoilua" tulee on esim nettiliikenne. Sen jälkeen ku kone irtos netistä niin mitään hämminkiä ei oo ollu. Joskus toki tulee taukoja, jos on helvetin raskas projekti mut ei sillai jatkuvin väliajoin enään.

Onkos sulla dualcore toi tietokone? en jaksanu googletella tota ite täs...

Edit:

tsekkaa muuten tää topikki. Tuollahan tuo Roz:kin sai läppärin wörksiin ja noi samaiset pätkinnät pois vaihtamalla ACPI:n pois päältä -> http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=6063&start=90
Avatar
#6 • • nimbus159 Guest
Läppäri on tosiaan HP ja edelleen ihmettelen kun ääni pätkii vain cubasessa?

Mulla oli kortti ja Cubase myös pöytäkoneessa ja mitään ongelmia ei ollut =(

Äänikortti on tosiaan Echoaudion Audiofire8

Milläs nään meneekö IRQ pällekkäin???