19 posts, 1 page, 4,962 views
Kumpi kannattas hankkia RM1x vai Korg emx1, jos meinaan tehä teknoo, trancea, dancee ym....?
Todella harvat käyttävät enää pelkästään rautaa, koska siinä ei ole mitään etua softaan nähden.
Todella harvat käyttävät enää pelkästään rautaa, koska siinä ei ole mitään etua softaan nähden.
Latency / sync ongelmat softa/raudan kanssa toki on olemassa, että mielummin sitten kokonaan softaan kuin sekaisin. (paitsi jos ne saa säädettyä / jaksaa säätää kuntoon).
Paitsi soundi.
Vaikka se ei pädekkään aina kaikkiin laitteisiin... kehnojakin löytyy. Hardissekkarisynissa hyvät puolet on musta ainakin se simppeliys ja tekemisen suoraviivasuus.
Mitään analogimallintavaa rautaa ei kandee ostaa, kun se tietokone osaa pyörittää kyllä sen softan omineenkin.
Mitään analogimallintavaa rautaa ei kandee ostaa, kun se tietokone osaa pyörittää kyllä sen softan omineenkin.
Niin just. Mitään musaakaan ei kannata tehdä kun muut tekevät sitä jo ihan tarpeeksi muutenkin. Siis mitä pointtia tehdä itse musaa, kun se ei kuitenkaan kuulosta yhtä hyvältä kuin iso osa jo levytetystä materiaalista? Miksi soittaa oikeasti livenä, kun playback menee ihmisiin ihan täydestä?
Olisikohan kuitenkin se fiilis, joka ratkaisee?
Virus ja Jp-80x0 on varmaan ihan hyviä syniä, mut mielummin ostasin samalla rahalla vaikka sen uuden Moogin tai pari käytettyä Junoa. Kun viruksen (z3ta) ja jp:n (vaik superwave) voi hommaa softana puol ilmaseks. Kuulemani mukaan ne ei kuulosta ihan samalta, mut saudi on kuitenkin käyttökelponen. En siis oo mikään puristi tyyliin "85 alotin käyttää tätä synää x ja mikään sen jälkeen ei oo kuulostanu niin hyvältä ku se", vaan ihan kuuntelemalla olen todennut. Eli makuasioita.
No, kyllä meikä oon fiilikseen päässy ihan vst-synien ja midi-kiipparin kanssa .... Se fiiliksestä.
Kyl noi "groove"-orientoituneet laitteet on kuitenkin loppupeleistä aika leluja ainakin saudillisesti ja workflowta biisin kirjoitusvaiheessa ajateltuna.
Eli makuasioita.
Tää on näköjään menny taas täksi tappeluski mihin kaikki rauta/softa keskustelut menevät.
Tää on näköjään menny taas täksi tappeluski mihin kaikki rauta/softa keskustelut menevät.
Mut en mä silti tänäpäivänä musanteon alkuun kenellekään suosittelis rautaa ostamaan.
Kuitenkin pieneltä näytöltä tihrustaminen on niin eri asia kuin tietokoneen ruudulta katseleminen ja opettelu.
Mut en mä silti tänäpäivänä musanteon alkuun kenellekään suosittelis rautaa ostamaan.
Kuitenkin pieneltä näytöltä tihrustaminen on niin eri asia kuin tietokoneen ruudulta katseleminen ja opettelu.
No, jokainen tyylillään.
Siin viel joku hermostuu. Ite yritin vaan antaa neuvoja alottelijalle.
Heh jos viittaat muhun, niin sä puhuit kyl muuten asiaa, mutta toi noiden VST-lelujen vertaus ei menny ihan kohalleen. Z3ta on ihan wavetable-synteesiin perustuva, kun taas Virusta puhtaampaa VA:ta ei ole. Superwave on lähempänä JP:tä kuin edeltävät toisiaan, mutta sekin on aika kaukana vielä.