Onnistuuko etäremontti?

7 posts, 1 page, 1,469 views

#1 • • virtuaaliremontoija Guest
Tervehdys, olen uusi täällä. Olen päätynyt sattumalta tälle sivustolle ja aikani seurattuani huomannut, että täällä käydään varsin mainiota keskustelua sisustuksesta ja remontoinnista.

Oma intressini aiheeseen on seuraava: olen nyt ulkomailla enkä pääse asuntooni vielä lähes vuoteen (se on vuokrattu). Ajatuksena olisi remontoida tyhjä asunto vuokralaisen lähdettyä (uudet lattiat, keittiö kokonaan uusiksi, parvekelasit, pientä oviaukkojen muuttelua, ehkä seinien maalausta) ja muuttaa sitten itse sisään suoraan valmiiseen kämppään. Suunnitteluaikaa remonttia varten on nyt siis ruhtinaallisesti käytössä. Tämä tarkoittaisi kuitenkin, että jonkun muun pitäisi käytännössä toteuttaa tuo remontti ohjeiden mukaan minun ollessani vielä täällä. Mitä luulette, voiko tuollaisella olla mitään mahdollisuuksia onnistua? Niin paljon puhutaan huonosta työn laadusta, työn aikana tulevista yllätyksistä jne. Onko pakko olla itse paikan päällä päsmäröimässä? Itse en ole koskaan remontoinut enkä ole oikein tee-se-itse -tyyppiäkään, niin että palkattua työvoimaa asennuksiin ym. joka tapauksessa on otettava. Mitään suhteita mihinkään remonttiporukoihin ei ole valmiiksi. Olisi kiva kuulla kokeneiden mielipiteitä tästä asiasta.

PS. Ville ja vaavu erityisesti, paljon kiitoksia kun olette jakaneet kokemuksianne ja vinkkejänne! Ja keittiö on upea.
#2 • • Quu Guest
Platinum.ac = Elektroniseen musiikkiin ja kodin sisustukseen sekä remontointiin erikoistunut foorumi. :D

Mut ainakin päällimäisenä ajatuksena on, että rahaa tulee menemään ilman takeita lopputuloksesta, joten aika rohkea saa olla että tälläiseen lähtee. Mutta jos tarkkaan katsoo, niin tälläkin foorumilla pyörii mies joka aikoinaan kunnostautui "jonkun muun kuin oman kämpän remontoinnissa" ihan tosi-tv muodossa ;)
#3 • • Daniel Braun Guest
Taitaapi olla hankala projekti.
En ryhtyis, melkoisen riskillä pitäis mennä.
Kuitenkin olis tärkeää oikeesti nähdä mitä ja miten on tehty, kuvat kertovat paljon mutta ei koko totuutta.

BTW: eiks tää olis voinnu olla jatkona tolle toiselle topicille?
Quu?
#4 • • Quu Guest

BTW: eiks tää olis voinnu olla jatkona tolle toiselle topicille?
Quu?

Periaatteessa joo, mutta tää foorumisofta ei pysty siirtää uutta threadia vanhan jatkoksi ja jos näitä jatkuvasti sulkisi ja ohjaisi "oikeisiin threadeihin" niin se pidemmän päälle tukahduttaisi vain keskustelua.
#5 • • virtuaaliremontoija Guest
"BTW: eiks tää olis voinnu olla jatkona tolle toiselle topicille?"

- No sinne viralliseen sisustustopiciin juuri yritinkin, vieläpä kaksi kertaa, mutta en tiedä miksi postaus aina päätyi tuohon general-otsikon alle. Kuten sanottua, olen noviisi.
#6 • • Daniel Braun Guest

"BTW: eiks tää olis voinnu olla jatkona tolle toiselle topicille?"

- No sinne viralliseen sisustustopiciin juuri yritinkin, vieläpä kaksi kertaa, mutta en tiedä miksi postaus aina päätyi tuohon general-otsikon alle. Kuten sanottua, olen noviisi.

Sä olet varmaan painanut nappia "new topic"?
#7 • • ville Guest
En mä näe että tossa varsinaisesti mitään ongelmaa on. Seinien värit voi päättää värikarttojen mukaan ulkomailta, lattiassa sama juttu. Keittiössä ainoa ongelma on, että joku käy päästämässä keittiöfirman edustajan sisälle ja sitten hyväksyt vaikka sähköpostilla hänen tekemän suunnitelman.

Tee urakkasopimukset niin, että maksat vaikka materiaalit välittömästi kuitteja vastaan, mutta työn vasta sitten kun olet itse hyväksynyt työnjäljen. Ts vasta sitten kun olet saapunut suomeen.