Jalkapallon MM 2006

255 posts, 13 pages, 28,237 views

#221 • • sixtus Guest

Eipäs sentään. Itte sanosin että noi 1990 kisat oli melkosta paskaa pääsääntösesti. Onhan näissä kisoissa ollut jotain tylsähköjä otteluita mutta kyllähän tuolla on todellisia huippumatsejakin seassa useita.

Noi oli tylsät myös, menee vaan omis papereissa edelle kun sai kisoja paikan päällä seurata. Ainoo kerta kun toi mahis on omalle kohalle osunu.

Nimeeppä viel kisojen todelliset huippumatsit, mulle ei kovin montaa tuu mielee. Eniten oon nauttinu seuraavista: 1.Argentiina - Serbia-Montenegro
2.Brasilia - Japani 3.Japani - Australia 4.Saksa - Ruotsi 5. Espanja-Ukraina

Muita ei heti tuu mieleen. Kaikki siis alkulohkojen pelejä.
#222 • • Erno Guest
Itte oon digannu älyttömästi melkein kaikista c-lohkon peleistä. Kroatia-Australia oli huippu, samaten Ghana-Tsekki, Brasilia-Japani, Ranska-Brasilia, Argentina-Mexico, Portugali-Hollanti (omalla tavallaan).

Kai tässä on kyse siitä mitä ihmiset haluaa katsoa :confused: Osa haluaa nähdä paljon maaleja, osa saattaa pitää 0-0 päättyneistä otteluista yhtä lailla. Itse kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä hyvä puolustaminen voi olla hyvää ja viihdyttävää jalkapalloa.

Toki täytyy myös myöntää että allekirjoittaneellehan nämä olivat ensimmäiset kisat paikanpäällä :cool:
#223 • • JussiS Guest

Englannin voittoon ko maan puolustus- ja hyökkäystilanteen huomioiden juuri kukaan ei uskonut.

Nohnoh, ilman Owenin loukkaantumista Englannin hyökkäyskalusto olis ollu ainakin mun mielestä varsin hyvä. Nythän pelattiin käytännössä 4-1-4-1, kun yleensä Englanti on pelannut 4-4-2 systeemillä. Rooney ei todellakaan ollut missään parhaassa pelikunnossaan, eikä yksin pystynyt kantamaan vastuuta.

Puolustus oli mun mielestä "ihan jees", Ferdinand ja Terry on parhaat topparit mitä Englannilla on kisoissa ollut vuosikausiin. Hargreaves ja A. Cole hoiti hommansa myös ihan kunnialla. Tosin tässä (kuten hyökkäyksessä) eletään sen varassa, ettei kukaan loukkaannu, tai ole pelikiellossa. Kauhunsekaisin tuntein aina pelkäsin pahinta kun kuulin Sol Campbellin lämmittelevän...

Keskikenttä oli mielestäni pahin floppi, kovimmat nimet petti ja oikeastaan vain J. Colesta jäi hyvä maku suuhun.

Eli ei ennakko-odotukset niin kauhean huonot olleet ainakaan mulla, tosin aika puna-valkoisin lasein sekin on katsottu... Jos EM-kisoihin sais saman rungon ja hiukka enemmän laajuutta joukkueeseen ja vielä ilman pitkäaikaisia loukkaantumisia, niin tolla porukalla vois mennä pitkällekin.
#224 • • Erno Guest

Nohnoh, ilman Owenin loukkaantumista Englannin hyökkäyskalusto olis ollu ainakin mun mielestä varsin hyvä. Nythän pelattiin käytännössä 4-1-4-1, kun yleensä Englanti on pelannut 4-4-2 systeemillä. Rooney ei todellakaan ollut missään parhaassa pelikunnossaan, eikä yksin pystynyt kantamaan vastuuta.

En tiedä miltä se sun silmissä näytti ennen kisoja, mutta Owen oli viime kauden kaukana omasta parhaasta kunnostaan (on toki parhaimmillaan hyvä hyökkääjä). Rooneyllä oli ennen kisoja pitkä loukkaantuminen alla, ja oli vielä muutama päivä ennen kisojen alkua epäselvää pystyykö pelaamaan lainkaan. Jäljelle jää siis Crouch ja Walcott :confused:
#225 • • akir0 Guest

Kai tässä on kyse siitä mitä ihmiset haluaa katsoa :confused: Osa haluaa nähdä paljon maaleja, osa saattaa pitää 0-0 päättyneistä otteluista yhtä lailla. Itse kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä hyvä puolustaminen voi olla hyvää ja viihdyttävää jalkapalloa.

Kyl mullekki hyvä puolustuspeli kelpaa, mut näiden kisojen ongelma on ollu se, että hyökkäysvoittosta peliä on nähty todella vähän verrattuna yltiö-puolustamiseen.

Alkusarjan muutamissa matseissa kismitti se, että ns. parempi joukkue teki 1 maalin ja sen jälkeen alettiin jo varmistelemaan. Voitto on tietty voitto, ei sille minkään voi.
#226 • • R2 Guest

Löytyyköhän maailmasta yhtään ihmistä, joka olisi ennen kisoja saati sitten alkulohkojen jälkeen veikannut, että finaalissa ovat Italia ja Ranska?

o/

Mulle on joskus sanottu matsi kestää 90 min ja lopussa Saksa voittaa..

Mä rupesin veikkailemaan Ranskaa finaaleihin vasta Espanja-pelin jälkeen. Ja ennen kisoja Brasilia vaikutti kovalta ja pelkäsin tosissaan et finaali ois Argentiina-Brasilia.
Hollanti oli oma suosikki alun alkaen, mut niiden kisat loppu aika tylysti..
#227 • • J-P Guest
Kaissitä vois edes yhden ottelun katsoa kokonaan... Nimittäin tuon finaalin...
Koko pelissä ärsyttävintä on kyllä se, että isot miehet näyttelee "voi nyt kun sattui kun kävelit ohitseni!! YHYHY! tuomari-setä, anna vapari!!!".
Ihme pelleilyä. Tietty ihan nasta pelihän tuo fujitsu on, varsinkin kun osaavat ihmiset sitä pelaavat.
Mutta naurettavaa näyttelyä noin vähänliianusein. :)
#228 • • Zapa Guest
Tänään on se päivä kun patongit saa pataan huolella :cool:
#229 • • töölöBASS Guest
Sehän nähdään sit illalla kuka saa ja mitä saa. :cool:
Taitaa kuitenkin mennä spageteilta kastikkeet housuun.
#230 • • akir0 Guest
Prossimatsi oli viihryttävää jalkapalloa. Ja nähtiin 1 upea maalikin.

Todella omituisesti kyl menee toi pallo noissa kaukolaukauksissa. Veskarille pirun vaikeuta kyl ottaa ku ei tiedä mihin päin pitäs lähteä.

Tänää Zidane pistää Italiaanot nippuun ja koppaa pytyn kouraan!
#231 • • Edited bulk Guest
Juntti Zidane.

1135220610193.jpeg

Mut rankkuskaba meni makarooneille.

Onnea.
#232 • • Zapa Guest
Au revoir patongit ja sika-Zidane!

ITALIAN%20FLAG%20MSD-MINIULT.jpg
#233 • • Hansu Guest
Yhdeltä toiselta foorumilta napattu kuva:
http://i2.photobucket.com/albums/y32/Jamesgb/zizou2.jpg

Olis Zidanenkin kannattanut vetäistä kunnon hermosauhut ennen peliä niin ei olis tarvinnut purkaa aggressioitaan niin kouriintuntuvalla tavalla. Surettaa, että yksi kaikkien aikojen pelaajista lopettaa uransa tällä tavalla ja vieläpä mm-finaalissa.

Italiaa kyllä kannatin (vaikken uskonut koskaan niin tapahtuvan, saamarin näyttelijät!) ja kivahan niitä paperisilppuisia voitonjuhlia oli katsella. Onneksi turnaus nyt kuitenkin viimein päättyi, alkaa jo olla kotisohvassakin hieman turhan syvä kuoppa...
#234 • • Paarma Guest
Zidanen kilaripusku -> tuleva klassikko-gifanimaatio feat. kuvatekstit.

:confused: :eek:

Suht paska finaali. Mut kisoja seurasin ihan mielelläni. Neljän vuoden pääst' taas.
#235 • • insertxox Guest
PR tempaus zidanen tapaus, tullaan muistaa kauan.
Mitäköhän italiano mahto sanoa?
#236 • • kryptoniitti Guest

Zidanen kilaripusku -> tuleva klassikko-gifanimaatio feat. kuvatekstit.

11524771132585sg.gif

ei tarvinut kauan etsiä :D
#237 • • J-P Guest

mnjäh, jaksoi katsoa ekan neljänneksen (suomeksi: n. 20+ minsaa).
Sit tuli molemmat maalit (1-1) ja peli jumiin -> nenää kaivamaan.
Tylsä peli.
#238 • • _U Guest

mnjäh, jaksoi katsoa ekan neljänneksen (suomeksi: n. 20+ minsaa).
Sit tuli molemmat maalit (1-1) ja peli jumiin -> nenää kaivamaan.
Tylsä peli.

ÖÖh, hetkinen? Kevyt looginen ristiriita; J-P, sä et voi sanoa, et tylsä peli, jos et edes ole katsonut peliä loppuun asti? Taidat vain olla kateellinen, koska missasit hyvät rankkarikisat. Tai sitten ET ole futiksen ystävä.

Pablo Honey.
#239 • • lelle Guest
FORZA ITALIA! FORZA AZZURRI

<3
#240 • • akir0 Guest
Iha ok finaali, vaikka Italia nysväskin pääosin toisen jakson ja etenkin jatkoajan. Jotenkin valju loppu vähän valjuille kisoille, kun rankkareilla ratkes.

Pilkut tosin kaikki pisti upeasti maaliin.

Zidanen tempausta vaikea ymmärtää, mut joskushan sitä kaikilta hermo pettää.

Pikkusen huolestuttava tää trendi, että EM-kisat voitti Kreikka ja nyt voitti Italia ja molemmat ah, niin puolustusvoittoisella taktiikalla (eikä toi Ranskakaan mikään hyökkäysjoukkue ollu).