virallinen "mitä en koskaan ostaisi"- topic

37 posts, 2 pages, 5,511 views

Avatar
#21 • • Ryvon DJ Guest

Seksiä
[yleistys]Tai no, jos ajatellaan että 99% naisista on PERIAATTEESSA maksullisia lahjojen jne muodossa...[/yleistys]



Uu, rohkea heitto näinä tekopyhyyden aikoina. Niinhän ne jotkut sanovat, että avioliitto on se laillistettu prostituution muoto, jota mies maksaa koko ikänsä. Mutta miksi seksin ostaminen olisi mitenkään tuomittavampaa kuin se valehteleminen, lahjominen ja kaikenlainen muu kieroilu ja tekopyhä p*ska jota miehet ja naiset heittävät saadakseen seksiä tai vaikuttaakseen paremmilta? Päinvastoin, rehellinen ostaminen / myyminen taitaa olla suoraselkäisintä toimintaa tänäpäivänä.
Ja jos joku heittää sanan "riisto" tähän, niin kumma juttu: heti jos nainen ostaa gigololta palveluita, on se rohkeaa, coolia jopa (ja ehdottoman must pomonaiselle!), eikä puhettakaan että miestä "riistettäisiin", mutta anna olla kun mies ostaa lempeä, niin heti on moraalinen sormi pystyssä?

Sit mä en myöskään osta:
Maataloa elukoineen kaikkineen



Mä voisin ostaa, jos ne elukat ois elefantteja. Vois ratsastaa päivät pitkät niillä järkäleillä ja ois mahtavaa kun vois kommunikoida valtavien jättien kanssa :)

Mitä EN osta ikinä: Jaguar-autoa, Sarasvuon konsultointia, lätkäkorttia, vibraattoria, rottalaumaa tai konsultointipalvelua aiheesta "miten pääset taivaaseen".
Avatar
#22 • • Taedium Guest

Mutta miksi seksin ostaminen olisi mitenkään tuomittavampaa kuin se valehteleminen, lahjominen ja kaikenlainen muu kieroilu ja tekopyhä p*ska jota miehet ja naiset heittävät saadakseen seksiä tai vaikuttaakseen paremmilta? Päinvastoin, rehellinen ostaminen / myyminen taitaa olla suoraselkäisintä toimintaa tänäpäivänä.

Ainakin on rehellistä, mikäli ostaa yksityisyrittäjänaiselta. Monelle naiselle saa tarjota illan, ravintolan, klubin ja puhua lempeitä koko illan, eikä silti ole varmaa saako. Ja jos ei tavoitteena ole kuin kassien tyhjentäminen, niin enemmän se aliarvioi naista jos sitä rupeaa tormuuttamaan ympäri kaupunkia diskoissa ja ravintoiloissa pildenkiilto silmissä. Sitäpaitsi tulee halvemmaksi käydä vuokranaisen luona.

En tosin itse ole maksanut siitä, että joku mun pippeliin koskisi... Eli paraskin puhuja...

Ja jos joku heittää sanan "riisto" tähän, niin kumma juttu: heti jos nainen ostaa gigololta palveluita, on se rohkeaa, coolia jopa (ja ehdottoman must pomonaiselle!), eikä puhettakaan että miestä "riistettäisiin", mutta anna olla kun mies ostaa lempeä, niin heti on moraalinen sormi pystyssä?

Entä nainen, joka asuu vaikkapa Gambiassa/Unkarissa/Turkissa ja haluaa rikkaaseen Eurooppaan. Hän tapaa miehen, joka lupaa hankkia hänet jollain keinolla Eurooppaan hänen luokseen. Laivamatka lastiruumassa Espanjaan/junamatka tavaravaunussa Saksaan, josta salakuljettaen vaikkapa Amsterdamiin. Siellä "poikaystävä" ottaa passia lainaan jos sellainen on, jos ei on tämä vielä helpompaa. Sen jälkeen "poikaystävä" perii rahoja takaisin siitä kuljetuksesta ja jos ei satu Ugandasta/Puolasta/Kroatiasta tullella olemaan, niin ikkunaan töihin punaisten lyhtyjen alueelle. Passin saa kun velat on maksettu. (Arvaa tullanko niitä ikinä maksamaan?) Muuta työtä ei saa, sillä paperit ei ole kunnossa. Asuntoa ei virallisesti saa, joten tämä "poikaystävä" järkkää tämänkin.

Joku aika kun menee, ja tyttö ei viihdy, ehdotetaan, että kait sinä nyt viskipaukun voit töissä ollessasi ottaa? Ja ehkä kokaiiniviivan?

Myöhemmässä vaiheessa ei välttämättä ole enää kolaa tarjolla ilmaiseksi, joten kräkki on halvempaa.

No on niitä sellaisiakin töissä, jotka on ihan vapaasta tahdostaan. Yksi tyttö muuten lopetti pankin kassalla. Tuli ilmi mitä hän tekee viikonloppuisin työksi ja he eivät tykänneet hänen valinnastaan, joten tuli jompi kumpi vaihtoehdoksi, mutta tämä tyttö tienasi yhtenä viikonloppuna enemmän kuin pankissa viikon töillä joten valinta oli helppo.
Avatar
#23 • • Ryvon DJ Guest

Ja jos joku heittää sanan "riisto" tähän



Entä nainen, joka asuu vaikkapa Gambiassa/Unkarissa/Turkissa ja haluaa rikkaaseen Eurooppaan...
...Sen jälkeen "poikaystävä" perii rahoja takaisin siitä kuljetuksesta ja jos ei satu Ugandasta/Puolasta/Kroatiasta tullella olemaan, niin ikkunaan töihin punaisten lyhtyjen alueelle.



Niin, se on orjuutta, joka on todellisuutta eräissä maissa. Ei kuitenkaan Suomessa, josta puhuin. Ihmiskauppa on tuomittavaa tottakai, mutta se ei ole sama asia kuin seksin kauppaaminen. Orjuutettu ihminen voi toimia prostituoituna, mutta kaikki prostituoidun eivät ole orjia.

Pääsiäisen Hesarissa oli mainio artikkeli jostain tutkimuksesta jossa kävi ilmi miten suomalaisessa lehdistössä helposti leimataan prostituutio-ilmiö rajan takaisten naisten aiheuttamaksi ongelmaksi, joka automaattisesti tuo mukanaan vain ongelmia. Pointti oli se, että keskustelua leimaa rasistinen ja alentava sävy vierasmaalaisia kohtaan, mutta suomalaisista ammattilaisista ei juuri puhuta.

Mikä itseäni ehkä eniten vaivaa tässä keskustelussa, on se miten tuomitaan helposti tietty suora ja konstailematon toimenpide (seksin ostaminen ja kauppaaminen), vaikka jokainen voi arkielämässä ja ympärillään nähdä täysin samaa toimintaa: klassinen esimerkki vanha rikas äijä jolla puolta nuorempi kimuli kainalossa. Okei, siinäkin on selvästi kyse kahden kaupasta, ja kumpikin tietää mistä on kyse, mutta kukaan ei vaivaa sillä päätään, "sehän on luonnollista". Kaikki ihmissuhteet ovat eräänlaista kauppaa, jossa kumpikin saa jotain toiselta.

Luultavasti antiikin aikoina ihmiset tässä (ja monessa) muussa asiassa olivat kiihkottomampia ja järkevämpiä kuin nykyajan ihmiset.
Avatar
#24 • • Taedium Guest

Mikä itseäni ehkä eniten vaivaa tässä keskustelussa, on se miten tuomitaan helposti tietty suora ja konstailematon toimenpide

Itse pidän prostituutiota (yksityis- ei parittamis-sellaista) lähinnä palveluiden kauppaamisena. Sama se tarjooko shiatsua, olohuoneen värikoordinointipalvelua tai seksiä. Palvelu se on ja ne prostituoidut ovat palveluammatissa. Värikoordinaatio- tai seksipalvelua en vielä ainakaan ole tarvinnut, mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan. En usko, että tykkäisin edes käydä.

Koska ajattelen sen ammattina muiden joukossa, olisi käynti mielestäni sitä, että minä menen harrastamaan seksiä ja se toinen on tekemässä töitä. Eli vain yksi henkilö huoneessa harrastaa seksiä. Se on masturbointia. Kotona runkkaan ilmaiseksi. Selkääni en osaa hieroa itse, joten hieronnassa voin käydä. Värikoordinoinnista luultavasti selviäisin itse jos tarve vaatii.

Luultavasti antiikin aikoina ihmiset tässä (ja monessa) muussa asiassa olivat kiihkottomampia ja järkevämpiä kuin nykyajan ihmiset.

Niinku noi antiikin kreikkalaiset?

Hulluja säädöksiä niinku noin opettaja-oppilassuhteisiin tullut niiden jälkeen. Ja outoja mielipiteitä miesten välisestä ystävyydestä, älyttömiä ikärajajuttuja (miksei alle teini-ikäisen kanssa vois maata "sillai"?) jne...

Sitäkö meinasit? :scared:
Avatar
#25 • • Ryvon DJ Guest

Itse pidän prostituutiota (yksityis- ei parittamis-sellaista) lähinnä palveluiden kauppaamisena. Sama se tarjooko shiatsua, olohuoneen värikoordinointipalvelua tai seksiä.



Nimenomaan.

Koska ajattelen sen ammattina muiden joukossa, olisi käynti mielestäni sitä, että minä menen harrastamaan seksiä ja se toinen on tekemässä töitä. Eli vain yksi henkilö huoneessa harrastaa seksiä.



Niin, onkin tärkeää käykö "koneen" luona asioimassa, vai tyypin joka omaa ehkä muitakin motivaatioita kuin pelkän rahanhimon ja laskujen maksamisen. Turhamaisuuskin on ihan hyvä motiivi, ihailun tarve jne, syitähän on. "Tehdä työtä tunteella ja intohimolla", sitähän nykyään mainostetaan ja pidetään ihanteena. Samoin puhutaan "itsensä kauppaamisesta markkinoille", mutta se on jo toisen topikin juttuja.

Ennen muinoin "pyhä prostituoitu" oli peruskäsite, kutsumusammatti. Eihän rahalla tietenkään mitään romanssia osteta, mutta ehkä helpotusta ja stressin lievitystä. Seksin käsite on kuitenkin ehkä turhan yliarvioitu, I mean eivätkös naiset ole syntyneet näyttelijöiksi:) Ainoata molemminpuolista intohimoa taitaa olla vain vastarakastuneilla.


Luultavasti antiikin aikoina ihmiset tässä (ja monessa) muussa asiassa olivat kiihkottomampia ja järkevämpiä kuin nykyajan ihmiset.




Niinku noi antiikin kreikkalaiset?



Ehhehe! Antiikki tietenkin hieman turhan laaja käsite, mutta mielessä olivat antiikin roomalaiset, nuo suden jälkeläiset, ja nimenomaan se peruskansa. Roomalaisilla miehillä tuntuu olleen kuitenkin järkevämpi suhtautuminen naisiin kuin kreikkalaisilla. Tosin olivat ehkä muuten verenhimoisempia.

Ja outoja mielipiteitä miesten välisestä ystävyydestä, älyttömiä ikärajajuttuja (miksei alle teini-ikäisen kanssa vois maata "sillai"?) jne...



Homostelu on täysin luonnollinen reaktio siinä tilanteessa kun eletään miesten yhteiskunnassa, niinkuin muinaisessa Kreikassa. Vallan väärinkäyttöä tietenkin esiintyi. Luultavasti kristinuskon vihamielinen asenne homoseksuaalisuuteen johtuu ennen kaikkea näistä alaikäisten hyväksikäytöistä, kuin mistään muusta. Mutta siinä yhteiskunnassa se idea oli jalointa ja filosofienkin hyväksymää.

Se vain osoittaa että "moraali" venyy ja mukautuu aikojen mukaan. Tämän päivän prostituutiokeskustelua ja tätä paheksuvaa sävyä nauretaan ja pidetään tulevaisuudessa yhtä lapsellisena kuin me halveksimme esim. rotuoppia tai juuri kreikkalaisten naisvihamielisyyttä.
Avatar
#26 • • Ms. Piipi Guest
Menee kyl off-topic....


Niinhän ne jotkut sanovat, että avioliitto on se laillistettu prostituution muoto, jota mies maksaa koko ikänsä.



:angry: Argh, pistää vihaksi tämmönen! Ehkä tällänen ajattelu oli yleisempää joskus ammoisina aikoina, kun naiset oli ehkä useammin kodin hengettärinä... Mutta silloinkin se oli ehkä enemmän yhteiskunnan normi ts. naisen kotiin jääminen oli yleisempää, eikä se välttämättä ollut niin, että nainen vaan huvikseen päättää jäädä hoitaan pentuja ja kotia. Joku v#tun "fiksu", punaniska mies on varmaan tuonkin lausahduksen keksinyt.... Mut nyt jos joku tulis mulle tällästä sanomaan, tänä päivänä, niin voi luoja! Voi se nainekin olla se joka perheessä tienaa enemmän, ja ukko voi vaikka hoidella niitä muksuja kotona, ja olla pehmo-isä. Ja se voi olla ihan tietoinen ja yhteinen valinta, niinkuin sekin, että nainen on kotona, ja mies elättää...


Monelle naiselle saa tarjota illan, ravintolan, klubin ja puhua lempeitä koko illan, eikä silti ole varmaa saako.



No, sitten kannattas valita sellanen "helppo nakki", jos tavoitteena on pelkästään saada. Kyllähän tälläsiakin on baarit pullollaan... En tiedä, mun mielestä toi tarjoaminen on sellanen juttu, että sen pitää niinku oikeesti lähteä sisältä, ts. että sä haluat tarjota sille daamille ja että sä oikeesti haluut puhuu sille lempeitä jne... Se on aika läpinäkyvää jos kundi seksin toivossa on supermukava ja lörpöttelee kaikkee, emmä ainakaan sellasta teeskentelyy jaksa kauan kattoo. Että kyllä mun mielestä kundit löytää tietyn tyyppisistä naisista seuraa ilman, että täytyy tarjota tms., enkä siis tarkoita nyt mitään maksullisia naisia... Ja sama koskee kans naisiakin.

Mun mielestä ehkä sukupuoli kuitenkin vaikuttaa näihin näkökantoihin prostituutiosta, ainakin ihan yleisellä tasolla. Mä en henkilökohtaisesti suoraan tuomitse prostituutiota, paitsi suoraan jotkut paritusliigat jne., joissa joku tekee oman elantonsa myymällä ja välittämällä jotain toista ihmistä... Mutta mun mielestä vaan on moraalisesti väärin ostaa seksiä, ja sen takia mä halveksun ja en vaan yksinkertaisesti hyväksy ihmisiä, ketkä seksiä ostamalla ostaa.


Back to topic:

En ostais m-i-t-ä-ä-n Maija Vilkkumaan musaa ikinä, mä en vaan sulata sitä, en mitään sen miltään julkaisulta....
Avatar
#27 • • _U Guest


En ostais m-i-t-ä-ä-n Maija Vilkkumaan musaa ikinä, mä en vaan sulata sitä, en mitään sen miltään julkaisulta....



Mäkään en oikein pahemmin diggaa Vilkkumaan musasta ja sen esiintymisestä etc. Joskus silloin vuosia sitten jostain kumman syystä kaksintaistelun aikoina, hmm, hmm, media nosti Vilkkumaan ohitse Tervomaan, vaikka uskoakseni suurin osa tiesi, että Jonna OSAA laulaa, kun taas Maija EI osaa, ainakaan livenä. Eli itsekään en ostaisi Vilkkumaan levyä, elleivät lapseni sitä haluaisi.
Avatar
#28 • • Dirt Guest

Polkkaa
Harrikkaa
Reisitaskuhousuja
Axea
Karvanoppia
Salmiakkikossua
Camparia
Kultaista kaulaketjua
Lintua lemmikiksi


pätevä lista.
paitsi että camparia tai reisitaskuhousuja vastaan ei ehkä oo ehdotonta vastustusta.
Avatar
#29 • • _U Guest


Polkkaa
Harrikkaa
Reisitaskuhousuja
Axea
Karvanoppia
Salmiakkikossua
Camparia
Kultaista kaulaketjua
Lintua lemmikiksi



Mä kyl voisin ostaa harrikan, axea ja salmaria, mut campari on siinä rajoilla. Reisitaskuhousuja pidän joskus vieläkin, koska mihinkäs lautailu- ja skedeajoistaan pääsisi. Kaulaketjusta ei puhettakaan, mut lintu ehkä vois mennä sit vanhoina päivinä. Karvanopille voi ainoastaan hymyillä hyväntahtoisesti, mutta polkka on kirosana, eli sitä ei viitsi edes lausua ääneen.
Avatar
#30 • • Ryvon DJ Guest


Niinhän ne jotkut sanovat, että avioliitto on se laillistettu prostituution muoto, jota mies maksaa koko ikänsä.



:angry: Argh, pistää vihaksi tämmönen! Ehkä tällänen ajattelu oli yleisempää joskus ammoisina aikoina



Hmm, aika moni äijä miettii nykypäivänäkin noin, siitä vain ei puhuta muuten kuin miesten sauna / kaljailloissa. Mulla ei ollu mielessäkään toi finanssiosasto tossa, eli tarkoitin sitä nalkutusta jota mies kuuntelee hamaan hautaan asti:) Eikä sekään mikään yksipiippuinen juttu ole tietenkään.


Monelle naiselle saa tarjota illan, ravintolan, klubin ja puhua lempeitä koko illan, eikä silti ole varmaa saako.



En tiedä, mun mielestä toi tarjoaminen on sellanen juttu, että sen pitää niinku oikeesti lähteä sisältä, ts. että sä haluat tarjota sille daamille ja että sä oikeesti haluut puhuu sille lempeitä jne...



Tottakai. Mä taas harvoin uskon pyyteettömiin motiiveihin, varsinkaan näissä mies-nainen kuvioissa. Aina on joku jekku takana, eikä välttämättä seksi tai romanssi, vaan esim. uteliaisuus, juorujen nälkä, tehdä joku mustasukkaiseksi, aiheuttaa juoruja, oman vitutuksen poistaminen, itsensä unohtaminen, toisen unohtaminen, juttuseuran hakeminen jne jne. Eli todella harvoin pyyteettömästi esim. tarjoaminen tapahtuu. Ehkä niin, että poistuu kotiin baaritiskin kautta ja tilaa tuntemattomalle tyypille jotain ja maksaa sen, ja menee kotiin nukkumaan.

Mitä en ostaisi pt. 2: ylihintaista asuntoa Kimin naapurista, vaikka ois rahaa.
Avatar
#31 • • Taedium Guest
Voisi jatkaa tuota prostituutiokeskustelua täällä...

Luultavasti antiikin aikoina ihmiset tässä (ja monessa) muussa asiassa olivat kiihkottomampia ja järkevämpiä kuin nykyajan ihmiset.


Niinku noi antiikin kreikkalaiset?



Ehhehe! Antiikki tietenkin hieman turhan laaja käsite, mutta mielessä olivat antiikin roomalaiset, nuo suden jälkeläiset, ja nimenomaan se peruskansa. Roomalaisilla miehillä tuntuu olleen kuitenkin järkevämpi suhtautuminen naisiin kuin kreikkalaisilla.

Niinku tolla Galigulalla?

En ostais m-i-t-ä-ä-n Maija Vilkkumaan musaa ikinä, mä en vaan sulata sitä, en mitään sen miltään julkaisulta....

Minä poika tykkään tosta Maijan musiikista. Pitkä Ihana Leikki on niinku niin hyvä levy. Meikit, Ketjut ja Vyöt levyllä ei montaa hvyää niinkään ole, ehkä Rikkinäinen Sähikäinen, mutta Ei levy sitten olikin taas aika rok!

Ja aiheeseen:

En ostaisi myöskään valkoisia lenkkareita.
Avatar
#32 • • ipe Guest


En ostais m-i-t-ä-ä-n Maija Vilkkumaan musaa ikinä, mä en vaan sulata sitä, en mitään sen miltään julkaisulta....



Mäkään en oikein pahemmin diggaa Vilkkumaan musasta ja sen esiintymisestä etc. Joskus silloin vuosia sitten jostain kumman syystä kaksintaistelun aikoina, hmm, hmm, media nosti Vilkkumaan ohitse Tervomaan, vaikka uskoakseni suurin osa tiesi, että Jonna OSAA laulaa, kun taas Maija EI osaa, ainakaan livenä. Eli itsekään en ostaisi Vilkkumaan levyä, elleivät lapseni sitä haluaisi.



Mä en kyllä kans ostais ikuna mitään Maijan musiikkia. En myöskään lapsilleni vaikka kuinka ruinaisivat. Ihan selkeesti Suomen yliarvostetuin laulaja. Ei osaa laulaa kovinkaan hyvin ja biisitkin on ihan alytöntä tuubaa. Kuka näitä levyjä ostaa ja miksi ihmeesä kun oikeasti hyvää musiikkiakin on kaupoissa? En ymmärrä...!?
Avatar
#33 • • _U Guest
Sivuten keskustelua prostituutio en koskaan ostaisi palveluja naiselta tai mieheltä, jonka tiedän kantavan sukupuolitautia. Eipä silti, en ostaisi palveluja muutenkaan.
Avatar
#34 • • Hansu Guest

Mä en kyllä kans ostais ikuna mitään Maijan musiikkia. En myöskään lapsilleni vaikka kuinka ruinaisivat. Ihan selkeesti Suomen yliarvostetuin laulaja. Ei osaa laulaa kovinkaan hyvin ja biisitkin on ihan alytöntä tuubaa.


Mun täytyy kyllä kompata tässä Taediumia ja olla sitä mieltä, ettei Maija V. nyt sentään noin huono ole vaan itse asiassa ihan ok. Ei ole maailman tai edes Suomen paras laulaja, mutta eipä ole Tervomaakaan. Minusta noissa Maijan tuotoksissa on ollut potkua ja etenkin se eka levy maistui oikein hyvin. Olen nähnyt ko. henkilön kerran livenä (pikkusiskollani, kovalla Maija-fanilla, oli oma lehmä ojassa ja oli ostanut mulle synttärilahjaksi liput keikalle sillä verukkeella että pääsi sitten itsekin mukaan ;) ) ja olin tosi positiivisesti yllättynyt - minusta se toimi hyvin myös lavalla!
Avatar
#35 • • ipe Guest

Mä en kyllä kans ostais ikuna mitään Maijan musiikkia. En myöskään lapsilleni vaikka kuinka ruinaisivat. Ihan selkeesti Suomen yliarvostetuin laulaja. Ei osaa laulaa kovinkaan hyvin ja biisitkin on ihan alytöntä tuubaa.


Mun täytyy kyllä kompata tässä Taediumia ja olla sitä mieltä, ettei Maija V. nyt sentään noin huono ole vaan itse asiassa ihan ok. Ei ole maailman tai edes Suomen paras laulaja, mutta eipä ole Tervomaakaan. Minusta noissa Maijan tuotoksissa on ollut potkua ja etenkin se eka levy maistui oikein hyvin. Olen nähnyt ko. henkilön kerran livenä (pikkusiskollani, kovalla Maija-fanilla, oli oma lehmä ojassa ja oli ostanut mulle synttärilahjaksi liput keikalle sillä verukkeella että pääsi sitten itsekin mukaan ;) ) ja olin tosi positiivisesti yllättynyt - minusta se toimi hyvin myös lavalla!



No kirjoittamani oli vain oma mielipiteeni. En ole koskaan ymmärtänyt M.Vilkkumaan musiikkia enkä sitä miksi ihmeessä se on niinkin suosittua. Sanoitukset ei toimi ollenkaan, sovituksista puhumattakaan. Sävelmät ovat varsin tyhjänpäiväisiä (joskin 90% kaikesta muustakin suomalaisesta listapopista/rokista on). Lauluääni kamalaa ininää josta saa lähinnä migreenin. Olemus on ylipäätään luotaantyöntävä kaikessa itsetietoisuudessaan.

Nämä olivat siis vain MINUN omia mielipiteitäni Maija Vilkkumaasta ja hänen musiikistaan. Muut saa olla mitä mieltä haluaa. Kiitos ja anteeksi.

:)
Avatar
#36 • • Taedium Guest

Lauluääni kamalaa ininää josta saa lähinnä migreenin.

Jos Maijalta on tullut jotain uutta Ei levyn jälkeen niin en ole kuullut, mutta tuosta tuli mieleen, että ekan ja kolmannen levyn välillä oli aika suuri ero sen äänessä kyllä.

Pitkä Ihana Leikki levyllä hänellä oli vielä semmoinen... no suloisempi ääni. Se ihme Meikit, Ketjut ja Vyöt levy (jossa ei ollu ku 1 tai 2 hyvää kappaletta) oli yritys rokimpaan, mutta Ei levyllä hänellä on vissiin keikkailu ja ehkä jopa dokaaminen (äänestä arvioisin ehkä skottiviskin... mjaa... sanoisin ainakin 10v viskiä... juu, ylämailta selkeästi - ayshire lehmät ovat laiduntaneet siinä tehtaan peltojen kupeella...) vaikuttanut ääneen ja on karheempi - aika järkyttävän paljon karheempi ääni. Toimii silti räheimmissä biiseissä, mutten usko karheemman kurkun toimivan jossain Hiuksissa Hiekkaa -biisissä niinkään.
Avatar
#37 • • Hansu Guest

Nämä olivat siis vain MINUN omia mielipiteitäni Maija Vilkkumaasta ja hänen musiikistaan. Muut saa olla mitä mieltä haluaa. Kiitos ja anteeksi.


No mä kyllä oletusarvoisesti ajattelenkin että ihmiset täällä kirjoittavat OMIA mielipiteitään ja niistä voivat muut olla samaa tai eri mieltä, miten vaan ;)

Lauluääni kamalaa ininää josta saa lähinnä migreenin.

Jos Maijalta on tullut jotain uutta Ei levyn jälkeen niin en ole kuullut, mutta tuosta tuli mieleen, että ekan ja kolmannen levyn välillä oli aika suuri ero sen äänessä kyllä.
Pitkä Ihana Leikki levyllä hänellä oli vielä semmoinen... no suloisempi ääni.


Tähän täytyy yhtyä. Aika paljon pihisevämmäksi on mennyt, eikä se ole tässä tapauksessa hyvä asia. Suloinen on juuri oikea sana kuvaamaan Maijan ekan levyn lauluääntä.