C-kassut cd:lle, koneelle?

10 posts, 1 page, 2,237 views

Avatar
#1 • • Ms. Piipi Guest
Löytyipä penkomisreissun tuloksena liuta kasetteja, joita haluisin johonkin järkevämpään muotoon. Niin mitenkähän se käytännössä kävis päinsä? Pitäs varmaan olla joko polttava stereoanlage (jota ei nyt ole, vaiks tietokoneessa kyllä on), että vois suoraan polttaa musat cd:lle ja sit siitä sit mp3:seksi? Tai sit vois nauhottaa minidisceille, mut ei sittenkään....
Vai voisko jotenkin suoraan imuttaa musat tietokoneelle, erinäisiä piuhoja varmaan tarvitsis, millasia?

Neuvoja, apua, kiitoooos!
Avatar
#2 • • Tapsa Guest
mitäs sisäänmenoliitäntöjä sulla on koneessa?
Avatar
#3 • • Hasse G Guest
Sulla on varmaan joku kasettisoitin missä on RCA-ulostulo ja tietokoneen äänikortissa line in-sisääntulo?

Hommaa tämmöinen piuha ja kytke se siihen kasettisoittimen ja tietokoneen väliin. Sitten vain äänität tietokoneella jollain audiosovelluksella line in -sisääntuloon kulkevaa ääntä (valitse äänityslähde windowsin volume controlista, tai itse audiosovelluksesta jos siinä on sellainen optio) ja painat kasettisoittimen playta.

Niistä tallennetuista WAV-tiedostoista voit sitten polttaa CD:t ja luoda sun MP3:t.
Avatar
#4 • • Ms. Piipi Guest
Siis ne mun sisäänmenoliitännät on ihan perus line-in.

Ton Hassen viestin pohjalta nyt tajusin mitä pitäis tehdä...Mutku ongelma on sit se et mulla on kasettisoitin vaan Walkmaneissa, siis korvalappusterkoissa. Niin mä en saa siihen mitenkään tollasta 3-päistä RCA:ta.... Ja korvalappuissa on vaan yks line-out, eli se kuulokkeiden.

Mut voisinko mä siis tehdä niin, että laittasin lappujen ja koneen välille sellasen 1 x RCA:n (tai mikä onkaan), korvalapuista siis line-out, ja line-in mun koneeseen? Ja sit koneesta on oma line-out mun kajareihin, niin se musa tulis koneen kautta ulos. Ja voisin sit nauhotella sitä kohinaa... Ton RCA:n pitäis olla molemmmista päistä urospuolinen, onkohan sellasii yksipäisiä olemassa?
Avatar
#5 • • milo Guest

Mut voisinko mä siis tehdä niin, että laittasin lappujen ja koneen välille sellasen 1 x RCA:n (tai mikä onkaan), korvalapuista siis line-out, ja line-in mun koneeseen? Ja sit koneesta on oma line-out mun kajareihin, niin se musa tulis koneen kautta ulos. Ja voisin sit nauhotella sitä kohinaa... Ton RCA:n pitäis olla molemmmista päistä urospuolinen, onkohan sellasii yksipäisiä olemassa?


Siis tällaisen jos siihen walkmanin ja koneen väliin hankit, niin pitäisi onnistua.
Avatar
#6 • • Ms. Piipi Guest


Siis tällaisen jos siihen walkmanin ja koneen väliin hankit, niin pitäisi onnistua.



Niin, toihan on nyt suurennettu, toi kuva? :confused:
:winkwink:

Noei, siis tota mä just ajoin takaa, tollasta kaapelia. Jees poks, kiitos neuvoista ja avuista! Nyt vaan sit on toteutuksen vuoro!
Avatar
#7 • • Ryvon DJ Guest
Moi Piipi!

Niis siis pojat tossa esitteli Y-johtoa, piuhaa jossa toisessa päässä 3,5mm stereo miniplugi joka haarautuu kahdelsi RCA:ksi.
MUTTA, sun tarvii hommaa johto, jossa kummassakin päässä mini plugi (stereo), jonka siis pistät Walkmanin kuulokeulostululosta PC-koneen LINE-IN linjaan. Walkmanin volume-nupikalla säädät sisäänmenevää äänentasoa (ja Windowsin mixer line-in säätimellä), kato ettei mene särölle, mutta kuitenkin riittävän lujalla.

Ilmasia äänitys- ja editointiohjelmia Netistä:

http://audacity.sourceforge.net/

http://www.goldwave.com/


Kysy jos kummastuttaa.
Avatar
#8 • • Ryvon DJ Guest
Niin, ja sit omasta PC-koneestas line-out esim. vahvariin se line-in piuha -> miniplugi -RCA, ja pystyt kuunteleen skobejen kautta.
Avatar
#9 • • milo Guest

MUTTA, sun tarvii hommaa johto, jossa kummassakin päässä mini plugi (stereo)...


Enkös juuri tuossa tuollaista ehdottanut?

Siis tällaisen jos siihen walkmanin ja koneen väliin hankit, niin pitäisi onnistua.


;)
Avatar
#10 • • Ms. Piipi Guest

MUTTA, sun tarvii hommaa johto, jossa kummassakin päässä mini plugi (stereo)...


Enkös juuri tuossa tuollaista ehdottanut?

Siis tällaisen jos siihen walkmanin ja koneen väliin hankit, niin pitäisi onnistua.


;)




Kiitos, Ryvon ja milo! You have just made my day.... :hearts:
Paitsi mä oon ihan sekasin nyt näiden johtojen kans, tai emmä kai oikeesti... Pitää lukee toi viesti joskus kun järki juoksee vähän lujempaa ku just nyt ja keskittymiskyky on maksimi 100%. :-)