Dublin kaupunkina oli itselleni todellakin positiivinen yllätys, perunähtävyyksiä riittää, ostosmahdollisuudet ovat hyvät, ja varsinkin klubit yllättivät todella positiivisesti. Jos jotain miinuksia tarvitsee hakea, niin toi Irlannin hintataso on aika korkea, monelle kuitenkin positiivista saattaa olla, että juominen on paljon syömistä halvempaa.. :happyroll:
Muutamia Dublinin klubeista:
Electric city
Houseen, electroon ja technoon keskittyvä, aivan loistava kiertävä klubi, joka ainakin viime kesänä käytti Traffic:n tiloja (54Middle Abbey-Street, Dublin 1) bileisiinsä. Itse olimme tostai-illan bileissä, illan stara oli Alexander Robotnick, joka todellakin räjäytti tajunnan setillään, yhdet parhaista bileistäni ikinä! :excellent:
Pod http://www.pod.ie/ (Harcourt Street, Dublin 2
Ilmeisesti vanhaan kathedraaliin rakennettu klubi, tilat todella tyylikkäät holvikaari-kivi-seinineen ym, tosi kovia line-uppeja sillointällöin (lähinnä housea), itselleni ehkä turhan trendikäs mesta, mutta suosittelen ainakin käymään paikassa, varsinkin jos sattuu olemaan kiinnostavia nimiä.. Varoituksen sanana pitkät jonot, ja paikan ollessa täynnä, ovipolitiikkaa voisi luonnehtia tiukan-oloiseksi..
The Belvedere
Technon ja electron ystäville, hieman kulahtaneen oloinen mesta, vähän sivussa ydinkeskustasta. :)
Wax South William Street, Dublin 2
Kannattaa etsiä paikallinen "the event quide"-lehtinen kouraansa, siitä löytyy aika kattava tietopaketti bileistä ym:sta tapahtumista. Lisäksi paikalliset levykauppiaat opastivat mielellään myöskin klubien suhteen.
Itse päädyimme mm. tuota Waxia etsiessämme tuolta South William Streetiltä jonkin roskispihojen läpi jonnekin kellaribaariin, jossa paikalliset kyvyt soittelivat Ghettotechiä, mestalla ei tainnut olla mitään nimeä, olivat tehneet tussilla kyltin kadun varteen, jossa oli nuoli osoittaen roskispihan läpi kellariin... :D
Yleisesti Dublinin bileet olivat juuri sitä, mistä pidän, simppeleitä bileitä, joissa musiikki on pääasiana, tyyleistä varsinkin electro oli todella kovassa huudossa Irlannissa, mikä on vaan positiivista!
Pukeutuminen bileisiin tarkoittaa Irlannissa siistejä, laadukkaita perusvaatteita, mitään "fluorisoivia piikkipaitoja" ei näkynyt, tosin emme edes käyneet yksissäkään isoissa bileissä..
Levykaupat
Levykaupat, joissa itse kävin, olivat pieniä, mukavia asioida, ja itse tein todella hyviä löytöjä, varsinkin käytettyjä electro-lättyjä tarttui iso kasa mukaan. Seuraavassa muutamia levykauppojen nimiä:
SpinDizzy, Abbey Disc, Purple Moon + monia muita
Dublin ei ole mikään iso kaupunki, tuntuu jopa helsinkiä pienemmältä, vaikka ei sitä ole; paikat on melko helppoa löytää ihan turistikarttojen avulla, itselläni oli aivan perus Lonely Planet kirjanen mukana, ilman sitäkin olisi pärjännyt.
Itse olimme majoittuneen keskustan tuntumassa sijaitsevaan hostelliin, (Dublin Citi Hostel), hostelli oli todella mukava ja siisti, ja palvelu loistavaa, kuten kaikkialla Dublinissa.
En voi muuta kuin suositella Irlantiin matkustamista kaikille, tässä keskityin nyt vain klubeihin yms, mutta itse ainakin olen ajatelut matkustaa Irlantiin uudestaankin, ja hieman tutustua tuohon sisämaahankin ja muuhunkin, kuin klubeilla ja ostoksilla käyntiin :cool: