Dublin

8 posts, 1 page, 4,114 views

#1 • • Amadeus Guest
Huomasin, ettei Dublinia koskevaa infoa täältä juurikaan löydy, joten ajattelin postata tänne hieman omia kokemuksiani kyseisestä kaupungista viime kesältä, kun kesän lentolippujen varailu ajankohdat ovat kohta käsillä.

Dublin kaupunkina oli itselleni todellakin positiivinen yllätys, perunähtävyyksiä riittää, ostosmahdollisuudet ovat hyvät, ja varsinkin klubit yllättivät todella positiivisesti. Jos jotain miinuksia tarvitsee hakea, niin toi Irlannin hintataso on aika korkea, monelle kuitenkin positiivista saattaa olla, että juominen on paljon syömistä halvempaa.. :happyroll:

Muutamia Dublinin klubeista:

Electric city

Houseen, electroon ja technoon keskittyvä, aivan loistava kiertävä klubi, joka ainakin viime kesänä käytti Traffic:n tiloja (54Middle Abbey-Street, Dublin 1) bileisiinsä. Itse olimme tostai-illan bileissä, illan stara oli Alexander Robotnick, joka todellakin räjäytti tajunnan setillään, yhdet parhaista bileistäni ikinä! :excellent:

Pod http://www.pod.ie/ (Harcourt Street, Dublin 2

Ilmeisesti vanhaan kathedraaliin rakennettu klubi, tilat todella tyylikkäät holvikaari-kivi-seinineen ym, tosi kovia line-uppeja sillointällöin (lähinnä housea), itselleni ehkä turhan trendikäs mesta, mutta suosittelen ainakin käymään paikassa, varsinkin jos sattuu olemaan kiinnostavia nimiä.. Varoituksen sanana pitkät jonot, ja paikan ollessa täynnä, ovipolitiikkaa voisi luonnehtia tiukan-oloiseksi..

The Belvedere

Technon ja electron ystäville, hieman kulahtaneen oloinen mesta, vähän sivussa ydinkeskustasta. :)

Wax South William Street, Dublin 2

Kannattaa etsiä paikallinen "the event quide"-lehtinen kouraansa, siitä löytyy aika kattava tietopaketti bileistä ym:sta tapahtumista. Lisäksi paikalliset levykauppiaat opastivat mielellään myöskin klubien suhteen.

Itse päädyimme mm. tuota Waxia etsiessämme tuolta South William Streetiltä jonkin roskispihojen läpi jonnekin kellaribaariin, jossa paikalliset kyvyt soittelivat Ghettotechiä, mestalla ei tainnut olla mitään nimeä, olivat tehneet tussilla kyltin kadun varteen, jossa oli nuoli osoittaen roskispihan läpi kellariin... :D

Yleisesti Dublinin bileet olivat juuri sitä, mistä pidän, simppeleitä bileitä, joissa musiikki on pääasiana, tyyleistä varsinkin electro oli todella kovassa huudossa Irlannissa, mikä on vaan positiivista!
Pukeutuminen bileisiin tarkoittaa Irlannissa siistejä, laadukkaita perusvaatteita, mitään "fluorisoivia piikkipaitoja" ei näkynyt, tosin emme edes käyneet yksissäkään isoissa bileissä..

Levykaupat

Levykaupat, joissa itse kävin, olivat pieniä, mukavia asioida, ja itse tein todella hyviä löytöjä, varsinkin käytettyjä electro-lättyjä tarttui iso kasa mukaan. Seuraavassa muutamia levykauppojen nimiä:

SpinDizzy, Abbey Disc, Purple Moon + monia muita

Dublin ei ole mikään iso kaupunki, tuntuu jopa helsinkiä pienemmältä, vaikka ei sitä ole; paikat on melko helppoa löytää ihan turistikarttojen avulla, itselläni oli aivan perus Lonely Planet kirjanen mukana, ilman sitäkin olisi pärjännyt.

Itse olimme majoittuneen keskustan tuntumassa sijaitsevaan hostelliin, (Dublin Citi Hostel), hostelli oli todella mukava ja siisti, ja palvelu loistavaa, kuten kaikkialla Dublinissa.

En voi muuta kuin suositella Irlantiin matkustamista kaikille, tässä keskityin nyt vain klubeihin yms, mutta itse ainakin olen ajatelut matkustaa Irlantiin uudestaankin, ja hieman tutustua tuohon sisämaahankin ja muuhunkin, kuin klubeilla ja ostoksilla käyntiin :cool:
#2 • • Taedium Guest

Pod http://www.pod.ie/ (Harcourt Street, Dublin 2

Ilmeisesti vanhaan kathedraaliin rakennettu klubi, tilat todella tyylikkäät holvikaari-kivi-seinineen

POD, RedBox ja Chocolate Bar on se hässäkkä joka on rakennettu vanhaan juna-asemaan. Uusittiin tossa kolmisen vuotta sitten. Ihan magee mesta sisältä.

Siellä on Dublin 1:ssä eli pohjoispuolella kyllä Temple Theatre, joka on tehty vanhaan kirkkoon. Alhaalla holveissa chillouttipuoli ja ylhäällä kirkon saleissa trance-helvetti.

Switchiin oli muuten VIP, kun siellä kävi. ;)
Switch ja Mezzanine vaihto tosin omistajaa ja vaihtu teknosta rokkiin ja nimensä Hub ja the Mezz. Eli mieluummin vaikka Temple Bar Music Centren d'n'b sessioihin vaik sitte.

Pukeutuminen bileisiin tarkoittaa Irlannissa siistejä, laadukkaita perusvaatteita, mitään "fluorisoivia piikkipaitoja" ei näkynyt, tosin emme edes käyneet yksissäkään isoissa bileissä..

...annas kun arvaan, siistit farkut, lyhyt potta-mallinen tukka (varmaan spermalla liimattu otsaan) ja vaalea tai vaalean pinkkiä kauluspaitaa? Ja kolme nappia auki ylhäältä, kultakaulaketju loistaen? Ja vaaleassa paidassa jotain haaleita raitoja tai muita kuvioita?

Abbey Disc, Purple Moon

Jep jep. Abbey Roadilla eka ja toinen Temple Barissa. Purple Moon järkkää myös paljon bileitä. Ennen oli Sohossa (klubi, ei Lontoon kaupunginosa) Purple Moon iltamat, jos psykestä tykkää, mutta ei taida siellä olla. En tiedä millä klubilla pitävät jos pitävät.

Mut Purple Moonin ja (joskus) Creationin bileet oli aika jees. Kannattaa eksyy.

Dublin ei ole mikään iso kaupunki

Maailman suurin kylä.
#3 • • Amadeus Guest

POD, RedBox ja Chocolate Bar on se hässäkkä joka on rakennettu vanhaan juna-asemaan. Uusittiin tossa kolmisen vuotta sitten. Ihan magee mesta sisältä.

Siellä on Dublin 1:ssä eli pohjoispuolella kyllä Temple Theatre, joka on tehty vanhaan kirkkoon. Alhaalla holveissa chillouttipuoli ja ylhäällä kirkon saleissa trance-helvetti.

Kiitos korjauksista, lomalla ei näköjään tajua aina, onko kirkossa vai asemalla.. :D

...annas kun arvaan, siistit farkut, lyhyt potta-mallinen tukka (varmaan spermalla liimattu otsaan) ja vaalea tai vaalean pinkkiä kauluspaitaa? Ja kolme nappia auki ylhäältä, kultakaulaketju loistaen? Ja vaaleassa paidassa jotain haaleita raitoja tai muita kuvioita?

..Ja mä yritin olla mah. diplomaattinen.. ..mutta viileitä olivat kultaketjuissaan.. :cool:
#4 • • Taedium Guest

Kiitos korjauksista, lomalla ei näköjään tajua aina, onko kirkossa vai asemalla.. :D

Niin, vai olitko molemmissa ja siksi sekotit?

Se POD/RedBox oli siis siellä eteläpuolella, eli Grafton Streetin kävelykatua etelään St. Stephen's Greenin ohitse suoraan etelään ja Hartcourt Streetin päähän. (Niin ja jos lauantaina olit, niin varmaankin RedBoxin puolella, etkä PODin... tai no mistä minä sun seksuaalisesta suuntautumisesta tiedän?)

Temple Theatre oli kun menee O'Connelin pohjoispäähän, kääntyy oikeelle (siis itään) Parnell Streetille ja taas pohjoiseen sinne Temple Streetille parin korttelin päästä.

Ai niin Parnell Moonissa (O'Connolin ja Parnellin välissä) on torstaisin Reggae-iltamat. Jos sellasesta tykkää.

Se RedBox/POD hässäkkä on kyl magee... sienne tuli kannettua punta ja euro poikineen = erittäin kallis mesta. (Mikävaan DJ makso joku 35e / ilta. - Mut siellä käy kyl Clarket ja Lowlerit ja muut.) Se (hard)trance-helvetti siellä kirkossa jäi vähän vähemmälle itselläni.

Molemmissa oli kyllä melkoset turvamiesjärjestelyt joka kerta. Hyvä kun ei kumihanskojen kanssa tutkinu suolenseinämiä... Nöyryyttävää ja alentavaa. Ai mut se nöyryyttäminenhän on okei, kun mulla ei ole mitään salattavaa...

Lentokoneeseenkin pääsee vähemmillä tarkasteluilla.

Lomailu on varmasti siellä kivaa. Asumista suosittelen Dublinin ulkopuolella.
#5 • • Amadeus Guest

Niin, vai olitko molemmissa ja siksi sekotit?

Ei, en (onneksi) ollut yhdessäkään trancehelvetissä!

Se POD/RedBox oli siis siellä eteläpuolella, eli Grafton Streetin kävelykatua etelään St. Stephen's Greenin ohitse suoraan etelään ja Hartcourt Streetin päähän. (Niin ja jos lauantaina olit, niin varmaankin RedBoxin puolella, etkä PODin... tai no mistä minä sun seksuaalisesta suuntautumisesta tiedän?)

..Joo, meidän hostelli oli ihan vieressä, ja itse oltiin perjantaina muistaakseni, olin sentään jostain lukenut noiden lauantaibileiden olemuksesta.

Se RedBox/POD hässäkkä on kyl magee... sienne tuli kannettua punta ja euro poikineen = erittäin kallis mesta. (Mikävaan DJ makso joku 35e / ilta. - Mut siellä käy kyl Clarket ja Lowlerit ja muut.) Se (hard)trance-helvetti siellä kirkossa jäi vähän vähemmälle itselläni.

Me onnistuttiin selviimään halvemmalla, en muista, olikohan siel joku "aikaisemmin sisään alehintaan" tms. systeemi. Meidän tutut eivät päässeet ollenkaan sisään, kun tulivat vähän myöhemmin, ne gorillat siellä portilla sanoivat, että "vain jäsenille"..
#7 • • Taedium Guest

http://en.wikipedia.org/wiki/Scanger

:D

Huh? Nyt on Wikipediassa puutteita.

http://en.wikipedia.org/wiki/Knacker

Tuossa mainitaan lopussa, että Knacker olisi niinkuin Irlantilainen matkaaja (vtr. Pikey Englannissa), mutta kyllä ainakin vielä pari vuotta sitten kun siellä asuin noita Scangerin kuvaukseen sopivia henkilöitä kutsuttiin Knacker nimellä. Scangeria en kuullut kertaakaan kuvauksena noista.

Lisäyksenä, asuvat useasti Pohjois-Dublinissa. (Ja herranjestas se aksentti...)

Ja Suomalaisten keskenhän ne olivat "näkkäreitä".
#8 • • tjp Guest
Levykaupoista vielä...

Big Brother Records (4 Crow Street, Dublin 2)
Selectah Recordsin alla Temple Bar:illa

Fade Streetillä sijaitessaan tämä oli yksi Dublinin parhaita levykauppoja. Mikään ei viittaa siihen, että asia olisi nyt toisin. Musiikkityylit löytyy teknosta souliin, mutta trance ei ole edustettuna.