Suolatikut

23 posts, 2 pages, 5,125 views

#1 • • Homegrove Guest
Nää oli ihan parhaita muksuna mutta jostain syystä niiden napostelu on vanhemmiten jäänyt vaikka sipsejä sun muuta vastaavaa tulee kyllä syötyä.

Kannatti ostaa kaupasta heräteostoksena.

Ja Tampere-sektori voi pitää kaksimieliset läppänsä sanasta "suolatikku" omana tietonaan.
#2 • • salaisinko Guest
joo, sama homma kyl sen suhteen et söi pienempänä hillittömiä määriä, mutta jotenkin vaan jäänyt eikä oikein edes hiuo enää vaikka on ollut mahdollisuuksia kajota niihin ties missä määrin.

Enpä oikeastaan syö pikkusuolaista lainkaan enää :o
#3 • • Daniel Braun Guest
Oijoi :hearts:
On ne vaan hyviä...

Ja pikkusuolainen muutenkin :excellent:
#4 • • Bio Guest
Kyl suolatikkui tuli ahmittuu kakarana, mut ei enää sillee oikee maistu. Just kävin ostaas sipsei illan leffaa varten.
#5 • • Roz Guest
Suolatikut alkaa maistumaan puulta yllättävän nopeasti. Eivät ole varsinaista ahmimismättöä kyllä, mutta kyllähän näitä muutaman vetelee, jos tarjotaan. Saisi olla niitä suolanokareita ehkä hieman enemmän minun makuuni.
#6 • • ken-guru Guest
Suolatikut on jesh parin kappaleen sarjoissa.

Mut onko jengi testannu wasabi-pähkinöitä tai -herneitä? :)
#7 • • Taedium Guest
Maapähkinävoisisustaiset suolatikut on nannaa!
#8 • • Uinajainen Guest
Kyllä ne aina hohtotikut voittaa.
#9 • • ovv Guest
Oon kyllä vaikutuksille altis. Keskiviikkona luin tän threadin ja lähdin siltä istumalta kauppaan ostamaan setin suolatikkuja ja vedin ne yhteen menoon. Herkkuwa. Vois tänään käydä ostamassa lisää. :scared:
#10 • • Hugo Guest
Siula tukut !!!!!!!!!! :D

:mad:
#11 • • Ms. Piipi Guest
Mä tykkäsin pikkusena kultakaloista (???), siis ne oli sellasii pikkusia (~1cm) kalanmuotoisia naposteltavia, suolasia enemmän kuin makeita, mut ei niissä ollu mitään suolaa päällä niinku suolatikuissa. Ja väriltään T-I-E-T-T-Y kullanruskeita :excellent:

Vieläköhän niitä on kaupassa, saattaa muuten ollakin, hmmmmmm....
#12 • • anton Guest
Ei voi Q ihailla sen jannun kärsivällisyyttä, kuka asettelee ne suolarakeet niihin tikkuihin. Varmasti Taffelin työntekijä of the month! :cool:
#13 • • ovv Guest
Tänään meni taas paketti taffelin stagoja. :happyroll:
#14 • • Ryvon DJ Guest

Oijoi :hearts:
On ne vaan hyviä...

Ja pikkusuolainen muutenkin :excellent:

Noh, noh, eipäs ajatella tuhmia.
Paljonkohan verenpaine nousee aina kun vetää suolatikkuja lootan, tai muuta supersuolaista? Hyväähän se on, mutta saatanan epäterveellistä (niinkuin kaikki hyvä luxus elämässä).

Mut onko jengi testannu wasabi-pähkinöitä tai -herneitä? :)

Joo, herneitä oon syöny, ne on hyviä. Espanjassa on tapana napostella Pipas -nimisiä suolattuja auringonkukansiemeniä, helvetin suolasia ja addiktoivia. Ensin imetään hitaasti suolat, ja sitten pureskellaan kuori rikki ja syödään se varsinainen pehmeä siemenosa. Jonkun ajan päästä on mestari käyttämään hampaitaan ja kadut täyttyvät pureskelluista kuorista.
Joskus laaduntarkkailu pettää, ja joukossa on siemeniä jotka ovat aivan valkosia siitä suolasta :scared:

pipas.gif
zess.gif
#15 • • akir0 Guest

Espanjassa on tapana napostella Pipas -nimisiä suolattuja auringonkukansiemeniä, helvetin suolasia ja addiktoivia.

Noi oli tosiaan törkeän hyviä. Pari kertaa Espanjassa vedelly. Saako noita Suomesta mistäään?
#16 • • Villa Guest
Joo, sama täällä. Suolatikut on vaihtunu sipseihin. Onhan niitä viel kaupoissa, mut ei oo tullu kyl ostettua moneen moneen vuoteen. Noi suolakalat oli kans joskus hyviä, tosin viimeks ku maistoin niin ei ollu enää niin hyviä. Elikkä taas sama toteamus, ennen oli kaikki parempaa.. :sad:

Samasta aiheesta vielä tuli mieleen, et esim. Kreikassa baareissa ku tilaa juomaa, vaikka vaan yhen pienen oluen, pöytään tulee yleensä yllättävän iso määrä suolapähkinöitä, sipsejä tai yhessä paikassa tuli jopa pizzaa. Ja yleensäkin tommonen suolanen maistuu kyllä tosi hyvin oluen ohessa.
#17 • • Ryvon DJ Guest

Pipas -nimisiä suolattuja auringonkukansiemeniä, helvetin suolasia ja addiktoivia.

Noi oli tosiaan törkeän hyviä. Pari kertaa Espanjassa vedelly. Saako noita Suomesta mistäään?

Muistaakseni oon nähnyt jossain Stadin "oriental"-ruokakaupoissa noita myytävän. Luulis että eksoottisempaa ruokatavaraa myyvistä shopeista saa?

tuli mieleen, et esim. Kreikassa baareissa ku tilaa juomaa, vaikka vaan yhen pienen oluen, pöytään tulee yleensä yllättävän iso määrä suolapähkinöitä, sipsejä

Se on semmonen ovela kikka jolla saa asiakkaat tilaamaan lisää juomaa kun suu huutaa kostuketta suolasen jälkeen :)
#18 • • phear Guest

Kalimerasta ja Marmariksesta saa muistaakseni molemmista.

Hyviä ovat.

Suolatikkuaiheesta sen verran, että Lahden tunkkaisin baari Valentina tarjoaa niitä ilmaiseksi! Eivät vaan ole oikein mun makuun, mutta kyllähän noita bissen kanssa muutaman syö. Pitäneekin mennä sinne, kunhan tästä töistä pääsee...
#19 • • J-P Guest
suolatikut - nuo mautoomat hiilihydraatin lähteet... NOW WITH ADDED SALT!!
mutta joo, kyllähän noita tulee joskus raksutettuja... TOSIN, itse olen enempi tsibsien ystävä (taco- JA/tai valkosipulidibbi)... mmm...
#20 • • snt Guest
Suolatikut on nannaa...
Ei ehkä kilokaupalla mätettynä mut kohtuudella :P~~ ~ ~