Kevätmasennus/väsymys

30 posts, 2 pages, 5,244 views

Avatar
#21 • • Taedium Guest

ainiin, siitepölyallergia anyone?



Kaikki-hernettä-pienempi-joka-voi-mennä-nenään-allergia, anyone? _o/
Avatar
#22 • • Daniel Braun Guest

ainiin, siitepölyallergia anyone?



Kaikki-hernettä-pienempi-joka-voi-mennä-nenään-allergia, anyone? _o/


\o/
Sama :crybaby:
+ sit kaikki prkleen hyttyset jne jne jne...

Mutta, edelleenkään en ota allergialääkkeitä.

Taitaapi tulla neljäs kesä nyt eteen ettei lääkkeitä ota.
Siedätyshoito näkyi viime keväänä.
Ei pahempia oireita.
Avatar
#23 • • Sunflower Guest


Taitaapi tulla neljäs kesä nyt eteen ettei lääkkeitä ota.
Siedätyshoito näkyi viime keväänä.
Ei pahempia oireita.



Onnee vaan Sullekin. Toisille tuo siedätyshoito ei vain paljon auta, kun allergiat alkaa helmikuussa ja jatkuu aina tuonne syksyyn asti. Siinä ei paljon tunnu vaikka yksi allergisoiva siedätettäisiinkin onnistuneesti..:/ Kun nyt ei vain ihan kauhean montaa kortisoonikuuria tartteis syödä vaan riittäis noi 120 mg allergialääkkeet ja piiput etc...

Mutta siis tästäkin huolimatta kevät on ihanaa aikaa. Syksy on masentavaa, talvi menee sellaisessa tärisevässä horroksessa (inhoan kylmyyttä..) ja keväällä alkaa elämä hymyillä. Valo tuo lisää virtaa ja saa ajatukset juoksemaan ihan eri tavalla. Talvella on jotenkin jähmettynyt ja kevän valoisuus tuo aina sitä uutta virtaa kaikkeen.
Avatar
#24 • • Ricke Guest

Taitaapi tulla neljäs kesä nyt eteen ettei lääkkeitä ota.
Siedätyshoito näkyi viime keväänä.
Ei pahempia oireita.


Onnee vaan Sullekin. Toisille tuo siedätyshoito ei vain paljon auta, kun allergiat alkaa helmikuussa ja jatkuu aina tuonne syksyyn asti.


Juu ja jos on selvästi oireita, niitä kannattaa joka tapauksessa hoitaa ettei pieni ja viaton allerginen nuha/kutina kehity ajan kuluessa astmaksi. Itelle ainakin on vaan pieni vaiva sniffata nenäsumutetta kesäkuukausien ajan, vaikka periaatteessa ilmankin pysyisi olemaan (nenä tuhisee, mutta ei varsinaisesti tukossa).
Avatar
#25 • • DeaconX Guest
OT :

telkasta tulee lätkää


About parasta mitä telkusta nykyisin tulee.
Sata kertaa jännempää ku 90% TV trashista.

Kevät on muuten ihan jees, mutta kyllä muakin pännii kun ei näe mitään!
Loska pistää kans vihaksi.
Mut pian on kesä. ?
Avatar
#26 • • Taedium Guest

Taitaapi tulla neljäs kesä nyt eteen ettei lääkkeitä ota.
Siedätyshoito näkyi viime keväänä.
Ei pahempia oireita.

Jeps. Mun allergialle pahin oli kun jätin lääkkeet. Itse aloin voimaan paremmin. Aluksi oli hirveää ja edelleen viime kesän kuumimmilla pärski välillä aika rivostikin, mutta kun hokee päässään mantraa: "allergia on pääosin psykologista, allergia on päissään eiku pääosin psykologista, allergia on pääosin psykologista." Helpottaa ajan myötä.

Siinä ei paljon tunnu vaikka yksi allergisoiva siedätettäisiinkin onnistuneesti..:/ Kun nyt ei vain ihan kauhean montaa kortisoonikuuria tartteis syödä vaan riittäis noi 120 mg allergialääkkeet ja piiput etc...

Itse uhrasin kuntoa sille. Kun ei syö lääkkeitä, ei tarvitse paljoa juoksennella kesäsin. Ei tule edes keuhkot pihalle yskiessä kun ei henki kulje ollenkaan. Ja kuulostaa nuhaselta. Mutta yleistila on keskimäärin parempi jos laskee kokovuotta. Mutten suostu kesällä helpottamaan lääkkeillä, sillä se on helpottanut muutenkin hieman mitä pidemmälle mennään. Keskimäärä ratkaisee. Kyllä se kesäkin helpottuu ja oireet poistuu suurimmalti osin joskus, ma luulen.
Avatar
#27 • • Sunflower Guest

Taitaapi tulla neljäs kesä nyt eteen ettei lääkkeitä ota.
Siedätyshoito näkyi viime keväänä.
Ei pahempia oireita.

Jeps. Mun allergialle pahin oli kun jätin lääkkeet. Itse aloin voimaan paremmin. Aluksi oli hirveää ja edelleen viime kesän kuumimmilla pärski välillä aika rivostikin, mutta kun hokee päässään mantraa: "allergia on pääosin psykologista, allergia on päissään eiku pääosin psykologista, allergia on pääosin psykologista." Helpottaa ajan myötä.

Siinä ei paljon tunnu vaikka yksi allergisoiva siedätettäisiinkin onnistuneesti..:/ Kun nyt ei vain ihan kauhean montaa kortisoonikuuria tartteis syödä vaan riittäis noi 120 mg allergialääkkeet ja piiput etc...

Itse uhrasin kuntoa sille. Kun ei syö lääkkeitä, ei tarvitse paljoa juoksennella kesäsin. Ei tule edes keuhkot pihalle yskiessä kun ei henki kulje ollenkaan. Ja kuulostaa nuhaselta. Mutta yleistila on keskimäärin parempi jos laskee kokovuotta. Mutten suostu kesällä helpottamaan lääkkeillä, sillä se on helpottanut muutenkin hieman mitä pidemmälle mennään. Keskimäärä ratkaisee. Kyllä se kesäkin helpottuu ja oireet poistuu suurimmalti osin joskus, ma luulen.



Juu-u, että ihan psykologista. No mäpä jätän allergioihin/allergiseen astmaan ottamatta lääkkeet ja tuloksena olen kroonisessa kuumeessa, voimia ei ole nousta sängystä, keuhkot eivät toimi, iho ja limakalvot oireilee.... Niin ja jos oireiden antaa mennä pahaksi, niin sen jälkeen on ristireaktiot vissiin kaikkien ruoka-aineiden kanssa ja mä saan syödä enää tyyliin riisiä. Kuulostaa tosi houkuttelevalta, mutta jotenkin mä taidan jättää nämä teidän teoriat omaan arvoonsa ja kiltisti syödä niitä lääkkeitä. Kaikilla se allergia kun ei ole vain vähän silmien vuotamista..-)
Avatar
#28 • • Hansu Guest

Masennus / väsymys johtuu siis todellakin (tutkitustikin vissiin) että pää sekoaa hetkeksi yhtäkkisestä valon lisääntymisestä joillakin. Ei tässä nyt ranteita olla vetämässä auki mutta melko vetämätön olo on. :D


Samat sanat. 95 % ihmisistä ei tunnu käsittävän, että kevät saattaa todellakin aiheuttaa joillakin yksilöillä jonkinlaista masennusta ja ihan oikeaa voimattomuutta. Itselläni on ollut jonkinsortin kevätmasennus/-väsymys lähes jokakeväinen riesa aina lukioajoista lähtien. On todellakin ihanaa odottaa kesää ja sitä ennen kenties vuoden parasta aikaa, sitä kun koivut alkavat pukata vaaleanvihreitä hiirenkorvia ja pikkulinnut laulavat kilpaa 24/7. Tästä ihanuudesta huolimatta olo on vaan todella vetämätön, mitään ei saa aikaiseksi ja ainoa houkutteleva paikka koko maailmassa on oma sänky. Itselläni näin on yleensä maalis-huhtikuussa, mutta toukokuussa elämä alkaa taas hymyillä kun luontokin jo hieman vihertää kaiken sen lumen jäljiltä jääneen koiranpaskan ja hiekoitussoran keskellä.
Avatar
#29 • • Taedium Guest

Juu-u, että ihan psykologista. No mäpä jätän allergioihin/allergiseen astmaan ottamatta lääkkeet ja tuloksena olen kroonisessa kuumeessa, voimia ei ole nousta sängystä, keuhkot eivät toimi, iho ja limakalvot oireilee.... Niin ja jos oireiden antaa mennä pahaksi, niin sen jälkeen on ristireaktiot vissiin kaikkien ruoka-aineiden kanssa ja mä saan syödä enää tyyliin riisiä. Kuulostaa tosi houkuttelevalta, mutta jotenkin mä taidan jättää nämä teidän teoriat omaan arvoonsa ja kiltisti syödä niitä lääkkeitä. Kaikilla se allergia kun ei ole vain vähän silmien vuotamista..-)

Ei ole onneksi paljoa ruoka-allergioita. Mutta joo kuumetta on nuorempana pukannu usein ja nokasta tuli tosi helposti verta kun pärskii. Eikä henki kulje. Joskus se veri alkoi pukkaamaan ihan ilman, että tekee mitään. Se on ikävää.

Ja sitten sitä on ihan naatti kun ei mikään toimi, ei jaksa nousta ja jotta pystyy olemaan repimättä silmiä päästä joutuu syömään megalääkkeitä jotka vetää vielä naatimmaks. Huhhuh... Onneksi on helpottanut vuosien myötä ja nyt viimiset pari-kolme vuotta ihan ilman.

Toissa kesästä täytyy tunnustaa, että ei ihan ilman kestänyt, joutu kuumimmilla vähän nappasemaan. Mut se olikin ihan älyttömän kuuma ilma.

Silloin, kun vietin kesät silmät lavuaarissa, kun mikään ei tehonnut, en varmasti olisi edes kokeillut ilman lääkkeitä. Siinä vedettiin tabuja, avaajia ja kortisoonia. (Jos kortisoonia hengittelee, niin muistathan huuhdella nielun, ettei kasva tatti kurkkuun.)

Ruoka-allergioista mulla ei oo oikeestaan kun omena, jotku persikantapaset ja lähes kaikki pähkinät. Harmi, että omena on mun lempiherkkua (jääkaapissa eilen tekemäni porsas-omena-chili-valkkari-sieni-kerma-hunaja-kastike...), samoin kun pähkinät. No kypsentämällä menee omena sekä maa-, chasew-, ja pistaasipähkinät. (Yksi puraisu omenasta, niin ei se, että suu, ikenet, kieli, kielenalunen, nielu, alaleuka ja muut kutisee, mutta se korvien sisällä oleva kutina rupee oikeesti rassaa - millä sä raavit sisäkorvaa?)

Ja se, että on pääasiallisesti hengitystieallergikko on joskus muiden toimesta rassaavaa. Moni ei-allergikko ei tajua, että henki ei kulje - ne vaan ihmettelee et mitenkä voi olla allerginen kun ei tuu edes näppylöitä. Vaihdan näppylät toimiviin keuhkoihin koska tahansa.

(Tosin nyt tupakoin ja teen muutenkin kaiken väärin allergiani suhteen... no röhistään nyt sitten...)

Tulinpa hyvälle tuulelle. Ei ole tullut ajateltua sitä allergiaa mitä se oli vuosia sitten. Parasta mitä mulle on sen suhteen tapahtunut oli kun alkoi helpottaa niin päätin, että tämä saa jäädä ja hoen päässäni, että "seonohiseonohiseonohi".
Avatar
#30 • • geeezz Guest
Jumalaut nössö. :angry:

Koitapa nyt mennä hetkeks ulos auringonpaisteeseen tietokoneen äärestä kun lämpötila nousee jollakin 10 asteella päivän aikana niin ei vaan voi olla saamatta energiaa. ja sit ku päästään >15 asteen niin <3, mut silti mielellään yli 30.

Syysmasennuksen sit taas ymmärrän ihan hyvin kun tulee kylmä ja pimeä, viisaammat eläimetkin painuu talviunille siks ajaks.

edit: monikko->yksikkö threadin lukemisen jälkeen :)