Numark TT1650 house-aloittelijalle?

11 posts, 1 page, 3,636 views

Avatar
#1 • • IVK Guest
Moi. Levareita olen ostamassa ja miksaamisessa olen täysin noviisi. Numark TT1650:n soveltuvuudesta tällaiselle räkänokalle kyselenkin.

Haluaisin siis kuulla teidän ammattilaisten kokemuksia juuri tästä kyseisestä soittimesta. Ei siis pelkästään mitään "osta kuitenkin teknarit" -natinaa. Eli numarkkien plussia ja miinuksia riviin kiitos!

Ps. Levyhylly olisi tarkoitus täyttää hikisellä discohousella. Yhestä verkkokaupasta luin, että nuo levarit eivät oikein sopisi biittimiksaukseen. Paremminkin johonkin rappiin, jossa on nopeita vaihtoja. Pitäneekö paikkaansa?
Avatar
#2 • • J-P Guest

Yhestä verkkokaupasta luin, että nuo levarit eivät oikein sopisi biittimiksaukseen. Paremminkin johonkin rappiin, jossa on nopeita vaihtoja. Pitäneekö paikkaansa?



Voisin kuvitella, että tolla on vain yritetty markkinoida levaria pikku-G:lle.

Itse alottelin hihnavetoisilla TODELLA löysillä levareilla ja oli kyllä kuset housussa kun kokeilin teknaria 1. kerran.

Eli: ko. levarista ei mitään tietoa/kokemusta, mutta osta suoravetoiset. mielellään ne teknarit ;)
Avatar
#3 • • insertxox Guest

Moi. Levareita olen ostamassa ja miksaamisessa olen täysin noviisi. Numark TT1650:n soveltuvuudesta tällaiselle räkänokalle kyselenkin.

Paremminkin johonkin rappiin, jossa on nopeita vaihtoja. Pitäneekö paikkaansa?



Kyseiset tt1650 ovat olohuone käytössäni ja toimivat suht ok.
Vääntöä ei ole niin paljon kuin teknarissa.

Pitää paikkansa, että paremmin soveltuu....
Itse tulee soitettua miami bass:ia jossa on nopeat vaihdot niin toimii hyvin.

Osta ihmeessä jos saat halvalla, ja osta harjoittelujen jälkeen teknarit.
+Hinta
+Suoraveto
-Vääntö
-Äänivarsi lelumainen
Avatar
#4 • • hardikaveri Guest
mä aloitin noilla..

ne on aika vaikeet soittaa juuri ton vääntöongelman takia..
ostin numarkin ttx-1 ja johan kehitys nousi 2 potenssiin...

tai siis olin kai mä ollu ihan hyvä mutta vasta oikealla väännöllä ja tarkalla pitchillä sen vasta huomasi..

1650 pitchi pykälät on jotian 0.5% luokkaa.. eli ei kovin tarkka..sen takia biitti alkaa laukkaamaan kokoajan ja saa korjailla..

mä sanon .. säästä ja osta vaik käytetyt HYVÄT vehkeet.. mielummin kun ostat keskihintaiset paskat ja sit kuitenkin ostat uudet
Avatar
#5 • • R2 Guest
Noita kokeilleena varoitan: ei kannata. Oli nimittäin niin lelun olonen ettei rajaa.
Kato ennemmin vaikka Numarkin TT-sarjan suoravetosia, jotka ei oo nekään hinnalla pilattuja. On todellakin kannattava panostus.
Ite ostin viime syksynä parin teknareita ja niille oli vaihtoehtona TT-200. Valitsin teknarin, kun sattu olemaan säästössä sen verran, enkä uskaltanu ottaa riskiä, kun ei oo päässy missään kokeilemaan tota TT-200:sta.
Avatar
#6 • • hardikaveri Guest
1650 on suoravetoiset.. mut vaan tosi heikot
Avatar
#7 • • R2 Guest

1650 on suoravetoiset.. mut vaan tosi heikot



Ei juma.. On vai?? :eek: Ei ois todellakaan arvannu. Luulin tosissani hihnakoneeks.. ::shocked:
Avatar
#8 • • Tirppa Guest
No jos oikein halvalla saat niin oostapois.. mutta kyllä omat kokemukseni ovat vastaavia kuin muilla..

Kaverilla on tällaiset ja niillä aloitellu soittamaan. Se on ihan aina pyhästä hengestä kiinni, että levyn saa pyörimään oikeaa vauhtia kun sen pistää liikkeelle.. pelkkä irtipäästäminen kun ei 90% tapauksista riitä. Pitchin tarkkuudesta en osaa sanoa. Onnistumisen riemua nuo kyllä tuottaa joka kerta kun menee biitit kohdalleen. Ok, ei se niin mene, että näiden jälkeen oot Teknarilla ammattilainen, mutta oppimiskynnys on halvoilla soittimilla korkeammalla. Väittäisin.

http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=010619&

^^ säästä rahaa ja osta tollaset. En usko et petyt.
Avatar
#9 • • Tirppa Guest



Haluaisin siis kuulla teidän ammattilaisten kokemuksia juuri tästä kyseisestä soittimesta. Ei siis pelkästään mitään "osta kuitenkin teknarit" -natinaa. Eli numarkkien plussia ja miinuksia riviin kiitos!



Tohon "osta teknarit"-narinaan liittyen. Ite kans kammoksuin sitä kun olin levareita ostamassa. Päädyin kuitenkin ostamaan ne teknarit ja en ole katunut. Itsellä tietty oli kokemusta juurikin noista Numarkeista ja ne osoittivat, että ainakaan 150e levareilla ei hirveän kiva ole soitella. Jos on täysin mahdottomuus sijoittaa sen teknareiden hinta, kannattaa silti säästää sen verran, että saa edes hieman paremmat soittimet kuin nuo Numarkit. Käytettynä teknareita voi saada edullisesti, mutta valitettavasti niidenkin hinta pyörii siellä 350e hujakoilla.

Listaan tähän nyt alle 300e levareita joita voi harkita, joku varmaan osaa niistä jotain kertoa:

Stanton T.60 ~180e
Stanton T.80 ~260e
Reloop RP-4000 M3D ~220e
Reloop RP-5000 M3D ~230e
Synq X-trm 1 ~300e




Melko varmasti kaikki noista on parempia kuin nuo Numarkit.
Avatar
#10 • • thomas Guest



Synq X-trm 1 ~300e



noista on täällä topicilla juttua jo muutenkin.. niissä on sama koneisto kuin esim stantonin str8-150:ssa. 300e hintaan kuuluu stanton 505 äänirasia. paljon hyvää olen vaan ko. levarista kuullut, pitäisi päästä testaamaan että myydäkö teknarit ja ostaa moiset ;)
Avatar
#11 • • Tirppa Guest



noista on täällä topicilla juttua jo muutenkin.. niissä on sama koneisto kuin esim stantonin str8-150:ssa. 300e hintaan kuuluu stanton 505 äänirasia. paljon hyvää olen vaan ko. levarista kuullut, pitäisi päästä testaamaan että myydäkö teknarit ja ostaa moiset ;)



Joo kiva olis noita päästä koklaa. Joskin se tracklight systeemi on nois ihan hanurista, mut kiva olis tietää millanen soittotuntuma. Kestävyydestä on vaikee mennä sanoo, mutta mitä oon lueskellu niin soittotuntumalla ovat ihan yhtä hyvät kun teknaritkin. Joku tosta varmaan vetää herneen nenään, mutta siinähän vetää. :)