Top Gear

41 posts, 3 pages, 6,826 views

Avatar
#1 • • Quu Guest
Auto-ohjelma myös niille jotka ei autoista muuten paljoa välitä. Laadukasta BBC-tuotantoa, tulee kerta viikkoon BBC-worldilta. Tosin ne jaksot mitä me saadaan, ovat ikävä kyllä lyhennettyjä. Pitäisi keksiä jotenkin miten saisi kokonaiset jaksot.

Seuraavaan viiteen jaksoon tulossa mm. seuraavat insertit:

F430 vs Zonda vs Ford GT in France
Full Size Remote Controlled Cars (with Richard onboard)
Old vs New, a James vs Richard hillclimb
Mazda Miata vs Greyhound
Audi RS4 vs Rock Climber
Freezing Hammond (they already tried to drown, electrocute and gore him with a bull)
Supercar for Fiesta Money (Italian supercars for 10,000 pounds)
Gran Turismo NSX vs Real Honda NSX
Bugatti Veryron vs Plane


Noi olis kiva saada. :)

Kuka muu on addikti?
Avatar
#2 • • bulk Guest
Tulee katsottua silloin tällöin useampi jakso putkeen, erinomaista viihdettä suurimmaksi osaksi.

Clarkson ja kumppanit on aika persoonia ja välillä tulee kyllä aivan yyberluovaa autojuttua, välillä japsipaskojen hajottaminen tuntuu lähinnä väkinäiseltä.

Torrenttisivustoilla löytyy aika hyvin nykyään noita uudempiakin, vaikka pienellä viiveellä ne sinne tuleekin.
Avatar
#3 • • akir0 Guest
Ihan mukavaa viihdettä kyllä ja kokemustahan herroilla on pilvin pimein.

Autoarvostelut sinällään on aina 2 ääripäästä. Eli joko auto on ominaisuuksineen aivan saamarin loistava, tai sitten joka asia on ihan persiistä. Mut toisaalta semmonen keskivertoarvostelu tuskin jaksais pitää katsojia ohjelmalla. Ja pitäähä sitä persoonallisuutta olla.
Avatar
#4 • • txgov Guest
Top Gear on loistava ohjelma. Tosin britti pirssien arvostelut (Roveria lukuunottamatta) ovat olleet IMO hieman puolueellisia (yllätys yllätys), mutta se sallittakoon.

Kukahan se Stig oikeasti on?
Avatar
#5 • • Dirt Guest
Jeremy on kyllä vuosituhannen paras teeveetähti. no, ei ehkä ihan, mutta kyllä yksi parhaista tyypeistä töllössä tällä hetkellä.
itse katon kyllä niin säännöllisesti ohjelmaa kuin voin.
on kyl sääl iettä noi BBC Worldin jakson on editoituja.
ihan ehdottomasti yksi suosikkiohjemistani.
ja en edes omista autoa :D
niin ja toi Stigin henkilöllisyys on tietääkseni salaisuus.
Avatar
#6 • • Quu Guest


niin ja toi Stigin henkilöllisyys on tietääkseni salaisuus.



Jep, salaisuus se on. Sen verran on kuitenkin kerrottu, että se on -80 luvun joku suuri rata-autoilija. Kova kuski kyllä.

Google Video muuten löysi yhden siisteimmistä TG-pätkistä ikinä. Ariel Atom.

Enjoy.
Avatar
#8 • • Marc Whyte Guest
TG on kyllä ihan loisto show (verrattuna Esim. Fifth Gear). Yks koko ohjelman huippujutuista on Hammondin ja Clarksonin välinen kiistely. Vaikka parhaista autoista. Ton ekan jakson perusteella odotan kyllä kuin kuuta nousevaa tota juttua Veyron vs lentsikasta. Varsinkin kun tuosta Bugatista ei ole pahemmin mitään videomatskua esillä. Sitten vaikutti että Hammond saa vihdosta viimein ostettua itselleen sen Paganin mitä on halunnut jo useamman ajan. Mutta sunnuntaina näyttää tulevan taas uus jakso jota odotellessa.

Itse joskus mietin kans kuka Stig on ja selvitinkin sen.
Seuraavasta linkistä löytyy kuka The Stig on oikeasti. Näin en spoilaa ketään kuka ei tätä halua tietää.

http://www.tv.com/top-gear/show/27682/cast.html

Ja mitä tuolta haetulla nimellä löytyi vaikka kuukkelista, niin näyttää olevan joku Britannian huippukilpa-ajaja ja vanha formulakuski.


PS.Juu en osaa käyttää tota URL juttua vieläkään.
Avatar
#9 • • txgov Guest

Jeremy on kyllä vuosituhannen paras teeveetähti. no, ei ehkä ihan, mutta kyllä yksi parhaista tyypeistä töllössä tällä hetkellä.



Tiff Needle oli kanssa mainio. Se ei taida enää tehdä Top Geariä,vaiko?
Avatar
#10 • • onnela Guest
Noniin, meinasin itse tehdä viime viikolla aiheesta topikin. Tuota on tullut katsottua hyvinkin intensiivisesti ja koneelta löytyy jaksoja aikamoinen läjä. Ennen kaikkea sarja on kaiken muun lisäksi audiovisuaalisesti äärimmäisen tyydyttävä! Loistavat musavalinnat ja tyylikkäät editoinnit.

BBC worldiltä tulee tosiaan noita lyhennettyjä jaksoja, mutta torrentteina taitaa ainakin noita kokonaisia jaksoja löytyä aikamoinen läjä. ;)

Ihan vinkkinä mainittakoon myös että BBC prime, joka ainakin HTV:n Forte-paketista löytyy, näyttää noin vuoden vanhoja jaksoja kokonaisina versioina.

Loistavaa viihdettä kertakaikkiaan. Duunireissu Jyväskylään viime viikolla taittui kivasti bussissa Top Geareja katsellen.
Avatar
#11 • • Marc Whyte Guest
Näinhän se on ettei toi Needle enää tee Top Gearia vaan on mukana Fifth Gearissa mikä on huomattavasti huonompi kuin TG. Seuraan kyllä sitäkin eikä siinä ole mitään muuta hyvää kuin piilokettuilu TG:tä kohtaan.
Avatar
#12 • • akir0 Guest


Itse joskus mietin kans kuka Stig on ja selvitinkin sen.
Seuraavasta linkistä löytyy kuka The Stig on oikeasti. Näin en spoilaa ketään kuka ei tätä halua tietää.

http://www.tv.com/top-gear/show/27682/cast.html

Ja mitä tuolta haetulla nimellä löytyi vaikka kuukkelista, niin näyttää olevan joku Britannian huippukilpa-ajaja ja vanha formulakuski.



Niin tuo on se vanha Stig, jonka henkilöllisyys onkin paljastettu. Uusi (oliks se ny valkokypäräinen) Stig joka tuli mukaan vuonna 2004 on edelleen mysteeri (joskin aika vahvoja epäilyksiä tästäkin henkilöllisyydestä on esim imdb.comissa).
Avatar
#13 • • jabe Guest
Loistava sarja! Olen imuttanu netistä about kaikki jaksot (kokopitkinä versioina). Jutut on paikka paikoin hyvinkin puolueellisia, mutta sou vat. Ainoa huono puoli on, että Clarkson alkaa ärsyttämään. Sen jutut on aina samanlaisia. Alkupään jaksoissa se oli paljon siedettävämpi.
Avatar
#14 • • Remotion Guest
mulle tulee stig nimestä ekana mieleen stig blumgvist tms joka oli kai joku julma ralliautoilija...


edit: Niin ja annan ääneni Tiff Needlelle... hemmetin kova rattimies.
Avatar
#15 • • Quu Guest
Stigelistä sen verran, että vuoden 2004 kaudella (oliko nyt 6), ainakin yhdessä jaksossa Stiginä oli Heikki Kovalainen.
Avatar
#16 • • Uinajainen Guest
Vaikka en autoilusta niin piittaakkaan mutta tätä tulee kyllä katseltua. Hyviä ideoita, tuttuja biisejä soi vähän väliä ja letkeä äijähuumori mikä juontajista irtoaa. Hyvänä esimerkkinä joku viikko sitten tullut jakso jossa "se isompi jätkä" otti kisaa pikakiipeilijää vastaan kumpi on ensimmäisenä vuoren päällä. Autolla mutkittelevaa alppitietä ja kiipeilijä ilman turvaköyttä suoraan seinää pitkin. Yllättäen autolla hävis, kiipeilijä hyppäs basejumpin kun kisa takaisin alas alkoi.

Taitaa olla "vähän" edellä suomalaisia vastineitaan.
Avatar
#17 • • Dirt Guest
sehän mikä sarjassa on kans pirun hienoa on, et kaikki autojen esittelyt on kuvattu todella hienosti. siis kaikki kuvauskulmat ja sen semmoiset. kaunista kateltavaa. paitsi siis juontajat. :D
Avatar
#18 • • A-E Guest
Ihme hehkutusta sarjasta joka on pyörinyt ikuisuuden jo tv:ssä. :confused:


Noiden BBC Worldillä sunnuntaisin kello 5:30, 11:30, 15:30 ja 23:30 tulevien lyhyiden 30 min jaksojen lisäksi kannattaa tarkastella torrenteja jolla löytää aika helposti myös nuo pidemmät jaksot.

Omasta mielestäni ohjelmasta on taas viime vuosien aikana tullut huomattavasti parempi ja mielekkäämpi kun 2000-luvun alussa Tiff Needlen ja Vicki Butlerin juontamana. Osaltaan tähän on ollut syynä Jeremy Clarksonin paluu ohjelmaan ja Tiff Needlen ja Vicki Butlerin korvaaminen Richardilla ja Jamesilla. Toki Needlen lähtö lisäsi huumoria ja muuta outoa ei niin autoiluun liittyvää viihdettä, mutta siltikin Top Gearissä on onnistuttu säilyttämään autojen revittely vanhalla mallilla.

Ehdottomasti paras auto ohjelma ja ei myöskään yhtään paskempi lehtenäkään.
Avatar
#19 • • Quu Guest

Ihme hehkutusta sarjasta joka on pyörinyt ikuisuuden jo tv:ssä. :confused:

Omasta mielestäni ohjelmasta on taas viime vuosien aikana tullut huomattavasti parempi ja mielekkäämpi kun 2000-luvun alussa Tiff Needlen ja Vicki Butlerin juontamana.



Vastasit itse kysymykseesi. :D

Mut joo loistoshow, tosin tulevaisuus näyttää melko heikolta :(

Tässä on Clarcksonin kirjoittama, melko tuore artikkeli ohjelman tekemisestä ja sen tulevaisuudesta:

May I begin by wishing you all a very happy new year. I certainly hope you enjoy reading Top Gear magazine over the next 12 months, because the way this are going, the programme of the same name isn't going to be making much of an appearance.

Thanks to Wimbledon, the BBC's strange obsession with covering snooker, which is like billiards for poor people, and the World Cup, which is a competition in which people on vast salaries run around a field, there simply isn't enough space left for the sort of television programme normal people might actually want to watch. I think there will be one episode of Top Gear in 2006, on a Thursday, in August, while you're at the beach.

This might be a disappointment for the huge numbers of teenage girls that tune in to see Richard Hammond's new teeth every week, but for those who actually work on the show, it'll be nothing short of a blessed relief.

In the olden days, making Top Gear was easy. You drove around a few corners, put some suitcases in the boot of whatever you were testing, and then back at the edit, the director would cover up the gaps with lots of pounding Seventies' rock music. It took about 15 minutes.

Not any more, because the show has become a monster. You may have noticed that the credits at the end of a normal programme roll for about six seconds, whereas the ones at the end of Top Gear give the impression you've been watching Ben Hur.

So what, you may be wondering, do we all do? Well obviously, a lot of the time, we stare at Sophia and Rachel, our production co-ordinators, but then, we have to get down to it.

Take the Bugatti race from Alba to London. Obviously, someone had to find a Bugatti which was available for six days. Then someone had to get two crews out to Italy and someone else had to find a four-minute hole in Richard Hammond's diary, so he could come too. While all this was going on, I was chained to my phone, talking to the engineer at Volkswagen who'd designed the car. And then I wrote the script. But, finally, we're all ready to go.

A lot of people ask how we film these races, and whether they're fixed. Well, let me say here and now, in print, they're not. I follow a Range Rover tracking car, and we really don't pull over for anything except fuel. In the drive to Oslo, the camera man spent 24 hours in the boot and had to relieve himself in a bottle because there was no time to stop.

Meanwhile, James and Richard are doing all they can to beat me. We take it very seriously.

But not half as seriously as the director who, when the race is over, has to retrace our steps, adding to the miles of tracking shots he took in the race, with many more miles of arty 'ups and passes'. This usually take three days. And then he edits the film.

And to edit the 32-minute Bugatti race took a staggering 33 sixteen-hour days. That's not even a minute a day, and no-one spends that much time (or money) on a commercial. It's the main reason why Top Gear doesn't look like any other show on television. Because everyone on it works so bloody hard. And because we have the best production manager in the whole of the BBC.

We also have the best executive producer. Unlike most executive producers who are paid to have a lot of lunch, Andy Wilman spends all day in the office, swearing at anyone who walks past, and then when everyone's gone home, he goes to the edit suite in central London to swear at everyone there. In the last run, he never got home before one in the morning.

He's so busy, in fact, that he doesn't even stare at Sophia and Rachel all that much. Then he announce he was firing everyone in the office who was a first born child, "to keep the faith".

Eventually, all the films are made, and edited, and normally everyone would go home to relax. But on Top Gear, we then go into production. We record on a Wednesday in the old hangar where they used to paint Harrier Jump Jets and that means on a Tuesday the presenters have to rock up at the office.

Richard spends the day flossing or talking to his dentist, James looks at Rachel a bit, and the looks at the prices of old motorcycles on eBay, but I have to write the show and prepare the guest interviews.

On the Wednesday, we read through the script I've written to make sure it's not in French. Then we do a quick rehearsal in the freezing, or boiling, studio. Then James has a full three-course lunch as it's been a while since his full three-course breakfast. And it'll be at least six before he sits down to a three-course dinner. Richard doesn't eat as it dulls the whitener.

Then it's time to get ready. This means we have to break out the ironing board and do our shirts - when you've spent 33 days editing one film, there's no money left over for wardrobe girls. Or cars to whisk us to the studio. Or even a green room.

What we do have is a Portakabin. This is the beating heart of the operation. It has no heating, no broadband, no chairs, and nowhere for the guest's entourage to relax. We like it that way.

In summer, we sit on the grass looking at the airfield where WW2 fighters used to take off and imagine we're in the RAF, waiting for the signal to scramble.

This comes at around 2.30pm when the audience is herded in and the gates shut. At around 2.28, a bird normally flies into the Portakabin and craps on James. Or he decides he's hungry and needs another course, or that he needs a shit. So, just as I'm saying "Please welcome, James May", I see him going to the bogs with The Daily Telegraph.

Currently, there are 190,000 people on the waiting list for tickets to see Top Gear. And with space for only 500 a week, it would take 19 years to accommodate them all. So we know it's a big deal and have a tea break, so Richard, James and I can stand around having our pictures taken on people's telephones. This baffles James a lot, partly because he doesn't understand camera phones, but mostly because he can't work out why anyone might want the picture of someone who's spent most of the day having a crap. But I love Wednesdays and the buzz of a studio, standing there wondering why no one's laughing at your jokes and speculating on how big the laugh will be when it's dubbed on afterwards.

I love the sheer volume of Red Bull we get through, the vast quantities of cigarettes we smoke. And just how often we can call Hammond gay. I love the energy, the buzz and the way people react when you show them the films you worked so hard to make. It'll be hard to get that same buzz from watching two men play snooker.