Depeche Mode - Playing The Angel

17 posts, 1 page, 2,309 views

Avatar
#1 • • zAo Guest
Nyt on muutaman kerran kuunneltu uusi albumi ja täytyy
sanoa, että DM ei ole tehnyt pitkään aikaan näin hyvää albumia.
Exciter oli itselleni melkoinen pettymys, joten odotin tältä uudelta
albumilta erittäin paljon. Eikä tarvinnut pettyä.

Ei ehkä kärkisijaa vie omassa top-3 DM albumeissa, mutta ainankin
hyvä kakkonen :) Tai saa nyt nähdä....

10/10
Avatar
#2 • • MikkiHiiri Guest
Täytyypi hankkia kuunteluun. Valitettavasti olen omannut hirveät ennakkoasenteet Alam Wilderin poislähdön jälkeen, jonka jälkeen bändissä ei ole enää mitään muuta ollut jäljellä, kuin Gahanin ääni, joka valitettavasti ei riitä..
Avatar
#3 • • Samuli Guest

Täytyypi hankkia kuunteluun. Valitettavasti olen omannut hirveät ennakkoasenteet Alam Wilderin poislähdön jälkeen, jonka jälkeen bändissä ei ole enää mitään muuta ollut jäljellä, kuin Gahanin ääni, joka valitettavasti ei riitä..



no, wilder ei tainnut koskaan kuulua varsinaiseen DM:ään, vaan oli lähinnä keikkavahvistuksena. suurin menetys modelle oli ehdottomasti vince clarken eroaminen speak & spell levyn jälkeen; oli miehen mielestä bändi liian kaupallisella uralla. clarke kuitenkin teki kaikki alkuaikojen biisit, jonka jälkeen goren oli joko alettava kirjoittamaan biisejä tai sitten unohtaa koko bändi. tällä uudella levyllä on ekoja gahanin modelle kirjoittamia biisejä, joita kyllä mielenkiinnolla odotan. kuulemma uusi levy kunnioittaa alkuaikojen saundia. tilasin eilen vinyylinä, cd:tä ei voi hyväksyä..
Avatar
#4 • • Ville.A Guest

Täytyypi hankkia kuunteluun. Valitettavasti olen omannut hirveät ennakkoasenteet Alam Wilderin poislähdön jälkeen, jonka jälkeen bändissä ei ole enää mitään muuta ollut jäljellä, kuin Gahanin ääni, joka valitettavasti ei riitä..



tunari
Avatar
#5 • • MikkiHiiri Guest

no, wilder ei tainnut koskaan kuulua varsinaiseen DM:ään, vaan oli lähinnä keikkavahvistuksena.



Joo mut pointtina oli se, että bändi ei ole enää ollut sama DM, kuin sitä ennen. Varmaan suurempana syynä on ne sen aikaiset huumesekoilut tai sitten bändi halusi muuttua liikaa siihen suuntaan, josta en enää pidä. Poislukien jotkut loistavat remixit uudemmista biiseistä. Tässä foorumissa porukka haikailee vanhan detroitin perään, minä haikailen Violatorin ja sitä aiemman DM:n perään.

tällä uudella levyllä on ekoja gahanin modelle kirjoittamia biisejä, joita kyllä mielenkiinnolla odotan. kuulemma uusi levy kunnioittaa alkuaikojen saundia



No tuo kuulostaa jo paremmalta. Itse tosin diggailin eniten 80-luvun lopun ja 90-luvun alun DM:stä.

tunari



Voisitko vähän selventää superälykästä kommenttiasi?

Anyway, en ota kantaa sen enempää ennenkuin oon levyn kuullu ja odotan innolla
Avatar
#6 • • Homegrove Guest
Vaikuttihan Wilder todella paljon Depeche Modessa, käsittääkseni hän vastasi suurimmasta osasta musisoinnista kitarointeja lukuunottamatta levyillä joilla esiintyi... Ja varmasti myös soundimaailmaan tuottajan kanssa. Songs of faith and devotion kuulostaa kuulokkeissa kuunneltuna harvinaisen päheältä ja tuskin se pelkästään Floodin ansiota oli. Uudemmat DM levyt ovatkin olleet soundillisesti hieman köyhiä, saas nähdä millainen tämä on. :)
Avatar
#7 • • Samuli Guest
no siis joo, wilder tuli bändiin alunperin kiipparimieheksi, mutta soitti myös myöhemmin rumpuja levyille. on toki vaikuttanut goren kirjoittamien biisien saundiin kovasti vielä s.o.f.a.d.:llä. lähti sit bändistä kun työskentely ei ollu enää miekkosen mielestä mahdollista, osittaen johtuen siitä, että wilderia ei varsinaisesti "hyväksytty" bändin viralliseksi jäseneksi.
Avatar
#8 • • MikkiHiiri Guest
Sainpa tilaisuuden ja kaveri striimasi tuon levyn korviini. Toista kertaa kuuntelussa ja vois kyllä sanoa, että nyt olen myyty. Ei ainuttakaan keskivertoa huonompaa biisiä levyllä, melankolista, kaunista, hyvin tuotettua musiikkia. Gahanin ääntäkään ei ole juurikaan raiskattu kamalalla trendisäröllä.

Kokonaisuutena parasta DM:ää ainakin 10 vuoteen. Voin ilomielin jälleen syödä ennakkoluuloni ja todeta, että DM is back.

Mullakin on Wilderista muistikuva, että se tuotti synaosuudet biiseihin ja Gore soitti skitat päälle
Avatar
#9 • • Timmo Guest
Ostin eilen ja joutu kuuntelee heti toiseen kertaan. Ihan älyttömän kova levy ja varsinkin eka biisi toimi ihan kympillä. Tosin meinasin saada sydärin, ku oli stereot unohtunu kovalle ja se sumutorviääni kosahti naamalle. :)
Avatar
#10 • • osenoko Guest

no, wilder ei tainnut koskaan kuulua varsinaiseen DM:ään, vaan oli lähinnä keikkavahvistuksena.



Alan Wilder oli ihan täysivaltainen bändin jäsen, kirjoitti 5 biisiäkin yhtyeelle.

Mullakin on Wilderista muistikuva, että se tuotti synaosuudet biiseihin ja Gore soitti skitat päälle



Bändin työnjako on aina ollut instrumenttien suhteen aika väljä, esim. Andy Fletcher ei soita mitään vaan toimii lähinnä managerina. Martin soittaa kyllä skitat ja laulaa, mutta jokaisella albumilla on ollut ulkopuolinen tuottaja jonka soundipoliittinen vaikutus on selkeästi havaittavissa - esim. Exciterin tuotti LFO:n Mark Bell ja siltä se hyvin vahvasti soundaakin.
Avatar
#11 • • Edited samlainio Guest
Eka kuuntelun jälkeen levy oli aikast pettymys mulle... Mutta nyt kuulostaa jo helvetin hyvältä!! Nothing's Impossible on yks meikän suosikkibiisi.
Avatar
#12 • • vain Guest
hyvän levyn ovat tehneet
Avatar
#13 • • Samuli Guest
noniin, nyt on soinu kertaalleen läpi. hyvältähän se kuulosti. aika kokeellista tavaraa ainakin nuo a-puolen raidat, mut eipä mua haitannu. pitää vielä kuunnella jokunen kerta ennenkuin alkaa mitään analyysejä tekemään. mut kovasti pidin ja keikkaa odotan!
Avatar
#14 • • paanos Guest
On kova levy. Jotkut on valitellu, että levy lässähtää ekan viiden biisin jälkeen, mutta ainakin loppupään Lilian ja Nothing's impossible ovat mielestäni kanssa loistavia viisuja.
Avatar
#15 • • Båssanova Guest
Noni, levy hallussa. Hankin tuon dvd-version, missä oli ihan mukavia extroja, esim. itse levyn synnystä. Hyvä pointti tuotannosta oli se, että levy haluttiin tehdä nopeammin ja sillä tavalla saada siitä taiteellisempi. Viimeistä kahta levyä tuotettiin pitempään, eikä lopputulos siksi ollut se paras mahdollinen. Tämä on niin faktaa, hiominen vie särmän pois.

Levy kuulostaa mun korvaan hiton hyvältä, aivan mahtavalta, just siltä rakastamaltani Depeche Modelta mihin ihastuin Songs Of Faith And Devotion -levyn myötä. Yeah, ja lippu keikalle taskussa. :)
Avatar
#16 • • R2 Guest
Eivät oo ainakaan jämähtäneet mihinkään tiettyyn juttuun. Tää on ihan erilainen kuin Exciter ja hyvä niin, vaikka Exciterista tykkäsinki pirusti. Loistava lettu!! Kivoaj soundeja ja toi melankolisuus iskee. Mukavasti särmää..
Avatar
#17 • • MikkiHiiri Guest
Alkuperäinen Darkest Star on pistetty sit ihan uuteen uskoon:
http://www.discogs.com/release/623401

Toi Holdenin remix on aivan tajuton! Miehen yks parhaita tuotoksia. Dub on aika sekoa meininkiä ja remix aivan loistavaa synkkää leijailua, jossa Gahanin voksutkin toimii paremmin kuin missään noissa albumin biiseissä. Jättää nätisti orkkiksen unholaan ainakin meikällä. :heart: