Levysoittimen (Gemini) korjaus

19 posts, 1 page, 8,075 views

Avatar
#1 • • tekno-setä Guest
Voisiko joku osaava antaa vinkkiä, miten paljon (hihnavetoisen) levysoittimen (niin, en ole dj enkä kaipaa kommentteja että mitäs ostit hihnavetosen) moottorin korjaaminen/vaihtaminen tulisi kustantaan ja missä se kannattaisi korjauttaa. Mieluiten tietysti Tampereen seudulta vinkkejä mutta myös muita hyviä ehdotuksia otetaan vastaan, kuten esim. Geminin maahantuoja tai merkkikorjaamo.
Avatar
#2 • • Quu Guest
Perehtymättä tapaukseesi juuri ollenkaan, voin melkein suoralta kädeltä sanoa, että osta uusi.

Nuo "halvat" dj-levarit (jotka kuitenkin soveltuvat hyvin kuuntelemiseen) eivät maksa paljoa. Ammattimiehet ja korjaukset maksavat.
Avatar
#3 • • tekno-setä Guest

Perehtymättä tapaukseesi juuri ollenkaan, voin melkein suoralta kädeltä sanoa, että osta uusi.

Nuo "halvat" dj-levarit (jotka kuitenkin soveltuvat hyvin kuuntelemiseen) eivät maksa paljoa. Ammattimiehet ja korjaukset maksavat.


Levysoitin on n. 10 kuukauden ikäinen, en mielellään ostaisi näin usein uutta (eikä kyllä ole varaakaan) ja toisaalta en myöskään jaksa sitä alkaa lähettelemään ulkomaille josta olen sen ostanut.
Avatar
#4 • • Rasse Guest
Kannattaa myös varmistua, että vika on nimenomaan moottorissa eikä esmes. löysässä hihnassa ;) Hihnat on halpoja vaihtaa, mut jos moottorissa vika niin mäki oisin uuden soittimen kannalla.
Avatar
#5 • • tekno-setä Guest

Kannattaa myös varmistua, että vika on nimenomaan moottorissa eikä esmes. löysässä hihnassa ;) Hihnat on halpoja vaihtaa, mut jos moottorissa vika niin mäki oisin uuden soittimen kannalla.


Löysää hihnaa itekkin epäilin, mutta kun irrotin hihnan ja levylautasen, huomasin että toden totta, koko mekanismi ei pyöri. Mutta kuten sanottua, ihan näin usein ei levysoittimen osto tule kyseeseen.
Avatar
#6 • • djsakke Guest
Alarannassa on se yks liike, joka tekee ainakin jotain takuuhuoltoja sille hifikaupalle joka on siina samalla kadulla kun voltti, (no ei saatana ku ei voi muistaa nimia). Enivei liike on siis alarannassa hamysasti yhden kerrostalon alakerrassa. Jos nyt millaan keksin liikkeen nimee nii isken tahan.

Sit Disco Design tampere-talon nurkilla. [ http://www.sonemar.fi/yhteysti.html ] (luulisin ainaki et tekevat huoltoja ku viimeks hopisin siel jotain teknarin huoltamisista)

Powerset kaukajarvella (luulisin et ne tekis huoltoi).

emmamuitakeksi.
Avatar
#7 • • tekno-setä Guest

Alarannassa on se yks liike
Disco Design
Powerset.


Kiitos paljon, otan selvää noista, tarkoitatko siis Radiokulmaa alarannassa, vai jotakin sen vieressä olevaa erikoisliikettä?
Avatar
#8 • • djsakke Guest


Kiitos paljon, otan selvää noista, tarkoitatko siis Radiokulmaa alarannassa, vai jotakin sen vieressä olevaa erikoisliikettä?


en tarkota radiokulmaa vaan ihan sellasta pelkkaa huoltoliiketta kuninkaankadun varrella ihan siel alarannan paadyssa, sokokselta katsoen kadun toisella puolen. pitaa ajella sellasen kerrostalon pihaan.
Avatar
#9 • • tekno-setä Guest
Audio-Taso Kuninkaankatu 46, 33200 Tampere (03) 223 7023 ?
Avatar
#10 • • djsakke Guest

Audio-Taso Kuninkaankatu 46, 33200 Tampere (03) 223 7023 ?


no just se. hemmetti et mun googlaus-skillit ei auttanu yhtaa ku en muistanu nimee _millaan_ ja arvoin jotain kuninkaankatu 44:aa osotteeksi :)
Avatar
#11 • • eletrik Guest
Taas pätee vanha sanonta: Panosta heti alusta lähtien KUNNON laitteisiin. (Technics) :happyroll:
Avatar
#12 • • Daniel Braun Guest

Taas pätee vanha sanonta: Panosta heti alusta lähtien KUNNON laitteisiin. (Technics) :happyroll:


Odottelinkin et milloin joku päästää tän suustaan...
Jos olisit plattaria seuraillu pidempään, tai edes järjeä käyttänyt hieman ni varmaan olisit tiennyt että kys. aiheesta on puhuttu jo moneen kertaan.

Teknari on aina Teknari, siitä ei pääse mihinkään.
Mutta jos on tarvetta ihan pelkälle kuuntelulevarille (1kpl) ja budjetti on tiukilla, niin totta kai sitä kannattaa ostaa joku tommonen halpishihnavetoinen.
Ja parempi rasia...
Kuin et menis ostamaan 150,- todella käytetyn, ravintolaelämää kymmenen vuotta nähneen suurivikaisen teknarin ja rahaa ei jäis askiin lainkaan...

Thats it.
Käyttötarkoitus määrää sen mitä käyttää.
Eihän sitä romuralliakaan lähdetä ajamaan mersulla... ;)
Avatar
#13 • • eletrik Guest

Taas pätee vanha sanonta: Panosta heti alusta lähtien KUNNON laitteisiin. (Technics) :happyroll:


Odottelinkin et milloin joku päästää tän suustaan...
Jos olisit plattaria seuraillu pidempään, tai edes järjeä käyttänyt hieman ni varmaan olisit tiennyt että kys. aiheesta on puhuttu jo moneen kertaan.

Teknari on aina Teknari, siitä ei pääse mihinkään.
Mutta jos on tarvetta ihan pelkälle kuuntelulevarille (1kpl) ja budjetti on tiukilla, niin totta kai sitä kannattaa ostaa joku tommonen halpishihnavetoinen.
Ja parempi rasia...
Kuin et menis ostamaan 150,- todella käytetyn, ravintolaelämää kymmenen vuotta nähneen suurivikaisen teknarin ja rahaa ei jäis askiin lainkaan...

Thats it.
Käyttötarkoitus määrää sen mitä käyttää.
Eihän sitä romuralliakaan lähdetä ajamaan mersulla... ;)



Sama pätee kuunteluun. Ei kukaan osta huonoa CD-soitintakaan musiikin kuunteluun.
Avatar
#14 • • tekno-setä Guest

Mutta jos on tarvetta ihan pelkälle kuuntelulevarille (1kpl) ja budjetti on tiukilla, niin totta kai sitä kannattaa ostaa joku tommonen halpishihnavetoinen.
Ja parempi rasia...


juuri näin. nyt kuitenkin ilmeisesti vien soittimen analysoitavaks koska omat neuvot on vähissä. avattiin kyllä levari ja tarkistin että kaikki kytkennät on pysyny kiinni, sulaketta ei ilmeisesti tuossa oo koska sitä ei löytyny. 10e on kohtuullinen hinta analyysistä JOS korjaaja pystyy sen jälkeen arvioimaan paljonko korjaus vois tulla maksamaan. sitten voi päättää korjaako vai ostanko tosiaan toisen samanlaisen paskan.
niin, ja en mä kyllä todella kuvitellu että geminit ihan noin huonoja olis vaikka nyt jälkikäteen niistä oon paljon kuullutkin huonoa. oletin ainakin että olis parempi kuin kaheksanköötluvun puoliautomaattiset mutta ilmeisesti olin väärässä. :scared:
Avatar
#15 • • ipe Guest

Levysoitin on n. 10 kuukauden ikäinen, en mielellään ostaisi näin usein uutta (eikä kyllä ole varaakaan) ja toisaalta en myöskään jaksa sitä alkaa lähettelemään ulkomaille josta olen sen ostanut.



En tietenkään tiedä mistä oot tilannu ton vehkeen mutta ainakin Thomannin takuukorjaukset on tähän asti menny niin että ne hoitaa kaikki postikulut, ja korjaukset hoidetaan suomessa mikäli se on vaan mahdollista, joten kannattaa ainakin tarkastaa toi asia ennenkuin laitat omaa rahaa likoon.
Avatar
#16 • • Daniel Braun Guest

Sama pätee kuunteluun. Ei kukaan osta huonoa CD-soitintakaan musiikin kuunteluun.


Ei ostakkaan.
Mutta oman budjetin mukaan kannattaa mennä.
Ja kyllähän se käyttötarkoituskin pitää olla laitteeseen nähdän oikea.
Ja jos kuuntelukäyttöön "hyvää" etsitään ni ei se teknari siihen ole paras ;)
Soundi on hifimielessä suht heikko...
Kyl mä henk.koht. mieluummin ottaisin jonku uuden geminin plus hyvän rasian kuuntelulevariks ku käytetyn teknarin paskoilla rasioilla.
Kuitenki noi edukkaat hihnavetoiset geminit jne ei paljoa maksa.
Ja käytetty teknarikin on "kallis" ainakin suomen markkinoilla.

Työkaluna sitten Teknarkit ovatkin mun mielestä lyömättömät, mutta tässäkin on montaa mielipidettä...
Toisille Vestax, toisille joku toinen...
Mut tästä on turha enempää jankata.
Sori mun puolesta OT:stä...
Avatar
#17 • • tekno-setä Guest

En tietenkään tiedä mistä oot tilannu ton vehkeen mutta ainakin Thomannin takuukorjaukset on tähän asti menny niin että ne hoitaa kaikki postikulut, ja korjaukset hoidetaan suomessa mikäli se on vaan mahdollista, joten kannattaa ainakin tarkastaa toi asia ennenkuin laitat omaa rahaa likoon.


Jep, ajattelin itekkin tuosta varmistua ja päädyin jo ottamaan yhteyttä yritykseen josta ostin laitteen koska Gemini antaa 3 vuoden takuun tuotteilleen, tosin sieltä ei suoraan oo kertaakaan vastattu mun kysymyksiin. Olispa pitäny jälleen ostaa Thomannilta niin olis varmaan helpommin hoitunu tuokin, mä nyt katon mitä tuleman pitää. Jatkamme, saamme elää :confused:
Avatar
#18 • • Rasse Guest


Sama pätee kuunteluun. Ei kukaan osta huonoa CD-soitintakaan musiikin kuunteluun.


Kotikuuntelussa ei soittimella ole niin väliä, kunhan lätty pyörii oikeeseen vauhtiin ja piuhat ovat laadukkaat, eli mielummin ei Teknaria (ne piuhat). Ja myös mielummin hihnaveto ku suora- ni päästään eroon turhista pärinöistä, eli taas ei Teknaria.

Elikkäs, jos niitä Teknarin moottori-ominaisuuksia tai renkutuskestävyyttä ei tarvi (kuten kotikuuntelussa) ni turha siitä lähtee maksamaan. Kuten aiemmin sanottua: ostaa mielummin laadukkaat rasiat johonki peruspyörittimeen. Kyllähän Teknariki alunperin hifi-soittimeks tarkotettu, mut ei kyllä hirveen hyvin siinä hommassa kilpailijoihin verrattuna pärjää.
Avatar
#19 • • tekno-setä Guest

Thomannin takuukorjaukset on tähän asti menny niin että ne hoitaa kaikki postikulut, ja korjaukset hoidetaan suomessa mikäli se on vaan mahdollista, joten kannattaa ainakin tarkastaa toi asia ennenkuin laitat omaa rahaa likoon.


Mä vaan oletin et se pitäs lähettää suoraan Geminille, koska yleensä nää hommat pelaa tollasten pikkufirmojen kans sillai, kyse EI siis ole Thomannista. No loppu hyvin kaikki hyvin, kaiketi, tuskin halvemmalla olis onnistunu edes, ite joutu postikulut maksaan (~33 egee) Saksaan tälle jälleenmyyjälle. USA:n tai Kiinaan tehtaalle lähettäminen olis maksanut huomattavasti enemmän ja tätähän mä en ollu valmis tekemään.

Tältä osin modit voi mun puolesta joko lukita tai poistaa tän keskustelun oman makunsa mukaan.