Loopy - Saunaproge 3

30 posts, 2 pages, 3,284 views

Avatar
#1 • • Edited Loopy Guest
Saunaproge-miksaussarjan kolmas osa.

Tällä kertaa liikutaan 125 ja 133 bpm:n välissä. Alussa synkistellään ja lopussa on jopa kiksumpaa menoa.

Toivottavasti maistuu ja jos maistuu, kerrothan sen.

Tracklist tulee jälleen palautteen kyydittämänä sekä spottailujen muodossa.

1. North Vibes - Steel Sky
2. Psylocke - Way Back Home
3. Sam Lemon - Circles Of Dust
4. Introvert - Track For July
5. Tearrain - First Drops
6. Vico Jaeae - Here To Stay
7. Sheep - gv2
8. Tearrain - Chained
9. Jawa - Mindloop
10. Sundawner - Bizarre
11. Flinck - Download
12. Signa - Solace

Saunaproge-kolme-banneri.jpg

Striimaa / Lataa
105 Mt
75:53
192 kbps / Lame
Avatar
#2 • • Valtteri Flinck Guest
pikkusen hyppien tuli kuunneltua... :cool:

1. ei oikeen viel auennu kunnolla, hienoja soundeja muuta sälää löytyy. toi pannattu melodia systeemi tuo hyvää fiilistä kipaleeseen.
2. noni miksin paras biisi tähän mennessä :cool: . rummut vetää kyllä hienosti. noi särinät on aika tappavia :hearts:
3. vähän tylsähkö fiilis alussa ainaki. ei oikeen tää biisi kyllä uponnu.
4. tässä biisissä alkaa löytymään vähän menoa ja asennetta jo. toimii.
5. hieno biisi missä asenne kohdallaan.
6. nyt on tutun kuulonen biisi, en kyllä osaa nimetä. hieno soundi tossa melodiassa. keskitason yläpuolella oleva biisi :)
7. tähän asti menevin biisi. potkii ku roberto carlos.
8. ei huono ei mitään ihmeellistä kuitenkaa.
9. vähä toi tikitiki liidi yrittää viedä huomioita pois tosta toisesta melodiasta. tikitiki ei toimi toinen melodia on ihan mukava. ok biisi.
10. aika perus kamaa. ihan kiva toi yks melodia tuol kyl.
11. :roll:
12. nyt on kuunneltu kyllä david west - mountain 54 (tai jotain tommosta) aika hieno biisi kyllä siitä huolimatta. asenne kohdallaan. ehkä 2 paras biisi mixillä.

tracklist oli kokonaisuudessaan aika lailla perus kamaa, jossa oli mukana muutamia mielenkiintoisia biisejä. taitaa mennä kyllä bussimatkalle mp3 soittimeen ens maanantaiks ainaki :hearts: . miksaus tuntu olevan kohdallaan aika hyvin, 1-2 vaihto oli aika jees.

8/10
Avatar
#3 • • a98 Guest
1. north vibesia?
2. moonstruckia?
3. id
4. id
5. tearrainia, onks tää nyt sit first drops?
6. vico jaeae - here to stay
7. id
8. tearrain - chained
9. jawa - mindloop
10. id
11. flinck - download
12. id

tossa vähän alkuspottailua.. tarkempi analyysi myöhemmin
Avatar
#4 • • OCS Guest
Oikein mukavaa leijuntaa, mutta toimii mulle enemmän kuuntelumusana. Liian rauhallista melkeinpä. Loppupää oli enemmän tanssittavaa materiaalia. Smoothit vaihdot ja pituudesta plussaa, sekä paljon mulle tuntemattomia biisejä.

Diggailen enemmän 'Fucking bubbles':sta :)
Avatar
#5 • • Northvibes Guest
Hyvää settiä, ei välttämättä tanssittavimmasta päästä mutta chillailuun pätevää matskua. Biisit 3, ja 4 oli helvetin kovia
Avatar
#6 • • Loopy Guest

1. north vibesia?


Jep. Aleksi kertoo varmaan itse biisin nimen?

2. moonstruckia?


Jep, tällä kertaa Psylocke-aliaksen alla.

5. tearrainia, onks tää nyt sit first drops?


Jep

tossa vähän alkuspottailua.. tarkempi analyysi myöhemmin


Jep

Smoothit vaihdot ja pituudesta plussaa, sekä paljon mulle tuntemattomia biisejä.

Diggailen enemmän 'Fucking bubbles':sta :)


Tattis, biisien on määräkin olla hivenen tuntemattomimpia, jotta saataisiin uusia nimiä puskettua ihmisten tietoisuuteen.

Seuraava mixtape lienee taas Kuplien tapaista soundia. Saat sitten taas ignorata senkin setin ;)

Pwned vol.2 :D


Valtterille kiitokset kattavasta biisipalautteesta.
Avatar
#7 • • dpdrm Guest
Nonii täähä o kova miksaus. :)

Ei välttis kaikki biisit yksinään mulle uppoo, mut näin kokonaisuutena oikein maistuvaa meininkiä - ei oo oikeastaa yhtää sellasta biisiä, mikä tekis mieli kelata ohi. Hyvinä / erittäin hyvinä biiseinä mainittakoon toka, neljäs, seiska, kasi ja kymppi.

Vois arvioida, et neljäs / viides miksaus onkin jo sitten valmista kaupallista cd-kokoelmakamaa.
Avatar
#8 • • OCS Guest


Seuraava mixtape lienee taas Kuplien tapaista soundia. Saat sitten taas ignorata senkin setin ;)

Pwned vol.2 :D



Naah, en mä ignorannut sitä :*
Avatar
#9 • • a98 Guest
no laitetaans nyt kommenttia..

01: soundista tunnistaa kyllä heti että on aleksin biisi, en tiedä onko se sitten hyvä vai huono juttu, koska en koskaan erota mikä biisi oli mikä kun kaikki on niin samankuuloisia. tää kuitenki ihan hyvää tällästä diippiä fiilistelyä, ite oisin säätäny noita padi iskuja ja muita hiljemmalle koska nyt ne dominoi aivan liikaa ja rummut ja muut hukkuu..

02: samoin kun äskeisestä tästä tunnistaa että on antin biisi, oli vaan vanhempaa niin ei tullut mieleen. tässä toi basarin alku iskujen filli (pois jättö) toimii aika hyvänä kikkana saada tohon rytmiin vähän omaperäisyyttä. mut tossa alussa sitä ei olis välttämättä kannattanu olla yhtään soundas vähän oudolle kesken vaihdon. ja muutenkin sitä tulee ehkä vähän turhan isolla syklillä, varsinkin kun siitä tulee aina sellainen olo et komppi kääntyis, eli tanssilattialla ois et wtf :)
muuten biisi on perus diippiä antti soundii, oikeastaan kaikki nääki biisit soundaa hyvin paljo samalle. riffit ei ole mitenkään erikoisia tässä, mut tunnelma toimii loistavasti, hyvä raita.

03: tuotannollisesti soundaa kyl tähän mennessä selvästi parhaalta. hyvä mörkö alku ja biitti toimii niin perkeleesti. rytmi puoli on hanskassa ja biisissä on muutenki täysi ammattimainen soundi alusta loppuun. riffit nyt vois olla paljon mielenkiintosemmatki, mut kyllähän tällänen minimalisti mörköilykin aina välillä toimii :)

04: tää biisi ois kyl pitäny sijoittaa mun mielestä tuon aikaisemman eteen koska on selvästi pehmeempi ja chillimpi. tässä on oikeen hyvät äänimaiset ja toi tilulilu syna kuulostaa perkeleen hyvälle, basari ja rytmi on jotenkin outo, ehkä rytmi on hiljasella kun se ei oikeen erotu? huomattavaa se et tän biisin aikana oli tarve pistää volumea lisään koska se oli selvästi äskeistä hiljasemmalla, toivottavasti seuraava biisi ei ole sitten vidun kovalla. mut tästä tykkään, tähän ku sais vähän iskevämmän rumpu puolen ja nuo riffit erottuis vähän paremmin ni ois loistava.

05: tän tunnisti kyl heti tearrainiksi, koska jäbillä on aina samat rumpu soundit joka biisissä.. tää biisi on sit taas aikasen kovalla..
basarii sais vähä nostaa, koska se hiukan hukkuu tonne pädien ja synojen joukkoon..
tässä niiku kaikissa tearrain biiseissä parhaiten toimii noi ihanat padit..
ja sade pisara melodia on kyl kanssa loistava :)
mun makuun tää on kuitenkin muuten vähä liian yksinkertainen, biitti + padit ja liidi
kaipaisin fillejä, sweeppejä efuja sinne tänne kolinaa ja kolketta, ja jotain vähä raaemmpia draivaus soundeja.
mut perus tearrain tasoa, ei parhaita biisejä, eikä huonoimpiakaan.

06: tää on kyl selkeesti mikon paras biisi so far, ainakin niistä mitä ite olen kuullu. mut nyt en taas ymmärrä miten tän biisin paikka on tässä, koska meno hyytyy samantien paljo chillimpään ja rauhallisempaan kamaan, tää ois kuulunu alkupäähän, esim kolmanneksi raidaksi mun mielestä.. bassopäässä on ehkä vähän ruuhkaa, bassot ja padit sotkee pahasti toistensa päälle. mut biisi on kyl hyvää fiilistelyä, oikeen minimalistinen ote pehmeet padit ja kaijutettuja synoja... ois varmaan toiminu paremmin jos nuo synat ois vähä filteröity vielä lisää.. tässä on vähä sellanen pieni ristiriita että onko tää kuitenkin vähän tyhjän kuulonen, jotain härpäkettä varmasti mahtuis paljo lisää, mut toisaalta se minimalistisuus on ehkä sit tän biisin se juttu.
särö pääliidi on oikeen komea, riffi toimii hyvin! en tiiä onko vielä julkasuun asti tarpeeks koukuttava melodia mut ainaki lähelle. hyvä biisi!

07: haikkojen swingi toimii tässä kivasti, mut muut rumpu soundit ite vaihtaisin, varsinkaan basari ei oikeen miellytä. noi ohuet attack delay synat ei toimi oikeen mulle, samoin tuolla on pari muuta soundia mitkä ei oikeen miellytä. riffit ei toimi myöskään mulle, ja koko biisi on oikeestaan enemmänki tylsää kiksua ku progea. tähän mennessä selvästi heikoin biisi mun makuun.. tekis mieli jopa kelailla, ei iske.

08: sit onki taas tearrainia vuorossa. tässä on ehkä vähän hillitymmät äänimaisemat kun muissa tearrain biiseissä ja rummut dominoi selvästi enemmän, ehkä liikaakin?
toi pääsyna on mun mielestä hyvä, siinä soundissa ja riffissä on jotain omaperäistäkin, mut muuten ei sit iskeny ihan niin paljoa, jotenki tavanomainen ralli. tääki vaatii mun mielestä hirveesti pieniä yksityiskohtia ja tausta rähinää sun muuta erikoista. first drops toimi vähän paremmin.

09: sit jawan biisi... tää biisi lävähti taas selvästi kovemmalla sisään. miksaus on vähä tunkkanen ja bassonen. progea en tästä biisistä löydä sitten yhtään. hidasta kiksua. riffit ei toimi mulle yhtään, ne on tässä oikestaan enemmän ärsyttävät ku toimivat. lisää tausta kamaa tää kaipailee myöskin. ja kuten kaikissa jawa biisesissä noi soundit on kauheen kliiniset ja digitaaliset. rummut ei myöskään oikeen iskeny, soundit oli jotenki vanhahtavia ja roiskittu vähän sinne tänne..
blessille tää häviää kyl reilusti. ei oo koskaan iskeny muhun..

10: sit tulee biisi minkä biitti on ihan pirusti hiljasemmalla ku äsken, tai oikeestaan koko biisi on taas hiljasemmalla, eli tasot on heittäny täs miksauksessa aika paljo. mut tää onki sit miksauksen piristävä ylläri..
vois melkeen sanoo että koko miksauksen paras biisi. ammattimainen tuotanto, omaperäinen ja toimiva rytmi. toisin ku oikeestaan noissa kaikissa muissa biiseissä tässä soundeista löytyy sentään paksuutta. toi square soundi on myös tosi hyvän kuulonen, suoraan ku andy moorilta :)
tykkään tästä biisistä kyl paljo, kuulostaa aika paljo sundawner - sorrowlta (kaikki noi filteri padit, ja bassdrummin omaperänen rytmi) ettei tää sit ois se uus bizarre?

11: sit flinckin biisi, ja tässä kyl fiilis vähä tipahtaa ton äskeisen biisin jälkeen, ehkä tän ois voinu sijoittaa johonkin toiseen kohtaan ni se ei ois ollu niin kontrastissa tohon setin parhaaseen biisin.. vaikkakin tää on kyl selvästi flinckin paras biisi. rytmi puoli toimii tässä, vaikka soundit ei ole mitenkään omaperäsiä ni siinä rytmissä on kuitenkin jotain järkeä ja yhtenäisyyttä ei ole vaan heitelty sinne tänne. square soundi ei kyl ihan pääs äskeisen biisin squaren tasolle. riffit on ihan ok kuitenkin tässä, eli jaksaa kuunnella kyllä. breakbeat kohta ei toimi mulle yhtään. joo biisi ei kyllä lähellä miksauksen kärkeä, mutta ei kyllä ole huonoin eikä edes toisiksi huonoin bisi :)

12: sit viimeinen biisi.. heti ku biisi alkaa ni vanguard soundi haisee mun naamalle (tiedä siitä sitten)..
miksaus on epäbalanssissa, rumpu puoli hukkuu melodioiden taakse, ja se pilaa mulle tän biisin oikeestaan kokonaan. mikä on harmi koska melodia osasto on ihan hyvä.
flinckin mainitsemaa larry mountains 54:ää en kyllä löydä tästä kirveelläkään?
mut joo miksaus, soundien balanssi, uusiksi ni voi olla jo paljon paremman kuulonen.
Avatar
#10 • • AlexS Guest
Jeps, 10. tais olla se Bizarre. Tosta viimeisestä biisistä vielä että tuli itellekin Larry Mountains 54 mieleen, samanlaista bassokuviota yritetty hakea ainakin alkupuolella...kuitenkin aika "köyhän miehen Larry Mountains" on kyseessä :) Tearrainin viisut iski eniten ja taisi siellä alku puolella olla pari muutakin ihan hyvää rallia!
Avatar
#11 • • Caamos Guest
Tuotannollisesti toi kakkosbiisi oli hieno.. Bassosta irtos syvyyttä ja tunnelmaa. Hieman yllätyin positiivisesti kun tajusin että toi on suomalaista...pointsit tuottajalle.

Muutamista seuraavista biiseistä en rauhallisuuden vuoks erityisemmin lämmenny, tosin kaikki tasaisen hyvää matskua ja vaihdot siistejä, lähes huomaamattomia kun en tunne biisejä ennestään.
......

Aika tuhnua saundia tossa 64-69 minsan kohdalla.. yh..

69 minsasta loppuun asti taas sitten alkaa ihan kiva shitti :roll:
tasapainoinen miksaus, en täysin lämpeä mutta ihan jännä veto ja lopetus.

Hyvin miksattu mun mielestä. Aiemmissa mikseissä ollu parempia biisejä ;) (miksköhän? heh..)


p.s. mä alotan huomenna pitkästä aikaa uuden kunnon tribaalimätön vääntämisen. taisin lupautua..
Avatar
#12 • • Tapsa Guest
Joitain mietteitä !

Eka biisi on kyl tosi kivaa leijailuu !

Toka on kyl huippu biisi ! (Noi rytmitykset iskee satkulla!)

No huhhuh mikä syke :D
On kyl liian tylsä (himaan) !


Mikäs tää on ? Kuulostaa aivan Introvertilta !

Tearrain on Tearrain <3
Maailman miellyttävimpiä saundeja !
:)

Miellyttävän kuulonen biisi !
Vaihto Tearrainista solju kyl oikeen kivasti !
Nyt mentiin kyl liian syvälle...
Selektio menee multa (taas) hieman ohi !
Tää on kyl miellyttävän kuulonen !

Seiska ei kyl iske meikään..
Miksaus on rookiee..
On kyl kivasti vanhan kuulonen !
Miksausta/ joitakin saundeja parantelemalla uskoisin tän toimivan oikeinkin kivasti tanssilattialla alkuillasta !
44:30 tienoolla kuvittelenkin itseni jo tanssilattialla simmut kiinni suu hymyssä :)

Tää meni ekalla kuuntelulla hiukan ohi,
eli ei juuta eikä jaata atm :)

Katso edellinen !

Hetkonen...
Kenenkäs biisi tää onkaan ?
Laamastahan tää, eikös juu jaa !?
Sorrow !?

Iha perustavaraa, en taida muistaa enää minuutin päästä miltä kuulosti !
66:30 on kyl 'omalaatuisen' kuulonen ;)
Itseasiassa on täs jotain hyvääkin,
mulle tää tuo mieleen Tiëston - Innercity 2000 -setin aikaiset trancebiisit !

Noniiin, nyt kuulostaa laadukkaalta !
Asteen kaks liian poppista (siis omaan keikkasoittoon),
mut laadukkaan kuulonen kyllä !
Jotenkin tää jää kuitenkin laihan kuuloseksi !



Kerran kuunnelleena sanoisin et; jotenkin Loopy sun selektios menee hiukka ohisektoriin mulla !

Se on ihan hyvä hiukka tutkiskella, ei oo ainakaa samanlainen ku naapurilla !
Avatar
#13 • • Edited Loopy Guest
Jätkät. Tiukkaa palautetta. :)

Tracklist tietojen ja arvausten varassa so far...

1. North Vibes - Steel Sky
2. Psylocke - Way Back Home
3. Sam Lemon - Circles Of Dust
4. Introvert - Track For July
5. Tearrain - First Drops
6. Vico Jaeae - Here To Stay
7. Sheep - gv2
8. Tearrain - Chained
9. Jawa - Mindloop
10. Sundawner - Bizarre
11. Flinck - Download
12. Signa - Solace

Vinkkinä, raita nro 7 pitäis olla ainakin Tamperelaisten tiedossa. ja kun kerran nelosbiisi on tunnistettu Introvertiksi, niin luulisi biisin nimenkin löytyvän piakkoin :)

Hinustellaan vielä kolmosbiisin, sekä päätösraidan nimiä :D on tää niin kivaa :D
Avatar
#14 • • Salza Guest
Pääosin melko rauhallista tunnelmointia, setti toiminee parhaiten kuunteluun. Ei ehkä kovin eheä ja etenevä kokonaisuus mutta hyvä saavutus ottaen huomioon, että tämä on kasattu sekalaisesta läjästä demoja. Miksaus on hyvää perustavaraa ja hyviä oivalluksiakin biisejä yhdistäessä on sattunut joukkoon.

Alkupään kappaleet toimivat minulle parhaiten. Etenkin kakkosbiisi jäi mieleen mukavan rytminsä ja syvyytensä vuoksi. Tuotannollisesti valtaosa kappaleista on keskitason demotuotantoa. Viimeisen kappaleen miksaus on eniten hakusessa. Parannusehdotuksina bassosta saa vähentää efektointia rutkasti ja työstää rummut paremmin kuuluviin.

saunaproge 4 odotellessa :)
Avatar
#15 • • Loopy Guest

saunaproge 4 odotellessa :)


Seuraava saunaprogen ilmestyminen onkin (yllätys, yllätys) jälleen kiinni mulle kantautuvien demojen/promojen määrästä.

Kyllähän mä näitä teen mielelläni, jos on vaan uusia biisejä. :)

Ei ehkä kovin eheä ja etenevä kokonaisuus mutta hyvä saavutus ottaen huomioon, että tämä on kasattu sekalaisesta läjästä demoja. Miksaus on hyvää perustavaraa ja hyviä oivalluksiakin biisejä yhdistäessä on sattunut joukkoon.


Kiitsa :)


Kaikille muuten ihan vaan tiedoksi, että kolmosraidan mörköilyt on kyseisen herran kynästä. :)
Avatar
#16 • • a98 Guest


Kaikille muuten ihan vaan tiedoksi, että kolmosraidan mörköilyt on kyseisen herran kynästä. :)



ohhoh sam lemonia siis.. ilmankos oli niin hyvä tuotanto ;) se vanhempi biisi oliko solaris? oli kyl ihan perkeleen hyvä..

mistähän noita sais.. ;)
Avatar
#17 • • Loopy Guest

mistähän noita sais..



Solaris on signattu Screenille. Kai se pian tulee pihalle. Ilmeisesti vielä mielenkiintoisen kotimaisen remiksin kera :)
Avatar
#18 • • Loopy Guest
Niin muuten. Päätösbiisi oli eilen Above & Beyondin soitossa TATW:ssa :excellent:
Avatar
#19 • • Caamos Guest

Niin muuten. Päätösbiisi oli eilen Above & Beyondin soitossa TATW:ssa :excellent:



Miks mä en saa tota päähäni mikä toi on? Kuullu ton joku 100 kertaa.
Avatar
#20 • • jorkki Guest
juuh!
Oikein maistuva ja hyvin rullaava on miksaus, tuli kuunneltua muutamaan otteeseen sunnuntaina krapulaa parannellessa :cool:
Mukavasti mulle entuudestaan tuntemattomia biisejä mukana ja tekniikka hyvin hallussa.