Audio-PC:t

32 posts, 2 pages, 5,743 views

Avatar
#21 • • 029 Guest

Kyllähän nuo AMD:t näyttää rokkaavan, varsinkin sikakalliit dual-core Opteronit.



joo, mä yllätyin kans miten hyvin esim. toi x2 4400+ näyttäs ajavan noissa testeissä...
Avatar
#22 • • jutapa Guest

jutapa:n linkistä löyty toinen linkki jossa on benchmarkkeja tehty nuendolla jne. pätee siis aika yks yhteen esim. cubaseen varmasti nää... [url]http://www[/url].adkproaudio.com/benchmarks.cfm

Jos omistaa Cubasen niin tolla voi myös verrata jokseenkin oman koneen tehoja noihin dualcoreihin verrattuna - löytyy testifilet noiden benchmarkkien yhteydestä.



Jep, "ADK Pro Audiota" pyörittää juuri toi mainitsemani nimimerkki "jcschild".

Ja yllättävää noissa tuloksissa kai lienee myös se, miten Intelin Centrino on pärjännyt!

Juha
Avatar
#23 • • 029 Guest
Joo tässä hiukkasen pikaseen tehtyä vertailuu.

eli amd xp 2800+ vs. amd 64 (x2) 4600+.
(emo ja prosessori vaihdettu setupista, samat äänikortit, softat ja bufferit käytössä - clean XP installi odottaa vielä)

Synasaundi (tehty tahallaan testimielessä)
2800+ CPU: 85-95%
4600+ CPU: 25-35%

Biisi
2800+ CPU:90-100%
4600+ CPU:30-35%

Näyttäs et toi dualcoresysteemi kyllä ihan oikeesti toimii ainakin musasoftissa. Voin kyllä hyvin mielin rohkaista muita updeittaan systeemin...

edit: nää arvot tosin on ->todella<- pikasen testaamisen jälkeen. et tarvii tsekata käytännössä tota eroo nyt pidemmällä aikavälillä. et miten alkaa röpiseen ja milläkin buffereilla jne. Biisiä tehdessähän sen huomaa sit

edi2t: korjattu biisin lukemat. CPU kulutus nous uudella setupilla heti 10% ihan ensimmäisistä lukemista ku löin vaan johdot kii äänikorttiin - postaan myöhemmin sit tosiaan arvoja lisää ku alkaa olla experiencee enemmän
Avatar
#24 • • Tuppu_ Guest


Biisi
2800+ CPU:90-100%
4600+ CPU:30-35%
[/i]


Noniin, nythän näyttäis hyvältä noi lukemat. :)

Oliko muuten Cubasessa edelleen 1 cpu-mittarin pylväs, kuten hyperthreadingiäkin käyttäessä, vai ilmestyikö 2kpl pylväitä?

Parilta foorumilta lueskelin, että firewire-äänikorttien ja uad1:sten kanssa on ollut jonkinlaisia ongelmia uusien X2-yhteensopivien emojen kanssa. Musantekijöiden kannalta on tietty aina hyvä, kun tulee uusia tehokkaampia prossuja ja emoja, mutta emojen kanssa joutuu usein säätämään, jos on monimutkaisemmat äänikortti-tsydeemit.
Avatar
#25 • • Fat Abbot Guest

Joo tässä hiukkasen pikaseen tehtyä vertailuu.

eli amd xp 2800+ vs. amd 64 (x2) 4600+.
(emo ja prosessori vaihdettu setupista, samat äänikortit, softat ja bufferit käytössä - clean XP installi odottaa vielä)

Synasaundi (tehty tahallaan testimielessä)
2800+ CPU: 85-95%
4600+ CPU: 25-35%

Biisi
2800+ CPU:90-100%
4600+ CPU:30-35%

Näyttäs et toi dualcoresysteemi kyllä ihan oikeesti toimii ainakin musasoftissa. Voin kyllä hyvin mielin rohkaista muita updeittaan systeemin...

edit: nää arvot tosin on ->todella<- pikasen testaamisen jälkeen. et tarvii tsekata käytännössä tota eroo nyt pidemmällä aikavälillä. et miten alkaa röpiseen ja milläkin buffereilla jne. Biisiä tehdessähän sen huomaa sit

edi2t: korjattu biisin lukemat. CPU kulutus nous uudella setupilla heti 10% ihan ensimmäisistä lukemista ku löin vaan johdot kii äänikorttiin - postaan myöhemmin sit tosiaan arvoja lisää ku alkaa olla experiencee enemmän



Jep Hyvältä vaikuttaa. Millä emolla ajelet tuota settiä? Piirisarjoissakin on ollut aika paljon eroja suorituskyvyssä. Ja paljonko on muistia?

Mutta ihmetyttää kuinka kauas Intelin dualprossut ovat jääneet AMD kamoista. Muutamia testejä lukeneena niissä kaikissa oli sama tulos; Intelit olivat huomattavasti tehottomampia joka alueella. Virtaakin syövät n. 1/3 enemmän.
Avatar
#26 • • 029 Guest

Millä emolla ajelet tuota settiä? Piirisarjoissakin on ollut aika paljon eroja suorituskyvyssä. Ja paljonko on muistia?.



emolevynä mulla on sellanen, ku abit av8 "3rd eye" ja muistia tässä on nyt yhteensä giga. En oo kerenny säätään mitään biosista mut pitäs toimia nelisatasena..
Avatar
#27 • • 029 Guest
jeash, todellakin...

Nyt sit ollu pari viikkoo aikalailla testailuu. Joutu soittaan Abitille ja tilaan uuden BIOS chipin ku toi paketissa tullu meni paaliin ku laitoin siihen uusinta biosia (oli kuulemma viallinen). Helkutin hyvää palvelua tuli ABITilta ja mulla odottikin uus ilmaseks kotiinkuljetettu biossichippi puolentoistapäivän päästä postilaatikossa.

Tosiaan windowsi on vielä uudelleenasentamatta koneeseen (pistin suoraan vanhan koneen kovon kiinni, ja mukavastihan se lähti pelittään - puhdas asennus kuitenkin siis vielä edessä). Jonkinverran tässä mitä on nyt kerenny testaileen niin noi mun aikasemmin postaamat lukemat pitää aika pitkälti paikkansa. Toi pädisaundin lukema antaa ehkä vähän liian positiivisen vaikutelman systeemistä, mut biisii pyörittäessä tosiaan sellaset raidat jotka veti cpu:t sinne sataan vie nyt keskimäärin 40-50% max.
Avatar
#28 • • 029 Guest
mjoo,

Muistinpa nyt yhtä vanhaa biisii avatessa viimeinkin postailla tänne lisää. Nyt on sit ollu reilu 2 kuukautta aikaa tosiaan testailla tätä uutta setuppia.

eipä oikeen muuta lisättävää ku et suosittelen todella tekeen vastaavan investoinnin jos joutuu kiristyyn musaa tehdessä. Ja tosiaan noi aikasemmat lukemat voi nyt vahvistaa ihan paikkansapitäviks.
Avatar
#29 • • bulk Guest
029:

mikäs lankku sulla tarkalleen ottaen on?

Mulla ois kans ton penanelosen päivitys jossain vaiheessa edessä ja siirtyminen AMD:hen on enemmän kuin todennäköstä.
Avatar
#30 • • 029 Guest

029:

mikäs lankku sulla tarkalleen ottaen on?

Mulla ois kans ton penanelosen päivitys jossain vaiheessa edessä ja siirtyminen AMD:hen on enemmän kuin todennäköstä.



Noi osat on toiminu ainakin mulla timmisti ->

Prosu: AMD 4600+ (X2)
Cooler: Thermalright XP-90 (80mm tuulettimella lämmöt 35 idlenä)
Emo: Abit av8 (3rd eye)
Muistit: Buffalo Infineon DDR400
Äänikortit: Delta 1010Lt + DELTA44 (jaetusti samalla ASIO-ajurilla)
Näyttis: ATI Radeon 9200
Avatar
#31 • • bulk Guest


Prosu: AMD 4600+ (X2)
Cooler: Thermalright XP-90 (80mm tuulettimella lämmöt 35 idlenä)
Emo: Abit av8 (3rd eye)
Muistit: Buffalo Infineon DDR400
Äänikortit: Delta 1010Lt + DELTA44 (jaetusti samalla ASIO-ajurilla)
Näyttis: ATI Radeon 9200



Joo aika ok paketti, mutta emossa ei oo wlania (tosin mun nykynenkin on pci-kortilla). Mut en kyl äkkiseltään löytäny sellasta emoa noille tuplaytimisille, missä ois.

Tonnin paukku tosta tulee enivei, mutta kai se kannattaa. Muut romut mulla on onneks aika reilassa, kuhan saan tosta yhen-kaks usb-kovalevyä varmuuskopiointia varten.