JussiS - Trancemix 10

20 posts, 1 page, 2,408 views

Avatar
#1 • • Edited JussiS Guest
Trancemix-sarjan kymmenes, ja varmaankin viimeinen osa.

Tällä kertaa aloitellaan kivoissa kesäisen progehtavissa tunnelmissa, ja siirrytään hitaasti mutta varmasti kohti muutamaa kesäillan viimeistä hehkutustrancea :)

Mukana uutta ja ei niin uutta matskua, sekä muutama klassikko. Toivottavasti maistuu.

Palautetta on aina kiva saada :)

tracklist:

1. Sarah McLachlan - Fear (Hybrid remix)
2. Deep Dish - Say Hello (Dylan Rhymes remix)
3. Aava - Sid
4. Purple Haze - Adrenaline
5. Art of Trance - Mongoose (Tektronik remix)
6. ML - Calm Waters
7. Firewall - Sincere (Smith & Pledger remix)
8. Deepwide - Canyon
9. Scott Bond & Solarstone - 3rd Earth
10. Marco V - More then a Life Away
11. Jussi Soro - Backlash
12. Ernesto & Bastian - Dark Side of the Moon (Dogzilla remix)

Download: JussiS - Trancemix 10
Cue-file: Ime tästä
Avatar
#2 • • miikkaL Guest
Joo toimii, tää on kyllä ihan vitun hyvä miksaus..!!!!

Eli sen kummempia erittelemättä 9½/10 :)
Avatar
#3 • • Tapi T Guest
Vaihdot ovat tarkkoja ja biisit vaihtuvat just siellä missä pitääkin. Sävelet mätsäävät toisiinsa hyvin ja progressio toimii.

Alussa mulle tulee ehkä pienoisen voxuöverit ja etenkin Say Hello alkaa olla jo loppuun kaluttua tavaraa. Miksauksen parhaat hetket ovat kolmannen ja kahdeksannen biisin välissä, josta ylhäiseen yksinäisyyteensä nousee Art Of Trancen Mongoose - käsittämättömän upea biisi!

3rd Earth:n niputan kuluneiden biisien joukkoon, mutta vaihto Marco V:n kipaleeseen on erinomainen ja antaa koko setille hyvän potkun persauksiin.

Kokonaisuus: 7+

Ps. Mielipiteeni kahdesta vikasta biisistä ilmaisee ao. tuntematon mieshenkilö:

supersaw.jpg
Avatar
#4 • • zAo Guest
Joo aika samoilla linjoilla Tapin kanssa. Loppuosa ei vaan oikein
iske. 3rd Earthiin saakka setti toimii mukavasti ja biisit maistuvat,
paitsi Purpla Hazen biiisi, joka jostain pistää aina ärsyttämään :D
Ehdoton helmi setillä on Art of Trancen Mongoose

Mut joo, arvosanaksi tälle antaisin 7
Avatar
#5 • • Mike Kila Guest
Nihkeitä palautteita pojilla. Kuunnellaas josko mulle maistuis paremmin :).

Intron vokaalit ovat nam. Breiksikiksulla alkavat setit maistuvat aina, harmi vain että hyvät sellaiset ovat harvassa. Say Hello alkaa olemaan jo loppuun jyrsittyä kauraa, vokaalit olivat hyvät joskus nyt ne lähinnä ärsyttävät. Ensimmäistä kertaa voin sanoa että Sid maistuu. Tätä on varmaan fiksailtu siitä versiosta mikä oli plattarilla jaossa.

Purple Haze vaihto tuntuu ensin kovin pitkältä mutta hyvin se sieltä loppujen lopuksi tulee :). Hyvä biisi! Kivoja pitkiä vaihtoja tosiaan niin kuin joku mainitsi.. Hmm, Calm Waters ja täällä sataa kaatamalla, doh! Sincere on ihan ok raita, mutta toi Deepwide ei oikee iske. Pitkästä aikaa suomikiksu mistä en pidä. 3rd Earthista vähän tuntemattomampi versio, kun on tota Marco V:n miksiä tullu kulutettua. Kuulostaa tämäkin hyvältä.

More Than a Life Away, mikä versio tää on? Ei kyllä yllä ihan muiden remiksien tasolle. Backlash kuulosti Defencessä hyvältä ja toivotaan menestystä biisille. Vika biisi on kans vähän kulunutta kauraa ku on tullu annettuu soittoa rankalla kädellä ;).

Kiva miksaus ja hyvii biisejä! Jatka vaan samaan malliin.
Avatar
#6 • • JussiS Guest

Calm Waters ja täällä sataa kaatamalla, doh!



Joo tää setti pitäis optimaalisesti kuunnella auringonlaskussa (aloitus n. klo 22.30) hyvässä nousuhumalassa, mieluiten lähellä luontoa ja hyvässä nousuhumalassa. Näin mä sen ainakin tein ;)

edit: mainitsinko jo että miksauksen kuunteluun auttaa nouseva humala?
Avatar
#7 • • Loopy Guest
Alun progebreiksuttelut uppos myös meikäläiseen. Say Hellon remiksin on sitä mitä siitä biisistä on kaivannutkin.

Pasin SIDiä on tullut soitellua kotona urakalla ja biisi päätyi myös mun saunaprogemiksaukselle. Adrenaline toimi nyt ekaa kertaa meikäläiselle, biisissä on hyvä draivi.

Tektronikin remiksi Mongoosesta on kyllä parhaita veisuja tän vuoden puolella. Sanoin ei pysty kuvaamaan sitä fiilistä mitä toi biisi toi mulle ensimmäisellä kuulemiskerralla aikoinaan.

Seuraavaksi setin pakolliset leinoset. :) Vaihto on hemmetin hyvä ja taitaapa sävelkorkeudetkin olla about kohdillaan. Loistava meno päällä.

Olien ja Markin remiksi Sincerestä ei valitettavasti pääse mitenkään loistavan originaalin tasolle. Remiksi ei vaan tuo mitään uutta tuohon biisiin.

Deepwiden Canyon on mun makuun kyllä mukava trancettelu. 3rd eathia oli mukava kuulla pitkästä aikaa, ja biisi sopi erinomaisesti tuohon väliin.

More Than Life Awayn alku kuulostaa aivan liian löysältä tuohon väliin, mutta loppubiisi kiristääkin tahtia ja roimasti. Marco V:n paukkeiden myötä päästäänkin tän setin viimeiseen piikkiin, jossa pärähtää turun trancejumalan oma tuotos.

Mikäli tää on Jussi alusta loppuun sun omaa tuotantoa, niin nostan kyllä hattua. Toivotetaan biisille parasta, edellytykset menestykseen on.

Lopun ernestotjabastianit ei oikein enää kolise mulle - Ulvilan virkaveli saa hoitaa jatkossakin ton tyylin soittamisen.


Hyvä setti, parhaita kuulemiani kiksutteluja hetkeen.

Emmä ala mitään numeroita antamaan. Hyvin sulla on homma hallussa joka tapauksessa.


hyvässä nousuhumalassa, mieluiten lähellä luontoa ja hyvässä nousuhumalassa.


Melkoisen hyvät nousut olleet, kun siitä kahdesti pitää mainostaa ;)
Avatar
#8 • • miikkaL Guest

Seuraavaksi setin pakolliset leinoset. :)



:eek: :D :D :D Pitäsköhän tästä olla loukkaantunu :mad:


Mikäli tää on Jussi alusta loppuun sun omaa tuotantoa, niin nostan kyllä hattua. Toivotetaan biisille parasta, edellytykset menestykseen on.



Jos sitä meinaat, niin mä en ole koskenut tuohon. En ehtinyt kun Jussi jo signasi sen. Eli ihan omaa tuotantoahan tuo on!
Avatar
#9 • • Loopy Guest

Seuraavaksi setin pakolliset leinoset. :)


:eek: :D :D :D Pitäsköhän tästä olla loukkaantunu :mad:


No tottakai! ;)

:D

Oosny.

Jos sitä meinaat, niin mä en ole koskenut tuohon. En ehtinyt kun Jussi jo signasi sen. Eli ihan omaa tuotantoahan tuo on!


No helvata. Jussi rokkaa \o/

Tartee sanoo, että Essencen previn ajoista on menty eteenpäin ja harppauksin.
Avatar
#10 • • Tapsa Guest

Tartee sanoo, että Essencen previn ajoista on menty eteenpäin ja harppauksin.



Tostti eiku tottis !
:)
Avatar
#11 • • JussiS Guest

Seuraavaksi setin pakolliset leinoset. :)


No ei kyllä pakolliset, mä soitan vaan hyvää musaa [tm] :)

Tartee sanoo, että Essencen previn ajoista on menty eteenpäin ja harppauksin.


Joo on kyllä, tästä suurin kiitos kuuluu kyllä Miikkalle, joka opetti mulle kaiken mitä tiedän tuottamisesta. Backlash on 100% omaa soundia, eli tolla tasolla mä meen sitten tällä hetkellä, kehitystä on siis tapahtunu noitten erinäisten remixienkin jälkeen :)
Avatar
#12 • • 4-wd Guest
Helmi setti! Paljon loistobiisejä jotka itelläkin soitossa..

Mm. Adrenaline, Mongoose ja Calm Waters sekä ei enää niin uudet 3rd Earth ja Dark Side Of The Moon (Original kyllä parempi).

Say Hello ja Fear myöskin hyviä mixejä hyvistä biiseistä.
Toista ääripäätä edustavat Sid ja Canyon jotka eivät mua sytytä oikeen millään tavalla. :(

Marco V:ltä ok rummutusbiisi jälleen. Jää kuitenkin kaauas esim. Goddista. ;)

Backlash on ihan menevää trancea mutta mun mielestä jotai tästä biisistä puuttuu.. :confused:
Tehokas filtterien käyttökin varmaan toisi lisäpotkua?


Tekniikassa ei virheitä. Vaihdot ovat aikaisia ja todella pehmeitä = hyviä (ainakin omaan makuun). :) Myös harmoonisesti ok.

Mixin keskivaiheilla olis voinut olla vähän räväkämpää meininkiä. Nuo 5-9 biisit ovat aika rauhallisia kuitenkin..

Anyway paljon paljon parempi setti kuin trancemix 9! Arvosanaks vois sitten heittää 9. :D
Avatar
#13 • • Homegrove Guest
Mä en vaan ymmärrä trancea enää. :crybaby:

Eli en hirveesti tykännyt, johtui kyllä vaan musasta. Tekniikka taas kohdallaan mutta niinhän se on aina.

Turha kommentointi.
Avatar
#14 • • JussiS Guest
Cue-file lisätty ekaan postaukseen :)
Avatar
#15 • • Kosmonaut Guest
Miksauksen yleisilme oli hyvä - useimmat biisit toimivat tai eivät ainakaan ärsyttäneet sen enempää. Parasta antia oli miksauksen keskiosa, avausbiisi Fear on loistava, mutta toi remix Say Hellosta ei mun mielestä ollut lähellekään yhtä hyvä kuin alkuperäinen, aika tylsä jopa. Purple Haze oli kiva uus tuttavuus, itse oisin ehkä sijoittanut sen myöhemmäksi tai ainakin Mongoosen jälkeen. Myös Calm Waters ja Canyon yllättivät positiivisesti, Canyon oli jopa loistava, menee hankintalistalle. Loopyn kanssa samaa mieltä siitä että toi Smith & Pledgerin uus versio on vähän turha, ei tuo mitään uutta. 3rd earth toimii imo hyvin aasinsiltana rauhallisemman ja menevämmän trancen välissä, aika hyvin haettu :) Ja oli kiva kuulla tuotakin pitkästä aikaa, viime vuoden parhaimmistoa ehdottomasti! Loput biisit olisivat toimineet bileissä paljon paremmin, Marco V kuulosti jopa hieman rasittavalta näin kotikuuntelussa. Toi sun oma biisi on aika hienosti tuotettu, propsit siitä, noi stabit ei oo vaan oikeen mun juttu :D Miksaustekniikasta ei tarvitse sanoa taaskaan mitään, timantintarkkaa jälkeä nimen vaihdon jälkeenkin :) Plussaa vielä siitä että setti ei sisältänyt vain uusimpia hittejä, vaan mukaan oli eksynyt vähän tuntemattomampia uusia biisejä, sekä kivoja vuoden parin takaisia vähän vähemmälle huomiolle jääneitä biisejä kuten Mongoose.
Avatar
#16 • • DeaconX Guest
Eipä moitteen sijaa, oma biisisi yllätti totaalisesti.
Vaihdot tosi hyviä, biisit ok ja järkevässä järjestyksessä.

Edistyksesi tuottajana on kyllä ollut käsittämättömän nopeata,
kun vertaa esim. Essenceen tai remixeihisi. Backlash on aivan eri tasoa.
Congrats!

Toni / Syna
Avatar
#17 • • JussiS Guest

Eipä moitteen sijaa, oma biisisi yllätti totaalisesti.
Vaihdot tosi hyviä, biisit ok ja järkevässä järjestyksessä.

Edistyksesi tuottajana on kyllä ollut käsittämättömän nopeata,
kun vertaa esim. Essenceen tai remixeihisi. Backlash on aivan eri tasoa.
Congrats!


Kiitoksia :)

Tosiaan edistymistä tapahtuu pikkuhiljaa koko ajan, vieläkin ihan hemmetin hidasta tuottaa soundia, mut kai se siitä lähtee :)
Avatar
#18 • • djkopernikus Guest
Trancemix9 oli sen verran kowa että tää täytyy imuttaa het ku pääsee nopean linjan ääreen!!! Big up:)
Avatar
#19 • • sauce Guest
teknisesti JussiS on kyllä jo pitkään ollut kympin deejii, ainakin näillä lattarilla julkastuilla mikseillä, livenähän en ole ikinä nähny*blushes*.

makupuolella en ihan kävele jussinkaa käsikädes, joukkoon on mahtunut jopa hiuskasen tylsää ja/tai öklöö kamaa. esim. tää breaks-osasto ei vaan ole mun juttu, eka kipale seikkailee hirveen ja kammottavan rajamailla ja "say hellosta" muistasin kuulleeni parempia versioista(ja ne 4/4set kyllä yleensä uponnu).

breaksin jälkeen sekasin "hyvää" ja "diibadaabaa". hyvistää mainittakoon ainakin Mongoose*hurraa* ja Sincere*ooooooooooo*.

Tää Canyön muistuttaa elävästi jonku toisen kitarapiisin riffiä, liekö mitään samaa, mutta kuulustellessa taustalta punkee esiin vielä jopa "darude dyky-dyky-dyy[tm]" -saundi vai kuulenko omiani? anyway, turhaa platkutusta :D

Backlash kyllä hämmästyttää kun kelaa mikä _kehitys_ on tapahtunut! hiukan käy jopa kateeksi kun on itte hakannut päätään seinään, höm, liian monta vuotta, ja toisille OPETETAAN hommat:D ei vaiskaan, tärkeintä on tottakai se idea;) ja hyvät samplet:D
Avatar
#20 • • poet Guest
Noh on kyllä yks kesän parhaista tranceseteistä! Myöhään meni palaute mut heinäkuun kun olin reissussa nin tuli kuunneltua tätä settiä varmaan parikymmentä kertaa. Alussa maistui parhaiten oikeestaan Art of Trance-Mongoose ja ML- Calm Waters! Biisit suorastaan sulaa yhteen!! Mut mitä enemmän kuuntelin tätä settiä, niin sitä useampi biisi alkoi nousemaan esiin ja tarttua mun makuun. Tän setin aloitus on aivan poskettoman kaunis; kaksi vokaalibiisiä heti alkuun. Sarah Mc Lachlan-Fear jättää kyllä voksujen puolesta mielettömän fiiliksen ja toi Dylan Rhymesin remix Say Hello:sta on aika murea variaatiota originaalista. Nyt useamman kuuntelukerran jälkeen myös Aava-Sid ja Purple Haze-Adrenaline alkaa kuulostamaan yhä paremmalta. Setti rakentuu rauhallisesti ja kaikki biisit vaihtaa viestikapulaa tosi siististi. Radalle mahtuu loistavasti myös vanha klassikko Scott Bond&Solarstone- 3rd Earth. Tekniikka on jälleen varmaa kun Rolexin kelloissa. Ainut biisi mikä ei mulle nostanut mitään erikoista fiilistä, oli Ernesto&Bastian-Dark side of the moon. Melkeinpä setti olisi voinut loppua tohon sun masterpieceen. Ikinä en ole itse musaa vääntänyt, joten asiantuntijaksi musta ei ole mutta hatunnosto silti itse biisistä, sillä se kuulostaa aivan s*tanan hyvältä näin makkari-dj:n korvaan.
4 5 6 7 8 10