tuli tuossa kadulla vastaan bussipysäkillä mielestäni oikeasti hieman inhottavaan tapaan asetellut mainokset.
toisella puolella oli unicefin mainos pakistanin kärsivistä lapsista - toisella puolella mäkkärin bicmac-mainos.
kornia mielestäni. :D
Hmm, ei edes mitenkään kornia, vaan todellisuutta. Hyvä vaan että länsimaisia hyvinvointipaskiaisia (niinkuin ME) muistutetaan illuusiosta jossa elämme. Varsinkin nyt kun viime viikolla luin jostain raportista (tjs.) jossa painotetaan, että koko maailman nälänhätä saataisiin nytkin kerralla lopetettua, kunhan ASIALLE TEHDÄÄN JOTAIN :mad:
God damn, odotan sitä Star Trek-todellisuutta jolloin tällainen asia kuin perushyvinvointi kaikille on itsestäänselvyys, ja ihmisillä on muutakin tähdellistä ajateltavaa kuin Big Brother tai Idols.
Se Nyt-liitteen parin viikon takainen juttu tarra yms. juliste / mainosliimaajista oli muuten typerä muistutus tästä Animalian julistefiaskosta. JCDecauxin edustaja myönsi että lafkansa toimi ehkä "hieman" hätävarjellusti, geesh. Ja kuitenkin lopuksi sysäsi tehopyhästi vastuun täysin mainostajien niskaan, JCDecauxhan on vain viestinvälittäjä!!! Välittäjä joka ottaa vain ensin rahat taskuistasi...
Muutenkin artikkeli paljasti Helsingin kaupungin täydellisen munattomuuden tässä julkisivuasiassa. Virkamiesten täydellinen nöyristely kaupallisen rahan edessä hävettää meitä kunnon helsinkiläisiä. Sanktioiden pitäisiä olla tuntuvat ja asteittain kovenevat yrityksiä kohtaan jotka mainostavat vastoin kaupunginsääntöjä ja hyvää makua. Levittelevät kaupallisia haarojaan kadulla kenestäkään piittaamatta.
Viimeisin Star Wars-elokuva, vaikka siitä pidinkin, niin oli raivostuttavaa lukea että rakas kaupunkimme oli TÄYSIN GOATSENA Kinopalatsille, joka siis pisti sen saatanan kokoisen "banderollin" roikkumaan talonsa seinälle, tai siis peitti koko seinän sillä. Jonkun olisi pitänyt polttaa tai varastaa se purje, sehän oli laittomasti ripustettu ja siten vapaasti poistettavissa.
Oma mielipiteeni on, että joko KAIKKI mainokset, flaijerit, julisteet, ilmaislehdet yms. propaganda helvettiin katukuvasta, tai sitten kaikenlainen kaupallinen ja ei-kaupallinen mainonta ja julistaminen sallitaan. Graffiti -ja tagisuihkijat ovat asia erikseen.
Kaupallisuuden täydellisenä orjana oleminen ei sovi kenelläkään tai millekään (varsinkaan kaupungille tai valtiolle, joka on rakennettu tiettyjen periaatteiden varaan). Ottaa hermoon tämä nyky-yhteiskunnan nöyristely liituraitapukujen edessä, jonka aiheuttamaa sisäistä häpeää ja raivoa sitten kompensoidaan kovistelemalla pienempiä esillepyrkijöitä (julistemaakarit yms. tarrafilosofit). Ei Nokia tai HEX-määrää todellisuudessa mitään muuta kuin ahneutta, ei tarvitse altistaa todellisuudenkuvaansa sille kokonaan, ei sitä tarvitse nöyristellä.
Huomio:
A-standit kadulla ovat hemmetin halvan ja puolalaisen näköistä mainostamista loskaisen Stadin kaduilla. Plus ne ovat hengenvaarallisia kunnon myräkän sattuessa, lentelevät minne sattuu. Niistä oikein näkee että Helsinki ei ole mitenkään merkittävä, iso kaupunki. Miksei kaikille putiikeille sallita kunnon neonvalo -ja valokylttimainoksia? Saataisiin näihin ankeisiin kaupunkeihin eloa ja valoa Hong Kongin tyyliin. Valokyltit hohkaisivat hemmetin hienosti sateisessa ja tihkusumuisessa syysillassa tyyliin Blade runner, ja talvellakin kaupunkitodellisuus aukeaisi aivan uudella tavalla.