DJ Packages

8 posts, 1 page, 2,133 views

Avatar
#1 • • diggy Guest
Sorry dudes, i tried to write in finnish but it didn't work out that well. hopefully you'll let me speak english :)

Anyways, i'm thinking of getting a pair of decks and a mixer. the budget aint big - around 575 Euros. Buying one turntable at first is also an option.

It will be for home use and mixing mainly. no parties or heck - i'm not going to be an active dj anyway. there are some quality music out there i really want to get my hands on and under the needle, make some mixes for the online community and maybe do some private parties aswell. although not active dj, i would still like to have skills in coming years.

so maybe you can help me with comments about the following (you can post replys in finnish as i understand the language, just can't write):

TURNTABLES:
Numark TT1650
Numark TT200
Stanton STR8-80
Stanton T.80

MIXERS:
I'm looking for a decent quality mixer, 3-band EQs for each channel is required, effects would be very good (like the DJM600 clone Behringer DJX700), good and durable crossfader, optional BPM counter. Budget around 250 Euros.

Big thanks to all you guys and gals!
Avatar
#2 • • Kosmonaut Guest
Jos budjetti on mainitsemasi ~575e, niin panostaisin ainakin itse levysoittimiin, ja ostaisin rinnalle vähän halvemman mikserin. Itse en ainakaan Stantonin 60:sestä pitänyt, mutta Numarkin tuotteisiin olen aina ollut suht tyytyväinen. Kyllä noilla Numarkin 200:silla luulisi alkuun pääsevän, esim. Deejayladenissa (www.deejayladen.de) hintaa niillä on 249e. Kyseisestä paikasta lähtisi Reloop RTX5.5 -levarit hintaan á 229e, ja kauppa mainostaa ovh:n olevan 429e, joka kuulostaa lähes uskottavalta, sillä ainakin Musik Servicellä RTX4.5 maksaa saman verran. IDJ:n arvostelussa 5.5 sai ainakin hyvät pisteet:

http://www.i-dj.co.uk/reviews/reviewspage.php?ID=205

Itse olen tuota Behringeriä testannut, enkä voi kyllä suositella mikseriä kenellekään. Itse tilasin noin puoli vuotta sitten juuri Deejayladenilta Numarkin DM-1050:n hintaan 79e, ja olen ollut kohtuu tyytyväinen siihen. Kaksi kanavaa, joissa molemmissa kolme eq, mahdollisuus valita master tai cue kuulokkeihin, eikä mitään ylimääräistä. Hintaan 199e lähtisi sitten jo Denon DN-X100, joka ainakin on laadukkaalta valmistajalta, ja uskoisin sen sitä olevan. Samaan hintaan lähtisi myös Reloopin Effex2-mikseri, josta löytyy myös efektejä, mutta testaamani Reloop RMX2 oli aika huonolaatuinen. En tuosta mallista kyllä osaa sanoa, miettisin sen ilmestyessä että pitäisikö tilata itsekin mutta rahaa ei ollut tarpeeksi :(

Kyllä tuolla budjetilla näköjään jonkunlaisen setin jo saa, Reloopin 5.5 levarit ja Numarkin 1050 mikseri=537e+postit :)
Avatar
#3 • • hardikaveri Guest
DONT BUY NUMARK tt1650's

i got pair of those and man.. i must tell that orque engine is not strong enough..

i'm considerng to by pair of new turntables now and IF i had wiser and waite till i got enough to have pair of GOOD turntable at first place..i coud be richer now!

minimum of numark tt100 or better
Avatar
#4 • • diggy Guest
thanx for your thoughts so far. I-DJ also suggest Kam turntables... are they any good? really sceptical about brands haven't heard much about...
Avatar
#5 • • ovv Guest

thanx for your thoughts so far. I-DJ also suggest Kam turntables... are they any good? really sceptical about brands haven't heard much about...



Se on varmaan hyvä. Luultavasti sille, ettei merkistä ole kuullut on hyvät syynsä. Käytettyjen teknareiden hankkiminen on luonnollisesti aina kannattavaa. Itse panostaisin ensin kahteen laatusoittimeen ja niiden kaveriksi joku pikkupikkumikseri jonka voi sitten vaihtaa parempaan kun seuraavan kerran on rahaa pistää. Tuolla summalla voisi juuri kaksi käytettyä teknaria saada + joku >100e mikseri. Tai jotain.. :happyroll:
Avatar
#6 • • Matlåck Guest
Pahin virhe mitä voi tehdä on ostaa Numarkin dj-in-a-box setin. Mulla oli toi joskus pikkupoikana.Se sisälsi TT1550 hihnavetoiset levysoittimet, ihan paskat kuulokkeet ja heikon mikserin. Vaikka nyt teknareiden avulla olen oppinut joten kuten miksailemaan niin tuskin saisin menemään yhtään biittiä kohdilleen noilla laitteilla. Nopeus heittelee itsekseen, levylautanen vaappuu ja tuskin tarvitsee edes sanoa että hihnaveto väsyy jo melkein pelkän levyn painosta.
Avatar
#7 • • diggy Guest
thanx guys. Reloop RTX-5.5 looks interesting. price is OK, hopefully it will last aswell. anyones here ownes one?
¡ Previous post a couple of years ago !
Avatar
#8 • • DJQuark Guest
hey!, i'm a djay in the making, so i would need a set to get started, so can you guys/gals say what kind of set i should get? like any suggestions for turntables and mixers etc? plus the price cant be in the clouds(0-700e)
Big Thanks 2 everyone!