Mike Kila - Green Sun [progressive, trance]

29 posts, 2 pages, 3,077 views

Avatar
#1 • • Edited Mike Kila Guest
Kesäistä progressiivista trancea ja juustokerrointa välttävää trancea (130-139 bpm). Var så god!

Muunmuassa Above & Beyondin ja Andy Moorin Air For Life ja kotimainen Dyyni edustettuina.

Kertokaa ihmeessä mitä pidätte :)! Tracklist paljastellaan sitten kun tulee tarpeeksi kommentteja.

tracklist

1. Jose Amnesia vs. Fedo - I Need You
2. Fluid In Motion - Soul Dimension
3. Synergy - Hello Strings
4. Above & Beyond vs. Andy Moor - Air For Life
5. Phynn - Lucid [Klangzentrum`s Lucid Dreams remix]
6. Varian - Endless Desire [Mark Otten Energetic remix]
7. Leon Bolier pres. Inner Stories - Beyond
8. Salt Lake - Rendezvous
9. St. John vs. Locust - Mind Circles
10. Fictivision vs. C-Quence - Symbols [Mesh remix]
11. Dyyni - City of Moving Waters

ps. Lupaan vetäytyä kesälomalle tän miksauksen jälkeen :D!

73:25|160kbs|84mt

Lataa/Download
->Save As
Avatar
#2 • • ShapeShifter Guest
nysse o lopullisesti seonnu :panic:

no imuun ny
Avatar
#3 • • Mike Kila Guest

nysse o lopullisesti seonnu :panic:


Juu, ei olis koskaan uskonu että progea mun seteissä.. Kiitokset vaan tietyille tahoille tutustuttamisesta :D!
Avatar
#4 • • poet Guest
On kyllä NIIN mun makuun räätälöity mixaus. Hemmetti ku teet niin hyviä settejä välillä,että meinaa jäädä mulla työt tekemättä. Yks parhaista Proge/trance-paketeista taas vähään aikaan. Alkupuolen progeilusta edetään kyllä melkein kiksumaisiin tunnelmiin ja sehän ei mua haittaa :D Luukutin tätä mixausta koko tän päivän ku vaan pomon silmä vältti.. Jos saan kohta kenkää,niin syytän kyllä sua ;) Hemmetin loistavaa tekniikkaa jälleen, täytyy vaan ihmetellä. Biisit kulkee käsi kädessä kuin Matti ja Maija ja sen jälkeen rakastelee kuin Aatami ja Eeva. Ahh Whadda f*ck! Biisilistaa vähän kaipailisin mutta ainakin alkupään tunnelmista jäi parhaana palana mieleen tuo Synergy-Hello Strings. Loppupäässä taisi olla joku mulle vähemmän tuttu versio St John vs Locust-Mind circles:stä. Kaikkiaan biisit toimi aivan syntisen hyvin. Nyt on sun kyllä syytäkin jäädä kesälomalle, niin annat muillekin vähän tasoitusta :D

4 5 6 7 8 9+ 10
Avatar
#5 • • ShapeShifter Guest
on se ny s**tana ku ei tuo tecin hanskaaminen riitä, täähän on oikein hjuvaa progea :eek:

Alun leijailufiiliksien jälkeen tuo kehitys toimii just eikä melkein oman maun mukaan. Ei mene missään vaiheessa tyhjän kuuloseksi kolinaksi tai epämääräseksi muminaksi kuten moni progesetti tuppaa tekemään. Mut eihän tää mitään perus kilikoliprogea olekkaan, oot taas onnistunu löytää semmosen raon noitten tyylisuuntien välistä mistä meikäläinen diggaa, ja epäilen että en o ainoa :)

Loppupuolen kiksuilu toimii tähän perään mukavasti ja jopa kuulostaa olevan menossa johonkin, kenties Quartzin eteen :cool: tuohon perään ny se paukkusetti ja sit soitat kaikki kolme putkeen Gren Sun - Quartz- b00m

eks ois kiva

takas asiaan: toimii :)
Avatar
#6 • • Mike Kila Guest
poet pisti taas kivan palautteen :hearts: ja ShapeShifter kans :excellent:! Kiitoksii molemmille, arvostan todella paljon :).

tuohon perään ny se paukkusetti ja sit soitat kaikki kolme putkeen Green Sun - Quartz- b00m

eks ois kiva


Jep, noinhan se piti mennäkkin ;). Voisinpa tästä lähteä sorvin ääreen b00mia vääntään... :D

Paljastelin vähän tracklistia jos joku innostuis kommentoimaan.
Avatar
#7 • • starbuster Guest
Ei voi sanoo muuta kun OSU JA UPPOS!!! :D

Kerrassaan hieno yhistelmä progempaa transsia ja kiksua. Tekniikka lähes virheetöntä, setin rakentelu loistavaa, biisivalinnat osu ihan nappiin. :happyroll:

Itelle parhaiten maistu ehdottomasti toi avausraita, oli kyllä mahtava fiilistely. Meni kyllä mun listalle ykköseks samantien. :) Ja muutenki oli ihan kiva kuulla vähän vanhempia mut edelleen toimivia biisejä, Mind Circles ja Rendezvous toimii kyllä AINA.

Piru kun täst on vaikee keksiä mitää negatiivista. No, jos oikein nipotetaan niin ehkä toi viiminen biisi meni ainakin mun makuun vähän liian juustoks. Mut se nyt on ihan makuasia. :D Ehottomasti mun tän vuoden parhaimpien settien joukkoon menee kyl tää. 9 1/2. :heart:

Tekeekös herra Kila muutes livekeikkoja ? Tätä pitäis päästä kyl kuuntelemaan livenäkin. :cool:

Loistavaa, loistavaa. :hearts:
Avatar
#8 • • Mike Kila Guest
Kiitokset starbuster :hearts:!!

Tekeekös herra Kila muutes livekeikkoja ? Tätä pitäis päästä kyl kuuntelemaan livenäkin. :cool:


Kiva kuulla että oot tota mieltä ;). Oikein mielelläni tekisin keikkoja, jos vain joku pyytäisi soittelemaan. Suomessa nyt kuitenkin on melko vaikeata päästä keikoille pelkästään tekemällä miksauksia. Mutta jos joku promoottori on kiinnostunut niin rohkeasti yhteyttä vaan!

Lopullinen tracklist paljastettu :)! Edelleen palautteita otetaan vastaan. Myös negatiiviset huomioidaan ;).
Avatar
#9 • • miikkaL Guest
Tulihan se tracklist!! :angry:

*latail* :P

Viiltävä analyysi: :hearts: Tykkään helvetisti varsinkin tässä mixissä sun tavasta kehittää settiä eteenpäin ja miksata biisejä yhteen. Varsinkin mixaus toimii kyllä loistavasti.
Avatar
#10 • • Loopy Guest

Kiitokset vaan tietyille tahoille tutustuttamisesta :D!



Busted! :scared:

:D :D :D

Joo, lataillaanpas tääkin setti. Palaute tulee taatusti.
Avatar
#11 • • ShapeShifter Guest

Kiitokset starbuster :hearts:!!

Tekeekös herra Kila muutes livekeikkoja ? Tätä pitäis päästä kyl kuuntelemaan livenäkin. :cool:


Oikein mielelläni tekisin keikkoja, jos vain joku pyytäisi soittelemaan. Suomessa nyt kuitenkin on melko vaikeata päästä keikoille pelkästään tekemällä miksauksia. Mutta jos joku promoottori on kiinnostunut niin rohkeasti yhteyttä vaan!



Juu tälle herralle soittoaikaa ja paljon, sen verran hyvin soittaa että ei luulis joutuvan vaativammankaan promon pettymään :heart:
Avatar
#12 • • 0z- Guest
Nyt kun on pari kertaa kuunneltu pitää todeta että varsin herkullisen setin olet jälleen saanut kasaan. Tää toimi paremmin kuin edellinen setti johtuen ihan siitä että progempi soundi on lähempänä sydäntä. Tässä setissä ei kuitenkaan ollut ihan sellaista soundia josta itse tykkään. Mutta (melkein) kaikkiruokaisena tämä upposi kuitenkin ihan hyvin. :)

Latasin tän ennen kun FBI paljasti tracklistin joten biiseistä ei ollut paljoa tietoa. :D Voin kuitenkin vannoa että suurinosa biiseistä oli tuttuja mutta huonomuistisena en tietenkään muistanut kuin muutaman biisin nimen. Tässä setissä miksaus etenee hyvin ja puskee eteenpäin kuin juna. Yhtään lamautusbiisiä joka olisi tappanut tunnelman en havainnut vaan kokonaisuuteen oli onnistuneesti sulateltu erilaisia fiiliksiä. Vaihdot oli kaikki asiallisia ja ei mitään virheitä sattunut korviin eli tekniikkakin oli kunnossa. Kokonaisuudessa ollaan reilusti plussan puolella.




:happyroll: "Mukavia kesäisiä ralleja hyvin sekoitettuna."
Avatar
#13 • • a98 Guest
mullekki toimi loistavasti! tykkäsin, varsinkin tosta alkupuoliskosta. noi lopun kiksuttelut oli paikoin aika yhdentekevän kuulosia perusveisuja, paitsi dyyni nyt toimii aina..
mut hyvä setti jokatapauksessa!
Avatar
#14 • • Mike Kila Guest
!K I I T O S! kaikille, jotka ovat vaivautuneet kuuntelemaan ja kommentoimaan :heart:!
Avatar
#15 • • Loopy Guest
Seuraavaksi luvassa jo aiemmin lupailemani palaute - behold!

Ensimmäinen biisi, Jose Amnesia vs. Fedo - I Need You, on mulle täysin uusi tuttavuus, mutta ei tule jäämään vieraaksi. Tuo lähtee takuu varmasti hankintaan. Soul Dimensionin sopii perään hyvin. Fiilikset palaavat takaisin Iglu-kiertueelle ja eritoten Porin bileisiin. Loistoreissu btw :D

Vaihto Hello Stringsiin on hivenen outo, equttelu on hivenen huolimaton - tai pikemminkin vaihto alkaa liian aikaisin, Stringsin makea bassolinja jää Soul Dimensionin jalkoihin. Bileissä olis varmaan helvetin hyvä vaihto, mutta näin kotikuuntelussa ja useaan otteeseen kuultuna vain ärsyttää.

Hello Stringsin kautta tän kesän Whiteroomiin eli Air for Lifeen. Toi ralli tullaan soittamaan puhki jo kuukauden sisään, vaikka virallisesti biisi ei ole vielä ulkonakaan (vinyyli / cds -julkaisu), digital downloadina ja promovinyylinähän tuo on yhä liikenteessä.

Biisi on kertakaikkiaan loistava ja löytyy paikkoin myös mun pakistani.

Phynnin soundi tulee jo hivenen mun korvista pihalle, eikä tracklistia vilkaistuani tuo raita saanut juurikaan myötätuntoa etukäteen osakseen. Biisi toimii kuitenkin loistavana siltana trancempaan, menevämpään meininkiin.

Varianin Endless Desire on myös loistava biisi ja kuvastaa parhaiten Miken oman soundin sekoittumista progressiivisempaan matskuun. Menoa tuosta biisistä löytyy yllin kyllin.

Inner Stories - Beyond on mun makuun täytebiisinä, sopii kuitenkin tähän miksaukseen hemmetin hyvin. Leon Bolier on muuten myös erään sun suosikkiprojektin Precursorin takana, tiesitkös sitä ;)

Salt Lake - Rendezvous sekä St. John vs. Locust - Mind Circles ovat olleet aikoinaan (reilu vuosi sitten) myös mun soitossa ja mieli palaa noihin hyviin aikoihin, jolloin sain ensimmäiset kosketukset vinyylin soittamiseen.

Meshin remiksi Symbolsista toimii nyt mulle ekaa kertaa. Kiksusormi alkaa nousemaan kattoa kohti, lienee aika kiskoa naamariin lisää virvokkeita :)

Biisivalinnat ovat loistavia, mitä nyt loppua kohden tulee muutama heikompi veto. Rakenne toimii loistavasti. Päätösbiisinä Dyynin City of Moving Waters toimii loistavasti. Itseasiassa ko. biisi ei ole maistunut koskaan noin hyvältä. :) Lieneekö +20 asteen ulkolämpötilalla osuutta asiaan.


Überjuuston välttämisestä plussaa, samoin hittikiksuparaatin vetämättä jättämisestä. Kyllä niitä levylaukun vanhempiakin biisejä saa soittaa (vrt. Mind Circles & Rendezvous). Plussaa myös Air for Lifen soittamisesta miksaukselle ekana plattaristina. :D

Plussaa kolisee myös uuden genren haltsaamisesta. Tän myötä meikäläinen rupeaa koluamaan house- sekä psykelaareja levykaupoissa :D

En rupee antaa kouluarvosanoja kun et oo koulunpenkilläkään enää/vielä :P
Avatar
#16 • • Mike Kila Guest
JättiKIITOS Ville palautteesta ;)! Otanpa kantaa muutamaan seikkaan..

Stringsin makea bassolinja jää Soul Dimensionin jalkoihin.


Hmm, eihän se bassolinja siitä heti ala.. Tulee mukaan silleen hyvin ;)!

Hello Stringsin kautta tän kesän Whiteroomiin eli Air for Lifeen.


[IMO]En tiiä muista, mutta mä oon ainakin ihan rakastunu tohon vaihtoon :excellent:[/IMO]

Phynnin soundi tulee jo hivenen mun korvista pihalle | Biisi toimii kuitenkin loistavana siltana trancempaan, menevämpään meininkiin.


Ja tämä biisihän on demona liikkeellä. Saatavissa muunmuassa Tranceaddictista :)! Propsit Larsille!

Leon Bolier on muuten myös erään sun suosikkiprojektin Precursorin takana, tiesitkös sitä ;)


Perskule, kyllähän mä ton tajusin muutama päivä sitten kun luin Precursorin labelin :D

Plussaa kolisee myös uuden genren haltsaamisesta.


Maailmani on nyt avarampi. Kiitos progen! :D
Avatar
#17 • • jorkki Guest
Oikein maistuvaa setti, tekniikka kunnossa ja hyviä biisejä..
Kuunteli mielellään, kun pyöräili töistä kotiin auringon paisteessa :cool:

Above & Beyond vs. Andy Moor - Air For Life :heart:
Avatar
#18 • • Mike Kila Guest
Tänks jorkki!

Miksaus oli kelvannut myös autovarkaille viime yönä :hearts:!
Avatar
#19 • • Jukka I Guest
Kolahti selvästi paremmin kuin edellinen nauha. Tasapainoinen kokonaisuus ja hyviä valintoja. Vain nuo ihan viimeiset nostatukset menivät oman juustorajan yli.
Avatar
#20 • • Mike Kila Guest

Kolahti selvästi paremmin kuin edellinen nauha.


Kiva kuulla, kiitos :)!