4-kanavaiset DJ-mikserit

37 posts, 2 pages, 6,116 views

Avatar
#1 • • timppa^ Guest
Mulla ois hakusessa 4-kanavainen DJ-mikseri. Ominaisuuksista lähinnä
hakusessa hyvä soundi, luja rakenne, säädettävä krossikurvi (krossin
tulisi myös sopia raaputteluun) ja hyvät EQ:t. Alapäitä leikatessa ei saa
hävitä puolet taajuuksista, if you know what I mean. Hintaluokka aikalailla
auki. Erityisesti kiinnostaisi kuulla harvinaisemmista lankuista, kuten Technics
SH-MZ1210, Tascam X-9, Denon DN-X1500 ja Ecler Nuo5.

Yleisen kontribuution vuoksi voisitte kertoa omia kokemuksia kaikista tuohon
4-kanavaisten luokkaan osuvista miksereistä.

PS. Joo joo, DJj-mikseritopicci. Mä haluaisin jotain vastauksiakin tähän
tiedusteluun.
Caro²

Posts: 5,301

#2 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

kuten Technics SH-MZ1210



Tuossa tais olla mielenkiintoinen ominaisuus. Monitorille ei ollu omaa volumea, vaan sen taso nousi samalla kun käännettiin kuulokkeisiin lisää tavaraa. Tai jotain semmosta kummallista.


Yleisen kontribuution vuoksi voisitte kertoa omia kokemuksia kaikista tuohon
4-kanavaisten luokkaan osuvista miksereistä.


Allen & Heath Xon 92:ssa on ainakin ollu parhaimmat slaiderit mitä olen kokeillu. Säädettävää curvea ei tainnu olla, mutta muita ominaisuuksia ihan riittävästi.. ja hintaa.
Avatar
#3 • • timppa^ Guest

Säädettävää curvea ei tainnu olla, mutta muita ominaisuuksia ihan riittävästi.. ja hintaa.



xone.co.uk paljastaa, että säädettävä curve löytyy. Toi 1555e on vähän
arse hinta vaan. :D
Avatar
#4 • • Quu Guest
Sanoisin muuten että Xone62, mutta sen krossi taitaa olla aika syvältä. Tai siis curvea ei saa tarpeeksi jyrkäksi.

Kyllä mä melkein kiinnostuisin tosta Ecleristä. Kannattaa etsiä kokemuksia ulkomaisilta boardeilta (ja miksei kotimaisiltakin?).
Avatar
#5 • • timppa^ Guest

Sanoisin muuten että Xone62, mutta sen krossi taitaa olla aika syvältä. Tai siis curvea ei saa tarpeeksi jyrkäksi.



Xone62:sta oon kuullu aika painavia negatiivisia kokemuksia, mm. just toi,
että ku leikkaa alapäät ni ei jää jäljelle ku haitsut. Sit oli kans toi VCA-krossi,
joka toimii kuulemma aika ikävällä viiveellä tms.
Avatar
#6 • • Hexe Guest

hyvä soundi, luja rakenne, säädettävä krossikurvi (krossin
tulisi myös sopia raaputteluun)



Denon DN-X1500 on tollanen. Krossi ei sovi kovin hyvin raaputteluun ainakaan mun mielestä koska se leikkaa kovin kummasti, mutta on tosi jämäkän ja kestävän olonen. Säätää saa.


hyvät EQ:t. Alapäitä leikatessa ei saa
hävitä puolet taajuuksista.



Säätömahdollisuuksia on. Se on tän mikserin paras puoli.
Jokaisen, eli diskantin, keskiäänen ja basso eq:iden herzejä saa säädettyä itselleen sopivaksi. Kaikissa kolmessa muistaakseni 8 eri mahdollisuutta. Saa just sopivaks. Oikeen vitun hyvä ominaisuus. Saa kustomoitua itelle just sellasen mikä passaa, eikä mene kauaa. Säätöjä voi tehä myös lennosta hyvin nopeasti.

Nupit on toinen mikserin hyvä puoli. nupit on just sopivan kokoisia ja niiden päällä on paksuhko kumikerros josta ei varmana näpit liu-u.

Mikseris on oikeen hemmetin hyvät efektit. Ainakin echot ja delayt.
Ei ihan yht simppeli oppia käyttämään kun 600:sessa pinohiires, mut käyttö helpottuu paljon kun oppii.

Saundi on mikserissä tosi hyvä. Ainakin mun korvaan. Eikä pahemmin suhise.

Huonoa:
Sämpleri on hiukan ehkä monimutkanen ja
EQ on-off nappulalle saattaa livetä sormi basso equa veivatessa.

Olen tyytyväinen tohon laitteeseen.
Avatar
#7 • • 0z- Guest
Kyllä... yhdyn edelliseen edestä ja takaa. :D EQt on tosi hyvät omaan makuun ja potikat on just mukavat ja jämäkät. Penny & Giles crossia voi säätää portaattomasti ja crossi on muutenkin todella kestävän oloinen. Efektit hyvät ja yksinkertaiset käyttää. Pystyliu'ut oli aika kämäsen tuntuisia alussa mutta käytön myötä mukavasti löystyneet ja nyt liikkuvat todella smoothisti. Itse onnistuin päivittämään mikserin pienen taistelun jälkeen. Uusi päivitys korjasi muutamia bugeja esim. pieni viive liu'uissa on nyt korjattu ja efektejä paranneltu yms.. Päivityksen jälkeen mikseri on toiminut todella hyvin. Samplerista en osaa paljoa sanoa koska ei ole ollut vielä tarvetta moiseen koskea. Mutta sen verran kokeilin että se toimi. Niin ja toi Matrix Input system tjsp :p on kyllä helvetin kätevä. Omien kokemusten perusteella voin lämpimästi suositella ko. mikseriä. :) Ainiin unohtui mainita että yksi mikserin parhaista puolista on ehdottomasti cuetus. Mitä tahansa voi cuettaa, efektit voi "esikuunnella" mikä on todella hyvä juttu. Cuen voi myös puolittaa sekä kaikkia kanavia+sampleri&efektit cuettaa samaan aikaan.


Thomannilta Denon DN-X1500 irtoaa 777e:llä

http://www.thomann.de/thoiw3_denon_dnx1500_djmixer_prodinfo.html
Avatar
#8 • • punaParta Guest
En suosittele testaamaan xone:92:sta, siihen jää koukkuun :D .
Ainoa huono juttu minkä olen huomannut käytössä, on että returni kanavat vuotaa ollessaan off asennossa :eek: siis faderin ollessa ylhäällä, tätäkään ei huomaa jos on taustahälyä. Mikrofonikanavat ei kuulu rec-outista eikä monitoreista. Myöskään filttereitä ei voi esikuunnella mutta se ei menoa haittaa.
Midiä en ole koskaan päässyt testaamaan, koska omassa kaoss padissä jotain häikkää, mikseri kyllä lähettää dataa.
Silloin kun etsiskelin uutta mikseriä, päätin etten osta enää huonoa mikseriä ja tämä peli sattui juuri oikeaan saumaan - hinta kyllä suolainen, mutta laite on sen verran jämäkkä että tulee kestämään sen +10 vuotta helposti -. Ja sitten se saundi, voi pojat :excellent: . Sekä über seksikäs muotoilu :hearts:
Avatar
#9 • • Jussi Lius Guest

En suosittele testaamaan xone:92:sta, siihen jää koukkuun :D .



...aika hyvin sanottu... mutta xone:V6 'herkuilla' laittaa sitten astetta paremmaksi. :hearts:
Avatar
#10 • • timppa^ Guest


...aika hyvin sanottu... mutta xone:V6 'herkuilla' laittaa sitten astetta paremmaksi. :hearts:



Paitsi junkkadeejiillä. Mulle faderit, kiitsa.

Toi Denon DN-X1500 vaikuttais aika mehevältä ja suhteellisen
kustannustehokkaaltakin. Saako siinä crossin kurvin oikeasti riittävän
jyrkäksi skrätsäystä silmälläpitäen? Tuntumalla ei sinänsä ole niin merkitystä,
kun kaikkeen tottuu. Kurvi pitää vaan saada sen verran jyrkäksi että jonkin
sortin crabit yms onnistuu.
Avatar
#11 • • Hexe Guest

Itse onnistuin päivittämään mikserin pienen taistelun jälkeen. Uusi päivitys korjasi muutamia bugeja esim. pieni viive liu'uissa on nyt korjattu ja efektejä paranneltu yms.. Päivityksen jälkeen mikseri on toiminut todella hyvin.



Siis toihan on just se krosfeiderin vika mulla. Ihan pieni viive. Miten ihmees sait sen pois?
Avatar
#12 • • 0z- Guest
Päivitin mikserin.

Tarviit normi USB-piuhan tietokoneen ja mikserin väliin. Ja tuolta lisää infoa

http://www.denondj.com/plugin.asp?prod=DN-X1500

Ja tarviit vielä DX-N1500 USB-ajurin löytyy denondjforumsilta.

http://www.denondjforums.com/


Jos tulee ongelmia kysy vain, yritän auttaa parhaani mukaan. :)


Ääh näköjään tonne forumille joutuu rekisteröitymään mutta sieltä se löytyy.

Forums ->> Denon mixers ->> Ja siellä on erikseen otsikko joku "USB-driver...", en nyt muista kunnolla mutta etsivä löytää.


edit: liikaa säätöä...
Avatar
#13 • • Hexe Guest
Jees, kiitti :)
Tarttee koittaa täs joku bäev.
Avatar
#14 • • Jussi Lius Guest



Paitsi junkkadeejiillä. Mulle faderit, kiitsa.

Toi Denon DN-X1500 vaikuttais aika mehevältä ja suhteellisen
kustannustehokkaaltakin. Kurvi pitää vaan saada sen verran jyrkäksi että jonkin sortin crabit yms onnistuu.



Jep, junkkadeejiille 4-kanavainen mikseri fadereilla?? Hmm.. juuri tuo Denon hintasa puolesta (B&G cross..) tai sitten A&H xone:62...

A&H-62 :ssa tosiaan nelialueinen EQ joka todellakaan ei toimi niin, että alapäät, kun vääntää pois niin haitsut jää.. sekä crossin kyllä saa ihan riittävän jyrkäksi. En sitten tiedä... itse kyllä ostaisin raaputtelua silmälläpitäen jonkuin battle -mikserin kaveriks..

Valintani siis olisi hintansapuolesta Denon (775e) ja sitten, jos rahaa hieman on laittaa enemmän niin A&H (999e).. ja kaveriks joku raaputteluun.. sun käyttöä silmälläpitäen. Huom!! Pioneerin DJM-600 samas kaupas 829e...

http://www.musik-service.de/DJ-Stuff/djMischer_prof.htm

..mikäs olisi noista teidän valintanne noilla hinnoilla?? :D
Avatar
#16 • • Quu Guest

A&H-62 :ssa tosiaan nelialueinen EQ joka todellakaan ei toimi niin, että alapäät, kun vääntää pois niin haitsut jää.. sekä crossin kyllä saa ihan riittävän jyrkäksi



Olen kuullut crossista täysin toista.
Avatar
#17 • • Jussi Lius Guest


Olen kuullut crossista täysin toista.



No, joo.. mikä on tarpeeksi jyrkkä ???

Jos tarkoitat sellaista alle < 5 mm.. ja sit linja täysin auki.. niin sellaisen kyllä saa... sanotaan nyt et sellainen 3 mm liike.. ;)

Ok, voit tulla vaikka testaamaan, jos et usko ja muutenkin tarkastelemaan.. toimintaa sekä soundia. :)
Avatar
#18 • • Quu Guest
No sanotaanko, että sellainen 1mm on jo aika paljon. Oikeaoppisestihan sen pitäisi aueta sillä että hengittää sinne päin. Muuten esim. crabeista tulee aika vaikeita.
Avatar
#19 • • Jussi Lius Guest

No sanotaanko, että sellainen 1mm on jo aika paljon. Oikeaoppisestihan sen pitäisi aueta sillä että hengittää sinne päin. Muuten esim. crabeista tulee aika vaikeita.



Jep,.. jep,.. no korjataan tuota edellistä lausettani.. oikein mitalla mitattuna nyt pohjasta/laidasta n. 1mm liikkeen kiinni ja seuraavan < 1 mm matkalla täysin auki. Huom. en käyttänyt työntömittaa.. ;)

ps. edelleenkin tarjous voimassa A&H:n testaamiseen, jos epäilyttää...
Avatar
#20 • • timppa^ Guest

itse kyllä ostaisin raaputtelua silmälläpitäen jonkuin battle -mikserin kaveriks..



4 kanavaa siks, että tulee soiteltua aika paljon 3 dekin juttuja enkä mä nyt
mihinkään kahdella mikserillä temppuiluun lähtis. Mä oon aika vakuuttunut,
että joku noista 4-kanavaisista palvelee mun raaputtelutarpeita ihan hyvin.
Nyt toi Denoni kyllä johtaa tätä kisaa.