mpc2000xl ja microkorg... help

13 posts, 1 page, 1,872 views

Avatar
#1 • • nosmos Guest
noh, tuli sit hankittua mpceen kaveriks mircrokorg.
vittu, ehän mä tajuu noist jutuist mitään. siis miten saan pelattua syntsaa niin et se tulee mpceest ulos sellasenaan?

on ton englannin kielen kans vähän ongelmia eli noist ulkomaiden foorumeist jäi jotain tärkeää tajuumatta. jos joku fiksu viittis auttaa nii pääsis päräyttää pierubassoo.

luulin siis et homma vaan toimii ku vetää kaapelit syntsast mpceehen ja painaa record mut ei sit kai.

apua. kiitos.
Avatar
#2 • • OSC8 Guest

siis miten saan pelattua syntsaa niin et se tulee mpceest ulos sellasenaan?

luulin siis et homma vaan toimii ku vetää kaapelit syntsast mpceehen ja painaa record mut ei sit kai.




Tarkennatko vielä mitä nyt ihan tarkkaan ottaen haluat tehdä?


1) soittaa microkorgilla ääniä ja sämplätä (nauhoittaa) ne MPC:lle

2) ohjata microkorgilla MPC:tä (esim. soittaa microkorgin koskettimilla MPC:n sämplejä)

3) kaikkea edellämainittua ja vähän enemmänkin?
Avatar
#3 • • nosmos Guest
niin siis jotain noit kaikkee...

mut tärkein nyt ois tavallaan että kun oon väsänny jotkut pärisevät rummut niin sit niiden päälle nauhoittaa sillä microlla. siis tollai jotenki ku homma toimis niin kaikki ois vähän aikaa okei. en siis jaksais alkaa vaan sämplään sitä synan soittoo. sehän on ihan simppeliä.
nyt oon pelaillu mikserin kaut mut sit se jää siihen leikkimiseen ku en saa oikeen mitään nauhotettua.

se on kiva ku en oo oikeen ikinä oppinu lukee noit manuaalei niin mpceest tulee opittua kaikennäköstä vähän niiku vahingossa nappeja räpläämällä

ps. ihan kiva et joku jakso kiinnostua ongelmastani. vaikka toi kait aik simppeli homma on
Avatar
#4 • • Daniel Braun Guest

mut tärkein nyt ois tavallaan että kun oon väsänny jotkut pärisevät rummut niin sit niiden päälle nauhoittaa sillä microlla.


Siis sä käyttäisit mpc:tä kovalevytallentimena tms?
Miks hitossa haluat tallentaa (nauhoittaminen on käytännössä nauhalle tallentamista, ja tässä tapauksessa nauhaa ei ole käytössä ;) ) koko roskan mpc:lle?
Eiks olis helmpompaa ottaa koko juttu talteen tietokoneelle?


siis tollai jotenki ku homma toimis niin kaikki ois vähän aikaa okei. en siis jaksais alkaa vaan sämplään sitä synan soittoo. sehän on ihan simppeliä.
nyt oon pelaillu mikserin kaut mut sit se jää siihen leikkimiseen ku en saa oikeen mitään nauhotettua.


Ööö.
Siis haluutko sä nyt äänittää niitä ääniä vai mitä?
Soitteletko ihan randomina sitä Microkorgia vai ookko sekkaroinnu sen MPC:ltä?
Eli haluatko "nauhoittaa" sen soittosi sequun?


se on kiva ku en oo oikeen ikinä oppinu lukee noit manuaalei niin mpceest tulee opittua kaikennäköstä vähän niiku vahingossa nappeja räpläämällä


No kannattaisi lukea niitä manuaaleja.
Mä vähän veikkailen että siinä sun MPC:ssäsi on paljon sellaista mitä et ole ymmärtänyt hyväksesi käytää...
Manuaalit ovat just sitä varten et niitä luetaan...
Avatar
#5 • • nosmos Guest
"No kannattaisi lukea niitä manuaaleja."

tiedän joo. mut vittu ku on välil niin helvetin vaikeet tekstii. ei mun englanti riitä siihen. oon täs jo joitakin vuosia musiikkia ihan harrastus pohjal väsänny ja suurin osa tollast sanastoo johon törmää on ihan hepreaa.
tiedän. pitäs ottaa selvää mitä asiat tarkottaa. mut on vaan jääny selvittämättä.

"Eli haluatko "nauhoittaa" sen soittosi sequun?"

joo. ja sillai et ne soitot sais tallennettuu vaik ziplevykkeille niin et ne ei häviä vaik mpc:n sulkis.

tärkeint nyt vaan on et jytä pauhaa ja hyvin. hyvin on tähän asti pauhannu. ois vaa kiva saada tota microakin käyttöön.
Avatar
#6 • • Daniel Braun Guest

"Eli haluatko "nauhoittaa" sen soittosi sequun?"

joo. ja sillai et ne soitot sais tallennettuu vaik ziplevykkeille niin et ne ei häviä vaik mpc:n sulkis.


:confused:
Jätkän ulosanti on epäselvempää kuin mun...

Siis mitä sä nyt tarkalleen haluat tehdä?
Tallentaa sen audion vaiko käyttää MPC:tä sequna ohjaamassa tota Korgia?
Vai sekäettä?
Mä ainakin suosittelisin käyttämään (jos softasequt ei kiinnosta) tota mpc:tä sequna ja tallennuksen hoitaisin ihan tietokoneella taikka jollakin toisella kovalevytallentimella tms.

Mutta, jos sä haluat ton sun "soitannan" audiona talteen, ni käytännössä sun pitää se "samplata" sinne mpc:lle...
Vaikka mpc on monipuolinen sampleri, ei se kuitenkaan kovalevytallenin sanan varsinaisessa merkityksessä ole.



tärkeint nyt vaan on et jytä pauhaa ja hyvin. hyvin on tähän asti pauhannu. ois vaa kiva saada tota microakin käyttöön.


:scared:
Avatar
#7 • • nosmos Guest
ulosannissa on puutteita joo.

katteletko huomenna lisää tätä foorumii. koitan nyt säätää noit laitteit tänään. jos jotain sais selkoo.

kiitos vaivast nyt tähän asti
Avatar
#8 • • Daniel Braun Guest

katteletko huomenna lisää tätä foorumii. koitan nyt säätää noit laitteit tänään. jos jotain sais selkoo.


Enhän mä ikinä roiku täällä foorumilla... :D
Koita säätää & lue niitä manuaaleja.
Avatar
#9 • • nosmos Guest
moro.

säädöt meni perseelleen eli taas tänne. sen sijaan tuli tämä "musacornerkin" laitettua kätsyyn kuntoon. nyt on piuhoi kiva säätää edes takas.

asiaan...

"Mä ainakin suosittelisin käyttämään (jos softasequt ei kiinnosta) tota mpc:tä sequna ja tallennuksen hoitaisin ihan tietokoneella taikka jollakin toisella kovalevytallentimella tms."

mä veikkaan et täs on tää homman ydin. siis mun tietokone on läppäri eikä scsi porttia löydy. mul on kyl ulkonen scsi kovo ja ulkonen zipasema.

onko daniel braunil mpc:t?

kelasin vaan et miten sä ite saat ulkosen laitteen kuuluu mpc:n kaut. sillai et pystyt viel soitot jne. tallentaa niin että ne on huomennakin siellä jossain näppärästi saatavilla.

pystytkö selittää ihan vaihe vaiheelta mitä nappei painaa että ylipäätään saisin ton korgin kuulumaan mpc:n kautta. eli jos mpc:n ulostulos lähtee piuha sterkkoihin niin myös korgin soitto kuuluu. se ois nyt tärkeet muu säätö (tallentaminen jne.) tulee sit myöhemmin.

sit sellanen yleinen ihan yks kysymys että onko ihan turvallista vaihtaa lennosta tallenninta mpc:hen. niiku et pistää mpc: scsiporttiin scsikovalevyn ja sit repäsee sen irti ja laittaa vaik esim. zipaseman siihen kii. ajattelin vaan ettei noi laitteet menis tosta jotenkin paskaks.

moro.
Avatar
#10 • • Daniel Braun Guest


mä veikkaan et täs on tää homman ydin. siis mun tietokone on läppäri eikä scsi porttia löydy. mul on kyl ulkonen scsi kovo ja ulkonen zipasema.


:confused:
Täh?
Minen nyt ymmärtänyt lainkaan mitä sä ajoit tällä takaa...?

Mulla oli tossa pointtina se että mä käyttäisin MPC:tä sequna (niin samplejen soittoon kuin sen Microkorginkin ohjailuun) ja ottaisin audion talteen koneella...


onko daniel braunil mpc:t?


Ei o mutta olen räplännyt... ;)
Ja samantyyppinen sequa kuin tuossa olen käyttänyt aika reilusti.


kelasin vaan et miten sä ite saat ulkosen laitteen kuuluu mpc:n kaut. sillai et pystyt viel soitot jne. tallentaa niin että ne on huomennakin siellä jossain näppärästi saatavilla.


Miks sä haluaisit saada kuulumaan sen ulkoisen laitteen sen mpc:n kautta?
Mä ainakin vetäisin molemmat mikserin kautta koneelle.
Tietenkin jos sequna käytät sitä mpc:tä niin sitten microkorgin midi out->mpc:n midi in reikään.
Ja mpc:n midi out->microkorg midi in...
Sit midiasetukset kuntoon & molemmista laitteista ulostulojen kautta mikseriin ja sieltä koneelle.
"Soitot" sä saat talteen sinne mpc:n sequun.
Eli ne sun soitot on mididatana, ei audiona.


pystytkö selittää ihan vaihe vaiheelta mitä nappei painaa että ylipäätään saisin ton korgin kuulumaan mpc:n kautta. eli jos mpc:n ulostulos lähtee piuha sterkkoihin niin myös korgin soitto kuuluu. se ois nyt tärkeet muu säätö (tallentaminen jne.) tulee sit myöhemmin.


Kuten yllä selitin.
Sulla varmaankin on jonkinmoinen mikseri (ainakin näin käsitin edellisistä viesteistäsi) joten toi menee suht helposti toi laitteiden "yhteenkytkeminen"...
Avatar
#11 • • nosmos Guest
"Sit midiasetukset kuntoon..."

tässä se ongelma lienee. jos joku ton pystyy selittää miten saa midiasetukset kuntoon niin hienoa.

siis mun musan työstö menee sillai et eka teen mpc:llä rummut. sit niiden päälle bassoo ja kaikkee. mä teen paljon sequi. laitan zipille talteen sequt ja äänet. sit joku kaunis päivä kasaan sequista kokonaisen kappaleen ja nauhotan koneelle.
en viittis tehä eka rumpuja ja sit alkaa soittelee microlla päälle, ellen tiedä et mä saan mun sessiot johonkin talteen

siis nyt on ongelma et saisin noi midiasetukset kuntoon. jos joku pystyis kädestä pitäen kertoo miten niin jee.

"mä veikkaan et täs on tää homman ydin. siis mun tietokone on läppäri eikä scsi porttia löydy. mul on kyl ulkonen scsi kovo ja ulkonen zipasema."

unohtakaa toi
Avatar
#12 • • Daniel Braun Guest

tässä se ongelma lienee. jos joku ton pystyy selittää miten saa midiasetukset kuntoon niin hienoa.


Kuten sanoinkin, MPC:stä mulla ei hirveesti oo komusta mutta ihan perus out kanava täsmäämään microkorgin kanavaa ja toisinpäin.
Lisää selviää manuaalista ;)'

Tietenkin sun pitää valita siis et MPC lähettää sitä mididataa myös ulospäin, asetuksista löytyy käsittääkseni "internal/external/both" tms valinnat.
Sama juttu ton Korgin kanssa...

Kuitenkin, raudalla säätäessä pitää muistaa se että useinkaan rautasekkarit eivät kykene "kertomaan" synalle sitä mitä soundia soittaa.
Eli se sun pitää valita manuaalisesti synan muistista.
Mutta itse soiton saat mpc:lle talteen...
Datana siis.
Tai myöskin audiona, mutta sitten kyse onkin jo fraasisamplauksesta.


mä teen paljon sequi.


Tarkoitat tässätapauksessa sanalla "sequ" patterneja tms?
Eli, saat samoja sekvensoituja patterneja tehtyä & tallennettua myös sitä microkorgia varten...
Avatar
#13 • • nosmos Guest
joo...
sain mpc:n äänet kuuluu microst. noiden midiasetuksien kans pelleilen. koitan lukee epätoivosesti manuaalia. kyl jotain saan irti mut jotain tärkeää jää aina vähän auki. vidu ku osaan huonosti ulkomaan kieltä.
mut kyl tää täst...