Nintendo Wii appreciation thread

709 posts, 36 pages, 135,219 views

Avatar
#681 • • akir0 Guest
Toi vaan vaatii niin paljon etukäteistuunaamista (käytännössä kokonaan uudet ohjaimet), että ei valitettavasti taida yleistyä.

Mutta noi sorsathan on jaossa, toivottavasti joku väsää ton avulla jotain kivaa pc:lle.
Avatar
#682 • • Samus Aran Guest
Toi on siis sama video mikä löytyy tuolta ylempää meikäläisen postaamaana, erittäin tiukkaa kamaa. Eikä kyllä edelleenkään vaadi mitään ekstra-tuunaamista käyttäjän puolelta, pelin mukaan vaan isketään jonkilainen headsetti (esim. noi lasien rungot), mihin on sijoitettu sensorbarin korvike. Wiimote + Nuncha sopii loistavasti ton(kin) idean hyödyntämiseen pelikäytössä.

Mitä oon YakYakissa ja muualla seurannut keskustelua, niin developerit on mehuissaan tästä. Ja aikalailla päivänselvää on myös, että Nintendon omassakin R&D:ssä on homma ollut jo kauan kehitteillä. Ens generationissa viimeistään, ja luulisin ainakin WiiWaren puolelta löytyvän jotain jo vuoden kahden sisään.
Avatar
#683 • • Samus Aran Guest
PS. onks kukaan täältä hankkinu vielä Zack & Wikiä tai GWG:tä? Ite ehin kauppojen hyllyille vasta parin viikon päästä, mut molemmat selkeesti ostoslistalla, varsinkin Z&W puzzle-hammasta alkaa jo pakottamaan..
Avatar
#684 • • edn Guest

PS. onks kukaan täältä hankkinu vielä Zack & Wikiä tai GWG:tä?



Jep, Z&W:ä en ole ehtinyt testaamaan, mutta Geometry Warsia on useampi tunti takana. Copy-pastea toisaalta:

Alkuperäisen idean ympärille on todella onnistuneesti kasattu yhtä ja toista pikkuvänkää, erityisesti eri planeettatyypit roksoroivat. Classic-ohjain on imo ihan ok vaikka X360-padin herkkyyteen ei päästäkään. Wiimote-ohjausta en ole kokeillut.

Vähän miinuksiakin. Nettipuoli on Wiillä edelleen jokseenkin hakusessa: niin kauan kun pistetaulukoiden selailunkin pitää olla näin kömpelöä puuhaa ei sujuvasta nettipelaamisesta varmaan kannata haaveksia. Pientä nillitystä myös seivailusta sisällön suhteen; PGR4:n mukana tuleva Waves ei ilmeisesti kuitenkaan ole mukana ja jostain syystä se kaikkein ensimmäinen GW on myös jätetty pois. Mitäpä niillä sen kummempia, mutta kyllä tämmöiseen pakettiin olisi suonut kaiken sisällön ihan vain täydellisyyden vuoksi.

Peli lähtee vaikkapa Play.com:sta alle kolmella kympillä, eli varsin sopuisaan hintaan sisältöön nähden.

Vahva suositus genren ystäville.

-edn
Avatar
#685 • • Samus Aran Guest
Nice, pistä palautetta Z&W:stäkin kun ehdit testailemaan!
Avatar
#686 • • Samus Aran Guest
Aijjai, että mehustaa toi uus ISS / PES Wii-versio, näyttäis vahvasti siltä, että potentiaali on saatu valjastettua heti ensimäisellä yrittämällä. Pitääpä ostaa fudispeli ekaa kertaa sitten ISS-aikojen.

IGN Hands-On: http://wii.ign.com/articles/846/846663p1.html

:)
Avatar
#687 • • Samus Aran Guest
PES Wii Famitsun arvostelussa:

- The game plays in an entirely unique fashion (RTS style), and effectively gives entirely unique sensations of gameplay.
-The fact that the game tends to develop more like the real soccer makes it really fun.
-The people who were used to the old control scheme might be puzzled. But because the buttons used in the game are actually so few, it is still accessible.
-The players positions and formations can be easily adjusted.
-Because the players and the cursors can be a bit small, we recommand this game to be played on a large TV.

Score : 9/9/8/9



Nice! Kaikkiin uudistuksiin nähden hyvät pisteet, näyttää siltä että kaikki toimii moitteettomasti. Itse odotan EU maiden arvostelijoiden lämpenevän tätkin enemmän, vapaasti rullaava ja kehittyvä RTS-henkinen meininki on se mitä monet fudisfanit on toivonu genreltä, mutta tähän asti se on ollut mahdotonta. Selkeesti haltuun heti julkasupäivänä!

Tässä vielä tuoretta demonstraatiota valmiilla enginellä, smooth:

http://www.youtube.com/watch?v=_FwdimwR9S0

PS. edn, miltäs Z&W on vaikuttanut?
Avatar
#688 • • edn Guest

PS. edn, miltäs Z&W on vaikuttanut?



Enpä ole tuota vieläkään alun tutorial-kenttää pidemmälle ehtinyt kokeilemaan (vuorossa FF XII ja Contra 4), ja parinkymmenen ensiminuutin perusteella en uskalla peliä vielä arvottaa.

Geometry Warsista sen sijaan on kaikki (ilman DS-kytköstä irtoava) sisältö unlockattu, eli sitä voi - ja pitääkin - hehkuttaa vielä vähän lisää. X360:n Retro Evolvedissa kävi pidemmän päälle tympimään alun verkkaisuus - GW:G:n monimuotoisuus korjaa tämän ongelman - varsinkin kun osassa kenttiä elinajan ennuste on sekunnin luokkaa. Apureiksi ostettavat drone-lisäkkeet ovat myös kiva lisä, vaikka lopulta pistesaldon maksimointiin on oikeastaan vain yksi järkevä valinta.

Peli on vanhan koulun refleksiräiskintää puhtaimmillaan - tykkäsin kovin vaikka aiemmatkin osat ovat kyllä tuttuja. Lisäpisteitä siitä, että ennen Japanian julkaisua netin high score -listoillekin on mahdollisuuksia, nimim. "33". :)

-edn
Avatar
#689 • • Samus Aran Guest
No huh huh, toi head tracking onkin ilmeisesti jopa aavisteltua helpompi ottaa pelikäyttöön, EA:n ja Steven Spielbergin mielenkiintonen fysiikka-painotteinen Wii-projekti Bloom Box on eka virallinen peli missä teknologia on käytössä (julkasupäivä Toukokuussa), erittäin lupaava uutinen:

http://wii.ign.com/articles/854/854102p1.html?RSSwhen2008-02-21_171800&RSSid=854102

During a session given by Electronic Arts discussing the development of Boom Blox at the Game Developers Conference today it was revealed that head tracking will be included in the game as a hidden Easter Egg. A video demonstration was shown in which a brick structure was exploded and then paused. The player was able to move around the event in 3D and get an up-close look at the destruction.

Boom Blox players will be able to use any method they choose to control the head tracking. All that is needed are two infrared light sources in their hands or on their head. This can be accomplished by holding two Wii Remotes, or they could wear common safety glasses equipped with lights.

Boom Blox ships in May.



Tässä vielä uus video Wiin Pro Evolution Soccerista, Konamin developerit ottaa mittaa toisistaan, tapahtumien flow näyttää erittäin lupaavalta:

http://www.youtube.com/watch?v=izSq00TExQM

Mario Kart Wii lähestyy myös, tässä tuorein off screen traileri GDC:stä:

http://www.gametrailers.com/player/30938.html

Taitaa olla kaikki pakollisia hankintoja O_o
Avatar
#691 • • Samus Aran Guest
World of Goo (WiiWare, PC)

Ehdottomasti meikäläisen odotetuimpien pelien Top 3:ssa. Oon seurannut sivusilmällä Goon kehitystä jo puolisen vuotta, mutta vasta pari päivää sitten näin ensimmäisen gameplay-videon. Huhhuh, homma toimii paremmin kuin uskalsin odottaa. Vaikuttaa vahvasti Lemmingsin kruununperijältä tän tyylisten pelien maailmassa! Parin ekan stagen jälkeen alkaa potentiaali hahmottua jo ihan kunnolla. Idea, toteutus, visuaalit ja musiikit on kaikki mahtavalla tasolla...loistava alotus WiiWarelle, tulee väkisinki hymy naamaan, kun kattelee tota gameplay-klippiä ja kenttäsuunnittelun / pelimekaniikan potentiaalia :)

[IMG:260:195]http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/9/0/7/5/0/a_med_Wg2.jpg.jpg[/img]

Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=6FHdXl3V6kU

Gameplay:

http://www.vimeo.com/717779/

Eurogamer hands-on: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=90750

Tyyppien homepage: http://www.2dboy.com/

:king:
Avatar
#692 • • ville Guest
laittaaks kootusti wii numeroita, ei jaksa kahlailla läpi :/

tässä oma

2420 0729 1334 6344
Avatar
#693 • • Samus Aran Guest
Huomiselle heads-up!

PES 2008 kaupoissa!

Jos joku ei oo vielä huomannu miten tää eroaa muista fudispeleistä, niin täältä voi katsastaa tuoreita kommentteja, infoa ja hypeä:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=260618

Henk. koht. odotukset on todella korkeella, fudispelit ei oo sen erikoisemmin innostanut sitten Sensin ja Kick Off 2:n, mut nyt taitaa napsahtaa yhdellä iskulla isosti. Snap!
Avatar
#694 • • akir0 Guest

Huomiselle heads-up!
Jos joku ei oo vielä huomannu miten tää eroaa muista fudispeleistä, niin täältä voi katsastaa tuoreita kommentteja, infoa ja hypeä:



Tää oli (ainakin omien odotusten mukaisesti) dumattu melko lailla kotimaisissa pelilehdissä. Ja just sen takia, että toi ohjaus on vaan yksinkertaisesti liian hankala.
Avatar
#695 • • Samus Aran Guest

Huomiselle heads-up!
Jos joku ei oo vielä huomannu miten tää eroaa muista fudispeleistä, niin täältä voi katsastaa tuoreita kommentteja, infoa ja hypeä:



Tää oli (ainakin omien odotusten mukaisesti) dumattu melko lailla kotimaisissa pelilehdissä. Ja just sen takia, että toi ohjaus on vaan yksinkertaisesti liian hankala.



Jep, Pelaajassa sai 7 / 10, muista kotimaisista arvioista en oo kuullu. Kansainvälisessä mediassa Wii:n PES on saanu sarjan parhaat arviot ja tekstejä lukemalla saa aika selvän kuvan siitä missä mennään.

Kannattaa pitää mielessä Pelaajan aikasemmat Wii-kommentit mm. Metroid Prime 3:n ohjauksesta heti ensikosketusten jälkeen talven messuilla, olin mestoilla kattomassa miten Pelaaja-lehden kaverit juoksi seiniä päin eikä saanu koko playtestin aikana mitään tatsia touhuun ;P sit kirjoittavat nettisaitilleen previewin missä haukkuvat kontrollit surkeiksi, kukin vetäköön tästä omat johtopäätöksensä..

Kannattaa oikeesti tsekata toi neogaf-linkki, jos pelaajien ja arvostelijoiden kommentit kiinnostaa. Online saittien arvosteluissa on myös ollut erittäin positiviinen meininki, jopa jenkki-mediassa (IGN). Odottelen mielenkiinnolla isompien EU saittien arvioita (Eurogamer), Italian ja Espanjan lehdissä ollaan hehkutettu kunnolla, kuten tuolta linkistä näkee.

Mutta mutta, kohtahan sen pääsee jokainen testaamaan itse. Kuten tuli jo aiemmin mainittua, niin mulle ainakin oli jo alkujaan selvää, että tän kanssa joutuu reitittämään peliaivot uudestaan, ja siinä kestää aina oman aikansa, imo vasta tällästen pelien kautta Wii alkaa lunastamaan sitä toista puolta "revoluutiosta" (social - gaming).
Avatar
#696 • • Samus Aran Guest
Kävin just ostamassa pelin ja luin samalla Pelaajan arvostelun, pisteet olikin 7 / 10 eikä 6 / 10 ja tekstin perusteella vaikutti, että arvostelija yritti väkisin pelata "vanhalla tyylillä", eikä hallinnut uutta systeemiä alkuunkaan. Kaksinpelissäkin kuulemma paras tapa on "unohtaa kaikki muu ja keskittyä vain pallon kuljetteluun ja normaaliin syöttelyyn"...way to go guy ;P

Nooh, nyt testiin, training mode ja ohjekirjanen heti ekaks syyniin :)

Edit:

No nyt on 1.5h training modeja takana ja helpostihan tossa voi mennä ajatukset solmuun, mutta kaikki toimii kyllä harvinaisen sulavasti ja helposti. Vaikeus tulee siitä miten kaikki eri tekniikat sulauttaa yhteen ja miten niitä käyttää taktisesti hyväkseen. Suosittelen ottamaan heti alusta manuaali-syötöt käyttöön, tuo lisää fiilistä kun saa ite päättää meneekö pallo maata pitkin vai ilmassa. Tähän mennessä vaikuttaa todella asialliselta, nyt lähtee ekaa kertaa opitut taidot käyttöön matsissa. Miinuksia tipahtaa toistaseks ainoastaan päämenun musiikista..
Avatar
#697 • • edn Guest

Tää oli (ainakin omien odotusten mukaisesti) dumattu melko lailla kotimaisissa pelilehdissä.



Itse pelistä ei ole kokemusta (en juurikaan ole yhteensopiva genren kanssa), mutta sanottakoon, että Pelaajan 7/10 (tai edes 6/10) ei ole mitenkään huono pistesaldo, heillä kun on poikkeuksellisen hyvin koko skaala ykkösestä kymppiin käytössä. Pelit-lehti ei ole tätä vielä arvostellut.

-edn
Avatar
#698 • • Samus Aran Guest
Nyt on eka matsi takana, minireview: hullua menoa!

Takaan positiivisen yllätyksen harjotusmoodeista itse pelitilanteeseen! Tää on ehdoton pakko-ostos jokaiselle oikeesta fudiksesta diggaavalle ja vahva suositus kaikille jotka haluu kokea ekan todella genren mullistavan pelin Wii:llä. No turning back. Koko joukkueen orkestrointi toimii loistavasti ja tunnelmat on sen mukaset, ikinä ennen ei oo ollu mahdollista pelata näin kontrolloitua peliä tietokoneella / konsolilla. Totaalisen sulava (jep) RTS-meininki nostaa tän ihan omalle tasolleen. Vs. ja Online-sessioita odotellessa...

Helppoa tätä ei oo missään nimeessä omaksua, ylivoimasesti monipuolisin ja monimutkasin urheilupeli mitä on ikinä tehty, multi-taskaaminen pitää ehdottomasti olla hanskassa, jne. Tässä on korjattu monet todella keskeiset genreä pitkään vaivanneet ongelmat (syöttelypelin laatu ja vapaus) ja varsinkin lajinomaisuuteen liittyvät puutteet (tyhjän tilan teko ja koko joukkueen liikeen orkestrointi tärkeimpinä pointteina), nyt napsahtaa syötöt aina sinne minne haluaa oli siellä ketään tai ei.

Ei voi kuin ihmetellä sitä Pelaaja-lehden tekstiä ja pisteytystä. Tais jäädä pelaamiset vähiin, tai sit on kyse jo jostain vähän harmittavammasta, veikkaan molempia.

Miinuksia parin kolmen tunnin pelaamisen jälkeen:

- Vapaapotkut on täysin automaattisia, pelaaja ei tee muutakuin heilauttaa nunchaa. Tarkkuus ja voima määräytyy kenttäpelaajan statsien mukaan. Toistaseks tää ei oo kuitenkaan häirinnyt yleisfiilistä, mutta ois ollut kiva jos ois ollu mahis pointterilla tähtäämiseen ja sit joku ajoituksella toimiva power ja tarkkuus-mittari.

- Päävalikon musiikki

Muuten aikalailla täyttä tavaraa. Classic.
Avatar
#699 • • Samus Aran Guest

Kävin just ostamassa pelin ja luin samalla Pelaajan arvostelun, pisteet olikin 7 / 10 eikä 6 / 10 ja tekstin perusteella vaikutti, että arvostelija yritti väkisin pelata "vanhalla tyylillä", eikä hallinnut uutta systeemiä alkuunkaan. Kaksinpelissäkin kuulemma paras tapa on "unohtaa kaikki muu ja keskittyä vain pallon kuljetteluun ja normaaliin syöttelyyn"...way to go guy ;P



Nyt vähän enemmän pelanneena voin helposti kuvitella miten tossa on saattanut käydä. Ekaa kertaa pelatessani vähän kovempaa vastustajaa vastaan ei aikaa ollutkaan enää niin paljon, joten tuli helposti turvauduttua vanhaan PES-tyyliin (mikä siis on myös mahdollista), mutta parannetulla syöttöpelillä. Omien joukkuekaverien liikuttelu (tärkein pointti koko hommassa) jäi usein vain ajatuksen tasolle, ennen kuin tila olikin jo pois. Noh, parin uusintamatsin jälkeen alkoi tatsi parantua ja tilan teko onnistua samaan tyyliin kuin alempien vaikeustasojen vastustajia vastaan. Kestää vaan oman aikansa ennen kuin homma uppoaa aivoihin.

Enää ei myöskään noi automatisoidut vaparit häiritse, sillä mitä enemmän tätä pelaa sen enemmän huomaa RTS-vaikutteet ja miten hyvin ne sulautuu systeemiin. Ja ainahan on tietty mahdollisuus syöttää mihin tahansa vaparista, myös kaikkien muiden erikoistilanteiden (sivuraja, kulma, maalipotku) aikana voi ohjata muita pelaajia vapaaseen tilaan ja syöttää pallon tarkasti minne tahansa haluaa (tarkkuus ja voima riippuu jälleen syöttäjän statseista).

Ohjekirjasen lukeminen on myös essentiaalia, alkuvaiheen Tutorialeissa on lähes pelkästään basic-juttuja (mitkä nekin vaatii paljon totuttelua), kun taas ohjeissa on monia hienoja ja vaikeammin sovellettavia tekniikoita Free Training modessa hiottavaksi.

Yks esimerkki normaalista pelitilanteesta: jos huomaat keskikentällä että vihut miesvartioi omia pelaajia iholta, niin voi lennossa määrätä toisen joukkuekaverin juoksemaan vasempaan laitaan ja toisen oikeaan laitaan, vihut seuraa ja itelle tulee hyvää tilaa ja aikaa juosta keskeltä läpi ja valmistella muita juoksuja, syöttöjä tai vaikka vetoa maalia kohti. Tällästä tapahtuu käytännössä koko ajan kentällä, riippuu vaan siitä miten itse näkee ja oivaltaa mahdollisuudet. Ja toi on käytännössä erittäin helppoa ja sulavaa toteuttaa ja kuuluu uusiin basic-toimintoihin. Point and click.
Avatar
#700 • • Funkatronik Guest
Itse odottelen mielenkiinnolla Okamin Wii-käännöstä. Kyseessä siis yksi PS2:n parhaista peleistä joka kuitenkin sopinee Wiille kuin nyrkki silmään, PS2-versiossa kontrollit eivät olleet aivan täydellliset mutta ainakin teoriassa Wiin ohjaimen pitäisi sopia paremmin.

Kannattaa tsekkailla, jos ei ole PS2:lla pelannut peliä jo läpi.