Nintendo Wii appreciation thread

709 posts, 36 pages, 135,201 views

Avatar
#321 • • ville Guest


Kaikkihan sen tietää, että huonoja pelejä tulee konsolille kuin konsolille, miksi niihin pitäisi kiinnittää huomiota? Ja jokainen näkee omilla silmillään Wii Sportsin grafiikan, mun mielestä grafiikka toimii ihan hyvin eikä todellakaan ansaitse nelosta verrattuna vaikka Tony Hawkin seiskaan, täysin erilaiset tavoitteet, ja itse asiassa Wii Sportsin tyyli toimii mulle jopa paremmin.



Aika pitkälle samaa mieltä, tässä ote arvostelusta joka imo osoittaa, että äijä on pihalla kuin lumiukko:

"When we first set eyes on Wii Sports so many months ago, we thought Nintendo was playing a joke on us. The graphics were so primitive that we couldn't believe this was a game for the company's new generation console - a system roughly twice as powerful as GameCube. Compared to some of today's cutting-edge projects, the visuals in Wii Sports are laughable. They just don't compete. In Wii Sports baseball, the generic and blocky players don't even have legs, for example"

:laugh: vai :scared:

Mä voin melkein kuvitella 100kg pitsamussuttajan, jonka mielestä kaikki joka kiiltää on "fucking stylish", peleissä mahdollisimman aidosti lentävä veri "hardcore for true players" ja kaikki värikkäät piirrosanimaatiot "shit for pussys"...
Avatar
#322 • • Samus Aran Guest


Mä voin melkein kuvitella 100kg pitsamussuttajan, jonka mielestä kaikki joka kiiltää on "fucking stylish", peleissä mahdollisimman aidosti lentävä veri "hardcore for true players" ja kaikki värikkäät piirrosanimaatiot "shit for pussys"...



Hehe, toi muuten kuvaa pitkälti GameSpotin nykytilannetta. En viitti laittaa linkkiä, lähtis vaan sultakin lisää uskoa ihmiskunnan nykytilaan...
Avatar
#323 • • Samus Aran Guest

Ihan ekaks täytyy sanoa, että Wii tulee taatusti jakamaan näkemyksiä ja tunteita. Pelien arvioissa tulee olemaan ennennäkemättömän suuria preferenssi-eroja.



Jep, näppituntuma oli kohdallaan:

Excite Truck on kerännyt arvioita välillä 6.8 - 8.9.
Trauma Center: 6.5 - 9.
Super Monkey Ball: 6.5 - 8.6.
Red Steel: 5 - 9.

Eipä tuu nyt heti mieleen milloin ois tapahtunut vastaavaa heittelyä, varsinkin jos lukee tekstit. Wii Playn arvosteluja odotellen ;)

Jopa Zelda on nyt saanut yhden alle 9.5 arvion, yllätys yllätys, Game Spotilta, mikä toimii itse asiassa ihan mielenkiintoisena ääripään esimerkkinä. Jeffin mielestä Wii:n kontrollit tuntuvat päälleliimatuilta ja epätarkoilta, jeps.

2dvpw2h.jpg

Myös IGN arvioi vihdoin Zeldan (9.5):

The Legend of Zelda: Twilight Princess is, in my opinion, the greatest Zelda game ever created and one of the best launch titles in the history of launch titles - second only, perhaps, to the at-the-time ground-breaking Super Mario 64. It is also one of the finest games I have ever played. The experience is made better and not worse on Wii. The Wii remote and nunchuk add accuracy and speed to exploration and combat for a heightened sense of immersion.



Kritiikkiä IGN antoi ääninäyttelyn puuttumisesta (uhh), ei-orkesterimusiikeista ja GC tason grafiikoista.
Avatar
#324 • • miikkaL Guest
Jeps, Zelda on kyllä saanut loistavia arvosteluja. Voiko tuota Wii-versiota pelata normaalilla ohjaimella?
Avatar
#325 • • Samus Aran Guest
Ei voi, pitää ostaa GC versio jos haluaa sillä pelata. Henk. koht. suosittelen kyllä Wii versiota, tähtääminen on aivan eri planeetalta kuin analogisella joysticilla + tietty kaikki muut pikku extrat.
Avatar
#326 • • Samus Aran Guest


14696 Nintendo Wii Points Card 22.90 e



Tää artikkeli saattaa kiinnostaa sua:

http://blog.wired.com/games/2006/11/wii_servers_go_.html#more

Ja sit taas arvioita, Trauma Center sai jälleen yhden loistavan arvion, GameSpy: 4.5 / 5. Harmi ettei peli tule EU launchiin. Pakko ostos sit ens vuoden alussa. Maddenin Wii versiota on kehuttu järjestään paremmaksi kuin PS3:n ja 360:n versioita, mm. IGN antoi 8.5 ja nimenomaan Wii:n kontrollien soveltuvuuden takia. Tää lupaa kyllä erittäin hyvää sille mitä odotinkin, ja pääsin vielä livenä DigiExpossa testaamaan Zeldan, Marion, Metroidin ja Excite Truckin kohdalla, eli että kontrollit tuovat parhaimmillaan lisäsyvyyttä myös vanhoihin tuttuihin genreihin, ja vieläpä ilman suurempia muutoksia perus-designiin ala Trauma Center, Madden, Monkey Ball ja Zelda.
Avatar
#327 • • ville Guest


http://blog.wired.com/games/2006/11/wii_servers_go_.html#more



Tnx.

Olihan tossa asiaa, mutta ei toi kuvasuhde ole onneksi suuri asia. Tulevaisuuden verralle lähinnä pisteet ja ohjaimen ostin, jossain välissä tulee kuitenkin tarvetta :)

Tuli muuten juuri äsken verkkokaupasta postia:


Hei!

Uutisia Nintendo Wiin julkaisusta:

1. Saamme Nintendo Wii:tä rajoitetun erän Suomeen. Mikäli olet tehnyt tilauksesi ennen 13.11.2006, sinulla on hyvä todennäköisyys saada
konsoli ennen joulua.

2. Konsolit tulevat kahdessa erässä: julkaisupäivänä isompi erä, vähän ennen Joulua pienempi erä. Loput tilaukset menevät tammikuulle.

3. RGB-Scart ja komponenttikaapelit myöhästyvät julkaisusta, mutta hyvällä onnella saamme toisen konsolierän ohessa ennen joulua.

4. Ei kannata muuttaa tilauksiin enää lisää konsoleita, sillä tilaus putoaa järjestyksessä viimeiseksi. Suosittelemme erillisen tilauksen
tekemistä lisätilauksista.

5. Pelien tomitusmääristä ei ole vielä tietoa, mutta suosittelemme ennakkotilaamista varmuuden vuoksi.

6. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, joten suhtautukaa näihin tietoihin hieman varauksella - tilanteet voivat muuttua puoleen tai
toiseen.

Avatar
#328 • • Funkatronik Guest
Reilua meininkiä:

They had a 1 per customer limit on the Wii system, but no limit on games. When it was my turn, I bought ALL of the zelda games (22 of them). Extremely close to a riot breaking out, as noone behind me got a zelda.
Avatar
#329 • • miikkaL Guest
Edelleen luotan siihen, että saan konsolin mukaan Primasta :D
Avatar
#330 • • ville Guest

Edelleen luotan siihen, että saan konsolin mukaan Primasta :D



Hyvin todennäköistä, mutta ei kannata liikaa luottaa.

Jälleenmyyjät ovat kuitenkin laittaneet ensimmäiset tilauksen sisälle jo jokin aikaa sitten ja monet ovat varmasti tehneet lisätilauksia. Alan liikkeissä ennakkotilauksia on kerätty jo kesäkuusta ja siten on aika todennäköistä, että alan liikkeisiin on menossa valtaosa konsoleista. Nämä kaikki ovat kuitenkin jo myyty ja jokainen liike on todennäköisesti tiedottanut ennakkotilaajille, että jokainen ei tule konsolia saamaan.

Tämä johtaa tilanteeseen, jossa fanaattisimmat ennakkotilaajat alkavat varata konsoleita anttilasta, stockalta, sokokselta ja citymarketeista. Näihin kauppoihin konsoleita ei kuitenkaan ole välttämättä kovin suurta määrää tulossa, joten paskalla tuurilla myös ne prisman konsolit on myyty etukäteen.

Asiaa pahentaa vielä se, että nyt on joulumarkkinat ja wii on todennäköisesti monen lapset toivelistalla. Tämä aiheuttaa sen, että vanhemmat varailevat konsoleita etukäteen, jotta ei tarvitse selitellä jepelle miksi paketissa onkin xbox360 eikä wii....

Ehkä mä vaan maalailen piruja seinille, mutta itse varaisin laitteen etukäteen jos maahantuoja sanoo, että hyllytavarana konsolia saa vasta ensi vuoden puolella....
Avatar
#333 • • miikkaL Guest
Pelaaja-lehti tuli luettua, siinä oli arvosteltu muutama Wii-peli. Ainoa, missä ohjaus keräsi kehuja oli Super Monkey Ball, muissa lähinnä haukuttiin sitä. Kuten arvata saattaa, Wii Play ja Sports leimattiin yhden illan huviksi, ja pelinä ne eivät kestä oikein vertailua.

Zelda oli saanut hyvän arvosanan, 9/10, mutta siinäkin ohjauksessa ilmeisesti ongelmia. Red Steel taas kärsii näistä ongelmista, mitä jo ennakkoon arvioin - kun tähtäimen vahingossa kuljettaa ruudun "ulkopuolle", alkaa kamerakulma pyörimään villisti ympäri sekoittaen koko pelin.. Ei näin.
Avatar
#334 • • Edited phanatic Guest
Pelit-lehdessä - jonka arvostan huomattavasti Pelaaja-lehtistä korkeammalle - on taas kehuttu ohjauksen toimivan melkein jokaisessa kokeillussa pelissä. Ja omienkin kokemusten perusteella homma on hoidettu kunnolla. Toki uusi ohjaustapa vaatii totuttelua.

Viikon päästä pääsee sitten arvioimaan tosissaan.
Avatar
#335 • • Samus Aran Guest
Hehe, kokeilkaa hyvät ihmiset itse, kuten sanottua Wii tulee jakamaan mielipiteitä enemmän kuin mikään konsoli koskaan, ja nimenomaan sen henkilökohtaisuuden takia, mikään ohjaustapa ennen tätä ei ole ollut näin lähellä ihmisen todellista kykyä tehdä asioita. Tekniikka kyllä toimii.

Pelaaja-lehti kommentoi mm. Metroid Prime 3:sta DigiExpon suurimmaksi pettymykseksi, kun ohjaus oli heidän mielestään surkeaa. Tulipa itekin testattua peliä pariin otteeseen ja hemmetin sulavasti sujui, ei mitään ongelmia. Niin, ja Zeldan ohjauksessa ei todellakaan ole mitään ongelmia, päinvastoin tähtäysmekanismi on reilusti parempi kuin mikään aikaisempi ja miekkailusysteemikin toimii erittäin hyvin.

Tsekkaas nyt tästä linkistä kun allekirjoittanut pelaa toista kertaa elämässään Wii:n Zeldaa, mukana on kaikki perustoiminnot miekkailusta tähtäykseen ja jopa kilpi-iskuun, mieti ton jälkeen mistä ongelmat johtuu, hyvä esimerkki välillä 01:10 - 01:50, kun tartun jouseen:

http://www.youtube.com/watch?v=50y9oiTe4IA

Huomionarvoista on myös, että Wii Play sai yhdessä lehdessä 3 / 10, toisessä 9 / 10 ja nyt IGN antoi 8.3 / 10 pelattavuudesta palkittiin pistein 9.5, check:

http://wii.ign.com/articles/748/748607p1.html

Tässä muuten tuore Eurogamerin arvostelu Wii Sportsista, kannattaa lukea ;)

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=70561

Palailen vähän myöhemmin selventämään mm. Red Steelin tilannetta, sanotaan nyt nopeasti, että alunperin olin laittanut molemmat Call of Dutyn ja Red Steelin ennakkovaraukseen, mutta nyt sieltä on tippunut pois Call of Duty, vaikka keskimääräisesti CoD on kerännyt parempia arvosteluja. Red Steelissä on normaalista reilusti poikkeava lähestymistapa FPS genreen, ja nimenomaan designin puolella, monilla pelaajilla kesti kauan ymmärtää mistä on kyse ja useimmilla arvostelijoilla ei yksinkertaisesti ollut aikaa moiseen. Itse odottelen peliä innolla, vaikka siinä muutamia, PC-pelaajan näkökulmasta normaaleja, grafiikka-bugeja onkin.

Btw. Miikka, Red Steelissä kuvaruutu alkaa tosiaan pyörimään, jos ohjaimella osoittaa reilusti kuvaruudun ulkopuolelle, itelle ei vaan tule mieleen miksi niin tekisin, eikä tottuneemmat pelaajat myöskään pidä tätä minään ongelmana.
Avatar
#336 • • ville Guest

Btw. Miikka, Red Steelissä kuvaruutu alkaa tosiaan pyörimään, jos ohjaimella osoittaa reilusti kuvaruudun ulkopuolelle, itelle ei vaan tule mieleen miksi niin tekisin, eikä tottuneemmat pelaajat myöskään pidä tätä minään ongelmana.



Niinpä, tämä ongelma olisi suoraan rinnastettavissa tähän:

"kun padilla siirtää tähtäinkursorin ruudun ulkopuolelle, ruutu alkaa häiritsevästi pyöriä"

Onko ongelma käyttäjässä vai pelissä?
Avatar
#337 • • Samus Aran Guest

Btw. Miikka, Red Steelissä kuvaruutu alkaa tosiaan pyörimään, jos ohjaimella osoittaa reilusti kuvaruudun ulkopuolelle, itelle ei vaan tule mieleen miksi niin tekisin, eikä tottuneemmat pelaajat myöskään pidä tätä minään ongelmana.



Niinpä, tämä ongelma olisi suoraan rinnastettavissa tähän:

"kun padilla siirtää tähtäinkursorin ruudun ulkopuolelle, ruutu alkaa häiritsevästi pyöriä"

Onko ongelma käyttäjässä vai pelissä?



Niinpä, käytännössä toi on tosiaan noin.

Mutta mutta, "ongelma" on silti myös pelin ohjelmoinnissa, eli jos esim. Zeldassa siirtää kursorin reippaasti kuvaruudun tai oikeammin 'play arean' ulkopuolelle, niin ruudulle tulee teksti "please point at the screen" ja kuvaruutu pysyy paikallaan, eli tavallaan Nintendon Zelda-tiimissä tämmöinenkin asia oli huomioitu etukäteen, Ubi Softilla ei. Kuten sanottu, kokeneemmat pelaajat eivät pidä tätä minkäänlaisena ongelmana, ekoilla kerroilla ja vahingossa myöhemminkin voi tietty lipsahtaa jos ohjain putoaa käsistä, tjsp.

Toinen vastaava tilanne ilmeni Wii Playn loistavassa Laser Hockeyssa. Jos kursorin siirtää 'play arean' ulkopuolelle kohdassa A ja palauttaa takaisin kohdassa B, niin kursori (tässä tapauksessa pelaajan maila) pysyy "kuolleen" ajan paikallaan ja hyppää sitten suoraan kohtaan B. Monilla oli alussa tämän kanssa vaikeuksia ja jotkut luulivat peliä, ja joissain tapauksissa koko Wii:n tekniikkaa bugiseksi, todellisuudessa peli toimi kuitenkin kuin unelma.

Palatakseni vielä tohon henkilökohtaisuuteen, analogisella joystickilla on aina pelin sisäinen maksiminopeutensa, omalla kädellä ei, hiirellä on aina yhtä tarkkaa ja tasaista liikuttelua (tasaisen alustan ansiosta), omalla kädellä ei. Ja mm. tämä nimenomaan avaa niitä ulottuvuuksia, joista minä olen kiinnostunut.
Avatar
#338 • • Samus Aran Guest
Pitääpä vielä kommentoida tuota IGN:n Wii Play arvostelua, kavereilta jäi hyvästä arvosanasta huolimatta tärkeitä juttuja huomaamatta, ensinnäkin:

The game, on first appearance, is a simple variation of Pong yet again - however, the Wiimote's flexibility adds heretofore-unseen depth to the mix. Firstly, your hockey paddle can be moved around your half of the 'court' freely and smoothly. Second, it can be rotated for careful aiming by twisting the wiimote. Third, the harder you swing the wiimote towards the puck, the faster it goes. Finally, by hitting A and B buttons at the same time before the game commences, you can change the shape of your paddle to mix things up a bit.



Eli yks hienoimmista jutuista Laser Hockeyssa oli mahdollisuus kääntää koko maila ympäri, jolloin pallon pystyi kuolettamaan kovassakin vauhdissa. Meidän iskuryhmä DigiExpossa huomas tän tekniikan vasta toisella tai kolmannella pelikerralla, eli ei ihme, ettei IGN huomannut sitä ollenkaan ;P

Check about 1:35 -> : http://www.youtube.com/watch?v=zrnAZkwk09Q
Avatar
#339 • • Samus Aran Guest
Btw. mikäli kiinnostusta riittää, niin täältä vaan syventämään suhtautumista imo huomionarvoisiin julkaisupeleihin:

Legend of Zelda: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=128357

Trauma Center: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=128916

Wii Sports: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=129765

Red Steel: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=128380&highlight=red+steel

Excite Truck: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=131451

Super Monkey Ball: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=129850&highlight=super+monkey+ball

Auttaa tietysti jos etukäteen tietää millasia juttuja kukakin kirjoittaa ja kuka on kuka, mutta eiköhän sitä jotain perspektiiviä muutenkin irtoa, ite tullu seurattua reaaliajassa näitä ja monia muitakin aiheeseen liittyviä threadeja. Huomionarvoista etenkin Red Steelissä on kommenttien muuttuminen ensimmäisten negatiivisten arvostelujen aikaan suhteessa siihen, kun porukka on päässyt kunnolla testaamaan ja ymmärtämään mistä pelissä on oikeasti kyse. Selvästi myös Red Steelin harkittu tyyli on mennyt yli useimpien ymmärryksen, she-malet, erikoisninjat, realistiset kaljamahat, engrish ja kung-fu leffoista tuttu dialogi yleensä, brassaileva musiikki, sankarin nimi, jne. Red Steelistä on juttua myös monissa muissa threadeissa, mutta kyllä tosta saa jo jotain kuvaa, nelossivulta taitaa alkaa varsinaiset impressiot, vikalla sivulla ollaankin sit jo aika juhlavissa tunnelmissa ;P

scr_119.jpg

scr_121.jpg

:cool:
Avatar
#340 • • diskreet Guest
ranskalaiset... joka paikassa ihmeellisiä futuropukuja ja kypäriä.

daft-punk-movie.jpg

ei silti, kyl toi red steel tulee varmaan lainattua jostain vaikkei ostoslistan kärkipäässä ookaan. pännii kyl huolella kun oma ennakkotilaus ei natsannut 8.12:ksi :''(