Nintendo Wii appreciation thread

709 posts, 36 pages, 135,125 views

Avatar
#125 • • Juha Vilkamo Guest
Mä epäonnistun näkemään tossa ohjattavuudessa mitään uutta. Näyttää edelleen pikkasen tökeröltä ja epäinnovatiiviselta tavalta hyödyntää nintendon hienoa ohjainta. No toivotaan että toi juoni/runko itsessään yltäis harmaasta fps-massasta ulos, hieman epäilyttää tosin.

Hieno toi mario live. :)
Avatar
#126 • • Samus Aran Guest
Eipä siinä muuta oo kuin vähän suurempi sensitivity ja nopeempi kääntyminen, eli vapaan tähtäämisen ja kääntymishitauden kontrasti ei oo niin suuri kun se oli noissa E3 videoissa. Antaa vähän lisäpohjaa UBI:n ukkojen puheille ja tulevaisuuden näkymille. Toivottavasti tosiaan peukalon kohdalle (A) mapataan contact nappi, joka sananmukaisesti liimais tähtäimen kuvaruutuun ja liikuttais koko näkymää ilman viivettä ja reaaliajassa. Tällein nopeet kääntymiset toimis hiiren + näppiksen tapaan, hiiren noston sijaan päästettäis vaan irti "contactista". Kaikki normaali liikkuminen tapahtuis tossa nykyisessä moodissa (jottei kuvaruutu tärisis ja sinkoilis koko ajan käden mukana), mut suurempaa nopeutta vaativat jututkin ois mahdollisia.

Imo, toi ratkasu tuntuu aika lailla täydelliseltä. Oisko sulla jotain muita ehdotuksia kontrolleihin tai ideoita mitä aukkoja tossa contact -systeemissä vois olla?
Avatar
#127 • • Juha Vilkamo Guest
Ei, kyl mun ideat loppu aiemmilla sivuilla jo. Katotaan mitä tuleman pitää.

Vaikutelma tosta Red Steelistä yleisesti ottaen on että siitä on tullut isompi haloo pelkästään siitä syystä että se sattui olemaan (vai oliko?) ensimmäinen Wii-peli jota väläyteltiin. Toi miekkailu vois teorias kyl pelastaa, mut demotun räiminnän/miekkailun suhteesta vois päätellä että ei siinäkään ihan niin montaa vapausastetta kuin mitä trailerissa annetaan olettaa. Mut ehkäpä Nintendon vahvuus on kuitenkin jossain muualla kuin fps:issä.

Eiköhän se kaikkien aikojen ensimmäinen pelattava kendopeli tule ennemmin tai myöhemmin, Japsikonsoli kun on. :)
Avatar
#128 • • Samus Aran Guest
Joo, RS oli eka julkinen 3rd party peli Wii:lle. Suurin syy (ton ohella) miks siitä tuli näinkin kuuma tapaus on, että kun Iwata aikoinaan julkisti Revolutionin ja ohjaimen idean, niin uusien genrejen ohella sen mainostettiin mullistavan nimenomaan FPS-pelien ohjausmenetelmän. Ja tota contact-nappi systeemiä ajatellen Iwata näyttäis olleen erittäin hyvin asian ytimessä.

Btw. tohon kans liittyen, Nintendon pelikoneet ja FPS pelit menee aika kauas historiassa, N64 oli ylivoimainen FPS konsoli aikanaan: GoldenEye, yks kaikkien aikojen parhaista FPS-peleistä yksinoikeudella N64:lle, Perfect Dark, epävirallinen jatko-osa GE:lle entistä paremmalla kenttäsuunnittelulla samoin pelkästään 64:lle, Alien Vs. Predator, Turok 1 + muut. Super Nes ja NES oli ykkösiä sivuräiskinnöissä, Contra, Probotector, jne. jne. GC:llekin on useimmat perusräiskinnät, ne vaan jäi ihan luonnollisesti ja hyvästä syystä HALO:n varjoon.

Miekkailusta tuskin tulee freestyle tän pelin kohdalla, ainakin jo niissä ekoissa GI haastiksissakin UBI:n porukat sanoi pitäytyvänsä ihan vaan abt 12 slashin ja muutamien erikoisempien kombojen sisällä.

Mut mietipä mahdollisuuksia sivulta kuvatussa 1 vs. 1 Samurai-pelissä (tai tietty Kendo). Ohjain mappaa reaaliajassa kaikki sun tekemät miekan liikkeet kuvaruudulle. Toisen käden Nunchaku-ohjain hoitaa liikkumisen, kumartumisen, väistöt, hypyt, ym. Tää mahdollistais melkeinpä täysin persoonallisen pelitavan. Vielä kun sais Wii-Tenniksen tyyliset hahmon muokkaukset samaan pakettiin. Tuli muuten muutama päivä sitten vaihdettua aiheesta monta privaa yhden tosi kokeneen developerin kanssa YakYak:ssa (hemmolla nytkin Wii:n, 360:n ja PS3:n devkitit ja proto devkitit työpöydällä) ja mitään teknistä estettä tollaselle ei pitäis olla. Toivottavasti joku vaan tekee homman kunnolla. Ja aika varmasti tekeekin, sen verran otollinen aihe tälle alustalle.

PS. Ihan ku oisin Amigalla pelannut jotain Kendopeliä. Pitääpä tsekkailla..
Avatar
#129 • • Juha Vilkamo Guest
Joo, noi visiot onkin se syy miks seurailen miten asiat kehittyy. Kun rauta on kunnossa niin pitäs olla vaan ajan kysymys et pelintekijät ottais siitä kaiken ilon irti. Oliko budokan se mitä tarkotit tolla amigapelillä?

front.jpgkendo.gif

Tää mul oli mielessä, mutta meinasin että jos nyt sais sen vapaan liikkeen niin olishan se aika eri planeetalta.
Avatar
#131 • • Samus Aran Guest
6adb5add503d578def1a27dc914c90b4.jpg

5287f497a047d9cea005d3629d828db2.jpg

DBZ Budokai Tenkaichi 2, looking good, E3 videoissa homma toimi tosi hyvin ja pelattavuus ja animaatio näytti olevan enemmän kuin kohdallaan. Nice!

Pari kuvaa Bleachistakin. Visuaalinen tyyli on vähän samankaltainen DBZ:n kanssa, toivottavasti miekanheiluttelu toimii :)

http://www.jeux-france.com/images0_4_16363.html
Avatar
#132 • • Samus Aran Guest
Jes, aika kasata viime kuukausien infot:

53241520060722_225906_23_big.jpg

Heroes

Killer7:n tekijöiltä. Dialogi, hahmojen nimet ja ääninäyttely pistää vähän miettimään, tahaton / tahallinen camp-herkku vai riman alitus. Anyways, visuaalisella puolella otettu hyvä harppaus jo ennestään hienosta K7:sta. Mielenkiintonen projekti, Light Saberit toimii.

Traileri

52071520060727_202713_1_big.jpg

Bleach

Itelle Bleachin visuaalinen tyyli toimii tosi hyvin. Erittäin potentiaalinen tapaus. Odottelen / toivon Bleachilta SFII henkistä nopeeta ja responsiivista over the top -toimintaa. Wii:n ohjaussysteemin luulis sopivan aika näppärästi tähän. Ei voi mitään, odottavan aika on pitkä..

Lisää kuvia

trauma-center-second-opinion-20060510020500554.jpg

Trauma Center 2

Remake DS:llä kulttisuosion saavuttaneesta kirurgipelistä.

Lisää kuvia

IGN info

rayman-raving-rabbids-20060727023135340-000.jpg

Rayman: Raving Rabbids

Michel Ancelin uusin projekti.

IGN info

Game, Englannin ehkä keskeisin peliketju, vietti aikaa Wii:n kanssa:

All in all, we could feel nothing but positive from our ninety minutes with Nintendo's new console. There really is nothing like it on the market, and as if to testify to this, watching two gasping be-suited forty-something executives duke it out on Tennis really was a sight to behold. Maybe there IS something in Nintendo's 'New Gen' slant, after all.



Täällä koko juttu

EA:ltakin positiivisia Wii-kommentteja:

"Once we started to experiment with Madden on Wii, there was an explosion of innovation. Everyone in the studio is energized by the creative opportunity afforded by both the hardware and controller. By reaching into our catalogue, we are able to bring a fresh and distinctive experience to some of EA's most popular franchises. Creatively, the game play possibilities are staggering and endless," said John Schappert, Senior Vice President and General Manager, EA.



Tuorein virallinen pressitiedote jatkaa Nintendon Iwata-aikakauden henkeä, props:

July 25, 2006 - The fourth quarter of 2006 will herald a new era for Nintendo with the launch of its remarkable new Wii(tm) home video game system. But that's not what this news item is about! How could that be, you ask? Perhaps the secret to the launch information for Wii is somehow encoded in the text of this news item. You might want to pore over it for a few hours before staying up all night to debate phraseology and comma placement with your friends online. Or maybe it's all just a scam to get you to read the other games we have launching this fall. One of the two.



:hah:

:cool:

Tiedote kokonaisuudessaan

Ja lopuks viel toinen julkasuun liittyvä tidbitti:

A press email sent out today clearly states: "Red Steel is set for release on the Nintendo Wii in November 2006."



:)

Ps. Wii-Tennistä on tullu jo harjoiteltua TV:n kaukosäätimellä ;P
Avatar
#133 • • Samus Aran Guest
Ja lisäupdeittia:

Electronic Arts 09:15 - 10:00 Uhr "Highlights 2006/2007"

Nintendo 10:15 - 11:15 Uhr "Wii prove our promise"

Konami Digital Entertainment 11:30 - 12:30 Uhr

Ubisoft GmbH 12:00 - 13:00 Uhr

Microsoft Xbox 13:00 - 14:15 Uhr

Electronic Arts/Nintendo 14:00 - 15:00 Uhr

Square Enix 16:45 - 17:15 Uhr



Pelimessut Leipzigissa ens kuun lopulla, 5 uutta Wii peliä luvassa itse Nintendolta. Ehkä jopa Miyamoton uusin, who knows. Mielenkiintosta ja erittäin harvinaista on myös EA:n ja Nintendon yhteinen osuus, katotaan mitä tuleman pitää!
Avatar
#134 • • ville Guest
odottavan aika on liian pitkä :(
Avatar
#135 • • Samus Aran Guest
Ja uutta infoa pukkaa!

Ubisoftilta seitsemän peliä julkasuun (boldatut uutta infoa):

Blazing Angels: Squadrons of WWII
Far Cry
GT Pro
Monster 4×4 World Circuit
Open Season

Rayman Raving Rabbids
Red Steel



In a separate release out of France, Ubisoft revealed that a Wii Prince of Persia title is in development and will be released -- at least in France -- next March.



The publisher also said that it has "many more titles in development" for Wii.



Far Cry Wii will include elements from Far Cry Insticts Evolution, in addition to a fresh storyline, new maps, characters and equipment. Second and even more importantly, Far Cry has strong diversity of gameplay so the game is a natural fit for the Wii remote.



Talk about how the Wii changes the way you play games, we're working to include an accessory in GT Pro Series that will make this game a must have. Stay tuned, literally.



Tarkemmin täällä: http://wii.ign.com/articles/723/723080p1.html

Nice :)
Avatar
#136 • • Samus Aran Guest
Ja näin:

scan04.jpg

scan05.jpg

np1.JPG

np2.JPG

:confused:

:)
Avatar
#138 • • George Shield Guest
Wii julkaisun yhteydessä saatavilla pitäisi olla seuraavat 27 peliä:

Avatar: The Last Airbender
Blazing Angels: Squadrons of WWII
Blitz: The League
Call of Duty 3
Cars
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2
Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors
Elebits
Excite Truck
Far Cry
GT Pro Series
Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Madden NFL 07
Marvel: Ultimate Alliance
Metroid Prime 3: Corruption
Monster 4×4 World Circuit
Need for Speed: Carbon
Open Season
Rayman Raving Rabbids
Red Steel
SpongeBob SquarePants: Creature from the Krusty Krab
Super Monkey Ball: Banana Blitz
Tony Hawk's Downhill Jam
Trauma Center: Second Opinion
Wii Sports

Lähde
Avatar
#139 • • Samus Aran Guest
Jes, toi on tosiaan launch window lista, lisääkin on viel tulossa. Kaikki ei varmasti tuu heti ekana päivänä. Myynnin ja mediaseksikkyyden kannalta hyvää tossa on se, että tarjonta on suht laaja ja monipuolinen (toisin kuin Cubella), isoja pelifirmoja mukana heti alusta, jne. jopa EA:lta on tullu julkisuuteen mielenkiintosia Wii-lausuntoja + tietty se Leipzigin yhteinen tilaisuus, katotaan mitä tapahtuu. Eiköhän ens vuoden alussa ala tipahdella vähän enemmän alusta asti Wii:lle suunniteltuja pelejä.

Itelle lähtee ekan päivän säkkiin Excite Truck, WiiTennis ja Zelda.

Red Steel, Trauma Center, Monkey Ball, Rayman ja ehkä jopa Madden, COD3 tai Far Cry hankintaan tuntuman mukaan. Metroid Prime 3:sta taidetaan viivästyttää, ettei tuu ylitarjontaa heti alkuun, imo paras ois julkasta se joulun tienoilla tai heti vuoden alussa ennen SMG:tä. Se tietty heti julkasupäivänä kainaloon.

Täällä viel muutama uus Rayman kuva UbiSoftilta:

http://wii.qj.net/New-Rayman-Raving-Rabbids-Screens/pg/49/aid/61916