Nintendo Wii appreciation thread

709 posts, 36 pages, 135,170 views

Avatar
#21 • • ville Guest
skin02.jpeg

:hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts:

suoraan sanottuna mä olen jo valintani tehnyt. Sony ja MS vaikuttavat vuosimallin -78 corolloilta, jotka kilpailee kumman turbo on tehokkaampi ja kummassa on lopulta paremman näköiset karvanopat. Sitten tulee Nintendo takaa minillä, ilman karvanoppia ja turboja, täysin omaa vauhtiaan, mutta niin paljon tyylikkämmin :cool:

Sorry boys and girls, we have the winner :excellent:
Avatar
#22 • • George Shield Guest

Sorry pilknus:sta George, mut tälläsiin "vääristymiin" on kyl jaksettava puuttua päivästä toiseen :) ...



I stand corrected. Nappasin kommenttini tuosta IGN:n artikkelista, josta muuten nykyään puuttuu ko. kohta, missä mainittiin DS:n heikohkosta menestyksestä. Ovatkohan korjanneet artikkelia vai otinkohan katkelman jostain toisesta artikkelista?

Hyvä vaan, että DS on myynyt hyvin. Kävin muutama päivä sitten hipelöimässä sitä paikallisessa Anttilassa. Koneessa oli Nintendogsin demo, joka näin koiranomistajana vaikutti erittäin hyvin toteutetulta ja mielenkiintoiselta. Vaimoni, joka ei ymmärrä konsolipelien päälle, oli jo melkein kaivelemassa rahoja taskusta, että laite oltaisiin saatu mukaan. Ties vaikka Joulupukin kontista sellainen sitten löytyy... ;)
Avatar
#23 • • Funkatronik Guest



Vaimoni, joka ei ymmärrä konsolipelien päälle, oli jo melkein kaivelemassa rahoja taskusta, että laite oltaisiin saatu mukaan. Ties vaikka Joulupukin kontista sellainen sitten löytyy... ;)



Pyydä pukilta samantien kaksi jotta pääset itsekin joskus pelaamaan.
Avatar
#24 • • George Shield Guest

Pyydä pukilta samantien kaksi jotta pääset itsekin joskus pelaamaan.



Näin pitäis varmaan tehdä.

Mitenköhän Nintendogsin koirat reagoivat mikrofoniin kautta tuleviin ääniin? Tietysti peruskomennot kuten "Tänne" ja "Istu" onnistuivat ainakin Nintendogsin kotisivuilla olevissa videopätkässä.

Lähinnä kiinnostaisi tietää, mitäköhän käy, kun meidän koirat käyvät kommunikoimaan Nintendogsien koirille? Pistääkö Nintendogsit metelin päälle ja kusevat ruokakuppiin yms. mielenkiintoista...? ;D

Ehkäpä tämäkin asia selviää myöhemmin...
Avatar
#25 • • Kaino Guest

Sony ja MS vaikuttavat vuosimallin -78 corolloilta, jotka kilpailee kumman turbo on tehokkaampi ja kummassa on lopulta paremman näköiset karvanopat. Sitten tulee Nintendo takaa minillä, ilman karvanoppia ja turboja, täysin omaa vauhtiaan, mutta niin paljon tyylikkämmin



emoticoneja lukuunottamatta - erittäin hyvin sanottu.
Avatar
#26 • • Samus Aran Guest
Pari tuoreehkoa infobittiä:


- Nintendo of Europe will set up over 25,000 wi-fi hotspots across Europe.

- The USB Wi-fi adapter will available on Nov 25th at 39.95 e. This adapter will be compatible with both DS & Revolution.

- Revolution will launch worlwide within a 14 week window.

- LAN multiplayer in Revolution will be similar to DS's download & play function. Needing only one copy of the game.

- You'll be able to download retro games from all regions (for instance, a European user could download Super Mario RPG from the US server).

- N64 games will have better framerate on Revolution but there won't be significant graphical improvements.

- No Revolution games will be shown in 2005.

- There won't be any significant differences in the graphics of Revolution compared to Xbox 360 and PS3.



Ihan tyylikkäästi kuitattu toi vika kohta..
Avatar
#27 • • ville Guest
piti käydä ostamassa tän kuun edge, kun siinä oli juttua tosta ohjaimesta ja ylipäätään revolutionista. Eipä siinä juuri uutta juttua ollut, mutta auttoi pahimpaan odotusmaniaan ...

tuleekohan kuinka vallankumouksellinen uutuus ..... voisiko homma alottaa vallankumouksen ohjainteknologiassa ja pelisuunnittelussa .... tiedä sitten, mut ainakin mun mielestä tässä sodassa vaan yks voi voittaa :hearts:
Avatar
#28 • • Samus Aran Guest
Tässä mielenkiintonen ja yllättävän laadukas juttu MTV:n saitilta. Muutaman muun ohella MTV:n porukka pääs kokeilemaan Revon ohjainta yksinkertaisilla demoilla. Kerrankin Nintendon markkinaosasto tuntuu olevan messissä, just tällasiin paikkoihin pitää tähdätä jos haluu olla "hip ja cool" nuorison silmissä, tää yhdistettynä sanoman muuttumattomuuteen on imo erittäin hyvä kehityssuunta.

http://www.mtv.com/news/articles/1517678/12072005/id_0.jhtml

http://www.mtv.com/games/video_games/news/story.jhtml?id=1517776
Avatar
#29 • • ville Guest
onko julkaisusta kuulunut mitään tai onko messeviä uusia juoruja? Kesään ei kuitenkaan hirveesti ole aikaa, kohta pitäisi alkaa tapahtua kunnolla :)
Avatar
#30 • • George Shield Guest

onko julkaisusta kuulunut mitään tai onko messeviä uusia juoruja? Kesään ei kuitenkaan hirveesti ole aikaa, kohta pitäisi alkaa tapahtua kunnolla :)



No en nyt tiedä uudesta, mutta Nintendo American myynti- ja markkinointijohtajan Reggie Fils-Aimen mukaan Revolution tulisi julkaisuajankohtana maksamaan alle $300. Jos hinta pitää paikkansa, kone olisi melko edullinen uudeksi konsoliksi...

Lähde: News.com
Avatar
#31 • • Uinajainen Guest
Xevious mainitsi jostain huhusta että luultavasti olisi 2:lla ohjaimella per pelaaja toimiva nyrkkeilypeli tulossa Revolutionille. Johan tässä on Punch-out:ia tovi jos toinen odoteltukin. Hinta kuullostaa kyllä pahuksen mainiolta jos alle 300$ jää.
Avatar
#32 • • :t:c: : : Guest

Welcome to the future:

Nintendo on edelleen kolmesta suuresta ainoa, jonka pelijaokset on reippaasti plussan puolella, Sonyn ja MS:n vastaavat pyörivät jopa yli 100 miljoonaa dollaria miinuksella, kun samaan aikaan Nintendolla mennään kymmeniä miljoonia plussalla.



Kai nyt kun Nintendolla on ns. 'katteet kohdallaan'! Imo Nintendopelit näyttää ja tuntuu siltä et niiden hinta olis max 20e tänä päivänä. Tokihan sisältö on tärkein, mutta nyt puhuttiinkin rahasta.

Nintendo myy viidelläkympillä tavaraa joka (ei millään pahalla) näyttää ja kuulostaa yhä kuustoistabittiseltä. Sonyllä taas on ollut selkeä linja sijoittaa PALJON ensin ja sit kerätä voitot pitkällä aikavälillä, tää voi vähän hämmentää, mut niin se on (Saman mallin on ottanut nyt MS käyttöön koska se toimii). Okei, on Sonyllakin silti ylihintaisia ne pelit, mutta huomattavasti tulee enemmän rahalle vastinetta -> isot pelitalot, musat ja videot etc. Ja alusta-wise esim PSP:n osalta olen ollut 100% tyytyväinen jokaisesta centistä mitä sijoitin (vaikka onkin paljon kalliimpi). Pelit näyttää ja tuntuu vitun hyvältä, niitäkin saa köyhä waretettua ja oheisfeaturet pesee kyl kaikki mennen tullen.

Mutjoo, nyt loppuu ranting... :) piti vaan puuttua tuohon Nintendon 'bisnesylivertaisuuteen'.
Avatar
#33 • • ville Guest


Nintendo myy viidelläkympillä tavaraa joka (ei millään pahalla) näyttää ja kuulostaa yhä kuustoistabittiseltä. Sonyllä taas on ollut selkeä linja sijoittaa PALJON ensin ja sit kerätä voitot pitkällä aikavälillä, tää voi vähän hämmentää, mut niin se on (Saman mallin on ottanut nyt MS käyttöön koska se toimii).



Niin, kohderyhmät eri konsoleilla on aika erilaisia ja se mikä sinusta tuntuu täysin älyttömältä tuntuu toisesta täysin järkevältä. Peleiltä ja pelaamiselta haetaan erilaisia asioita ja esim itseäni ei voisi psp vähempää kiinnostaa, kun taas ds on oikeesti kiva juttu.

En myöskään olisi niin vakuttunut tuosta että esim sijoitetaan paljon ja sitten kerätään voitot. Mikäköhän on ms tilanne xboxin kanssa nyt? ekaan versioon syydettiin rahaa kuin kaivoon ja lopputulos taisi olla tappiollinen? Toinen versio menossa ja käsittääkseni myynti ei ole sitä mitä pitäisi? Rautaa myydään tappiolla, se ei myy ja pelejä ei osteta tarpeeksi? Mikä tässä yhtälössä on se joka toimii? MS on yrittänyt jo aika monta vuotta...

Jos olen ymmärtänyt oikein esim japanissa konsolipelaaminen on saavuttanut huippunsa ja markkinat eivät enää ole kasvamassa. Pelit ovat yhä monimutkaisempia, vaativat yhä enemmän aikaa ja maksavat yhä enemmän. Samaan aikaan jengillä on aikaa entistä vähemmän ja rahoista kilpailee miljoona muutakin ajanvietettä. Vanhoja pelaajia poistuu eli konsoleita ei hakata siihen malliin kuin aikasemmin, mutta samaan aikaan toisessa päässä lapsia ei välttis saada innostumaan peleistä sillä tavalla kuin olisi tarkoitus.

Onko tällaisessa markkinatilanteessa fiksua sijoittaa paljon jos tiedossa on, että markkinat ovat tietyissä paikoissa lähellä saturaatiopistettä? Jos ja kun sijoittaa paljon ja toivoo keräävänsä rahat myöhemmin ainoa keino on saada fyrkat kasvaneesta markkinaosuudesta. Entäs kun näitä panostajia on kaksi? Molemmat syytävät rahaa koska "sitten joskus se palkitaan". Entäs jos voittajia onkin pitkällä tähtäimellä vain yksi?

Nintendon uusi konsoli tulee olemaan sekä lähestymistavaltaan, että markkinoinniltaan jotain täysin erilaista. Rautaa ei myydä tappiolla ja markkinaosuutta ei pyritä kasvattamaan perusteella "sitten joskus homma maksaa itsensä takaisin". Tarkoituksena on tehdä konsoli jonka kokee omakseen myös henkilöt, jotka eivät muuten konsolia ostaisi. Tällä tavalla pyritään laajentamaan asiakasryhmää paljon laajemmaksi kuin mitä ms tai sony tekevät.

Voisiko siten ajatella, että fiksua olisi nimenomaan myydä alusta asti rautaa ja softaa voitolla ja vielä niin, että asiakaskunta on perinteisiä konsolimarkkinoita suurempi? Eikö tämä kuulosta hieman loogisemmalta kuin myydä rautaa tappiolla yhä hankalammalle asiakasryhmälle, joka kenties ei olekaan valmis sijoittamaan softaan sellaisia määriä, että tulos nousisi kokonaan plussan puolelle?

Nintendon pelit voi olla ja tuleekin olemaan yhä vahvemmin eri näköisiä kuin ms tai sony. Voi hyvin olla (ja varmaan onkin), että jos niitä vertaa hd-tason konsoleihin nintedon grafiikka vaikuttaa jotain 16-bit tasoiselta. Mutta jos ja kun lafka tahkoaa niillä rahaa, potentiaalinen asiakasryhmä on yhä suurempi, merkkiuskollisuus korkea ja asiakkaat kokevat saavansa täysin ainutlaatuisia pelikokemuksia, niin eikö nintendo ole pelannut omat korttinsa aika pirun hyvin ....
Avatar
#34 • • Kumma Guest
Koomalle terveisiä ja Villelle juoruja heti kun saan oman nikkini taas käyttöön, tuli pieni kämmi e-mailia vaihtaessa...

T. Samus "16-bit" aka "32 768 colors"
Avatar
#35 • • diskreet Guest

Sonyllä taas on ollut selkeä linja sijoittaa PALJON ensin ja sit kerätä voitot pitkällä aikavälillä, tää voi vähän hämmentää, mut niin se on (Saman mallin on ottanut nyt MS käyttöön koska se toimii). Okei, on Sonyllakin silti ylihintaisia ne pelit, mutta huomattavasti tulee enemmän rahalle vastinetta -> isot pelitalot, musat ja videot etc.



haha, klassinen "rahaa on käytetty paljon, pelit ovat siis hyviä" -argumentti. tuttu mm. isojen levy-yhtiöiden logiikasta :D

jääkö siitä kuitenkaan käteen muuta kuin normi rivi-fps:iä joiden ainoa koukku on Uusi Makea Savuefekti (tm) tai joku mainosmielessä paskaksi ammuttu musta neliveto Vanhan edessä?

ovatko videopelit kulutustavaraa, joilla on "parasta ennen" -päiväys? onko jotenkin kiellettyä pelata vanhan näköisiä pelejä? saanko kirveestä jos vielä 3 vuoden päästä kehtaan pelata laitteella jonka resoluutio ei mahdollista pikkarien alta pullottavien pimppikarvojen yksityiskohtaista mallintamista?

mä pystyn jostain kumman syystä tänäkin päivänä katsomaan 90-luvulla tehtyjä elokuvia ja pelaamaan 90-luvulla tehtyjä pelejä, joinakin hetkinä jopa niin että nosteen aiheuttaa jokin aivan muu kuin nostalgia: sisällölliset seikat kuten esimerkiksi juonenkuljetus tai yllättävyys.

yllämainitut kaksi asiaa on jotain mitä mä en ole löytänyt suurimmasta osasta konsolipelejä enää vuosikausiin. jokaiselta alustalta löytyy näiden kannalta sekä hyviä ja huonoja pelejä, ja bisnesylivertainen tai ei, mun viisari värähtää jostain syystä eniten nintendon kohdalla. josta tässä threadissa oli muuten alunperin kyse, joten voitais pitää keskustelu siinä koska psp:lle on oma threadi ;)

tähän liittyen: http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=377789

"Studio sources have also revealed that Revolution SDKs sell for about $2,000, which is cheaper than a PSP SDK, let alone the Xbox 360 or PlayStation 3 ones. The lower price means that independent developers have a much better chance to create unique and innovative games without risking too much money."
Avatar
#36 • • Samus Aran Guest

Welcome to the future:

Nintendo on edelleen kolmesta suuresta ainoa, jonka pelijaokset on reippaasti plussan puolella, Sonyn ja MS:n vastaavat pyörivät jopa yli 100 miljoonaa dollaria miinuksella, kun samaan aikaan Nintendolla mennään kymmeniä miljoonia plussalla.



Kai nyt kun Nintendolla on ns. 'katteet kohdallaan'! Imo Nintendopelit näyttää ja tuntuu siltä et niiden hinta olis max 20e tänä päivänä. Tokihan sisältö on tärkein, mutta nyt puhuttiinkin rahasta.



Jätit pois vikan lauseen, puhuin markkinajohtajan imagon hinnasta (samalla kritisoiden MS:n ja Sonyn valitsemaa suuntaa peliteollisuudessa), en pelien katteesta tai muista sellaisista.

Mut mut, heitä pari esimerkkiä noista kuvauksies mukasista Nintendo-peleistä, katotaan ihan mielenkiinnosta mistä tossa on kyse.

Nintendo myy viidelläkympillä tavaraa joka (ei millään pahalla) näyttää ja kuulostaa yhä kuustoistabittiseltä. Sonyllä taas on ollut selkeä linja sijoittaa PALJON ensin ja sit kerätä voitot pitkällä aikavälillä, tää voi vähän hämmentää, mut niin se on (Saman mallin on ottanut nyt MS käyttöön koska se toimii).



Niin:

http://www.theinquirer.net/?article=26497

Neljä miljardia miinuksella ei ole pikkujuttu kellekään. Xbox teki vasta viime joulun turvin ensimmäiset voittonsa per vuosineljännes, tälle on turha odottaa jatkoa. 360 näyttää jatkavan samaa linjaa. Imo, koko pelialan tulevaisuutta ajatellen, MS ja Sony voisi käyttää varojaan ihan muihin asioihin. Tähän on tultu, kohta kupla puhkeaa. Kuten tuli aikaisemmin kirjotettua; kova hinta markkinajohtajan imagosta.


Okei, on Sonyllakin silti ylihintaisia ne pelit, mutta huomattavasti tulee enemmän rahalle vastinetta -> isot pelitalot, musat ja videot etc. Ja alusta-wise esim PSP:n osalta olen ollut 100% tyytyväinen jokaisesta centistä mitä sijoitin (vaikka onkin paljon kalliimpi). Pelit näyttää ja tuntuu vitun hyvältä, niitäkin saa köyhä waretettua ja oheisfeaturet pesee kyl kaikki mennen tullen.



;)

Mutjoo, nyt loppuu ranting... :) piti vaan puuttua tuohon Nintendon 'bisnesylivertaisuuteen'.



Ite puhuin tosiaan markkinajohtajan imagosta. Ja jos tosta puhutaan, niin fakta on, että Nintendo on edelleen ainoa joka tahkoaa peli- ja konsolijaoksellaan säännöllisesti plusmerkkistä rahaa.
Avatar
#37 • • Samus Aran Guest
gdc06_rev5.jpg

Uusimmat kuvat GDC:stä, Nintendon keynote torstai-iltana :)
Avatar
#38 • • Funkatronik Guest
That's not a gaming console, that's a space station!
Avatar
#39 • • Samus Aran Guest
Miyamoton pre-GDC haastattelu Guardianissa.

A lot of creators have lost the ability to create something new. But at Nintendo we are unique as we create new and innovative hardware. You don't always need big budgets. Look at Brain Training, which has been a great success and didn't cost much to create. One of my aims is to let game creators know that they shouldn't feel constricted by budget. If you have a good idea, we have the money.



Shigeru jälleen kerran asian ytimessä :)
Avatar
#40 • • Samus Aran Guest
Pandemic ja BioWare (mm. KOTOR) pääs testaamaan Revolutionia suljettujen ovien takana @GDC. Täällä haastis, alla valitut palat:


GS: Is either company making a Revolution game right now?

JR: We're enthralled with the platform just as much as we are with the 360 and PS3. Each of them have very different strengths that our games are going to play to. But we haven't announced any commitments yet.

GS: Do you perceive difficulties with the Revolution, as far as making games multi-platform?

JR: Well the Revolution is a very different platform, and we've actually just seen some things behind closed doors that are just mind-blowing. Very very exciting. They're doing something that's very different and unique. I agree that it's going to challenge the notion of just doing a port.

I don't think it's going to be as easy to take a product from one console to the Revolution, and so I think we are going to be looking to see how we can tailor our products to that platform. But we do that also with other platforms as well, it's just that the Revolution may challenge us even more.



:)