Nintendo Wii appreciation thread

709 posts, 36 pages, 134,973 views

Avatar
#1 • • JsL Guest
b_3.jpg
Infoja odotellessa.. :cool:
Avatar
#2 • • milo Guest

[img]...[/img]
Infoja odotellessa.. :cool:


Aamulehdessä oli jotain juttua. Mm. Nintendon pelejä 80-luvulta lähtien voi ladata ja pelata. :D
Avatar
#3 • • Daniel Braun Guest

Mm. Nintendon pelejä 80-luvulta lähtien voi ladata ja pelata. :D


OMG :hearts:
Pitäisköhän käydä hakemassa 8-bittinen mutsin luota parempaan talteen?
Vois fiilistellä ja palautella muistoja mm. SMB:llä & Blade of Steel peleillä :)

Toi on kyllä tsekkaamisen arvoinen laite jos noin on.
Jotenkin vaan mä en oo lämmenny Nintendon konsoleille sitten 8-bittisen.
Liian "ihqihqhappyhappy" meininkiä.
Mut noi vanhat on niin loistavia kuin olla ja voi...
Avatar
#4 • • Samus Aran Guest

"Our next console proves small in size but big on ideas.."



e3-2005-high-res-revolution-images-20050521094046768.jpg

Yllä valaisevampi kuva tosta prototyypistä, lopullinen versio tulee olemaan tuotakin pienempi kooltaan, myös design tulee kuulemma hioutumaan jonkun verran.

Nintendo president Satoru Iwata. On stage at Nintendo's pre-E3 2004 press conference, Iwata said:

"Different also defines our approach to our next home system. It won't simply be new or include new technologies. Better technology is good, but not enough. Today's consoles already offer fairly realistic expressions so simply beefing up the graphics will not let most of us see a difference. So what should a new machine do? Much more. An unprecedented gameplay experience. Something no other machine has delivered before.

"The definition for a new machine must be different. I want you to know that Nintendo is working on our next system and that system will create a gaming revolution. Internal development is underway.

"I could give you our technical specs, as I'd know you'd like that, but I won't for a simple reason: they really don't matter. The time when horsepower alone made all the difference is over.



DS:n ja Nintendon yleisen asenteen perusteella on lupa odotella todella mielenkiintoista hardware-julkistusta vuoden lopulla. Huhuja Revolutionin (työnimi) poikkeuksellisista ominaisuuksista on monenlaisia. Oikeestaan mitään tähän liittyvää ei oo vielä paljastettu, mutta tarkoin varjeltu ohjain tulee takuuvarmasti yllättämään ja antamaan selvää osviittaa mitä Nintendo kaavailee pelien tulevaisuuden suhteen. DS käy mainiosta esimerkistä.

We now know about the system's backward compatibility, built-in Wi-Fi, wireless controllers, and free online service, but little else. Iwata avoided giving out any significant technical specs on the Revolution, and he showed only a nonfunctional mock-up of the console.



Mielenkiinnolla odotellen :)
Avatar
#5 • • Edited Samus Aran Guest


"Nintendo has finished collating and formatting all 221 of its first-party NES, SNES and N64 titles, which will be offered to Revolution users via free download when new the hardware launches in 2006.

According to an article in the latest issue of Japanese games magazine Famitsu, Nintendo will definitely offer every first-party title it's ever published for its three pre-Cube consoles for free download from day one."



Famitsu on luotettava tietolähde, ja tämmönen istuu luontevasti Nintendon yleiseen politiikkaan...

Ei muuta ku :eek: :excellent: :hearts: ja :support:

----

EDIT:

ilmeisesti se ei nyt sittenkään ole ihan noin ruusuista, Gamesradar oli nähtävästi sekoillut käännöksen kanssa.

Babelfishin käännös tämänpäiväisestä Iwatan haastattelusta Famitsu.comissa:

"Though the baseless rumor flows in the internet that the virtual console download service is free, it is not scheduled to deliver it in free. Maybe download it (old games) as a privilege when consumers buy a new game, maybe download it by consistent of the campaign at limited time, variety methods will be used."



Hyvä homma anyways :)
Avatar
#6 • • phanatic Guest
Lainaus Konsolifin.net-foorumilta:

Nyt paljastui se suuri salaisuus ohjaimesta!

Interactive electronic game having gyroscopic output effect
Abstract: An electro-mechanical device for providing an input to a computer program and said computer program providing a tactile output through said electro-mechanical device to a user. More specifically, the present invention provides an electro-mechanical virtual sword game apparatus that receives positional information from sensors on the sword apparatus and the sword apparatus contains a propulsion gyrostat that under the control of a computer process may be topple to provide a torque on the housing of the sword apparatus that may be used to simulate the impact of sword blows.

Siinä ohjaimessa on todellakin gyroskooppi. Eikä mikä tahansa gyroskooppi. Kun aikaisemmissa gyropeleissä (Kirby Tilt n' Tumble, Wario Ware Twisted) gyroskooppia vain kallistettiin peliohjauksen saamiseksi aikaan, tässä järjestelmässä myös käyttäjä voi hallita ohjelmaa ohjaimen korkeuden avulla. Tämän innovaation lisäksi sillä on väliä kuinka kovaa ohjainta heilutellaan ja ohjain antaa vielä Force Feedbackin muodossa palautetta heiluttajalle pelissä tapahtuvien muutosten mukaan.

Eli mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Patentissa kuvataan Star Wars tyylistä miekkailupeliä ja miekkaohjainta (joka tuskin on Revon ohjaimen lopullinen muoto). Pelaajat heiluttelevat miekkojaan ja kun miekat osuvat toisiinssa ruudulla, ohjaimet saavat Force Feedbackkia asiaankuuluvalla tavalla. Tämä hidastaa pelaajan liikerataa, ja tekee miekkailusta "realistista". Ja sitten kun miekka osuus vaikkapa vihollisen lihaan, miekan liike hidastuu entisestään.

LÄHDE: USA:n patenttitoimisto
URL: http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-...ndo&RS=Nintendo

EDIT: Eli tämä patentti on, kuten joku varmaan lukikin, alunperin tarkoitettu miekkailupeliä varten. Mutta mikään laki ei estä sen käyttämistä tavallisissa ohjaimissa. On luultavaa että joku tarjosi Nintendolle jo vuonna 2000 (jolloin patentti kirjattiin) kyseistä ideaa, ja yhtiö osti sen. Idealle haettiin eilen virallinen patenttisuoja, joka luultavasti tarkoittaa sitä, että Nintendo halusi pantata ohjaimen ideaa niin kauan, etteivät kilpailijat voisi kopioida sitä patentin kuvauksen avulla. Tämän patentin tueksi tuli tänään myös gyroskoopin tarkkuutta ja koodirutiinia koskeva patentti.



Screw you Ps3 ja xbox360 :D
Avatar
#7 • • Samus Aran Guest
Jebs, tosta patentista on tosiaan ollut puhetta ja rumouria vuosien varrella lähes joka boardilla, tässä yks alkulähteistä:

http://www.engadget.com/entry/1234000380028623/

Katsotaan mitä tuleman pitää, todella mielenkiintoinen konsepti :)
Avatar
#8 • • ville Guest
ehkä mä vaan on puolueellinen, mut tää lähestymistapa iskee muhun aika toisella tavalla kun psIII:n tai xbox 360 vastaavat.

sellainen tossa on, että kotelo näyttää vähän muoviselta. Mut näkee sit luonnossa. Harjattu alumiini voisi olla kiva featuri (:

mut siis joo, tämä laite kotona: no todellakin, välittömästi
Avatar
#10 • • George Shield Guest
Lisää linkkejä: http://cube.ign.com/articles/651/651275p1.html

Tuo uusi ohjain vaikuttaa todella mielenkiintoiselta innovaatiolta.
"3D-hiiri", jonka ohjaus perustuu heiluttamiseen ja kääntämiseen antaa mahdollisuuksia täysin uudenlaisiin pelikokemuksiin. Voin kuvitella, että kalastus-demo on tuntunut erittäin aidolta, puhumattakaan ohjaimen käytöstä esim. miekkana!

Ainoa ongelma tässä lienee se, että miten pelaajat tähän suhtautuvat. Kuten tuossa IGN:n artikkelissakin mainittiin, Nintendo DS:n uusi lähestyminen pelaamiseen on jakanut mielipiteitä aika rankasti ja osaksi tämän takia sen menestys ei ole ollut toivotunlainen. Pelaajat ovat valitettavasti tottuneet perinteiseen pad-malliseen ohjaimeen, joka käytettävyydestään huolimatta on ehkä jo hieman aikansa elänyt keksintö.

Nostan hattua Nintendolle, joka vuodesta toiseen jaksaa haastaa pelaajia ajattelemaan laatikon ulkopuolelle tarjoamalla rohkeasti erilaisia pelikokemuksia.
Avatar
#11 • • ville Guest
niin nintendoa kun vaan voi olla ...

vähän aikaa ehdin jo ajatella, että xbox 360 voisi jopa löytää pukinkonttiin, mutta sitten tulee tämä :hah:

ihan sama vaikka PS3:ssa tai XBOX360:ssä olisi enemmän tehoa kuin deep bluessa, tällaisen lähestymistavan jälkeen kaikki muu vaan tuntuu aika vanhanaikaiselta ...


go nintendo :hearts:
Avatar
#13 • • Quu Guest
Paskaksihan se menee, kun pari kertaa pudottaa. Täytyy olla varovainen.
Avatar
#14 • • vartio Guest
kappas, ankkapyssy
Avatar
#15 • • phanatic Guest

Paskaksihan se menee, kun pari kertaa pudottaa. Täytyy olla varovainen.



Toisin kuin nykyisten padien kanssa?

Mutta hitto en malta odottaa Revolutionia, toi ohjain on ehkä siistein innovaatio konsolialalla ikinä!

http://cube.ign.com/articles/651/651224p1.html
Tuolla selitetään aika kattavasti mitä kaikkia mahdollisuuksia uusi ohjain tarjoaa.
Avatar
#16 • • Quu Guest

Paskaksihan se menee, kun pari kertaa pudottaa. Täytyy olla varovainen.



Toisin kuin nykyisten padien kanssa?



Tarkoitan, että juuri tuo gyro on se heikko kohta.

Mutta eihän me kännyköitäkään kovinkaan usein tiputella.
Avatar
#17 • • salaisinko Guest
Aih saakeli on tiukan näköinen vehje. varsinkin kun tuossa vielä n +1 muuta vempaita ton miekkatsydeemin lisäksi.

Innolla odotan tuosta hieman enemmän infoa :)
Avatar
#18 • • Samus Aran Guest
Welcome to the future:

11268424833t.jpg

:cool:

Helvetin hyvää menoa, just niinku saatto odottaa. Nyt tuli ekat kunnon väreet tulevaa konsolisukupolvea ajatellen. Tässä viel linkki sivulle, josta helppo striimaus koko Iwatan keynote -puheeseen ja ohjaimen julkistamiseen @ TGS05. Ohjaimen kestävyyden spekuloinnista sen verran, et jos kelaa koko firman historiaa, tätä päivää ja kaikkea siltä väliltä, niin epäilyt jostain muusta kuin poikkeuksellisen kestävästä kamasta on vähän kaukaa haettuja.

Btw. tähän väliin yleisesti asiaan liittyvä, mut usein vähälle huomiolle jäävä infopläjäys:

Nintendo on edelleen kolmesta suuresta ainoa, jonka pelijaokset on reippaasti plussan puolella, Sonyn ja MS:n vastaavat pyörivät jopa yli 100 miljoonaa dollaria miinuksella, kun samaan aikaan Nintendolla mennään kymmeniä miljoonia plussalla. Markkinajohtajan imagolla on kova hinta, nooh, jokainen käyttää rahansa miten haluaa ;P.

Mut joo, nyt odottelemaan!

:heart:
Avatar
#19 • • Samus Aran Guest
Jätänpä sittenki tän vastauksen tänne:

Kuten tuossa IGN:n artikkelissakin mainittiin, Nintendo DS:n uusi lähestyminen pelaamiseen on jakanut mielipiteitä aika rankasti ja osaksi tämän takia sen menestys ei ole ollut toivotunlainen.



Sorry pilknus:sta George, mut tälläsiin "vääristymiin" on kyl jaksettava puuttua päivästä toiseen :)

Eli faktat kuntoon. Ite päivittelen silloin tällöin muutamallekin saitille eri alustojen viikottaisia myyntilukuja, joten täältä suunnasta tulee vetoapua jos ei muuten löydy. Kannattaa muistaa, että jo muutaman kuukauden markkinoilla olon jälkeen Iso N "joutui" nostamaan DS:n jo alkujaankin massiivisia (maailmanlaajuisia) myyntiarvioita reippaalla kädellä - ts. kysyntä yllätti jopa firman omat ennakkoarviot. Yksityiskohtaisempaa statistiikkaa esim. Game Sciencen saitilta.

Ei muuten, mut joskus vähän nyppii se, että todelliset eteenpäin ajattelijat jää tietyllä tavalla taka-alalle ja saa tietyissä piireissä (suuret massat) "ei niin mairittelevan" maineen imo ihan turhan tähden...
Avatar
#20 • • Samus Aran Guest
skin02.jpg

Huhhuh, kohtuullisen tyylikäs fanituotos, pakko kai väsää ite joku tollanen, ellei muuten mahdollista..

:cool:

:heart:

Ja tossa viel linkki Wired-lehden toimittajan (nimim. Kobun Heat) kokemuksiin ohjaimesta. Ko. heppu oli siis yks niistä harvoista, jotka pääs testaamaan prototyyppiä toiminnassa. Muutama varsin mielenkiintoinen kommentti, vaikuttaa erittäin pätevältä indeed..

meholdingrev5rk.jpg