Loopy - Saunaproge2

27 posts, 2 pages, 2,974 views

Avatar
#1 • • Edited Loopy Guest
Edellisen Saunaprogesetin linjoilla mennään.
Suomalaisia progetuottajia löytyy kuin sieniä sateella.
Tässä setissä esillä seuraavat artistit
(in alphabetical order):
Allende
Caamos
Moonstruck
North Vibes
Sheep
Tearrain
Xenuine

Tracklist vilahtaa tähän topikkiin totuttuun tapaan muutaman palautteen jälkeen.

Caamos - Techspression
Moonstruck - Bodyshock
Xenuine - Suddenly
Allende - Still Remember
Sheep - Lmio
Moonstruck - Further
Tearrain - Frozen Flow
Allende - Retrograde
Tearrain - The Fade
Caamos - Do
North Vibes - Child



Lataa: Loopy - Saunaproge2

61:46 Min / 83 Mt / mp3 / 192 kbps / Stereo

Servutilasta lähtee jättikiitos Mikelle.
Avatar
#3 • • a98 Guest
jep hyvin toimi tässä aamuiltapäivä vaihteessa..
rauhallista mutta rullaavaa soundii.. paljo tuttuja (liianki tuttuja) ja muutama uus tuttavuus... caamoksen veisut toimii kyl omaperäsillä jutuillaan hienosti ja antin (moonstruck) soundia olin tunnistavani ainaki kaks kertaa.
eka volume tästä kuitenki tais maistua vähän paremmin kuin tämä. mut kivaa kuunneltavaa :)
Avatar
#4 • • Tearrain Guest
Jees tosi toimivaa settiä, pari huonoa vaihtoa mut ei se fiilistä latistanu.
Toinen biisi oli loistava :hearts:
Eipä oo muuta dissattavaa, jatka samaan malliin
:happyroll:
Avatar
#5 • • Kosmonaut Guest
1. T-U-N-E!!! Älytön biisi!
2. Ihan ok..toimis bileissä ehkä paremmin.
3. Aika tylsä, melodia on aika rasittava.. :)
4. Kaunis, soittaisin itsekin :)
5. Sheep <3 Mikäs tämän biisin nimi on? Megalokin avausbiisi, kerrassaan loistava! Tuo melodia... <3
6. Ihan ok..ei ärsytä muttei oikein kolahdakaan.
7. kts. nelosbiisi
8. Toimii
9. Toimii myös :)
10.Aika menevä biisi, toimis lattialla aika hyvin
11.Kaunis, soittaisin itsekin. Kiva lopetusbiisi :)

Itse en olis biisejä laittanut ihan tohon järjestykseen, mutta tän miksauksen tarkoitus ei varmaan ollutkaan tarjota mitään huikeaa "matkaa" vaan promota suomalaisia tuottajia..oli kiva kuunnella, biisilistan ku vielä sais :)
Avatar
#6 • • okiru Guest
Kyllä tuntuu Suomessa olevan laatutuottajia pilvin pimein. Seassa tiukkaa shittii, joista parhaimpina loistaa Akin sanoja mukaillen ensimmäinen raita (Caamos - Techspression), Allende - Retrograde (8.) ja Tearrain - The Fade (9.). Vikaks raidaks oisin kuvitellu esim. Kris O'Neil - Snowflakes (Allende Remix) toimineen upeasti ja olleen T3h osoitus siitä kuinka tasokkaaseen kamaan jengi kykenee. <3

Osassa on jotain tweekkailun varaa (esim. 10. raita jossa kick drum ei jotenkin mee rytmityksen kannalta ihan napakasti kohdakkain = töksähtää omaan korvaan ikävästi). Mut enivei potentiaali löytyy jok'ikisessä. :)

Miksaus oli paikoin hakusessa, mutta olen samaa mieltä siinä, että mielenkiinto kohdistuu promottavina oleviin suomalaisartisteihin.

Nice 1 Loopy, keep it up :)
Avatar
#7 • • Loopy Guest
Tuosta tekniikasta on tullut mainintoja - sanotaan vaikka näin, että jos olisin soittanut nauhalle tuoreimmat Electronic Elementsin biisit, niin tämä setti ei olisi jakoon lähtenyt. ;)

Ihan tyytyväinen en siis tekniikkan itsekään ole. Toisaalta kuten tuossa ootte jo hoksanneetkin, tarkoitus (mielestäni) pyhittää tässä kohtaa keinot. Tarkoituksena on jälleen kerran boostata kotimaista musaa.

Aki, jotkut tahot arvostelivat edellisen setin biisijärjestystä. Koitin tällä kertaa vähän ei-niin-tyypillistä-rakennetta - jos vaikka olisi saanut enemmän vaihtelua aikaiseksi.

Jos olisin jatkanut alun synkistelyä, niin olisiko se sittenkään ollut enää järkevää..?


Pihtaan tracklistiä vielä hetken aikaa. En halua aiheuttaa purismia paljastamalla mitä biisejä on soitettu aiemmin ja minkäkin DJ:n toimesta.

Tiedätte kyllä ;)

Mut salapoliisityötä pystyy harrastamaan myös noiden jo paljastettujen artistien perusteella. :D


Mut palautteet ovat edelleen <3
Avatar
#8 • • a98 Guest
no koitetaans spottailla..

01 caamos - techspression
02 moonstruck - bodyshock
03 id
04 allende - still remember
05 id
06 uutta moonstruckia?
07 id
08 allende - retrograde
09 tearrain - the fade
10 caamos - do (what you want to me)
11 north vibes - child
Avatar
#9 • • Kosmonaut Guest


Aki, jotkut tahot arvostelivat edellisen setin biisijärjestystä. Koitin tällä kertaa vähän ei-niin-tyypillistä-rakennetta - jos vaikka olisi saanut enemmän vaihtelua aikaiseksi.



Tällaiset miksaukset ovat aina vähän pahoja rakenteen kannalta - jos on jo ennalta katsonut kaikki biisit mitä soittaa, niin silloinhan on vähän pakko tinkiä, ellei hullun tuurilla mukaan satu hyviä aasinsiltabiisejä tai välibiisejä. Itsellä ainakin käy usein niin että kun alkaa vain soittamaan, miksaus venyy ainakin parin tunnin kieppeille ja ne biisit mitkä ajatteli soittavan jäävätkin ulkopuolelle, ja se ei kyllä tämän miksauksen luonteelle sopisi :) En kyllä osaa sanoa mihin järjestykseen olisin itse nuo biisit läiskinyt, kun olen vain kerran kuunnellut. Luultavasti täysin epäloogisesti ja yhteensopimattomasti :hah:

Kolmososaa odotellessa :hearts:
Avatar
#10 • • Loopy Guest

no koitetaans spottailla..


Nappiin so far.

06 uutta moonstruckia?


Jep, raidan nimi on Further



En kyllä osaa sanoa mihin järjestykseen olisin itse nuo biisit läiskinyt, kun olen vain kerran kuunnellut. Luultavasti täysin epäloogisesti ja yhteensopimattomasti :hah:


Kuuntelepa uudemman kerran. Oma ensimmäinen fiilis oli, että raidat 8 ja 9 olisi pitänyt soittaa toisinpäin. Samoin Caamoksen Don soittaminen Tearrainin leijailun jälkeen hirvitti etukäteen.

Toivottavasti noi nyt toimii ees jonkin mielestä.

Kolmososaa odotellessa :hearts:


Jo jopas.
:heart:
Avatar
#11 • • Caamos Guest
Haluaisin omasta puolestani kiittää positiivisista kommenteista koskien mun biisejä.
Hienoa jos jengille maistuu.
Tehään lisää samaa.

Kiitos myös Loopylle, aika hyvää "shittiä" noin yleisesti koko mix.

p.s. onko mun korvissa vikaa vai onko levyt pomppinu miksatessa tms kun ainakin omat tuotokset pätkii hiukan...? joku tuossa kommentoikin 10.biisin basarin synkkaa, se menee nimittäin oikeesti kohdillaan..outoa.

p.p.s. seliseli :)
Avatar
#12 • • ShapeShifter Guest
1: ajaa kivasti asiansa, mutta jotaín jäi puuttumaan. ...tai no...hyvä se on. huilut r0x0r0i:D
2: ei ollenkaan huono, mut ei niitä parhaitakaan..tuntuu jäävän junnaamaan
3: vähän kuiva jotenkii
4: :heart: tää rokkaa :heart:
5: menee vähän hempeäks, mut ei ollenkaan huono, hento soundi
6: iha jees, ei silviisii säväyttävä
7: muuten hyvä, siitä vaan puuttuu joku mitä jäädä kuuntelemaan (melodia? :D )
8: wörkkii aika kivasti, ei vaan biisi omaan makuun
9: mno joo...hiukan hengetöntä
10: menee jo melkeen teknoiluks :hah:
11: hyvä lopetuskipale

Kaikenkaikkiaan pääasiassa hyviä kipaleita..toki nää o kaikki mun imhoja eli ei kannata ottaa kovin vakavasti :cool:

Villeltä vähän koppotikoppoti, mut eihän nuita aina voi onnistua. Muuten ihan mukava ralli progeksi :)
Avatar
#13 • • Loopy Guest

p.s. onko mun korvissa vikaa vai onko levyt pomppinu miksatessa tms kun ainakin omat tuotokset pätkii hiukan...? joku tuossa kommentoikin 10.biisin basarin synkkaa, se menee nimittäin oikeesti kohdillaan..outoa.


Kyseessä taitaa olla se outo rakenne, josta aiemmin sulle mainitsinkin. Yleensä ei noi CD:t ole ihan hirveesti pomppineet ;)

Kiitokset ihan jokaiselle palautetta tähän mennessä antaneelle. Lisää palautetta otetaan toki vastaan :)
Ja niistä laukoistakin saa piikittää, ellei muuta sanottavaa ole.

Tracklist lisätty ekaan postaukseen.
Avatar
#14 • • miikkaL Guest
Toimii!! Myöhemmin (jos muistan) lisäkommenttia.. :)

Caamos - Techspression
Muuten hyvä, mutta en digannu vokaaleista, liian päälleliimatun kuuloiset
ja epävireiset. Muuten kyllä toimii!

Moonstruck - Bodyshock
Tästä en kauheesti digannut, tuotanto ei ehkä nouse ihan samalle tasolle
kun muissa.. Eli siis en tykännyt oikein saundivalinnoista, vähän liian
simppeleitä mun makuun. Melodia oli hyvä.

Xenuine - Suddenly
Vähän sama vika kuin edellisessä. Ei valitettavasti jää oikein mieleen.

Allende - Still Remember
Todella kaunista :heart: Loistavaa a98! Mixin paras biisi

Sheep - Lmio
Hyvä bassline, tosi hyvältä saundaa muutenkin. Makee tunnelma.

Moonstruck - Further
Vähän omituinen hyppäys kahdesta edellisestä tähän biisiin, kauheen
kovalta tuntui siirto kun pari edellistä oli sen verran pehmeitä biisejä.
Kuulostaa sen vuoksi ehkä hieman tönköltä.

Tearrain - Frozen Flow
Tää taas toimii ihan eritavalla kuin edellinen. Kaunis. Tosin naksuva liidi
haittaa mua varsinkin kun nakse on myös delayssa.

Allende - Retrograde
Tää oli taas tällainen yllätyshyppäys rennosta vähän rankempaan. Olisin
ehkä ite niputtanut nää kovempisaundiset loppuun, mutta mitä mä mixin
koostamisesta tiedän :) Loistava biisihän tämä on kyllä.

Tearrain - The Fade
Tää ei uppoa niin hyvin kuin tearrainin muut, mutta laadukas biisi, ja
kaunis melodia.

Caamos - Do
Tän olisin niputtanut noiden muutaman muun "rankemman" biisin kanssa
loppupäähän, tearrainin jälkeen kuulostaa taas liian kovalta :) Muuten
menee sarjaan "ok" mutta kauhee toi voksusample.

North Vibes - Child
"Ihan ok".
Avatar
#15 • • dpdrm Guest
Aika kiva miksaus. :)

Mulle uusista tuttavuuksista toi Caamoksen 'Techspression' on kyl ihan ykkönen. :heart:
Avatar
#16 • • Djinni Guest
Onko osuus 5:58 - 8:02 ykkös- vai kakkosbiisiä ?

Rokkasi nimittäin urakalla !
Avatar
#17 • • Loopy Guest

Onko osuus 5:58 - 8:02 ykkös- vai kakkosbiisiä ?

Rokkasi nimittäin urakalla !

:heart:

Kakkosbiisihän tuo: Moonstruck - Further
Avatar
#18 • • Djinni Guest
Tuskin nyt sentään Further jonka pitäis tulla vasta kuudentena... tarkoitit varmaan Bodyshockia.

Melkoisia harvinaisuuksia muuten olet settiisi kerännyt, googlettamallakaan ei löytynyt kun viittauksia tähän viestiketjuun, ja siksi biisien tunnistaminenkin on hankalaa. Onko tää jotain suomalaista shittiä (siis hyvää sellaista) vai mitä (anteeksi tietämättömyyteni) ?

Omasta mielestäni helvetin hyviä pätkiä ovat mm:
Jo mainittu Bodyshock
27:15 - 34:30 (Moonstruck - Further ???)
40:42 - 46:05 (Allende - Retrograde ???)
47:00 - 52:30 (Tearrain - The Fade ???)
...sekä päätösbiisi North Vibes - Child

Cueshit olis nasta juttu mutta se lienee liikaa toivottu...

Mutta joo, siis setti maistui, vaikka tietty kaikki biisit ei napanneetkaan. Tuossa noi mistä itse kovasti pidin.
Avatar
#19 • • Loopy Guest

Tuskin nyt sentään Further jonka pitäis tulla vasta kuudentena... tarkoitit varmaan Bodyshockia.


Näinpä pitikin sanomani - muisti petti.

Melkoisia harvinaisuuksia muuten olet settiisi kerännyt, googlettamallakaan ei löytynyt kun viittauksia tähän viestiketjuun, ja siksi biisien tunnistaminenkin on hankalaa. Onko tää jotain suomalaista shittiä (siis hyvää sellaista) vai mitä (anteeksi tietämättömyyteni) ?


Harvinaisuuksia ja harvinaisuuksia. Osa kappaleista on ollut tai on yhä yleisessä jaossa joko Platinumin tai Klubituksen Demo tracks -osiossa tai sitten kappaleet ovat Mikseri.netistä bongattuja.

Toki osa biiseistä on saatu suoraan kyseisiltä tuottajilta itseltään. Muutama noista biiseistä on kuitenkin saatu signattua ja ovat ilmeisesti tulossa julkaisuun hyvinkin pian ;)


Omasta mielestäni helvetin hyviä pätkiä ovat mm:
Jo mainittu Bodyshock
27:15 - 34:30 (Moonstruck - Further ???)
40:42 - 46:05 (Allende - Retrograde ???)
47:00 - 52:30 (Tearrain - The Fade ???)
...sekä päätösbiisi North Vibes - Child


Joo, nämä meni oikein


Cueshit olis nasta juttu mutta se lienee liikaa toivottu...


On se sikäli liikaa pyydetty, etten osaa sellaista tehdä. Muuten kyllä.

Jos esmes Aki tekee tuollaisen, niin sen saa mieluusti postata tähän jatkeeksi. :)


Mutta joo, siis setti maistui, vaikka tietty kaikki biisit ei napanneetkaan. Tuossa noi mistä itse kovasti pidin.


Kiitos. Artistit kiittänevät varmasti myös :D
Avatar
#20 • • Kosmonaut Guest
Jep, väsäsin nyt nopeesti cuen tähän. Noi vbr-tiedostot on sikäli pahoja, että mutu-tuntumalta sanottuna aika näyttää koko ajan eri lukemia, kun vaikka jotain kohtaa höylää edestakaisin niin huomaa että kyseinen kohta onkin yhtäkkiä esim. kaksi sekuntia ennen kuin viime kerralla? ..Mutta toivottavasti nuo biisien aloitusajat ovat edes suunnilleen siellä missä pitäisi :excellent:

PERFORMER "Loopy"
TITLE "Saunaproge2"
FILE "loopy - saunaproge2.mp3" MP3
TRACK 01 AUDIO
PERFORMER "Caamos"
TITLE "Techspression"
INDEX 01 0:00:00
TRACK 02 AUDIO
PERFORMER "Moonstruck"
TITLE "Bodyshock"
INDEX 01 6:17:00
TRACK 03 AUDIO
PERFORMER "Xenuine"
TITLE "Suddenly"
INDEX 01 12:10:00
TRACK 04 AUDIO
PERFORMER "Allende"
TITLE "Still Remember"
INDEX 01 17:12:00
TRACK 05 AUDIO
PERFORMER "Sheep"
TITLE "Lmio"
INDEX 01 23:04:00
TRACK 06 AUDIO
PERFORMER "Moonstruck"
TITLE "Further"
INDEX 01 28:06:00
TRACK 07 AUDIO
PERFORMER "Tearrain"
TITLE "Frozen Flow"
INDEX 01 34:56:00
TRACK 08 AUDIO
PERFORMER "Allende"
TITLE "Retrograde"
INDEX 01 40:44:00
TRACK 09 AUDIO
PERFORMER "Tearrain"
TITLE "The Fade"
INDEX 01 46:29:00
TRACK 10 AUDIO
PERFORMER "Caamos"
TITLE "Do"
INDEX 01 53:03:00
TRACK 11 AUDIO
PERFORMER "North Vibes"
TITLE "Child"
INDEX 01 57:10:00

Siitä rakenteesta, nyt näin pikakelattuna alku kuulosti varsin toimivalta, parin rankemman biisin välissä Suddenly toimii hienosti ns. siirtymäbiisinä kevyempiin, leijaileviin biiseihin. Noi rankemmat biisit keskeltä (Further, Retrograde) oisin sijoittanut Tearrainien jälkeen, ja Caamoksen Do olisi näin ollut kivalla kilinkolin-soundilla "oikeassa" ympäristössä. Child toimiikin sitten hienosti lopetusbiisinä, jää kiva maku suuhun :) Mutta nämä ovat vain mun hätäisesti koottuja ajatuksia, itse tykkään rakennella progesettejä niin, että ne kasvavat loppua kohti tai että piikkikohta on alussa ja lopussa, tai sitten niin että rakentaa tylsemmillä biiseillä tilaa sille kovalle biisille, joka kuulostaa sitten vielä paremmalta. Se ei tässä miksauksessa kyllä ees onnistuis, sillä montaa tylsimystä ei löydy :heart:

Toivottavasti joku sai selvää tästä postauksesta, koira vinkuu tuossa vieressä, pitäis lähteä kipinkapin ulos :D