Soittimet "Raven" Tekemiseen?

42 posts, 3 pages, 7,706 views

Avatar
#1 • • Jamppis13 Guest
Altern8 on alkanut kiinnostaa ja sitä kutsutaan "raveksi" (isot jyskyävät bassot, isot jyskyävät hooverit ja isot jyskyävät stadiumit), jos joku tietää juuri hyvän/hyviä soittimia niin pistä tähän topicciin :)
Avatar
#2 • • Jamppis13 Guest
http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html Tuolta ääni näytteitä. Menkää ensin hardcoreen ja sieltä etsikää RAVE!!!

Ps. U96:sen Das Boot on Ravea
Pss. Samoin Altern8:ten Activ8
Avatar
#3 • • Daniel Braun Guest
\o/
Jesh.
Ollaan saatu joukkoomme uus digital beat :D

Oikeesti.
Etkös sie voi pysyä yhdesä topicissa?

Ootkos ikuna kuullu sanaa oma-aloitteisuus?
Tuota kutsumaasi "ravea" voi hyvinkin tehdä niillä samoilla softilla ja laitteilla millä montaa muutakin konemusiikin alalajia voi tehdä.
Ei ole mitään "tää on vaan tän tyylisuunnan juttuun tarkoitettu soitin" ;)
Mitenkään dissaamatta, mutta oletkos edes millääntavoin tietoinen siitä miten konemusiikka voi tehdä?
Kokeile vaik säätää sittä warettamallasi fruityllä.
Kyllä se siitä lähtee...

Ei ole olemassakaan mitään "soitinta" joka nappia painamalla tekis just tietyn tyylisuunnan musiikkia.
Olis kiva tietää mitä sä haet kun etsit noita "soittimia" :confused:
Avatar
#4 • • Jussi Lius Guest
Heh.. ehkä kaverilla tosiaan on jotain hampaan kolos.. ja tarvis sitä 'poskihoitoa'. :D
Avatar
#6 • • bulk Guest

isot jyskyävät bassot, isot jyskyävät hooverit ja isot jyskyävät stadiumit



Hanki:

*Juno 106
*909
*>50kw PA
*stadion
Avatar
#7 • • Jamppis13 Guest

Hanki:

*Juno 106
*909
*>50kw PA
*stadion

bulk oli ainut joka laittoi oikeeta viestiä :angry:

Oikeesti.
Etkös sie voi pysyä yhdesä topicissa?

En! :excellent:
Avatar
#8 • • master bator Guest

isot jyskyävät bassot, isot jyskyävät hooverit ja isot jyskyävät stadiumit



Hanki:

*Juno 106
*909
*>50kw PA
*stadion



:king:


Jamppis hei... Oikeesti... Ei näin...
Avatar
#9 • • Jamppis13 Guest

:king:


Jamppis hei... Oikeesti... Ei näin...

Jaa miten? Tälläinkö :king:
Caro²

Posts: 5,301

#10 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Ps. U96:sen Das Boot on Ravea



ja mie olen puhdasta hard corea. Pehmeä ulkoa, mutta ydin on kova..
Avatar
#11 • • Daniel Braun Guest

Hanki:

*Juno 106
*909
*>50kw PA
*stadion

bulk oli ainut joka laittoi oikeeta viestiä :angry:


Tajusitkohan Bulk:in pointtia tuossa viestissä ;)


ja mie olen puhdasta hard corea. Pehmeä ulkoa, mutta ydin on kova..


:D
Avatar
#12 • • R24 Guest
Roland Alpha Juno on THE Hoover syna. Sillä on tehty iso osa RAVEsta.
Avatar
#13 • • osenoko Guest

isot jyskyävät bassot, isot jyskyävät hooverit ja isot jyskyävät stadiumit



Hanki:

*Juno 106
*909
*>50kw PA
*stadion



Altern8 -soundi on hyvin samplepohjaista, ei tainnut 909 juurikaan olla Markilla ja Chrisillä käytössä.

Biitit jostain retrosamplerista (esim. Roland W-30 / E-Mu SP-1200 / Akai MPC-60 / S1000) alhaisella bit- ja sampleratella, beissit jostain retroanalogisynasta. En tiedä mitä vehkeitä Altern8 eksaktisti käytti mutta esim. Evapor8 tai Infiltrate 202 beissit ei kuulosta Junolta. Hooverit taas oli enemmän beneluxpoikien ja Beltramin osastoa.

Mutjoo, kannattaa varmaankin sijoittaa alkuun johonkin vähän modernimpaan laitekantaan ja katsoa mihin suuntaan kiinnostus lähtee kehittymään - kyllä tuollaista retrosoundia saa tän päivän audiosekkareillakin ihan kivasti väännettyä kunhan tietää hieman perusteita ja osaa sukeltaa sinne sliipattujen presettien taa.
Avatar
#14 • • osenoko Guest

Roland Alpha Juno on THE Hoover syna. Sillä on tehty iso osa RAVEsta.



Jeh! :excellent: Onkos muuten olemassa mitään softasynaa joka hanskais ton hooversoundin? Sehän on loppupeleissa aika erikoinen, kuulostaa jotenkin niin läskin analogiselta mutta onkin todellisuudessa DCO + DCF jollain ihme waveformilla johon ei VCO kykene.
Avatar
#15 • • gerry Guest
Tyhjä peskukone ja sinne muutama kivi... johan alkaa hooceemättöä tulemaan:)
Avatar
#16 • • Daniel Braun Guest

Tyhjä peskukone ja sinne muutama kivi... johan alkaa hooceemättöä tulemaan:)


Toi oli kuule nyt pesukoneteknon teko-ohje... ;)

Tosiaankin toi:
juno 106
tr 909
+ kolkki
+ niin perkeleesti säröä
Osasto tois sen autentisen soundin.

Jamppis13->
Mut kuten sanoin, kyllä sillä Fruitylläkin alkuun pääset...
Varsinkin jos budjettisi on edelleen se 200,-
Avatar
#17 • • bulk Guest

Mutjoo, kannattaa varmaankin sijoittaa alkuun johonkin vähän modernimpaan laitekantaan ja katsoa mihin suuntaan kiinnostus lähtee kehittymään - kyllä tuollaista retrosoundia saa tän päivän audiosekkareillakin ihan kivasti väännettyä kunhan tietää hieman perusteita ja osaa sukeltaa sinne sliipattujen presettien taa.



Juu toi mun ehdotuslista ei ollut just muuta kuin läppä, jonka varmaan kyllä kaikki tajusikin. :)

Ei ne synat sitä ravea tee, ne on vaan ja möllöttää niin kauan, kunnes niillä tekee jotain. Ja rave käsitteenä on mun mielestä ensinnäkin väljä ja epätarkka ja vielä kulahtanut.

Tota 90-luvun elektronista saundia saa nykyään aikaiseksi hyvin monella laitteella ja hyvin erilaisin keinoin ja samplejakin on niin iisi löytää nykyään, että kokeilemaan vaan. Ja jos on liikaa täkyä taskussa, niin siitä vaan sitten alkuperäiselle X0X-linjalle höystettynä (alpha)junoilla.
Avatar
#18 • • Jamppis13 Guest
Olen retro tyyppiä joten XOXit jyrää!!! :hearts:
Avatar
#19 • • Daniel Braun Guest

Olen retro tyyppiä joten XOXit jyrää!!! :hearts:


:scared:
Jos nimimerkistäsi on tulkittavissa, niin sä et oo edes syntyny silloin kun X0X sarjalaiset ovat tulleet markkinoille... ;)
Avatar
#20 • • osenoko Guest

Juu toi mun ehdotuslista ei ollut just muuta kuin läppä, jonka varmaan kyllä kaikki tajusikin. :)



Jeh, aattelinpa vaan antaa Jamppikselle ihan asiallisenkin vastausvaihtoedon :)

Olen retro tyyppiä joten XOXit jyrää!!!



Sitten eikun rahaa säästämään, noista vehkeistä kun huudetaan aikamoista hintaa tänäpäivänä : esim. TB-303 >800e, TR-909 >800e, MC-202 >400e, jne. plus muut studiovehkeet.