DJ-toiminta loppuu Turun Diivassa

38 posts, 2 pages, 3,634 views

Avatar
#1 • • Juksu Guest
Käsittämättömän tapahtumasarjan pääpiirteitä ja seurauksia sisältävä teksti alkakoon...

Olin eilen tuuraamassa illan maestroa (Vertigo) diivassa, kuten olen tähän päivään mennessäkin tehnyt useita kertoja, lähinnä näin keskiviikkoisin. Ilta oli normaali, Ihmisiä baarissa työntekijöiden (baarimikko ja satunnainen blokkari yläkerran opiskelijahelvetin puolelta), portsarin ja muutaman oman ystäväni lisäksi ei juuri ollut. Ilta ei eronnut mitenkään lukuisista muista samanlaisista keskiviikoista, joita on läpi klaarattu tässä viimeisen puolen vuoden aikana.

Ei niin fiksuna ideana toiminut jazztupakka (kyllä, CANNABISSÄTKÄ) ja tämän haiseminen baarin alueella, (tässä vaiheessa lähinnä siellä dj-kopin välittömässä läheisyydessä) aikaansai valppaan portieerin ja ravintolapäällikön yhteistyönä sireenittömän, väkivallattoman, mutta erittäin tehokkaan siviilipidätyksen. Puoliksi poltettu, levylaukkuun matkalla ollut tumpin jämä jäi tarkkasilmäisen portsarin silmiin, siirtyi nopeasti käteen...

Tässä vaiheessa tiesin sen että kunniankukko minulle ei laula. Menin juttelemaan portieerin ja ilmeisesti siinä vaiheessa vielä tuntemattomaksi jääneen ravintolapäällikön kanssa, jotka ilmoittivat minulle asian laidan: laita tavarasi lähtövalmiiksi, puet vaatteet yllesi ja lähdet ulos. Tämä oli ilmiselvää minulle, tiesin toimineeni väärin. Samaan hengenvetoon ravintolapäällikkö kuitenkin tokaisi minulle, että dj-pöydän läheisyydessä istuneet nimeämättömät henkilöt lähtevät samalla ovenavauksella kanssani ulos rakennuksesta. Ääneen ihmettelin tätä ratkaisua, sanoin että miehillä ei ole mitään osaa eikä arpaa asian suhteen, tämä ei auttanut. Selitin asian ystävilleni, pahoittelin tilannetta, asiat otettiin vastaan rauhallisuudella. Erään seurueen hermokontrolli ilmeisesti petti, hän oli jäänyt jälkeeni vielä puimaan asiaa ja omaa poistumiskomennustaan paikalta kummastelemaan.

Tämä kaikki tapahtui noin klo 2:55 aamuyöstä. Ilmoitin asiasta välittömästi illan ohjelmavastaavalle, Vertigolle, jonka kanssa sovimme miten jatkamme. Sain ravintolapäällikön yhteystiedot ja lähdin selvittämään asiaa ja esittämään vielä kerran nöyrimpiä anteeksipyyntöjäni tapahtuneesta. Puheluni aikana kävi selväksi (asia jonka jo tiesin) että olin toiminut väärin. Minulla ei ole enää asiaa kyseiseen ravintolaan, tämäkin oli selväksi tehty minulle aikasemmin yöllä ravintolan sisätiloissa. Asia, joka kuitenkin jäi minua vaivaamaan, ja josta seuraavaksi aion hieman ääneen lausua ajatuksia on asia jonka ravintolapäällikkö kertoi minulle puhelun jatkuessa: "Koska sinä olet tehnyt virheen, Saku (Vertigo) saa myös kenkää!"

Olin äimän käkenä, ihmettelin puhelimeen miehelle tämän päätöstä, joka tapahtui keskellä yötä (varmasti pitkän ja vittumaisen päivän jälkeen jonka kruunasi turkulainen idiootti hallussapitämällä laittomuuksia hänen päälliköimässään tilassa) Sakun tästä tietämättä. RP oli yrittänyt saada yhteyttä Sakuun kuitenkaan siinä onnistumatta tämän ollessa kotikaupungissaan viihtymässä ulkona. Kun yhteys lopulta saatiin miesten välille, mielipide asiasta ei ollut muuttunut minnekään. Potkut annettiin, noin klo 3:30 yöllä, sen enempää asiasta keskustelematta. Yritin vielä ottaa yhteyttä ravintolapäällikköön ja pyytää häneltä mahdollisuutta selvittää asiaa tavalla, jolla se olisikin kuulunut selvittää. Minkä takia tuuraajan itselleen hankkinut ohjelmavastaava joutuu kärsimään siitä mitä tuuraaja (minä) tein?

Homma on toiminut lukuisia kertoja aiemminkin hyvällä mallilla. Baarityöntekijät ovat kiitelleet kliffasta menosta Sakua, minua ja paria ystävääni kenen kanssa milloinkin olen paikalla soittamassa ollut. Paikalla on ollut puskaradion ja internetin toimesta väkeä, lähinnä viikonloppuisin, mutta myös keskiviikkoisin kiitettävästi. Porukka on koostunut tutuista ja paikan päällä tutuiksi tulleista ihmisistä, voi siis hyvällä syyllä sanoa että meininki on toiminut, paikalla on oma kävijäkuntansa ja ihmiset ovat tulleet paikalle nauttimaan hyvästä, erilaisesta ja viihdyttävästä musiikkitarjonnasta. Monien ihmisten, myös allekirjoittaneen kohdalla, viikonloppuisin tarjonnan ollessa "heikompaa" ei ole tullut kysymykseenkään miettiä itselleen parempaa paikkaa viettää iltaa ystävien seurassa. Vihdoinkin Turun Klubiskeneä ja sen henkeä kohottavaa toimintaa oli syntynyt läntisel puol jokké, totesin syys-lokakuun vaihteessa 2004.

Tämä toiminta sai kirvelevän veitseniskun viimeyön tunteina suoraan sen toistaiseksi toiminnassa olevaan sydämeen. Lapsellisen ja ajattelemattoman toimintani (jota en ole enkä tule kieltämään missään vaiheessa) ansiosta minä sain viimeisen mahdollisuuden soittaa kyseisessä paikassa, sen ymmärrän. Ylhäällä mainitsemani asia, ohjelmavastaavan välitön erottamin keskellä yötä askarruttaa minua. Missään vaiheessa Saku ei ole tiennyt toiminnastani kyseisellä tavalla viimeyön aamutunteina, hän on luottanut minuun ja siihen että homma toimii niinkuin aina ennenkin on toiminut tähän asti. Luottamuksen johdosta olen paikalla useaan otteeseen ollutkin, en enää. Mutta miksi rangaista muita henkilöitä kuin minua? Jos ravintolan työntekijä jää kiinni virka-ajalla alkoholin nauttimisesta tai laittomien substanssien käsittelystä saako vuoropäällikkö/ravintolapäällikkö potkut työntekijän lisäksi. Ravintolapäälliköllä on oikeus (ainakin kyseisessä ravintolassa) tämänkaltaisen tilanteen sattuessa purkaa myös ohjelmavastaavan työsuhde, josta ei ollut kirjallista sopimusta (tiedämme kuitenkin suullisen sopimuksen velvoitteet).

Halusin saada ääneni kuulumaan Sakun puolesta ja poispyyhkiä hänen häikäilemättömät potkunsa. Asialle ei kuitenkaan ollut enään mitään tehtävissä. Molemmat saivat mennä. Potkuille lisää väriä antavat ravintolapäällikön Sakulle soittamat puhelut ja niiden aikana rp:n puolelta tulleet faktat höystettyinä lukuisine kirosanoineen. Ravintolapäällikkö ilmoitti seuraavien asioiden olevan osasyynä potkuihin:

1. homma ei ole lähtenyt liikkeelle toivotulla tavalla

2. paikka menee muutenkin 2kk sisällä remonttiin, olisit saanut lähteä muutenkin

Lisäksi ystäväpiiriini lukeutuva henkilö, joka jäi ravintolaan keskustelemaan omasta uloslennostaan ravintolapäällikön kanssa viime yönä, oli sanoillaan mitä ilmeisemmin loukannut rp:ä, jonka johdosta hänellä oli vielä yksi ylimääräinen syy räyhätä puhelimessa ohjelmavastaavalle, Sakulle. Herää kysymys, ottaako ohjelmavastaava kaiken paskan mitä rp on illan aikana saanut? Oli(ko) ravintola Diiva vain räjähdystään odottava ruutitynnyri, joka toimintani johdosta räjähti kaikkien kasvoille vain sytytyslangan sytyttäjän ansaitessa tämän kohtalon?

Summa summarum:

Allekirjoittanut pahoittelee Turun viihtyisän diskon ovien aikaistettua sulkemista vilpittömästi. Toiminnallani olen myös aikaansaanut yhden lisänimen suomalaiseen kortistoon, pahoitteluni Sakulle. Vilpittömät anteeksipyyntöni myös ravintolan mainioille työntekijöille ja muulle henkilökunnalle aiheuttamastain häiriöstä. Kuitenkin rohkenen sanoa pikkuhiljaa pulpahtelevista tiedonjyväsistä, muiden ihmisten (suuria nimiä ravintola-alalla) mielipiteistä asian tiimoilta ja Sakun kanssa käydystä puhelusta, että homma haiskahtaa. Munattomalta menolta.

***

Tapiedit: Thread muodostettu alunperin Upcoming Events-puolelta olleesta topiikista.
Avatar
#2 • • Lucy Luke Guest
:eek: :crybaby: :panic:
Avatar
#3 • • JussiS Guest

Käsittämättömän tapahtumasarjan pääpiirteitä ja seurauksia sisältävä teksti alkakoon... Munattomalta menolta.


Pakko todeta, että olen ko. ravintolapäällikön kanssa ollut kerran tekemisissä, joka osoitti todellakin menon olevan täysin munatonta, ja omien johtamiskykyjensä olevan lähellä nollaa (jopa sen alapuolella). En nyt lähde sen enempää erittelemään sen aikaisia suunnitelmiamme, mutta hänen toimintansa oli silloin luokatonta ja lapsellista. Samaan aikaan kävi myös ilmi hänen tyytymättömyytensä Diivan toimintaan (ei kuulemma musiikillisesti sopinut kuvioihin). Kyseessä oli siis silloin tammikuun loppu.

Harmi kyllä että näin kävi, Diivaa tulee ikävä :(
Avatar
#4 • • ipe Guest
Drugs are baaad! Mmmkay!?

:laugh:
Avatar
#5 • • Kaino Guest
uskomatonta. nopeasti asiaan näin tutustuen kuulostaisi jopa, että diivan ravintolapäälikkö oli pidempään jo suunnitellut ja tässä oli syy toteuttaa nämä suunnitelmat vertigon poistamiseksi ennen remonttia. hänhän olisi joutunut korvaamaan menetettyjä tuloja jos remontti olisi katkaissut heidän työsuhteensa.

toivottavasti diiva tekee konkurssin. rip diivan vessa. loves sedu <3
Avatar
#6 • • kerubi Guest
word <3

edit: SEPPO KORIANTERI KOSKINEN :DDDD
Avatar
#7 • • Tapsa Guest
Voi vit*!
Avatar
#8 • • phace Guest
tjoo..

mun mielestä tossa on ihan selvä kuvio sen enempää tai vähempää asioista tietävänä.

ko. rp on ollu vittuuntunut menoon jo pidemmän aikaa, mutta ei oo syystä tai toisesta pystynyt/kehdannut/viitsinyt pyytää laittamaan pillejä pussiin.

kyseisillä illan tapahtumilla on ainoostaan marginaalinen vaikutus suoraan ittessään siihen mitä kävi.
rp vaan näki tilaisuuden tulleen ja hyökkäs kimppuun käyttäen tapahtumia ja henkilöitä hyväkseen.

juridiikka juridiikka, oih niin tekopyhää.

edit: niin joo piti se lisämäni että diivan lopun alku sekä teoriani tukipilari oli nähtävissä jo viime vkl kun diiva päätti rahastaa illastelijoilta 5e sisäänpääsystä.

Oli(ko) ravintola Diiva vain räjähdystään odottava ruutitynnyri, joka toimintani johdosta räjähti kaikkien kasvoille vain sytytyslangan sytyttäjän ansaitessa tämän kohtalon?



räjähdystään odottava ruutitynnyri kyllä,
joka räjähti,

mut tuhnu siitä vaan pääsi.
Avatar
#9 • • Kalle Karvanen Guest
Ei-turkulaisille tiedoksi: Diiva on siis sellainen Sedun raflan alakerta missä on tähän asti soinut housempi musa joka ke-pe-la. Saman kompleksin yläkerrassa sijaitsee Prima joka on omasta mielestäni maanpäällinen helvetti siideritukkineen, Britney Spears/J-Lo kopioineen ja puuhelmineen.

Jos tässä oli raflaavana päällikkönä se mieshenkilö niin käytiin hänen kanssaan varsin antoisa keskustelu viime lauantaina, koskien sitä miksi Diiva muuttuikin äkkiä maksulliseksi. Ko. keskustelu meni about näin:


M: Joku ketä kiinnosti R: Ravintolapäällikkö


M: Miksi tämä on yhtäkkiä maksullinen?

R: No miksei olisi?

M: Koskas tällainen päätös on tehty?

R: Tänään.

M: Ahaa, no tämä on ollut tähän asti maksuton ja me ollaan sitä paitsi jo mainostettu illan tapahtumaa maksuttomana...

R: Missä olette mainostaneet?

M: Internetissä.

R: Miten kauan?

M: Jostain viikon alusta asti.

R: [naurahtaa] Jaa no ei se sitten siellä ole kauaa ollut.

M: Ymmärrän kyllä että tämä porukka joka Diivassa käy on ihan murto-osa siitä mitä teiltä löytyy tuolta ylhäältä, mutta kun tämä on ollut tähän asti maksuton ja jengi on tullut tänne osittain sen takia niin uskoisin että kävijämäärä täällä alhaalla tippuu.

R: Meillä on tossa ylhäällä halvat juoman hinnat (jotain lätinää mitä en muista)...plaa...Samalla lipulla pääsee myös ylös...plaa...plaa...ja sitäpaitsi jos tämä on maksullinen niin ehkä se lisää paikan kiinnostavuutta ja tänne löytää uutta porukkaa

M: Musta kyllä hiukan tuntuu siltä että saatte tuossa ovella selitellä ihmisille...


Kuitenkin pointti tuntui olevan se että kaikki haluaa ylös ja Diiva ei voi kiinnostaa ketään tai jos kiinnostaa niin ovat yht'äkkiä valmiita maksamaan siitä. Sinänsä maksullisuus ei olisi tulevaisuudessa ainakaan itseäni _niin_ paljoa haitannut, mutta kun se ilmoitettiin noin 10min ennen kuin ovet aukeaa niin... Bisneksen ymmärrän varsin hyvin mutta kun sitäkin voi hoitaa kahdella tapaa. Tämän ja tuon Juksun kirjoituksen perusteella alkaa tuntua siltä että oli vain ajan kysymys milloin Diivan housetarjonta joutuu lekan alle ja siitä tehdään joku seksikäs lisä yläkerran Primalle tjms.

Isot propsit Sakulle homman pyörittämisestä. Toimi yllättävänkin hyvin vaikka aluksi olin hyvinkin skeptinen siitä että Sedun hallinnoimassa mestassa moinen voisi toimia. Pakko todeta (ja tämä kyllä kuulostaa oudolta Sedun ollessa kyseessä) että homma tosiaan toimi aina tähän asti. Harmi että loppuu/loppui ja vielä näin että toiselle osapuolelle jäi paska maku suuhun.
Avatar
#10 • • netta Guest
Kurja juttu, diivaa tulee ikävä! :( Kerranki ku Turussa oli paikka minne halusi mennä. No toivotaan, että pian löytyy joku uusi paikka missä saadaan vähintään yhtä hyvä tunnelma aikaiseksi!!
Avatar
#11 • • mayah Guest
Kuten paikalla ollut herra dj itsekin tietää, tyhmyyksiä tuli tehtyä, joten se siitä. Sakulle kaikki sympatia tän asian suhteen, musta aika hurja päätös katkaista yhteistyö tän takia, koska jos sama tapahtuisi yläkerrassa, kyseinen ohjelmatoimisto ei saisi kenkää, ainoastaan dj.

Diivan täti kiittää kivoista hetkistä ja siirtyy yläkertaan nauttimaan viidestä viimeisestä työvuorostaan talossa. <3
Avatar
#12 • • reb' Guest

Pakko todeta, että olen ko. ravintolapäällikön kanssa ollut kerran tekemisissä, joka osoitti todellakin menon olevan täysin munatonta, ja omien johtamiskykyjensä olevan lähellä nollaa (jopa sen alapuolella). En nyt lähde sen enempää erittelemään sen aikaisia suunnitelmiamme, mutta hänen toimintansa oli silloin luokatonta ja lapsellista. Samaan aikaan kävi myös ilmi hänen tyytymättömyytensä Diivan toimintaan (ei kuulemma musiikillisesti sopinut kuvioihin). Kyseessä oli siis silloin tammikuun loppu.

Harmi kyllä että näin kävi, Diivaa tulee ikävä :(



...samassa mukana...tosiaan..mielenkiintoinen kaveri :rolleyes: että en toisaalta yhtään ihmettele päätöntä toimintaa ko. tilanteessa...

..onneksi on kesä tuloillaan :hearts: ...ulkoilmaa :)
Avatar
#13 • • Lank Guest
Olen lähinnä sanaton... :sad:
Avatar
#14 • • mrt Guest

...musta aika hurja päätös katkaista yhteistyö tän takia, koska jos sama tapahtuisi yläkerrassa, kyseinen ohjelmatoimisto ei saisi kenkää, ainoastaan dj.



Juuri näin. Siksi tuo edellä jo mainittu asia paistaakin aika hyvin läpi. Eli suunniteltua lienee jo etukäteen tuo Diivan kohtalo. Ja nyt kun saatiin vielä "virallinen" syykin lopettaa houseilut, niin... :( Mutta en minäkään ala sen enempää puolustelemaan kyseisen illan soittajan "toimia"!

Tapahtunut mikä tapahtunut, tästä oppineena kohti uusia tyrskyjä ;) Ja Sakulle iso käsi asenteesta, ei muuta kuin uutta matoa koukkuun :)
Avatar
#15 • • miikkah Guest
1 - huh....
2 - mikä linja siellä on nyt viimeiset pari kk ennen remonttia?
3 - :(

+ - Juksu: (tää on ehkä hassua, jonkun mielestä voisi olla ehkä jopa epäasiallista/mautonta tässä vaiheessa, mutta tämä tuli kuitenkin mulle ekana heti mit'v***uan jälkeen mieleen, kun luin postiasi...) mikä oli viimeinen biisi?
Avatar
#16 • • Juksu Guest

mikä oli viimeinen biisi?



orb - little fluffy clouds (heavyweight dub)
Avatar
#17 • • JussiS Guest
Mun mielestä tätä hommaa kannattais kyllä kysyä suoraan ko. ravintolapäällikön pomolta, koska eilen juteltuani muutamien alan ihmisten kanssa, kävi selväksi, että kyseinen RP on aikaisemminkin tullut mokaillut aika huolella toimissaan.
Avatar
#18 • • miikkah Guest


orb - little fluffy clouds (heavyweight dub)



:)
Avatar
#19 • • Hexe Guest
Jopas... Osanotot :sad:
Avatar
#20 • • mrt Guest

Mun mielestä tätä hommaa kannattais kyllä kysyä suoraan ko. ravintolapäällikön pomolta, koska eilen juteltuani muutamien alan ihmisten kanssa, kävi selväksi, että kyseinen RP on aikaisemminkin tullut mokaillut aika huolella toimissaan.



Tällähetkellä taitaapi olla vaan niin, että herra joka aiemmin on ollut siellä ns. "pikkupomojen pomona" on siirtynyt Tampereelle pallottelemaan. Eli häneltä tuskin voi asiaa enään tiedustella. Herra S'ltä ei varmasti kannata alkaa kyselemään, se ainakin on varmaa. Kuitenkin sen verran arkaluontoisesta asiasta on kyse...

En ota tähän asiaan enään tämän enempää kantaa, tapahtunut mikä tapahtunut...