11.-12.5. Red Bull Music Academy Info w/ Marco Passarani

9 posts, 1 page, 1,555 views

#1 • • Edited RBMA Info - FIN Guest
logo.gif

11.5. Helsinki: Vinyl Lounge, klo 14-16, ilmainen
11.5. Helsinki: Rose Garden, klo 22-04, 3e
12.5. Jyväskylä: Blaze, klo 21-03, 2e

http://www.redbullmusicacademy.com
http://www.phonour.com/rbma-info

marco.gif

MARCO PASSARANI Peacefrog Rec., Generator Rec., Pigna Rec., ITA

Passaranin albumi "Sullen Look" julkaistiin brittiläisellä Peacefrogilla maaliskuussa.
Tämän vuoden puolella roomalaista dj-pioneeria onkin viety paikasta toiseen - aina
Cannesin Midem-messuilta Lontoon maineikkaalle Fabric-klubille. Italo-discoa,
elektroa ja detroit-teknoa yhdistelevä Passarani on juuri nyt kuuma nimi kansainvälisillä
klubiareenoilla. Oli jo aikakin, sillä Marcon ensimmäinen levy Alan Oldhamin
legendaarisella Generator-levymerkillä julkaistiin jo vuonna 1993.

Dj-keikkojen ja tuottamisen lisäksi Passarani pyörittää omaa Final Frontier jakelu-
ja tuotantoyhtiötään. Yhtiön suojissa toimii kolme levymerkkiä ja kahdeksan
artistia. Vuoden 1993 jälkeen Final Frontier on antanut siunauksensa yli 40 levylle.

Viime vuonna Red Bull Music Academy pidettiin Roomassa, jolloin Passaranilla oli
itsestään selvä asema yhtenä tapahtuman tutoreista. Iloinen italialainen on valmis
jakamaan musiikkiaan ja tietämystään kaikkien elektronisesta musiikista
kiinnostuneiden kanssa.

--

11.5. HKI: Vinyl Lounge, klo 14-16
Info-tilaisuus Red Bull Music Academysta. Miten sinne haetaan? Millaista siellä on? Mikä on RBMA?
Vastauksia kysymyksiin antaa viime vuonna tapahtumaan osallistunut Juho Kahilainen.
Marco Passarani kertoo Italian klubiskenestä ja tuoreesta "Sullen Look"-albumistaan.
Jaossa tapahtumaan liittyvää materiaalia.

11.5. HKI: Rose Garden, klo 22-04, 3e
Marco Passarani (Peacefrog, ITA),
Erkko (YleX, Koneisto, Niitty),
Anna S (Bundolo, RBMA 2002 Sao Paulo),
Liu (Niitty, Phonour) ja
Apostoli (Raaputus Battle 2005 #1, Phonour).
Live: Juho Kahilainen (Adrenogroov Rec., RBMA 2004 Rome).

12.5. JKL: Blaze, klo 21-03, 2e
Deejiit: Marco Passarani (Peacefrog, ITA) ja Bad Passion (Club Sievä).
Live: Juho Kahilainen (Adrenogroov Rec., RBMA 2004 Rome).
#2 • • RBMA Info - FIN Guest
Tiedote 25.4.2005

Konemusiikin konkarit ja keltanokat kokoontuvat Seattleen

Kansainvälinen dj:lle, tuottajille ja muusikoille suunnattu tapahtuma Red Bull Music Academy järjestetään tänä vuonna Seattlessa Yhdysvalloissa. Kaupungista ovat ponnistaneet musiikkimaailmaan muun muassa Jimi Hendrix ja Quincy Jones. Red Bull Music Academy pidetään kahdessa kahden viikon jaksossa, joihin molempiin poimitaan 30 eri musiikkityylejä edustavaa tiskijukkaa, tuottajaa ja muusikkoa eri puolilta maailmaa. Tapahtuman aikana osallistujilla on mahdollisuus paitsi oppia toisiltaan ja huippuluennoitsijoilta, myös näyttää taitojaan Seattlen klubeilla. Tapahtuma järjestetään 6.-18.11. ja 27.11.-9.12.2005.

Red Bull Music Academy järjestetään nyt yhdeksättä kertaa. Aiempina vuosina isäntäkaupunkina ovat toimineet muun muassa Berliini, Rooma, New York, Dublin, Sao Paulo ja Kapkaupunki. Vuosien varrella tapahtumassa ovat jakaneet kokemuksiaan legendat kuten Bob Moog, Bernard Purdie, Juan Atkins, Carl Craig ja Gilberto Gil. Musiikillisesti tapahtumassa liikutaan räpistä elektroon ja jazzista teknoon.

Kaksiviikkoiseen aivomyrskyyn on mahdollista hakea mukaan kesäkuun kolmanteen päivään saakka. Hakulomake ja tarkemmat ohjeet löytyvät internet-osoitteesta www.redbullmusicacademy.com. Osallistujat valitsee hakemusten perusteella saksalainen raati. Mukaan hakee joka vuosi tuhansia musiikin harrastajia eri puolilta maailmaa. Suomesta mukana on ollut useampana vuonna yksi tai kaksi musiikkiharrastajaa.
#3 • • deearkoo Guest
Tsekkaamisen arvoinen tapahtuma. :)
Ainakin Jyväskylässä mestoille!
#4 • • Juho Kahilainen Guest
Peliä selventääkseni kerrottakoon, että tähän tapahtumaan liittyvissä asioissa voi ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen. Heittäkää mailia: [email protected]

Ainakin mulle RBMA oli kova juttu. Roomassa kaikki naiset olivat malleja ja musa oli astetta viileämpää. Jos pystyisin, niin lähtisin ilman muuta tsekkaamaan millaista on Seattlessa... Valitettavasti mä olen kuitenkin jo oman optioni tähän käyttänyt. Tietoa hakuprosessista ja itse tapahtumasta siis 11.5. Vinyl Loungessa.

Illalla Rosiksessa Passarani takoo tahtia tanssikansalle. Erlend Oyen kanssa tehty duetto "Criticize" ja Jungle Brothersia ovelasti kierrättävä "I House U" ovat vain lohkaisuja erinomaiselta albumilta... Turha tätä on varmaankaan enempää hehkuttaa, mutta tosiaan makaronivaltion levyvelho on kova sana just nyt. Näyttöä vaikka tästä: A, B, C, D, E

Passarani kehissä myös Jyväskylässä sitten torstaina...
#5 • • Kalle Karvanen Guest

Ainakin mulle RBMA oli kova juttu. Roomassa kaikki naiset olivat malleja ja musa oli astetta viileämpää. Jos pystyisin, niin lähtisin ilman muuta tsekkaamaan millaista on Seattlessa... Valitettavasti mä olen kuitenkin jo oman optioni tähän käyttänyt. Tietoa hakuprosessista ja itse tapahtumasta siis 11.5. Vinyl Loungessa.

Word! Ehdottomasti kannattaa hakea jos vähänkään nappaa viettää 2 viikkoa maailman huippuluokan artistien, tuottajien, dj:den ja samanhenkisten aloittelevien/jonkun aikaa hommaa tehneiden tyyppien kesken ehkä inspiroivimmassa ympäristössä mihin tulee koskaan törmäämään. Itselleni ainakin tuo 2 viikkoa oli sellainen aika jonka tulen muistamaan (ja jota tulee kaipaamaan) varmasti loppuelämän ajan. Vaikka mahikset päästä mukaan voivat tuntua olemattomilta niin kannattaa silti potkia itseään perseelle ja väsätä se hakemus, koska mahiksia kuitenkin on ja Suomi on tosiaan ollut joka vuosi edustettuna. Aikoinaan hakemusta tehdessäni musta tuntui siltä että ei mulla ole mitään mahkuja, mutta jos ei veikkaa niin ei voi voittaa, kuten mainonta sanoo. Joten jos kiinnostaa, niin toimikaa :)
#6 • • Newhouse Guest
Samaa mieltä Kallen ja Juhon kanssa... eli *todellakin* kannattaa laittaa hakemus vetämään! Itse olin taannoin mukana Sao Paulon sessioissa ja kokemus oli kaikin puolin tajunnanräjäyttävä ja uusia horisontteja avaava. Mukana oli jengiä ikähaarukalla 20-40 ja "soittanut levyjä pari vuotta" aina "15 vuoden ammattimainen tuottajatausta" -kokemuspohjaan asti. Eli kenelläkään ei ole sen puolesta mitään estoja tai syitä olla ottamatta osaa hakuprosessiin. Ainoa mitä vaaditaan on laaja-alainen, pohjaton ja palava into ja palo musiikkiin/musabisnekseen. Shuggie Otisilta lainattu luonnehdinta RBMA:sta: "inspiration, information" pitää 100%:sesti paikkaansa! Laittakaa ihmeessä privaviestiä allekirjoittaneelle, jos tulee jotain kysymyksiä mieleen. Vastailen mielellään kysymyksiin...
#7 • • erkko Guest
Omasta puolestani voin jo varoittaa laittomista taklauksista vasempaan laitaan. Parasta suojautua siis!
#8 • • Samuli Guest
Marco Passarani ja Juho Kahilainen vierailevat mun slotissa Bassoradiossa tänään klo 20.00.. Pientä haastattelun tynkää ja uuden pitkäsoiton raitoja luvassa...

Siitä alkuvauhdit Rose Gardeniin!
#9 • • Samus Aran Guest
Tänne kyl, Marcon pitäis olla iskussa ja kotimainenkin edustus kohdallaan :)