Snooker

31 posts, 2 pages, 13,598 views

Avatar
#1 • • Hexe Guest
Hieno laji, kertakaikkiaan!
Tässä just kattelen eurosportilta MM-kisojen otteluita
Williams vs. McCulloch ja Ebdon vs. Lee.
Upeesti pojat osaa kyllä.
Tästä lajista tekeekin hienon juuri vaikeus.
Ite olen poolia pelaillut enimmäkseen,
pari-kolme kertaa koittanut Snookeria,
joka on pirusti vaikeempi,
mutta pidempi ja mielenkiintoisempi peli, kalliimpikin tosin.
Nyt vaan venaillaan et kuka vie maailmanmestaruuden
1.-2.5 ratkeavassa finaalissa,
ja ketkä siel edes pelaa.
Veikkaampa et jompikumpi, O'Sullivan tai Williams vie...
Onkos muut seurannut tai pelaillut tätä jaloa kassipalloa muuallakin kuin taskuissa?
Avatar
#2 • • . Guest
on kateltu joo. taasko ne tulee? hyvä homma, voi avata TV:n heti ku herää ja sielt tulee jotai järkevää.
yks parhaita TV-lajeja ikinä. kaikki formula-lähetykset, mäkihypyn, ja muiden "kovakalloisten rämäpäiden" (lue: tyhmänrohkeiden idioottien) lajien lähetykset vois vaihtaa surutta snookeriin, ja maailma olis taas vähän parempi paikka.
pelattuna todella vaikea kyllä, mutta myös palkitseva. laitanpa tämän keltaisen, kahden pisteen pallon kulmapussiin. :happyroll:
Avatar
#3 • • nipa Guest
ei oo tullu pelailtua, muuten ku tietokoneella. silloin ku tv oli vielä
toimintakunnossa niin tuli katseltua matseja aina silloin tällöin.
mut hieno laji :)
Avatar
#4 • • Daniel Braun Guest
No nyt päästiin sellaiseen urheilulajiin josta mäkin tykkään :)
Noi mm-kisat on kyllä hyvää viihdettä aina...
Jossakin vaiheessa pelailin useamminkin kyseistä biljardipelien kuningasta, mutta viimevuosina eip o tullu kertaakaan käytyä.

Iltasella vois analysoida enemmän.
Nyt töissä ei oikein kerkeä...
Avatar
#5 • • miikkaL Guest
Snooker on uskomattoman koukuttava ja mielenkiintoinen laji televisiosta katseltuna. Muutama vuosi sitten muistan, kun ensimmäistä kertaa katselin tv:stä, että voiko tämän tylsempää olla. Mutta muutaman lyönnin jälkeen olin koukussa :)

Eurosportiltahan tätä tulee kiitettävästi, ja selostajakin on sopivan asiantunteva.
Avatar
#6 • • Timce Guest
Parasta urheilua mitä töllöstä tulee. Mun mielestä siellä on suursuosikki O'Sullivanin (ja Mark Williamsin) lisäksi ainakin John Higginsillä mahdollisuus viedä pokaali Skotlantiin. Näin ainakin toivon :) Näyttäis olevan tappiolla tällä hetkellä, mut uskon vuoden-98 tapahtumien toistuvan.

c'mon John!

_38325353_higgins150.jpg
Avatar
#7 • • Hexe Guest


Eurosportiltahan tätä tulee kiitettävästi, ja selostajakin on sopivan asiantunteva.



Det stämmer! Se Eurosportin selostaja on muuten tosi hyvä ja sitä kuuntelee mielellään. Se osaa puhua oikeessa paikassa ja olla oikeessa paikassa hiljaa. Tuntuu vielä tietevänkin aikataval.

Nyt kun keppimies Timse muistutti tost Higginsistä, niin olisi tosi hienoa jos tulis matsi Higgins vastaan Williams. Siin on kaks selast breikinrakentajaa et huh...
Avatar
#8 • • Daniel Braun Guest
Mielenkiintoiset kisat tosiaankin parhaillaan meneillään.
Vaikea veikata voittajaa...
Hendry pelaa mun silmään pirun kivasti.
Voi olla mahdollinen voittajasuosikke.
Tosin, Williams on myöskin pelannu näissä kisoissa pirun hyvin.
Vaikee paikka, en uskalla lähtä veikkaamaan voittajaa.
Tosin, ylitse muiden O'Sullivan on mulle se numero yksi.
Niin loistavaa ja nopeatempoista pelaamista harvoin näkee.
Ja mies osaa sekä oikealla että vasurilla pelata lähes yhtä hyvin.
Äijä on miltei kone... :)

Snookkerin hienous pelinä on mun mielestä siinä että kyseisessä pelissä täytyy miettiä niin paljon lyöntejä etukäteen ja "tietää ennakolta" toisen pelaajan ajatuksia...
Tekniikka on paljon tarkempaa kuin perus kasipallossa jne.
Tosin, kaisa, jonka sisään mä en oo koskaan päässyt on vielä tietyllätavalla haastavampaa...
Mutta snooker on ehdottomasti tyylissään täydellinen herrasmiesten peli.
Vaikkakin Ronnie potkikin eräässä ottelussa pöytää suht vihaisen oloisesti :D

Ja se ammattilaisten pallonhallinta on kyllä uskomatonta katsottavaa.
Kunpa itsekin osais...
No, vuosin työn tulos se noilla on.
Avatar
#9 • • Hexe Guest


Ja se ammattilaisten pallonhallinta on kyllä uskomatonta katsottavaa.
Kunpa itsekin osais...


Olisitpa nähny ku mää voitin Jukin tänään 59-9 ja toisen pelin 73-32 jos oikeen muistan, siin oli suvereenia pallonhallintaa! Mun suurin breikki oli 17 pinnaa :happyroll:
Avatar
#10 • • Daniel Braun Guest

Olisitpa nähny ku mää voitin Jukin tänään 59-9 ja toisen pelin 73-32 jos oikeen muistan, siin oli suvereenia pallonhallintaa! Mun suurin breikki oli 17 pinnaa :happyroll:


:)
Hei, mäkin voitin Jukin lapinjärven mahtavan hienolla alamittaisella bilispöydällä joka väänsi ja käänsi jokasuuntaan.
Ja palloista puuttui paloja... :D
Mut voitti Juki mutkin parikertaa, prkl!

Snooker on pirun kivaa jos vaan vastus on about samantasoinen.
Ärsyttävää pelata liian hyvän pelaajan kanssa.
Tai sittenjos vastustaja on täys käsi.

Pitäisköhän joku kaveri raahata bililissalille harjottelemaan tota hienoa lajia?
Jos vaik sais palauteltua edes hieman pelikuntoa päälle.
Siitä tosiaankin on jo useita vuosia kun viimeksi olin pelaamassa.
Miksiköhän ei o tullu lähettyä pelailemaan... :confused:
No, virhe täytyy pikapuoliin korjata.
Avatar
#11 • • Juki54 Guest


Ja se ammattilaisten pallonhallinta on kyllä uskomatonta katsottavaa.
Kunpa itsekin osais...


Olisitpa nähny ku mää voitin Jukin tänään 59-9 ja toisen pelin 73-32 jos oikeen muistan, siin oli suvereenia pallonhallintaa! Mun suurin breikki oli 17 pinnaa :happyroll:



No siis eka pelihän meni täysin mun rikkinäisen mailan piikkiin ja toisessa matsissa petti vaatetus: rusetti ei pysyny suorassa, ja vielä kun liivistä irtos nappi ni se oli sit siinä :angry:




ei vaa oon iha v*tun amatööri.
Avatar
#12 • • Daniel Braun Guest
Olipa tiukka peli.
Harmi sinänsä että Williams hävisi.
Tosin, viimeisessä framessa hän teki ikäviä virheitä...

No, katsotaan nyt kuka vie mestaruuden.
Vielä on useita pelejä jäljellä...
Avatar
#13 • • Juki54 Guest


Veikkaampa et jompikumpi, O'Sullivan tai Williams vie...



Noh eipä ainakaan Williams vie koko pottia, äijä tais tipahtaa just McCullochille :)
Oli aikasta jännä matsi!
Avatar
#14 • • Hexe Guest


Noh eipä ainakaan Williams vie koko pottia, äijä tais tipahtaa just McCullochille :)



Nonii! Tätä se on kun mää alan veikkaileen! Mut saihan se sentään sen maksimibreikin siin ekal kierroksel :)
Oli tosiaan ihan hieno peli eile yäl, molemmat äijät kyl mokaili aika hyvin viimesten 2:n freimin aikana ihan ku Danielkin tosa sanos... Mut eiköhän siin hiukan kämmenet itelläkin hikois tollases tilantees...
Avatar
#15 • • kapteeni säärikarva Guest
Todellakin. Snookeria jaksaa jumittaa vaikka kuinka monta tuntia. Aluksi en tajunnut juurikaan, mutta kun säännöt ym. alkoi hahmottua niin jäin samantien koukkuun.
Todella mukava seurata kuinka hienosti kaverit "kuljettavat" kiveä pöydällä. Kaikki pallot vain ovat siinä missä niiden pitääkin olla. Ja mitä tulee eurosportin selostajaan, niin kyllä tietää mistä puhuu. Ja joku jo mainitsikin että hän osaa puhua oikeissa kohdissa. Välillä pitääkin olla hiljaa että tulee vähän jännitystä.

Saisi tulla useimminkin noita kisoja :hearts:
Avatar
#16 • • m_a Guest
onhan tuota tullut pelattua, ennätysbreikki on 31.
Yks mielenkiintosimmista pelaajista on mielestäni Yunhui Ding, se 17v kaveri Kiinasta. Aika mielenkiintosia kikkoja esitteli tossa China Openissa <3 muutenkin.. 17, tunnen itteni jo ikälopuks..
Ja onhan tuo Ronnie O'Sullivan, molempine käsineen aika kurgo tapaus
Avatar
#17 • • Daniel Braun Guest

Todellakin. Snookeria jaksaa jumittaa vaikka kuinka monta tuntia. Aluksi en tajunnut juurikaan, mutta kun säännöt ym. alkoi hahmottua niin jäin samantien koukkuun.


Ei voi sanoa että ihan koukkuun jäämisestä voi puhua, mutta ex avokki ihmetteli aikaisemmin miks mä jaksan katsoa snookkeria telkkarista.
Ja sit ku selitin sille pikaisesti säännöt + vielä tuli O'Sullivanin matsi niin hänkin liimautui ruutuun kii joksikin aikaa.
Kuitenkin toi Ronnien pelityyli on niin mielenkiintoista katsottavaa että moni jää pelkästä mielenkiinnosta sitä katsomaan.
Avatar
#18 • • m_a Guest
Ian McCulloch <3 <3 vs.Stevens 4-0!!
Avatar
#19 • • holle Guest
Eiks snookerissa olekaan enää nykyisin pakolliset sellaset valtavat silmälasit? Mun mielestä yhdessä vaiheessa oli...
Avatar
#20 • • anton Guest
EBDON VOITTAA MESTARUUDEN! :right: