Nopea arvio: omaan makuuni hieman turhan kliseisesti tuollaista tiettyä "klubistailia" toistava, mutta kyllä tolla nyt jatkoon pitäisi päästä sen verran mitä noita viimevuotisia portfolioita tuli osastolla selailtua. Ehkä kyse on vain siitä, etten diggaa tuosta "genrestä" ihan hirveästi, mutta jotenkin tuntui että olisi kaivannut persoonallisempaa otetta duuneihin. Muutamat jutskat kyllä näyttivät tosi hyvältä, sivuilla 10-11 oli ainakin omaan silmääni miellyttävän näköistä matskua.
Vinkkinä sitten pääsykokeita ajatellen, että käsintehty jälki on osatolla kunniassaan, eikä koneella tietty pääsykokeiden aikana pääsekään työskentelemään, eli kannattaa hyvissä ajoin tarttua kynään, saksiin jne. ja piirrellä ja askarrella reippaasti että saa tatsia hommaan. "Realistista" jälkeä ei tarvitse pystyä tekemään, mutta hyvännäköistä - vaikka ideathan siinä pääosassa ovat eikä niiden toteutus.
PS. Osastolla muuten on jo yksi opiskelija nimeltä Lauri Ahonen, täytyy toivoa ettei niillä ole kiintiö täynnä! =D
Työnäytteistä olen aikalailla samaa mieltä kanssasi =) Kehitystä sen suhteen on tapahtunut viime aikoina aika paljon ja olen vihdoin päässyt irti tuosta efektimössöstä. Sääli ettei se vaan ehtinyt mukaan näkymään tuohon portfolioon.
Olen kyllä törmännyt kyseiseen kaksoisolentoon jo entuudestaan (
www.stopsalvation.com) ja sijun forumeilla liikkui nimellä klaivu muistaakseni. Tekipä myös kaverini bändille promo cd:n kannet. Maailma on pieni :)
Halu päästä sisään on kyllä kova, ensimmäisenä vuonna (taisi olla sama vuosi jolloin pääsit itse sisään) tuli valintakokeissa todettua onneton osaamiseni perinteisillä työvälineillä. En saanut ajatuksia välitettyä paperille kovinkaan onnistuneesti ja pisteitä herui mahtipontisesti 2,2,1,2 ;D
Tokana vuonna portfolio oli kyllä hyvännäköinen, mutta aikamoista efektimössöä - mikä varmaan vaikutti paljolti siihen etten päässyt edes valintakokeisiin.
Nyt jos pääsen valintakokeisiin, niin uskoisin kyllä löytyvän resursseja päästä sisäänkin vihdoin. Kasvua kun on tapahtunut huimasti viimeisen 2 vuoden aikana :)
- L
ps.karkailee jo hitusen off-topiciks tämä keskustelu ;)