uusi portfolio

31 posts, 2 pages, 5,263 views

Avatar
#1 • • mekaanikko Guest
(Graafista suunnittelua siis.)

http://www.nutempo.com/portfolio/

Nopeasti kasaan rykäisty uusi portfolio kun vanha oli turhan hankalasti päivitettävä. Itse portfolio on toooosi karvalakkimalli mut sieltä löytyvät duunithan ne ikäänkuin ovat se pääasia. =)

PS. Jos tarvitset graafisen suunnittelun palveluita ja diggaat portfolion sisällöstä niin rohkeasti yhteyttä vaan. =)

edit: Oops, parissa kuvassa näkyy olevan aika rumasti näkyviä JPEG-artifakteja. Korjaillaan piakkoin.
Avatar
#2 • • mark hamilton Guest
Itse CV:stä en pitänyt mutta portfoiloin sisältö oli jees.

Varmaan, ehkä palkaisin jos olis rahaa ja projektia enemmän kuin itselle.
Avatar
#3 • • Hansu Guest
Todella mukavan näköistä jälkeä. Värivalinnat miellyttivät silmää, samoin fontit. Kuvituksessa sulla tuntuu olevan mieltymys jonkinlaiseen 50-l. tyyliin, tai se minulle ainakin heti tuli mieleen. Se toimii oikein hyvin, näyttää että olet löytänyt selkeästi oman tyylisi ja kehittänyt sen täysin ammattimaiselle tasolle. Mihin sä enää TAIKia tarvitset? ;)
Avatar
#4 • • mekaanikko Guest

Todella mukavan näköistä jälkeä. Värivalinnat miellyttivät silmää, samoin fontit. Kuvituksessa sulla tuntuu olevan mieltymys jonkinlaiseen 50-l. tyyliin, tai se minulle ainakin heti tuli mieleen. Se toimii oikein hyvin, näyttää että olet löytänyt selkeästi oman tyylisi ja kehittänyt sen täysin ammattimaiselle tasolle. Mihin sä enää TAIKia tarvitset? ;)



Kiitos kiitos, olen tosiaan aika vahvasti mieltynyt tuollaiseen sodanjälkeisen "leikkisän modernismin" tyyliin niin kuvituksessa kuin myös typografiassa sekä värien ja sommittelunkin osalta.

Sen verran paljon olen nyt omasta mielestäni tekijänä kehittynyt tän vajaan parin vuoden aikana Taikissa että jos kehitys jatkuu vastaavaa tahtia jatkossakin niin kyllä siellä kannattaa roikkua. =)
Avatar
#5 • • Kosmonaut Guest
En osaa sen kummemmin analysoida, mutta kovasti miellyttivät silmää, väreistä ja juuri tuonkaltaisesta "vanhasta" tyylistä pidän itsekin.

http://www.nutempo.com/portfolio/freshfruits.html

-> Voiko tuota paitaa ostaa jostain :)
Avatar
#6 • • mekaanikko Guest

http://www.nutempo.com/portfolio/freshfruits.html

-> Voiko tuota paitaa ostaa jostain :)



Valitettavasti ei, sitä ei ole ikinä painettu. Yritän kyllä saada aikaiseksi joskus toimittaa painatuksen asteelle tuon ja liudan muitakin paitadesigneja mut ei ole saanut aikaiseksi.
Avatar
#7 • • hexasonik Guest
hyvän näköisiä duuneja kyllä. itseenikin vetoaa tuo sodanjälkeinen 'leikkisä modernismi' a'la saul bass, reid miles & co.

asiasta kalatalouteen, olisi hienoa nähdä, mimmoinen stalkerista tulisi david lynchin käsittelyssä! :)
Avatar
#8 • • Samuli Guest
Hienoa jälkeä! Viittauksia vanhaan, kuitenkin tuoreella meiningillä.
Avatar
#9 • • SS Guest
Työnäytteet jakaa aika hyvin mun mielipiteet, osa oli hemmetin hyviä ja osa oli mun makuun kyllä himmeetä kuraa (pahoittelut karusta ilmaisusta.) =)

Etusivun värit mielyttää, mut ehkäpä hitusen liian karu muodoiltaan - ei iske mulle täysillä.

Tässä selaillessa alko taas päässä pyörimään, että joskohan sitä vihdoin pääsisin itsekkin sinne kouluun sisään. Oli se sitten Taik tai Lahti.

- L

ps. onneksi olkoon, olet näköjään päässyt sek&grey:lle töihin :)
Avatar
#10 • • hexasonik Guest

ps. onneksi olkoon, olet näköjään päässyt sek&grey:lle töihin :)



mainostoimistoon työhön pääsystä ei seuraa mitään hyvää. nimim. 'jo ihan liian kauan niissä hommissa'. :D
Avatar
#11 • • Zzompp Guest

asiasta kalatalouteen, olisi hienoa nähdä, mimmoinen stalkerista tulisi david lynchin käsittelyssä! :)



Kalataloudesta seipääseen, olisi hienoa nähdä alkuperäinen Stalker, siis kertaalleen kuvattu mutta labrassa tuhoutunut versio. Nykyinen versio on mielestäni ohjaajan tuotoksista heikommasta päästä.

Itse portfoliosta: yksinkertaisen tyylikäs, toimii paremmin kuin edellinen.
Avatar
#12 • • hexasonik Guest

Kalataloudesta seipääseen, olisi hienoa nähdä alkuperäinen Stalker, siis kertaalleen kuvattu mutta labrassa tuhoutunut versio. Nykyinen versio on mielestäni ohjaajan tuotoksista heikommasta päästä.



samaa mieltä.

en tiennytkään, että stalkerilla on tämmöinen historia. mielenkiintoísta! joka päivä oppii jotain uutta!
Avatar
#13 • • mekaanikko Guest

Tässä selaillessa alko taas päässä pyörimään, että joskohan sitä vihdoin pääsisin itsekkin sinne kouluun sisään.



That bad, eh? =D No ei, nämä ovat niin pitkälle makuasioita että ihmehän se olisi jos kaikkia onnistuisi miellyttämään.

ps. onneksi olkoon, olet näköjään päässyt sek&grey:lle töihin :)



Heh, kuten Heikki jo totesi niin ei se välttämättä mikään siunaus ole. =) Yritän päästä täältä veks niin pian kuin mahdollista, mutta you gotta work hard for the rent jne.
Avatar
#14 • • SS Guest

That bad, eh? =D No ei, nämä ovat niin pitkälle makuasioita että ihmehän se olisi jos kaikkia onnistuisi miellyttämään.



Heh, en ihan sitä meinannut =) Lähinnä vaan kun törmää kouluun liittyvään niin alkaa junksuttamaan päässä, josko pääsis tästä tehdastyöläisen helvetistä koulun penkille opiskelemaan :)

Heh, kuten Heikki jo totesi niin ei se välttämättä mikään siunaus ole. =) Yritän päästä täältä veks niin pian kuin mahdollista, mutta you gotta work hard for the rent jne.



Itse antaisin kyllä vaikapa pikkurillini, jos pääsisin alalle töihin taikka kouluun juuri nyt (olen hajoillut kohta 2vuotta lähettämöapulaisena fazer leipomoilla, kun en ole päässyt vielä Taikkiin sisään. Nyt haen ensimmäistä kertaa myös Lahteen.)

-L

ps. jos haluat vastavuoroisesti dissailla meitsin tekemisiä niin taikin tän vuoden portfolio löytyyo osotteesta: www.lauriahonen.com/portfolio05
Portfolion ulkoasuun olen itse tyytyväinen, työnäytteisiin taasen en. :)
Avatar
#15 • • hexasonik Guest

Itse antaisin kyllä vaikapa pikkurillini, jos pääsisin alalle töihin



älä huoli, kyllä näissä hommissa sormet katkotaan! :D
Avatar
#16 • • hexasonik Guest
v---u tuplapostaus. oon tohelo.
Avatar
#17 • • mekaanikko Guest


ps. jos haluat vastavuoroisesti dissailla meitsin tekemisiä niin taikin tän vuoden portfolio löytyyo osotteesta: www.lauriahonen.com/portfolio05



Nopea arvio: omaan makuuni hieman turhan kliseisesti tuollaista tiettyä "klubistailia" toistava, mutta kyllä tolla nyt jatkoon pitäisi päästä sen verran mitä noita viimevuotisia portfolioita tuli osastolla selailtua. Ehkä kyse on vain siitä, etten diggaa tuosta "genrestä" ihan hirveästi, mutta jotenkin tuntui että olisi kaivannut persoonallisempaa otetta duuneihin. Muutamat jutskat kyllä näyttivät tosi hyvältä, sivuilla 10-11 oli ainakin omaan silmääni miellyttävän näköistä matskua.

Vinkkinä sitten pääsykokeita ajatellen, että käsintehty jälki on osatolla kunniassaan, eikä koneella tietty pääsykokeiden aikana pääsekään työskentelemään, eli kannattaa hyvissä ajoin tarttua kynään, saksiin jne. ja piirrellä ja askarrella reippaasti että saa tatsia hommaan. "Realistista" jälkeä ei tarvitse pystyä tekemään, mutta hyvännäköistä - vaikka ideathan siinä pääosassa ovat eikä niiden toteutus.

PS. Osastolla muuten on jo yksi opiskelija nimeltä Lauri Ahonen, täytyy toivoa ettei niillä ole kiintiö täynnä! =D
Avatar
#18 • • SS Guest

Nopea arvio: omaan makuuni hieman turhan kliseisesti tuollaista tiettyä "klubistailia" toistava, mutta kyllä tolla nyt jatkoon pitäisi päästä sen verran mitä noita viimevuotisia portfolioita tuli osastolla selailtua. Ehkä kyse on vain siitä, etten diggaa tuosta "genrestä" ihan hirveästi, mutta jotenkin tuntui että olisi kaivannut persoonallisempaa otetta duuneihin. Muutamat jutskat kyllä näyttivät tosi hyvältä, sivuilla 10-11 oli ainakin omaan silmääni miellyttävän näköistä matskua.

Vinkkinä sitten pääsykokeita ajatellen, että käsintehty jälki on osatolla kunniassaan, eikä koneella tietty pääsykokeiden aikana pääsekään työskentelemään, eli kannattaa hyvissä ajoin tarttua kynään, saksiin jne. ja piirrellä ja askarrella reippaasti että saa tatsia hommaan. "Realistista" jälkeä ei tarvitse pystyä tekemään, mutta hyvännäköistä - vaikka ideathan siinä pääosassa ovat eikä niiden toteutus.

PS. Osastolla muuten on jo yksi opiskelija nimeltä Lauri Ahonen, täytyy toivoa ettei niillä ole kiintiö täynnä! =D



Työnäytteistä olen aikalailla samaa mieltä kanssasi =) Kehitystä sen suhteen on tapahtunut viime aikoina aika paljon ja olen vihdoin päässyt irti tuosta efektimössöstä. Sääli ettei se vaan ehtinyt mukaan näkymään tuohon portfolioon.

Olen kyllä törmännyt kyseiseen kaksoisolentoon jo entuudestaan (www.stopsalvation.com) ja sijun forumeilla liikkui nimellä klaivu muistaakseni. Tekipä myös kaverini bändille promo cd:n kannet. Maailma on pieni :)

Halu päästä sisään on kyllä kova, ensimmäisenä vuonna (taisi olla sama vuosi jolloin pääsit itse sisään) tuli valintakokeissa todettua onneton osaamiseni perinteisillä työvälineillä. En saanut ajatuksia välitettyä paperille kovinkaan onnistuneesti ja pisteitä herui mahtipontisesti 2,2,1,2 ;D

Tokana vuonna portfolio oli kyllä hyvännäköinen, mutta aikamoista efektimössöä - mikä varmaan vaikutti paljolti siihen etten päässyt edes valintakokeisiin.

Nyt jos pääsen valintakokeisiin, niin uskoisin kyllä löytyvän resursseja päästä sisäänkin vihdoin. Kasvua kun on tapahtunut huimasti viimeisen 2 vuoden aikana :)

- L

ps.karkailee jo hitusen off-topiciks tämä keskustelu ;)
Avatar
#19 • • Herman Prime Guest
Digaan kyllä sun jutuista kovasti. Tommosta selkeita rajoja käyttävää ja typografisesti taidokasta tuotantoo on todella miellyttävää katsella. Vaikka eihän sunkaan tyyli suinkaan kovin omaperäistä ole, trendikkäämpäähän toi on kun toi perus klubistaili. mutta munkin mielestä kuitenkin paljon freesimpää kuin läpeensä kaluttu outer glow ja 3d, johon itsekin olen kieltämättä joskus sortunut. Toisaalta genre mikä genre sekin.

Mua kans on kiinnostanut toi graafinen ala pitkään, mutta tässä hakujen aikana tuli toistaiseksi pupu pöksyyn (tai rupes laiskottaan) noiden ennakkotehtävien kanssa. Alan kun sanotaan olevan niin ylityöllistetty ja huonopalkkainen että rupesin kelaan että onko toi sittenkään mun juttu... Tietty jos taikkiin pääsee, on työllistyminen varmaan helpompaa kuin esim tampereen taiteen ja viestinnän oppilaitokselta. Ja Lahtikin on tosiaan nostanut statusarvoaan lähivuosina. Esim Syrup Helsinkihän on Lahdesta.
Avatar
#20 • • 8PUS Guest
jaa että käsivaraa ja sek&grey nuorisoo. nättiä jälkeä duunit, tykkään kovasti. logoista joku otti vähän silmään, eikä oikeastaan ite portfolion leiska ja typografia oikee tipu mulle, mutta hyvää kuvitusta ja parissa logossakin ideaa. printtiduunit osu hyvin.