Purismi

142 posts, 8 pages, 20,016 views

#41 • • zAo Guest
Koska olen alkuperäisen valokuvan ottaja, tulen
antamaan oman kommenttini myöhemmin asiasta.

Mainittakoon kuitenkin, että en hyväksy millään tavalla
sitä, että ottamaani kuvaa käytetään kahden henkilön
välisissä erimielisyyksissä.
#42 • • Jone Guest

Kyl mulle käy juttelu, kunhan osaat ottaa iisisti.

Teille teknopuristeille taitaa olla yhteistä se, että heti jos pitäisi puhua muuallakin kuin lankojen välitykselle tai varsinkaan kahden kesken, niin alatte kummasti tutisemaan lantiosta alaspäin.

Is it the beat or...?
#43 • • e-cho Guest

Teille teknopuristeille taitaa olla yhteistä se, että heti jos pitäisi puhua muuallakin kuin lankojen välitykselle tai varsinkaan kahden kesken, niin alatte kummasti tutisemaan lantiosta alaspäin.

Ah, don't I just love the smell of testosterone in the morning..
#44 • • jUSSi Guest

Is it the beat or...?

Minä ymmärsin samulin kommentin, että "Jos et käy riehumaan/väkivaltaiseksi tavatessamme, olen valmis keskustelemaan". Et varmaan ollut ajatellut painostaa fyysisellä uhkalla?
#45 • • Samuli Guest

Koska olen alkuperäisen valokuvan ottaja, tulen
antamaan oman kommenttini myöhemmin asiasta.

Mainittakoon kuitenkin, että en hyväksy millään tavalla
sitä, että ottamaani kuvaa käytetään kahden henkilön
välisissä erimielisyyksissä.

zAo:n kanssa jo juteltiin privasti tästä aiheesta. Mielestäni tässä tapauksessa kuitenkin puhutaan suht leppoisasta pilasta. Okei, se että kuvaasi on editoitu, loukkaa tekijänoikeuksia, mutta tässä nyt kuitenkin pitää suhteuttaa asioiden sisältö; kukaan ei ole tavoitellut esim taloudellista etua itselleen ottamallasi kuvalla tai käyttänyt sitä esittäen olevansa kuvan oikeuksien haltija. Ei siis voi oikein verrata esim mp3-piratismiin ja sen aiheuttamiin ongelmiin.

Pahoittelen tapahtunutta.

Is it the beat or...?

Musamakua lienee turha sotkea tähän. Eipä tässä kummempia tutinoita tunnu. Jos sä nyt oikeasti haluat tuhlata tähän asiaan vielä enemmän aikaa niin kyl mulle juttelut käy. Tunnut vaan aina suutahtavan vähäpätöisistä asioista. Se on merkityksetöntä, onko kyseessä asiaton vai asiallinen kommentti/kritiikki/pila/etc..

Jos osaa ottaa asiat hieman rennommin, on elämäkin taatusti helpompaa. Keskittykää oleelliseen älkääkä tuhlatko aikaanne ja voimavaroja turhiin asioihin. Muodostakaa oma käsityksenne laadusta ja eläkää sen mukaan.

Pyydän Jonelta mitä nöyrimmin anteeksi lapsellisuuttani. Lupaan vastaisuudessa jättää sinut rauhaan internetin ihmeellisessä maailmassa.
#46 • • drS Guest

Musamakua lienee turha sotkea tähän.

kumman kliseiseltä vaan tuntuu että polkkafaneja on taas pilkattu "coolimman" musan diggarien taholta.

suoraan sanoen mua on jo pitkään v*tuttanu et täälläkin pyörii ihmisiä, jotka yleensä ovat julkisesti varsin suvaitsevaisia ja avoimia mieleltään, mutta omassa porukassa jotain aivan muuta. just sellasia jotka pitää omaa musaa paljon fiksumpana ja kaikkee 95 jälkeen tehtyä yl 140 bpm matskua ja sitä kuuntelevia ihmisiä itseään alempiarvoisina ja naurettavina. sit ku tällästä tapahtuu ja joku siitä älähtää (mun mielestä aivan syystä), ni ollaan heti et "HÄH KAMOON HEI WTF? LOL :DDD EHÄMMÄ TEHNY MITÄÄ!" ja heti kun tilaisuus tulee niin muita ihmisiä kyllä korjaillaan vastaavista jutuista ja ilmaistaan paheksuntaa paljon pienemmistäkin asioista. "mun musa on edelleen parempaa ku sun", mut täähän on just sitä aitoo ja ihanaa purismia. tätäkin postausta varmasti copypasteillaan innoissaan tietyille irkkikanaville nauravien hymiöiden saattelemana..

kyllähän toikin on vaan stereotypiaa ja ennakkoluuloja mitä mulla on, mut ei tälläset tapaukset kyl niitä vähennä.
#47 • • Edited Jone Guest

Minä ymmärsin samulin kommentin, että "Jos et käy riehumaan/väkivaltaiseksi tavatessamme, olen valmis keskustelemaan". Et varmaan ollut ajatellut painostaa fyysisellä uhkalla?

Enhän mä ole missään vaiheessa vähimmissäkään määrin ollut tällaista uhkaa aiheuttamassa tai sellaisen aiheutumisella uhkailemassa?

En sit tiedä miten pitäis suhtautua siihen, että joku pelkää saavansa multa turpaansa for no reason at all.

Musamakua lienee turha sotkea tähän.

Mäkin haluaisin kauheasti uskoa siihen että se on täysin tarpeetonta, mutta kuinka ollakkaan niin ei valitettavasti tässä tapauksessa ole. Kaikki viimeaikainen avautuminen ja erilaisten kuvien postailu, joka on tavalla tai toisella mitenkään koskettanut mun persoonaani on tullut #techno.fi-porukan suunnalta. Syynähän tohon teknopuristien (joiksi itse itseänne kutsutte, en vetänyt hatusta nimitelläkseni) vihanpitoon on niinkin karmiva vääryys kuin se, että en jättänyt ystävääni ja tuttuani tuleen makaamaan kun päätitte edellisen kerran repiä riemunne jonkun henkilön persoonasta tai habituksesta.

Henkilökohtaisesti mä en saa kiksejä jonkun tietyn tyylisen musiikin kuuntelijoiden dissaamisesta ja aika harvoin henkilöön menevästä dissauksesta ylipäätään (tähän on toki poikkeuksensa, joista viimeisintä ei tarvitse hakea kaukaa). Kuunnelkaa teknoa - tekno on varmaan ihan kiva juttu, vaikka se ei kaikille aukeaisi. Antakaa muiden kuunnella muuta - se on niiden juttu vaikka se ei teille ihan aukeaisi. Ei, teidän ei seuraavaksi tarvitse ottaa toisianne ja maailman kansoja käsistä kiinni ellette ihan itse halua.

Eipä tässä kummempia tutinoita tunnu. Jos sä nyt oikeasti haluat tuhlata tähän asiaan vielä enemmän aikaa niin kyl mulle juttelut käy.

Itseasiassa mä en olisi halunnut tuhlata tähän asiaan yhtään aikaa, koska viimeiset pari tuntia olisi ollut kivempi tehdä töitä, joista osa olisi ilman koko hässäkkää jo asiakkailla. Mut eihän siinä paljon mun mielipidettä kyselty, vai kyseltiinkö?

Tunnut vaan aina suutahtavan vähäpätöisistä asioista. Se on merkityksetöntä, onko kyseessä asiaton vai asiallinen kommentti/kritiikki/pila/etc..

Olet eittämättä mitä parhaimmassa asemassa kertomaan mun maltistani ja persoonastani, olemmehan jo pitkään olleet bisselläkäyntiväleissä ja näiden oluttuopposten kanssa vietettyjen hetkien aikana olet oppinut tuntemaan minut ja motiivini viimoisen päälle.

Tai sit tossa edellisessä kappaleessa joku meni vikaan...?

Jos osaa ottaa asiat hieman rennommin, on elämäkin taatusti helpompaa. Keskittykää oleelliseen älkääkä tuhlatko aikaanne ja voimavaroja turhiin asioihin. Muodostakaa oma käsityksenne laadusta ja eläkää sen mukaan.

Loukkaavat giffianimaatiot ovat siis:
- Rentoa ja helppoa elämää
- Keskittymistä oleelliseen
- Eivät ajan ja voimavarojen haaskuuta
- Sun käsityksesi laadusta?

Pyydän Jonelta mitä nöyrimmin anteeksi lapsellisuuttani. Lupaan vastaisuudessa jättää sinut rauhaan internetin ihmeellisessä maailmassa.

Ei mua rauhaan tarvitse jättää, mutta pahimmat patoumat voi purkaa vaikka livenä ja loputkin webissä ilman, että niistä tarvitsee tehdä koko kansakunnan sirkushuveja tällaisella klovnimaisella "kun ton tönäisee nurin niin yleisö nauraa and therefore I'm the master clown"-tavalla.

-

jUSSin kanssa puhuin asiasta puhelimessa pitkät tovit. Käsittääkseni olimme hyvin pitkälti yhteisymmärryksessä siitä missä meni vikaan ja valotin samalla hieman koko kalabaliikin aikaisempia vaiheita ja sitä mitkä mun vaikuttimeni niissä ovat olleet.
#48 • • jUSSi Guest

kumman kliseiseltä vaan tuntuu että polkkafaneja on taas pilkattu "coolimman" musan diggarien taholta.

Koetko, että tekno on coolimpaa kuin polkka?

suoraan sanoen mua on jo pitkään v*tuttanu et täälläkin pyörii ihmisiä, jotka yleensä ovat julkisesti varsin suvaitsevaisia ja avoimia mieleltään, mutta omassa porukassa jotain aivan muuta. just sellasia jotka pitää omaa musaa paljon fiksumpana ja kaikkee 95 jälkeen tehtyä yl 140 bpm matskua ja sitä kuuntelevia ihmisiä itseään alempiarvoisina ja naurettavina. sit ku tällästä tapahtuu ja joku siitä älähtää (mun mielestä aivan syystä), ni ollaan heti et "HÄH KAMOON HEI WTF? LOL :DDD EHÄMMÄ TEHNY MITÄÄ!" ja heti kun tilaisuus tulee niin muita ihmisiä kyllä korjaillaan vastaavista jutuista ja ilmaistaan paheksuntaa paljon pienemmistäkin asioista. "mun musa on edelleen parempaa ku sun", mut täähän on just sitä aitoo ja ihanaa purismia. tätäkin postausta varmasti copypasteillaan innoissaan tietyille irkkikanaville nauravien hymiöiden saattelemana..

Eli sinua on vituttanut #techno.fi kanavan elitistinen ja puristinen meininki? Uskoisin, että irkistä löytyy kanava, jolla haukutaan ihan samaan tyyliin meitä pahimpia puristeja, ainoa ero taitaa olla, että minua ei voisi vähempää haitata mitä muut minusta puhuvat/ajattelevat :)

kyllähän toikin on vaan stereotypiaa ja ennakkoluuloja mitä mulla on, mut ei tälläset tapaukset kyl niitä vähennä.

Mikäs on sen hauskempaa kuin stereotypioille nauraminen :D
#49 • • Turan Guest

Voi hellanpuudeli! No, se nyt riippuu siitä miten kohde reagoi pilakuvaan. Mä haastan jokaisen photariurpon tekemään jostain mun kuvasta animoidun giffin ja postaamaan ne tänne! Saadaankin nauraa mun isolle päälle oikein porukalla!

toivottavasti säki et rupee nyt pillittämään :p

labs.gif
#50 • • jUSSi Guest

toivottavasti säki et rupee nyt pillittämään :p

http://www.neekereiden.net/labs.gif

EI JUMALAUTA :DDD

mä melkein tipahdin tuolilta kun repesin! Tää on loistava!
#51 • • drS Guest

Koetko, että tekno on coolimpaa kuin polkka?

en, jos näin kokisin niin olisin luultavasti jättänyt esim. lainausmerkit pois äskeisestä viestistä.

Eli sinua on vituttanut #techno.fi kanavan elitistinen ja puristinen meininki? Uskoisin, että irkistä löytyy kanava, jolla haukutaan ihan samaan tyyliin meitä pahimpia puristeja

en nyt tietenkään tarkoittanut että yksi irkkikanava olisi syy harmistukseeni, tuntuu vaan että juuri tuossa genressä purismi on pahimmillaan sitä mitä tässäkin topikissa on tullut ilmi. mutu-ajatteluahan tämä on, mutta eipä tule mieleen muuta genreä jonka kannattajat käyttäytyisivät vastaavissa määrin tuolla tavalla. siinä taas stereotypia mille voit nauraa :heart:

ainoa ero taitaa olla, että minua ei voisi vähempää haitata mitä muut minusta puhuvat/ajattelevat :)

mukavaa että itsetuntoasi ei latista esim. sellainen mahdollisuus, että jotain muuta saattaisi vaikkapa tuollainen kuva haitata. mut ehkä se on taas yks osoitus miks muun musan kuuntelijat onkin huonompii ihmisii?
#52 • • Samuli Guest
Ei hitto! Toi Jussin giffi on paras!

Saisko joku täst mitään aikaiseksi?

photo12.jpg
#53 • • Turan Guest

Saisko joku täst mitään aikaiseksi?

ei tolle tarvi tehä mitään :D
#54 • • sonni Guest

suoraan sanoen mua on jo pitkään v*tuttanu et täälläkin pyörii ihmisiä, jotka yleensä ovat julkisesti varsin suvaitsevaisia ja avoimia mieleltään, mutta omassa porukassa jotain aivan muuta.

tiedätkös mitä? ihminen yleensä vertaa muita itseensä. loogisesti voisi
kuvitella, että ennakkoluuloja omaava yksilö tekee itse juuri niin kuin
kiroaa, vaikkei välttämättä näin haluakaan. enkä nyt väitä että niin on,
mutta useimmiten selityksiä muiden käytökseen löydetään/haetaan omista
vioista..

ei vaan, vitsi vitsinä, tekno on selkeesti elitemusaa! teknopäät tietää
kaikesta kaiken, kukaan muu ei mitään. eikö ole muka tiedossa jo?!

apua.jpg
#55 • • jUSSi Guest

en nyt tietenkään tarkoittanut että yksi irkkikanava olisi syy harmistukseeni, tuntuu vaan että juuri tuossa genressä purismi on pahimmillaan sitä mitä tässäkin topikissa on tullut ilmi. mutu-ajatteluahan tämä on, mutta eipä tule mieleen muuta genreä jonka kannattajat käyttäytyisivät vastaavissa määrin tuolla tavalla. siinä taas stereotypia mille voit nauraa :heart:

Juu, kyllä täällä tiedostetaan omat puutteet :P

mukavaa että itsetuntoasi ei latista esim. sellainen mahdollisuus, että jotain muuta saattaisi vaikkapa tuollainen kuva haitata. mut ehkä se on taas yks osoitus miks muun musan kuuntelijat onkin huonompii ihmisii?

Tarkennus edelliseen: Minua ei haittaa/kiinnosta kuinka paljon muut minua/kaltaisiani puristeja haukkuvat, en siis ota stressiä dissauksesta. Mutta kyllä minua kiinnostaa miten ihmiset reagoivat sanomisiini, edellyttäen että sisältö ja konteksti on ymmärretty oikein.

Ja minä en voi tulkita maailmaa kuin itseni kautta, joten kun en koe esim. yo. kuvan tyylisiä juttuja muuna kuin huumorina, oletan automaattisesti (en siis rationaalisen ajatteluprosessin tuloksena) muidenkin ajattelevan samoin tavoin. Ja ollessani inhimillinen, en aina ajattele <3
#56 • • drS Guest

tiedätkös mitä? ihminen yleensä vertaa muita itseensä. loogisesti voisi kuvitella, että ennakkoluuloja omaava yksilö tekee itse juuri niin kuin kiroaa, vaikkei välttämättä näin haluakaan. enkä nyt väitä että niin on, mutta useimmiten selityksiä muiden käytökseen löydetään/haetaan omista vioista..

näinhän se usein menee, mut en kyllä suostu myöntämään olevani ainakaan yhtä pahis ku esim. jUSSi ;)

nimim. living in denial -84
#57 • • J-P Guest

jos joku duunaa yhden hauskan giffin niin miks siitä pitää vetää herneet nenään? pistäkää skabat pystyyn ja kattokaa kuka tekee kovimman! kamoon..

Näin Samuli Kemppi, 29v.

eih vittu :D

Sä oot samuli ihme pelle!!! eihän nyt melkein KOLMEKYMPPISEN miehen pidä mitään tuollaisia kirjoittaa!!! käyttäydys nyt niinkuin ikäisesi kuuluu! saatana.

:D vittu mitä läppää.
#59 • • Homegrove Guest
Tarpeellinen kevennys:

schoolgirl4nk.gif
#60 • • JussiS Guest

eih vittu :D

Sä oot samuli ihme pelle!!! eihän nyt melkein KOLMEKYMPPISEN miehen pidä mitään tuollaisia kirjoittaa!!! käyttäydys nyt niinkuin ikäisesi kuuluu! saatana.

:D vittu mitä läppää.

quotaan itseäni tuolta "feedback & support"-osastolta:

Onhan nää sinänsä hauskoja, mut voisko oikeesti aikuiset ihmiset ottaa nyt järjen käteensä, ja miettiä et onkos tossa kauheesti järkeä. Jos kuvan ainoana tarkoituksena on vittuilla suoraan jollekin ihmiselle (yleensä jopa niin tunnettu, että muutkin kuin asianomaiset tunnistavat kuvasta), niin mulla alkaa siinä vaiheessa ainakin menemään yli, vaikkei kuva mua mitenkään henkilökohtaisesti koskisikaan. Varsinkin siinä vaiheessa, kun kuvia postaa platinumin moderaattori, jonka käytöksen mielestäni pitäisi olla esimerkillistä kaikille.

En mä tiedä, kai mä sit oon vaan jotenkin tiukkapipo enkä ymmärrä huumorin päälle, mut jotenkin tuntuu et muutamien käyttäjien olis aika katsoa vähän peiliin ja miettiä omia tekemisiänsä.

Vaikka ehkä olenkin mielipiteeni kanssa yksin, niin silti olisi mun mielestä huomattavasti fiksumpaa jättää ne henklökohtaiset päänaukomiset tekemättä, vaikka ne kuinka hauskasti saisi naamioitua hauskojen giffien taakse. Eiköhän jokainen tiedä että mistä syystä juurikin Jonen naama on tossa, eikä esim SAMi:n?