Japsi-RPG:t

5 posts, 1 page, 1,128 views

#1 • • miikkaL Guest
Onkos täällä porukkaa joka diggailee? Itse olen aiemmin pelaillu lähinnä Final Fantasyja ja Grandia-sarjaa, mutta nyt tuli hankittua kerralla seuraavat pelit. Kokemuksia näistä?

Star Ocean : Till The End Of Time

Final Fantasy X-2

Dark Chronicle

Breath Of Fire: Dragon Quarter

Wild Arms 3

Tähän topiciin olisi muutenkin tarkoitus keräillä juttua lähinnä juuri japsiropeista, koska mun mielestä toi Seikkailupelit-threadi ei ole oikea näille.

Noista pari eroaa Final Fantasyista ainakin sillä, ettei taistelut ole satunnaisia, vaan viholliset pystyy kiertämään.

Final Fantasy X-2 kiinnostaa kovasti sen vuoksi, että nyt X:n jälkeen pääsee kartalla liikkumaan vapaasti, eikä peli ole niin lineaarinen. Myös se on loistojuttu, että porukka pysyy koko ajan samana, joten ei tarvitse vaihdella ukkoja sen mukaan, kenen arvoja pitäisi boostailla. Kun jengi pysyy samana, voi keskittyä vain niiden boostamiseen.

Noista peleistä FFX-2:n lisäksi tuo Dark Chronicle vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta, vaikkakin tuohon cell-shading grafikkaan totuttautuminen voikin viedä aikansa. Peli on tehty jo 2003, mutta tuskinpa se haittaa juurikaan pelaamista.
#2 • • xybo Guest
Kannattaa päivittää tuota topikkia.. kysessäähän on tietokone ropeista eikä rpg:ista sinäänsä. Häämmäännyin. =)

-- xybo
#3 • • osenoko Guest
Mä olen jo luopunut toivosta että Pläykkä kakkoselle löytyisi laadukasta japsiropee - liika lineaarisuus ja "elokuvamaisuus" syö miestä rotan lailla - enkä ole hirveästi jaksanut asiaan enää perehtyä, mutta olisi kiintoisaa kuulla kommentteja esim. luettelemistasi peleistä.
#4 • • miikkaL Guest

Mä olen jo luopunut toivosta että Pläykkä kakkoselle löytyisi laadukasta japsiropee - liika lineaarisuus ja "elokuvamaisuus" syö miestä rotan lailla - enkä ole hirveästi jaksanut asiaan enää perehtyä, mutta olisi kiintoisaa kuulla kommentteja esim. luettelemistasi peleistä.

Mitä ropeja oot pelannu?
#5 • • miikkaL Guest
Star Ocean vaikuttaa erittäin pätevältä. Taistelusysteemi on mukavaa vaihtelua perinteiseen vuoropohjaiseen, ja muutenkin kaikki tuntuisi olevan suht hyvin balanssissa. Musiikki ja animaatio on hyvää, kuten kaikissa Squaren peleissä.