ValtrValopää: Street crossing [olkoon siinä]

8 posts, 1 page, 1,213 views

Avatar
#1 • • Edited Säätäjä Guest
Street crossing-nimiseen pikkuseen näyteanimaatioon tehty musa
on nyt vihdoinkin VALMIS.

eri asia on kuulostaako se yhtään sen paremmalta
(postaan nyt tänne kuitenki ku ttu stna mumin mumin..)

STREAM >>> http://www.mikseri.net/www/play.php?type=hi&id=132233
DL >>> http://www.mikseri.net/www/play.php?type=dl&id=132233
SIVUT >>> http://www.mikseri.net/valtteri

täs ton tullu hirvee tekniikan harjottelubiisi mulle ku oon oppinu käyttää mm. kompressorii vähä paremmin sun muuta.

mut tää saa nyt jäädä haistaa homeen, kuulostaa miltä kuulostaa.
Avatar
#2 • • JayFish Guest
Mikäs tässä kuunnellessa. Genret ei mua henk.koht. kiinnosta, joten en ota siihen kantaa.

Tää on ihan jees, mut jotain tää kaipais lisää. Ton peltisen syntsan vois kyllä välillä tappaa pois, koska kyllä se rupiaa ottaa korvaan jo loppuvaiheessa. Heitä sitä hiukan taannemmas ja ota jokin muu "vetonaula" mukaan.

Masterointi on kyllä jotkseenkin huono. Baselineä ei vissiin kompuroitu ollenkaan tai sitten biisin geneerinen kompurointi puuttuu. Soundi todella epätasainen ja alapäässä fixattavaa. Biittien munaisuus lähtee samantien kun baseline alkaa rullata. Yläpäätä pitäis laajentaa, koska ihan liian monotoninen näin.

Mun mielestä hyväalku, mutta työtä vaatis vielä.
Avatar
#3 • • Säätäjä Guest
kompuraa tossa kyl on mut en oo oikee ikinä osannu käyttää sitä hienovaraisesti. onks mitää vinkkejä miten sitä yleisesti kannattais käyttää.

tää on kyl vielä siis paska versio muutenki :scared: toihan lopppuuki ku senään kun tää versio alustavasti palvelee vaan ton animaation taustana, mut lupaan tehä tästä parannetun version, sit joskus.

mut lisää, mitä muuta tää kaipaa.
ja kertokaa mitä tää on
Avatar
#4 • • JayFish Guest
Kompuran käyttö ei ole ihan yksiselitteinen, koska jos sillä lähtee dynamiikka valonnopeudella väärin käytettäessä. Sitä käytetään monella tavalla riippuen kompressoitavasta materiaalista (rummut, bassot, jne. jne.).

Hyvän kompresoinnin opiskelu vaatii matskua tuekseen ja oma-aloitteista tutkimista. ArtistPro-julkaisulla on ainakin yksi todella loistava kirja. Olen sen itsekin pariin kertaan lukenut. Nyt en nimeä ja kirjoittajaa muista, mutta käyhän zekkaamassa www.artistpro.com, ni luulis löytyvän. Kirja on siitä hyvä, että ei tartte olla mikään superguru ymmärtääkseen, että mistä siinä puhutaan. Kirjan mukana toimitetaan CD, josta voi sitten itse kuunnella, että mistä kirjassa puhutaan. Tämä on kaikken tärkein seikka, koska jokaisen korva toimii omalla tavallaan ja asia pitäisi silti omaksua siten, että itse ymmärtää.

Tän biisin genre on "Elektroninen musiikki" :excellent:
Avatar
#5 • • Säätäjä Guest
nii eli miltäs se nyt kuulostaa.
Avatar
#6 • • JayFish Guest
En havaitse mitään eroa tuossa möyryävässä alapäässä. Nyt toi peltisyna on tukkoisempi. Mun mielestä se alkup. oli parempi. Edeellinkin se kolisee läpi biisin, joka pistää kyllä ärsyttämään. About. 2:30 on pieni droppi, tapa syna pois ja heitä jotain padsejä kehiin antamaan uutta väriä ja tilaa biisille.

Millä tää biisi on tehty? Jos olet Acid, Cubase, Reason jne, -akselilla, ni oliskohan tästä mahdollista tehdä "omanäkemysremix". Ihan vaan masteroida ja pistää sulle privana. En väitä, että saisin mitään mullistavaa aikaan, mutta ainakin toisenlaisen näkemyksen.
Avatar
#7 • • Säätäjä Guest
tsek alkuper post
saa olla siinä
animaatio on valmis ja sinetöity, en säädä enää
kertokaa jos kuulosti yhtää paremmalta
Avatar
#8 • • JayFish Guest
Hyvä hyvä. Mun mielestä kehitystä tapahtunut huomasti. Nyt on koko äänimaailma tulee laajempana. Hyvin on tilaa käytetty. Paljon puhtaampi ja kirkkaampi soundi. Ei tule enää oven takaa. Äläpää kuulostaa paljolti samanlaiselta, muttei se enää häiritse koska muut osa-alueet on kohdallaan. Kyllä tää palvelee näin tarkoitustaan.

Biisin rakenteeseen et vissiin ole ottanut kantaa, koska mm. pientä droppia ei ole oikein käytetty hyväksi. Tosin, täähän palvelee videota, joten ei välttämättä tarvitsekaan.

v1 ja v2 välillä kehitystä ei juurikaan ollut, mutta tämä version on ihan toisella levelillä. Hiukan vielä harjoitusta tuossa final-mixauksessa, mutta tämäkin on jo hyvää työtä.