Novation X-Station x25/49 kokemuksia

13 posts, 1 page, 2,676 views

Avatar
#1 • • uuttaja Guest
Hakusessa olisi pc-läppäriin sopiva laite, jolla saisi kaiken hoidettua: kiippari,sisääntulot etuasteineen kitaralle/mikille/bassolle. Ja se vielä äänikorrit ettei sitä tarvitsisi ostaa erikseen. Kyseisellä laitteella taitaa nämä taittua? Sattuisiko keneltäkään löytymään käytöstä laittetta?

Ableton Liveä taitaapi tulla sekkariksi.
Avatar
#2 • • aleksivirta Guest
tasan nolla henkilökohtasta kokemusta eikä pysty sikäli sanoo toimivuudesta tai saundista oikeesti mitään mihin kannattais luottaa, mutta:

- porukka tuntuu olevan keskimäärin aika tyytyväisiä noihin sen verran mitä on muilla foorumeilla spottaillut
- oon kuullut huhua et novationin uudet ääniajurit ois ns saatanan hyvät, saa ilmeisesti latenssit tiputettua usb-laitteeks melko matalalle ja toimii vielä vakaasti
- epäilyttää usb1.1 audiokäytössä edelleen suuresti
- se että pakataan kaikki mahollinen yksiin kuoriin aiheuttaa yleensä toisaalta sen että jostain ominaisuuksista joudutaan tinkimään... ja toisaalta, jos joku ominaisuus alkaa harmittamaan tai jos joku osa hajoaa niin sitä ei voikaan alkaa vaihtamaan yksittäin
Avatar
#3 • • gerry Guest
Itse hommasin itelleni lainaks tuollaisen heti ku sellainen tuli markkinoille.... En tiedä onko novationilla tullu erä painovirheisiä novationeita mutta lainassa olevan laitteen päällä lukee "Novation Remote 25" vaikka laite on x-Station 25... Eli se missä on syna samas. Ainakin uniikki yksilö:D!!

Mitä itse laitteeseen tulee niin saundiltaan se on ihan perus novationia... Tykkään itse kovasti novation v-stationista (vst-plugari) joten eipä jättänyt toikaan saundiltaan toivomisen varaa sillä se perustuu samaan saundiin ku k-station ja johon v-station perustuu (heh, epäselvää tekstiä ;)). Se on vaan yksparttinen mikä sinänsä vähän rajoittaa latteen käyttöä.


Tuota äänikorttitsydeemiä en ole kokeillut kun ihan testataakseni montaako raita saa pinoa ennen ku alkaa saundi pätkimään. Testailin logicin kanssa ja sain latenssia pitentämällä (n 40ms) päälle kymmenen raita hyvin soimaan. Mutta testistäni on aikaa ja novationi on ties monesti kerinnyt ajureita jo päivittämään...

Laite otta viel virran kätevästi USB-sta mikä vähentää piuhahässäköiden määrä... Välil vaan tuntui virta loppuvan kun käytin sitä viel synamoodis.... Mut pelkkä kiipparina toimii hyvin.

Rakenteeltaan laite on jämäkkä ja asiallinen. Koskettimisto on toooodella namu... On vaan pkele 2oktaavinen joten ulkoista kiipparia on käytettävä. Varmaa keikkakone, ja keikoil se luotettavaksi onkin jo totettu ;)


Täs kerroin siitä uniikista remotesta =) Mutta kyl toi oikeakin remote on aivan varmasti todella näppärä... Toisaalta jos pelkkä midikiipparia äänikortilla haet niin tsekkaas vielä nämä.

EGO-SYS


M-AUDIO OZONE

Noi on vähän huokeammat hinnaltaan... :)
Avatar
#4 • • aleksivirta Guest
joo siis käsittääkseni x-station = remote 25 + uus firmwarepäivitys. eli remote25 audion ostaneet sai jossain vaihees ilmaseks laitteeseensa uuden firmiksen jonka myötä siihen tuli ne syntsaominaisuudetkin mukaan. voi olla et novation on myynyt sit niitä päivitettyjä remote25 audioita x-stationina eikä oo vaivautunut vaihtamaan kuoria/painatuksia tms.

novationin litku-VA-saundi on kyllä ihan oma siisti juttunsa vaikka sen toimivuus perustuu mun mielestäni aika pitkälti niihin pätevien builtin-efektien käyttöön eikä niinkään tosi siistiin perussaundiin. supernovassahan oli aikoinaan ihan hullun siistiä kun jokaseen parttiin sai ihan oman efektilenkin reverbeineen sun muineen ilman että tartti tinkiä sen takia polyfoniasta...

having said that, jos joku haluaa luopua novastaan (juuri siitä pikkusesta laptop-mallista) halvalla niin täältä kyl löytyy ostaja... vaikka v-stationista tai noista uusista novation-hardissynoista saa "saman saundin" irti helpommin ja monipuolisemmin niin nova vaan näyttää siistiltä ja koon puolesta kulkis kätsästi repussa :happyroll:
Avatar
#5 • • gerry Guest



having said that, jos joku haluaa luopua novastaan (juuri siitä pikkusesta laptop-mallista) halvalla niin täältä kyl löytyy ostaja... vaikka v-stationista tai noista uusista novation-hardissynoista saa "saman saundin" irti helpommin ja monipuolisemmin niin nova vaan näyttää siistiltä ja koon puolesta kulkis kätsästi repussa :happyroll:




Tsekkaas täältä jos novaa haluat... :) Ei meinaa oo pahahintaisia....

Olen tuota v-stationia tääl aiemminkin hehkuttanut mutta koetakaa kestää vielä ;)

Ei se ole ihan trance nr 1 syna jota voi joka IKISESSÄ saundis käyttää (kuten pro 53) mutta mielestäni siitä irtoo hyviä bassoja sekä liidejä sekä muita pikku juttuja täydentämään kokonaisuutta... Miksei tietty myös padeja mut niitä en oo jaksannut sil ruveta vääntämään. Pades kannattaa käyttää esim. atmosphereä..

Ja noi v-station jutut pätevät siis myös tuohon k-stationiin sekä remoteen sillä sama saundi niissä on... Novation KSR himottais.... 4 partti vocoder k-station saundi... ja ei pahan hintainen.
Avatar
#6 • • whuf. Guest
Onkos Supernovassa ja K-Stationissa hirveän erilainen soundi? Kun jotenkin tuntus että se Super on superimpi kun mitä noista uusista Novationeista irtoo.
Avatar
#7 • • aleksivirta Guest

Tsekkaas täältä jos novaa haluat... Ei meinaa oo pahahintaisia....



joo toki thomannin tiiän, mutta novation novaa ei oikein myydä enää uutena. tätä siis tarkoitan:

novation_nova.jpg

edit: hauska yhteensattuma, pläräilin just muusikoiden.netiä ja siellähän joku ois myymässä neljään saturaiseen moista. eipä vaan oo just nyt yhtään ylimäärästä rahaa...
Avatar
#8 • • uuttaja Guest

Itse hommasin itelleni lainaks tuollaisen heti ku sellainen tuli markkinoille.... En tiedä onko novationilla tullu erä painovirheisiä novationeita mutta lainassa olevan laitteen päällä lukee "Novation Remote 25" vaikka laite on x-Station 25... Eli se missä on syna samas. Ainakin uniikki yksilö:D!!

Mitä itse laitteeseen tulee niin saundiltaan se on ihan perus novationia... Tykkään itse kovasti novation v-stationista (vst-plugari) joten eipä jättänyt toikaan saundiltaan toivomisen varaa sillä se perustuu samaan saundiin ku k-station ja johon v-station perustuu (heh, epäselvää tekstiä ;)). Se on vaan yksparttinen mikä sinänsä vähän rajoittaa latteen käyttöä.


Tuota äänikorttitsydeemiä en ole kokeillut kun ihan testataakseni montaako raita saa pinoa ennen ku alkaa saundi pätkimään. Testailin logicin kanssa ja sain latenssia pitentämällä (n 40ms) päälle kymmenen raita hyvin soimaan. Mutta testistäni on aikaa ja novationi on ties monesti kerinnyt ajureita jo päivittämään...

Laite otta viel virran kätevästi USB-sta mikä vähentää piuhahässäköiden määrä... Välil vaan tuntui virta loppuvan kun käytin sitä viel synamoodis.... Mut pelkkä kiipparina toimii hyvin.

Rakenteeltaan laite on jämäkkä ja asiallinen. Koskettimisto on toooodella namu... On vaan pkele 2oktaavinen joten ulkoista kiipparia on käytettävä. Varmaa keikkakone, ja keikoil se luotettavaksi onkin jo totettu ;)


Täs kerroin siitä uniikista remotesta =) Mutta kyl toi oikeakin remote on aivan varmasti todella näppärä... Toisaalta jos pelkkä midikiipparia äänikortilla haet niin tsekkaas vielä nämä.

EGO-SYS


M-AUDIO OZONE

Noi on vähän huokeammat hinnaltaan... :)



Jees olen noita edullisimpia myös tarkastellut, mutta en ole päässyt testaamaan. X-Stationia on vain kehuttu kovasti kiippareiden osalta ja taas M-Audion Ozonea haukuttu. Mitenköhän tuon Ozonen äänikortin laita on verrattunu X-stationiin(tai noin ylipäätänsä?
X-stationistahan löytyy myös 49 ja 61 koskettimenmallit, jotka toki ovat arvokkaampia kuin kahden oktaavin malli.
Avatar
#9 • • uuttaja Guest

Itse hommasin itelleni lainaks tuollaisen heti ku sellainen tuli markkinoille.... En tiedä onko novationilla tullu erä painovirheisiä novationeita mutta lainassa olevan laitteen päällä lukee "Novation Remote 25" vaikka laite on x-Station 25... Eli se missä on syna samas. Ainakin uniikki yksilö:D!!

Mitä itse laitteeseen tulee niin saundiltaan se on ihan perus novationia... Tykkään itse kovasti novation v-stationista (vst-plugari) joten eipä jättänyt toikaan saundiltaan toivomisen varaa sillä se perustuu samaan saundiin ku k-station ja johon v-station perustuu (heh, epäselvää tekstiä ;)). Se on vaan yksparttinen mikä sinänsä vähän rajoittaa latteen käyttöä.


Tuota äänikorttitsydeemiä en ole kokeillut kun ihan testataakseni montaako raita saa pinoa ennen ku alkaa saundi pätkimään. Testailin logicin kanssa ja sain latenssia pitentämällä (n 40ms) päälle kymmenen raita hyvin soimaan. Mutta testistäni on aikaa ja novationi on ties monesti kerinnyt ajureita jo päivittämään...

Laite otta viel virran kätevästi USB-sta mikä vähentää piuhahässäköiden määrä... Välil vaan tuntui virta loppuvan kun käytin sitä viel synamoodis.... Mut pelkkä kiipparina toimii hyvin.

Rakenteeltaan laite on jämäkkä ja asiallinen. Koskettimisto on toooodella namu... On vaan pkele 2oktaavinen joten ulkoista kiipparia on käytettävä. Varmaa keikkakone, ja keikoil se luotettavaksi onkin jo totettu ;)


Täs kerroin siitä uniikista remotesta =) Mutta kyl toi oikeakin remote on aivan varmasti todella näppärä... Toisaalta jos pelkkä midikiipparia äänikortilla haet niin tsekkaas vielä nämä.

EGO-SYS


M-AUDIO OZONE

Noi on vähän huokeammat hinnaltaan... :)



Jees olen noita edullisimpia myös tarkastellut, mutta en ole päässyt testaamaan. X-Stationia on vain kehuttu kovasti kiippareiden osalta ja taas M-Audion Ozonea haukuttu. Mitenköhän tuon Ozonen äänikortin laita on verrattunu X-stationiin(tai noin ylipäätänsä?
X-stationistahan löytyy myös 49 ja 61 koskettimenmallit, jotka toki ovat arvokkaampia kuin kahden oktaavin malli.
Avatar
#10 • • whuf. Guest

vaikka v-stationista tai noista uusista novation-hardissynoista saa "saman saundin" irti helpommin ja monipuolisemmin



Hmm. Tohon takerruin. Pisti mietityttään että onkohan se ihan noin? Pieni referenssi spekseihin, erimerkkinä uusi KSR ja vanha Nova, jotka vastaa kai lähiten toisiaan (KSR/Nova):
poly 16/16
multitimbre 4/6
oscit 3/3
oscimodet 24/3 (K:ssa monipuolisemmat oscivalikoimat 16 wavetablen ansiosta, mutta en löytänyt referenssejä oscejen muokattavuudesta jota Novassa taas voi tehdä)
FM yksinkertainen kahden oscin välinen/ei ole
ring mod 1/2
filtterit 12&24dB, LP BP HP / 12&18&24dB, LP BP HP + 9 special modea
(v-stationissa pelkkä LP filtteri) ehkä kuitenkin tärkein asia substractiivisynissa!
effects per part 6/7
vocoder 16band/40band
inputs 1/2
outputs 4/6
(ulkonäkö BehringerHopea/SuperSininen)
(mitat isohko räkkimasiina/superpieni tabletop)

Hintaero uudella KSR:llä ja uudella Novalla(sillon kun niitä vielä myytiin) on myös aikamoinen, joten siinä mielessä hieman paha verrata. Vaikka rahalla saa parempaa laatua on tekniikan hinta laskenut jonkinverran joten siksi varmaankin uus KSR maksaa vain ½ uuden Novan hinnasta.

Mutta noipa tosiaan vaan speksejä. Kiinnostaisi tietää onko kukaan käyttänyt molempia ja osais sanoa äänenmuodostuksen erilaisuuksista? Jos X-Stationin hommaa, onko siinä yhtä surkea syna kun V-Station on? Ainakin itse on tullut Supernovan ja V-Stationin soundeja verrattua ja on musta ihan eri maailmoista. Efektit tosin taitaa olla aika samat. Mielenkiintonen "kaikki tarpeellinen yhdessä" hässäkkä toi X kyllä vaikuttas olevan. Jännä juttu tosiaan miten firmwarea päivittelemällä saa lisättyä 8voicen synan boksin sisään. Kertoneekohan toi siitä miten nopeesti toi on kyhätty kasaan alunperin vai mistä tossa on kyse.. vaikee sanoo. Lisäinfoo kaivataan... tai kaivetaan :)
Avatar
#11 • • Tuppu_ Guest
Mulla on ollu Supernova2 ja K-Station ja V-Stationia käytän nykyään. Supernovassa on joukon "mörein" ja jämerin soundi. K-Stationin ja V-Stationin välillä ei ole oikeastaan kuin erittäin pieniä sävyeroja riippuen mm. äänikortista ja miten k-station on kytketty äänijärjestelmään. Kaikki novationit soundaa mun mielestä kuitenkin lähes samalle, mutta supernovan soundi jotenkin vain on miellyttävin kuitenkin. X-Stationista en tiedä.

Mitä novaan taas tulee, niin mun mielestä seon yksi rumimmista synista mitä on tehty. Jotenkin se vaan ei nappaa muutenkaan. Supernova1/2:ssa on molemmissa noi erikoislisäfiltterit uusimmassa os:ssä ja double saw löytyy myös. Muita lisäaaltomuotoja ei oskillaattoreissa ole kuin XS-sarjassa. Ja taisipa olla vielä niin, että K-Stationissa ja muissa uusissa on myös triangle- ja sini-aallot valittavissa suoraan. Supernovissa muistaakseni ei ollut kuin pulse, saw, double saw ja sitten oskillaattorin pehmennystä käyttäen sai sinin tms. Voin muistaa väärinkin.
Avatar
#12 • • gerry Guest
Löysinpä V-stationille muhkeen saundidemon (ihan vaan todistaakseni että v-stationista lähtee kyl hyviä trancesaundeja :excellent: )


Kyseessä on V-Station-Essentials saundipankki josta demo tässä.

V-Station-Essentials
Avatar
#13 • • Tuppu_ Guest
Tottakai siitä lähtee, onhan se Novation. :)