Johtunee siitä, että sulla on vähän muistia. Rasitus on seurausta IDE-väylien toiminnasta ja siitä, että soundit ei enää mahdu fyysiseen muistiin ja niitä aletaan repii kovolta (=pullonkaula nro.1)
Taisin todellakin mainita, että sitä (muistia) on liian vähän! Mut ei ole kuitenkaan ongelma. Ei ole tapana käyttää viittä sataa laitetta/biisi, mutta toki olen lisää hommaamassa.:what:
Esim jos koneessa on nettiyhteys, niin linja poikki ja palomuuri (syö v*tusti tehoja) ym virussofta pois päältä.
Fuulaa! Netti ei vie tehoja paskan vertaa. Palomuurit vie muistia, joka pätee taas tohon edelliseen (ainkain sun tapauksessa). Tosin, joidenkin täskien ajaminen palomuurien toimesta saattaa "hörpätä" cyclejä prosulta, mutta nämäkin ajetaan pääasiassa serviceinä. Koneen oletus prioriteetti on ohjelmilla eikä serviceillä. Palomuurit mettään ja NATit päälle.
Eihän ne vie! :laugh:
Kannattaa myös tarkistaa ASIO-ajurin asetukset. Latency kannattaa pitää alhaisena, mutta sitä nostamalla saa ohjelman syömään vähemmän koneen tehoja.
Hyvä nyrkkisääntö on pitää latency oletuksena. Oletus on se minkä valitaessa eteesi saat. En jaksa luennoida tästä....
Riippuu mitä hakee.. Itse olen säätänyt sen parhaaksi mahdolliseksi ja se ei ole sama kuin oletus :happyroll: