Studion kalusteet, telineet, räkit...

17 posts, 1 page, 3,578 views

Avatar
#1 • • Tuppu_ Guest
En searchilla löytänyt mitään tämmöistä, kun yritin etsiä topiccia missä olisi käsitelty studion telineitä ja räkkejä tms.

Ajattelin kysäistä, että minkähänlainen mahtaa olla thomannin myymä millenium-räkki, tämmöinen

Lähinnä haluaisin tietää, notkuuko tuo kuinka, että millaisesta materiaalista tehty? Mulla on tällä hetkellä ite tehty puinen, joka notkuu. Tilaa tartten enemmän ja tuo vaikuttaisi kohtuuhintaiselta. Kellään kokemusta noista räkeistä?
Avatar
#2 • • bulk Guest
Ei ole tuollaista ollut (ei edes samaa sarjaa), mutta muita Millenium-kamoja kyllä muuten. Rakenne aika järeää, työn laatu huonoa. Esmes pultit oli sen näköisiä, että olisi tulleet suoraan jostain venäjän pulttilaareista, ja itse räkistä sain käännettyä aivan mitättömällä vaivalla parista kohtaa kierteet (ei ollut perinteinen räkkikiinnitys, vaan kierteet oli suoraan räkin pystypuissa. Tosin tossa sun postaamassa näkyy olevan perinteinen räkkikiinnitysmalli.

Testaa ja kerro kokemuksia, itelläkin tollasta haussa.
Avatar
#3 • • Tuppu_ Guest
Joo no voi tosiaan olla, että joka tapauksessa ajaudun tollaisen ostamaan. Mulla oli milleniumin tupla-x keyboard ständi ja se oli ainakin aika jämäkkää tekoa, mutta muista milleniumeista ei ole vielä kokemusta. Muistaakseni jollain plattarin tyypillä tais olla tota räkki-sarjaa, kun tarkemmin muistelen. Saatto olla daniel braun. Täytyypä kysäistä.
Avatar
#4 • • OSC8 Guest
Haha, no mulla oli aikasemmin juurikin tuo samainen räkki itselläni. Oli todellakin hyvälaatuinen, jämäkäksi rakennettu ja hyvällä työn jäljellä = siisti.

Räkkiruuveille oli tosiaankin se perinteinen räkkikiinnitystapa, eikä mitään valittamista sen suhteen. Elleivät ole mallia menneet vaihtamaan niin kyllä mä uskallan tota suositella, ei hävinny "aidoille" jenkkiräkeille yhtään..
Avatar
#5 • • Tuppu_ Guest
Hieno homma. Kiitos tiedosta. Sain tuossa danielilta myös vahvistuksen, että hyvää tekoa oli. Eli lähteepä tilaukseen. :)
Avatar
#6 • • bulk Guest
No ehkis tota pitää sitten itsekin harkita, tossa ois tilaa laajentaakin laitearsenaalia.

Yks vaihtoehto ois sellanen pöydälle menevä sivulta päin L:n muotoinen "teline", mistäköhän sellasia sais? Eli periaatteessa vaan kehikko, joka pysyisi pystyssä ja siihen voisi ruuvata hieman kevyemmät räkkivermeet kiinni? Mä olen nähnyt jollakin sellasen (oiskos ollut tän foorumin superuser-nikillä postaileva hemmo), mutta se oli kai teetetty jossain.

Jos joku tietää jonkun, joka noita vääntäis tai paikan, josta tollasia löytyy, ni kertokaa pliis. :)
Avatar
#7 • • QPS Guest

Haha, no mulla oli aikasemmin juurikin tuo samainen räkki itselläni. Oli todellakin hyvälaatuinen, jämäkäksi rakennettu ja hyvällä työn jäljellä = siisti.

Räkkiruuveille oli tosiaankin se perinteinen räkkikiinnitystapa, eikä mitään valittamista sen suhteen. Elleivät ole mallia menneet vaihtamaan niin kyllä mä uskallan tota suositella, ei hävinny "aidoille" jenkkiräkeille yhtään..



Juu, ostin tuon sitten Danielilta ja olen ollut todella tyytyväinen. Jämerä ja yksinkertaisen tyylikäs!
Avatar
#8 • • Daniel Braun Guest
Joo-o.
Kuten Tupullekin privana vastailinkin, ni olin enemmän kuin tyytyväinen tuohon räkkiin.
Ja yleisestikin noi millenium kamat on ollu käyttökelpoisen oloisia.
Hinta/laatu suhde niissä on erittäin hyvin kohdillaan.
Ja ulkonäkö vielä eleettömän tyylikäs, ilman mitään ylimääräistä koristetta tms mitä ei (koti)studio-olosuhteissa tarvi...

Suosittelen lämpimästi.
Avatar
#9 • • tekniq miiq Guest


Yks vaihtoehto ois sellanen pöydälle menevä sivulta päin L:n muotoinen "teline", mistäköhän sellasia sais? Eli periaatteessa vaan kehikko, joka pysyisi pystyssä ja siihen voisi ruuvata hieman kevyemmät räkkivermeet kiinni?



Jotain täntyylistä varmaan etsiskelet:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_km_40900_prodinfo.html
Avatar
#10 • • bulk Guest


Yks vaihtoehto ois sellanen pöydälle menevä sivulta päin L:n muotoinen "teline", mistäköhän sellasia sais? Eli periaatteessa vaan kehikko, joka pysyisi pystyssä ja siihen voisi ruuvata hieman kevyemmät räkkivermeet kiinni?



Jotain täntyylistä varmaan etsiskelet:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_km_40900_prodinfo.html



Itse asiassa just tollasta. Itelle ei ole vain tarttunut silmään Thomannin luettelosta, joten kiitoksia avusta. :)
¡ Previous post about a year ago !
Radarski

Posts: 182

#11 • • Radarski
Tulin tossa miettineeks, että vois noille BM6A-kaiuttimille hommata
telineen. Törmäsin tossa Thomannilla tollaseen Millenium BS-3000
telineeseen.
http://www.thomann.de/thoiw3_millenium_bs3000_monitorstand_prodinfo.html

Mitäs olette mieltä? Ei kyllä viittis kaiuttimiin mitään ruuvikiinnityksiä
pistää :d. Kaippa se tossa päällä hyvin pysyy jollain kumitassuillakin.

Edit: Taitaapi olla vähän liian pieni alusta :|

Tosin voishan siihen päälle kiinnittää isomman levyn jonka päälle pistää
kaiuttimet.
Avatar
#12 • • Tuppu_ Guest

Tulin tossa miettineeks, että vois noille BM6A-kaiuttimille hommata
telineen. Törmäsin tossa Thomannilla tollaseen Millenium BS-3000
telineeseen.
http://www.thomann.de/thoiw3_millenium_bs3000_monitorstand_prodinfo.html

Mitäs olette mieltä? Ei kyllä viittis kaiuttimiin mitään ruuvikiinnityksiä
pistää :d. Kaippa se tossa päällä hyvin pysyy jollain kumitassuillakin.

Edit: Taitaapi olla vähän liian pieni alusta :|

Tosin voishan siihen päälle kiinnittää isomman levyn jonka päälle pistää
kaiuttimet.


Kyllä BM6A:t voi noille telineille laittaa ihan huoletta. Sillä ei ole niin väliä, vaikka se metallilevy ei ihan olisikaan monitorin pohjan kokoinen. Mulla oli BM5A:t noilla telineillä ja nykyään BM15:t ja ei varmasti putoa, ellei tosissaan yritä. Ne ruuvikiinnitykset voi unohtaa, ne on ilmeisesti joillekin genelecin malleille jos oikein muistan. Pistää väliin vaikka kumitassut tms. Mulla on kumipalatarrat kiinnitetty siihen telineen levyn pintaan, niin ihan sama mitä monitoreita vaihtaa päälle, niin ei luista. Ihan hyvät telineet noi on tuossa hintaluokassa, tosin jos ihan high endiä haluaa, niin noi ei ole sopivat, koska se rautaputki jää soimaan jos telineeseen lyö ja sitä ei voi täyttää esim. hiekalla. Samoin lievää huojuntaa raskaampien monitoreiden kanssa on havaittavissa, jos systeemiä tönäisee, mutta eivät ne omia aikojaan liiku kuitenkaan. Lattiaa vasten oleva pyöreä metallilätkä on aika iso (suurempi ja painavampi kuin uskoisi kuvan perusteella) ja itse telinettä on aika mahdoton saada nurin. Ja sit semmonen juttu, että alimmassakin asennossa noilla telineillä monitorit jää aika korkealle. Omassa käytössä korkeus oli onneksi juuri sopiva. BM6A:n ja BM5A:n kans ei varmasti ole mitään ongelmia. Ja tietty työtuolin korkeus vaikuttaa.
Radarski

Posts: 182

#13 • • Radarski


Pistää väliin vaikka kumitassut tms. Mulla on kumipalatarrat kiinnitetty siihen telineen levyn pintaan, niin ihan sama mitä monitoreita vaihtaa päälle, niin ei luista.



Saikos noita kumitarroja muuten ihan normikaupasta?
Noh täytyy käydä kattelemassa.


Ja sit semmonen juttu, että alimmassakin asennossa noilla telineillä monitorit jää aika korkealle. Omassa käytössä korkeus oli onneksi juuri sopiva. BM6A:n ja BM5A:n kans ei varmasti ole mitään ongelmia. Ja tietty työtuolin korkeus vaikuttaa.



Joo no täytyy nyt sit viel tarkastaa, et kuinka korkeelle toi minimi
895mm sit menee.

Jep jep, täytyy pistää pari kappaletta tilaukseen :)
Avatar
#15 • • R24 Guest
Mistä saa räkkirautaa?
Ajattelin yrittää rakentaa ite tollasen vinoräkki kalusteen.
Avatar
#16 • • Tuppu_ Guest

Heh hilarious shiat osui muhun stealthilla:

http://www.freakdancerecords.net/bs300/

DIY-miehille. :hah:


Joo, mun entiset bm5a:t on kaverilla just tollasilla telineillä. Kieltämättä hieman kans ihmeteltiin, että miten ne on tarkoitus kasata. Saatiin kyl ilman teippiäkin ne toimimaan ja korkeus säätymään, mutta en muista miten. Ainoo mikä jäi mieleen niistä oli se, että ne saa paljon helpommin nurin kuin noi BS3000:t. Jälkimmäiset saa kasaan kahdessa minuutissa, periaatteessa vain kierretään tappi pohjakiekkoon ja metallilevy tappiin. Korkeudensäätöön on sokalla varustettu metalliosa ja kiristysruuvi muovinupilla.

Niin ja radarille vielä, että ne kumipalat tuli mulle monitoreiden mukana jos oikein muistan tai mulla oli jossain pakissa jemmassa sellaiset. Niitä pitäs tosin saada esim. huoltamoilta, biltemasta jne. Monitorin puupintaa ei suoraan kannata laittaa tolle metallilätkälle, koska se luistaa siinä.

Btw, onkos kukaan asentanut mitään metallikartioita monitorien ja telineiden väliin? Muistaakseni FM-lehdessä joku "guru" selitti, että bassotoisto yleensä parantuu tollaisia käytettäessä, kun ei etene energiat telineeseen? Toistaiseksi jäänyt kyllä kokeilematta. :roll:
Avatar
#17 • • ajj Guest

Mistä saa räkkirautaa?
Ajattelin yrittää rakentaa ite tollasen vinoräkki kalusteen.



Kotimaasta noita saa ainakin Audiodivarista ja Discolandista. Räkkejä ja kuljetuslaatikoita tekeviltä firmoiltakin noita saanee ostettua, esimerkkinä vaikkapa Smartcase.

Thomanniltakin luonnollisesti saa vaikka mitä.

Clas Ohlsoniltakin saa tuota peruskiskoa ja luulisi kotimaisten soitinmyymälöidenkin pystyvän tuota ainakin jostain päin tilaamaan jos nyt ei ihan hyllytavarana satu löytymään.

Omaan DIY-vinoräkkiini kannibalisoin kiskot tämmöisestä, kun sattui lojumaan nurkissa ylimääräisenä.


-a.